Практична робота №3. Опис і реалізація найпростіших циклічних програм. Мета


Скачати 49.44 Kb.
Назва Практична робота №3. Опис і реалізація найпростіших циклічних програм. Мета
Дата 03.06.2013
Розмір 49.44 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Практична робота №3. Опис і реалізація найпростіших циклічних програм.

Мета Навчитись складати і виконувати програми з циклами різних типів.

Теоретичні відомості

  1. Робота проводиться в програмній оболонці ПАСКАЛЬ.

  2. Для перемикання розкладки клавіатури використовується комбінація правих та лівих клавіш Ctrl+Shift.

  3. Для запуску програми на виконання використовується кнопка Виконати на панелі інструментів або клавіша F9 або з меню пункт Виконати.

  4. Введення даних в програму після запуску на виконання проводиться за допомогою клавіші Enter.

  5. Набір тексту програми виконуйте з використанням шаблонів – пункт Шаблони з рядка меню вікна.

  6. До простих типів у Паскалі відносяться: real, integer, Boolean, char.

  7. Програма починається з службового слова program, а виконувана частина вміщується між службовими словами begin і end. (Шаблони-Описи-Program NoName;Begin end.).

  8. після цього ідуть розділи опису:
    const – констант(Шаблони-Описи-const=),
    type – користувацьких типів даних(Шаблони-Описи-type=),
    var – змінних (Шаблони-Описи-var:).

  9. Опис типів змінних виконувати так: Шаблони-Типи-клацнути потрібний тип.

  10. Для виведення інформації використовують команди write чи writeln(Шаблони-Введення/Виведення- write() чи writeln()).

  11. Для введення даних використовують команди read чи readln (Шаблони-Введення/Виведення-read() чи readln()).

  12. Необхідно пам’ятати:

  13. між змінною і виразом повинна бути команда присвоювання (:=)

  14. математична формула не повинна містити пропусків

  15. кількість відкритих і закритих дужок повинна бути однакова

  16. аргументи функцій беруться в дужки.

  17. Цикли бувають трьох типів – цикл з параметром, цикл з передумовою, цикл з післяумовою.

  18. Цикл з параметром (for-to-do чи for-downto-do) (Шаблони-Оператори-for to do чи Шаблони-Оператори- for downto do) – цикл, який використовується в тому випадку, коли ми точно знаємо кількість повторень(проходів) циклу. Лічильник цього типу циклу обов’язково або цілий, або перераховуваного типу. При кожному проході цикл автоматично додає 1(for-to-do) або -1(for-downto-do) до лічильника.

  19. Цикл з передумовою (while-do) (Шаблони-оператори-while do) – використовується в тому випадку, якщо ми не знаємо скільки разів цикл буде виконуватись. Даний тип циклу виконується в залежності від істинності умови. Якщо умова при вході в цикл не виконується, то цикл не буде виконуватись жодного разу.

  20. Цикл з післяумовою (repeat-until) (Шаблони-Оператори-repeat until) – це цикл, який використовується, коли ми не знаємо кількість проходів циклу, але повинен бути хоча б один, не залежно від умови. Цикл з післяумовою часто називають циклом з не умовою, так як цикл виконується до тих пір, доки умова не стане істиною ( стане виконуватись).

  21. Якщо в циклі з параметром чи в циклі з передумовою ми виконуємо більше ніж 1 дію, то ці операції беруться в операторні дужки (begin-end).

  22. В циклі з передумовою і циклі з післяумовою ініціалізація лічильника повинна відбуватись до входу в цикл, а в самому циклі повинен бути оператор присвоєння, який би змінював значення лічильника.


Хід роботи
1. Скласти і записати в зошит програми розв’язування задач(свій варіант):
Задачі 1 з використанням циклу з параметром (for-to-do),
Задачі 2 з використанням циклу з передумовою (while-do),
Задачі 3 з використанням циклу з післяумовою (repeat-until).


2. Набрати і виконати в середовищі ПАСКАЛЬ одну з програм на вибір та записати результати виконання з екрана в зошит.

Завдання до практичної роботи

ВАРІАНТ 1

1. Обчислити суму парних чисел від 2 до 50.

2. Протабулювати функцію y=x3+5 на відрізку [3;5] з кроком 0.5.

3. Обчислити суму додатних чисел з проміжка цілих чисел [a;b].

ВАРІАНТ 2

1. Перше число 5. Кожне наступне більше на 2. Вивести 10 чисел цієї послідовності.

2. Протабулювати функцію y=sin(x) на відрізку [-1;2] з кроком 0.2.

3. Обчислити суму від’ємних чисел з проміжка цілих чисел [m;n].

ВАРІАНТ 3

1. Знайти добуток квадратів перших семи натуральних чисел.

2. Протабулювати функцію y=x3- х на відрізку [-2;2] з кроком 0.2.

3. Обчислити суму чисел, більших від 1, з проміжка цілих чисел [a;b].

ВАРІАНТ 4

1. Знайти суму квадратів перших десяти натуральних чисел.

2. Протабулювати функцію y=x3+х на відрізку [-2;2] з кроком 0.2.

3. Обчислити суму чисел, менших від 1, з проміжка цілих чисел [a;b].

ВАРІАНТ 5

1. Знайти суму перших десяти непарних натуральних чисел.

2. Протабулювати функцію y=3x2 на відрізку [-5;5] з кроком 0.5.

3. Обчислити суму чисел, менших від 2, з проміжка цілих чисел [a;b].

ВАРІАНТ 6

1. Знайти суму перших дванадцяти парних натуральних чисел.

2. Протабулювати функцію y=2x3-5 на відрізку [-2;2] з кроком 0.5.

3. Обчислити суму недодатних чисел з проміжка цілих чисел [a;b].

ВАРІАНТ 7

1. Знайти суму кубів перших шести непарних натуральних чисел.

2. Протабулювати функцію y=cos(x) на відрізку [0;3] з кроком 0.2.

3. Обчислити суму чисел, менших від 5, з проміжка цілих чисел [a;b].

ВАРІАНТ 8

1. Обчислити суму всіх послідовних натуральних чисел від 15 до n (n>15).

2. Протабулювати функцію y=х2-x3 на відрізку [-3;5] з кроком 0.5.

3. Обчислити суму всіх чисел з проміжка цілих чисел [a;b].

ВАРІАНТ 9

1. Обчислити суму квадратів натуральних чисел від 3 до 10 включно.

2. Протабулювати функцію y=x32 на відрізку [-3;4] з кроком 0.5.

3. Обчислити суму квадратів чисел, більших від 1, з проміжка цілих чисел [a;b].

ВАРІАНТ 10

1. Знайти суму всіх парних натуральних чисел від 6 до 24 включно.

2. Протабулювати функцію y=x3+х на відрізку [-4;4] з кроком 0.5.

3. Обчислити суму квадратів від’ємних чисел з проміжка цілих чисел [m;n].

ВАРІАНТ 11

1. Знайти суму всіх натуральних чисел, кратних 3, від 12 до 90 включно.

2. Протабулювати функцію y=2x2-7х+1 на відрізку [-3;5] з кроком 0.5.

3. Обчислити суму невід’ємних чисел з проміжка цілих чисел [k;l].

ВАРІАНТ 12

1. Знайти суму всіх натуральних чисел, кратних 5, від 25 до 100 включно.

2. Протабулювати функцію y=2(х-3)2 +7 на відрізку [-4;2] з кроком 0.5.

3. Обчислити суму всіх недодатних чисел з проміжка цілих чисел [s;p].

ВАРІАНТ 13

1. Знайти суму всіх натуральних чисел, кратних 7, від 14 до 210 включно.

2. Протабулювати функцію y=3(х-1)2 +1 на відрізку [-5;1] з кроком 0.5.

3. Обчислити суму 17 членів послідовності з загальним членом an = 4n-3.

ВАРІАНТ 14

1. Знайти суму всіх натуральних чисел, кратних 11, від 11 до 330 включно.

2. Протабулювати функцію y=2x2-3х+1 на відрізку [-2;3] з кроком 0.5.

3. Обчислити суму 15 членів послідовності з загальним членом an = 5n-7.

ВАРІАНТ 15

1. Знайти суму всіх натуральних чисел, кратних 13, від 13 до 169 включно.

2. Протабулювати функцію y=x3-5х+6 на відрізку [1;5] з кроком 0.4.

3. Обчислити суму 13 членів послідовності з загальним членом an = 2n-3.

Схожі:

Практична робота №5. Створення та реалізація програм опрацювання одновимірних масивів. Мета
Масивом називається скінченний набір даних одного типу, пронумерованих в певному порядку
Тема: Типи файлів та програм. Практична робота №3. Робота з об’єктами файлової системи Мета
Розвивати практичні навички роботи з ПК, увагу, зосередженість, логічне мислення, пам’ять
29. Опис та використання підпрограм
Реалізація базових алгоритмічних структур процедурною мовою програмування. Опис процедур та функцій процедурною мовою програмування....
Урок з інформатики для учнів 11 класу
Тема: Використання найпростіших формул. Посилання на клітинки і діапазони клітинок. Практична робота №3. Використання формул в електронних...
Уроку Тема: Реалізація алгоритмів з послідовним розгалуженням у вигляді програм (проектів)
Мета: Навчитись реалізувати алгоритми розгалуження у вигляді програм (проектів) в середовищі програмування Visual Basic; розвинути...
Тема Створення та реалізація програм з розгалуженням
Мета Навчитись складати та виконувати програми з використанням вказівок розгалуження
ТЕМА: Операційні системи Windows. Робота з вікнами програм та діалоговими вікнами
МЕТА: засвоїти основні методи роботи з типовими вікнами програм та діалоговими вікнами; набути навички переміщення вікон, зміни розміру...
ТЕМА. Практична робота №20. Розробка проекту Мета
Базові поняття й терміни: спільна робота, онлайновий документ, колективний проект
Урок 4-5 Тема: Практична робота №2 «Робота з таблицями і зображеннями...
Тема: Практична робота №2 «Робота з таблицями і зображеннями в текстовому документі» Практична робота №3 «Використання стилів та...
УРОК 5 Тема. Комбінаторні задачі. Самостійна робота
Мета: формувати вміння і навички використовувати формули комбінаторики для перетворення найпростіших виразів і розв'язування задач;...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка