Тема:Особливості роботи з графічними об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій. Зв’язки між об’єктами публікацій.
Мета: навчитись працювати з графічними об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій.
навчальна: Сформувати поняття комп’ютерної публікації, розглянути види публікацій та засоби їх створення.
розвивальна: Розвивати вміння, навички роботи у програмі MS Publisher, пізнавальний інтерес до предмету інформатики, комп’ютерної техніки, критичне мислення.
виховна: Виховувати професійні риси, почуття відповідальності, вміння об’єктивно оцінювати себе та інших, культуру користувача ПК.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: Мультимедійна система, комп’ютери.
Хід уроку.
І. Організаційний етап.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Бюлетень – коротке офіційне повідомлення, збірка актів або періодичне видання, яке містить повідомлення з певного кола питань. Як правило, бюлетень має титульну і заключну сторінки та одну чи кілька сторінок між ними.
На титульній сторінці розміщується заголовок бюлетеня (містить дані про видавця, девіз, емблему, номер та дату випуску). Основне місце титульної сторінки займає перша (головна стаття). На титульній сторінці може бути розміщено своєрідний зміст бюлетеня.
На заключній сторінці бюлетеня містяться дані про редакторів та дизайнерів, деяка службова інформація (наклад, реквізити друкарні, тощо).
На кожній сторінці може бути розміщено кілька статей. Матеріал статей розміщується в кілька колонок. Кожна колонка – напис, що називається текстовим полем. Текстові поля однієї статті зв’язані між собою (тобто текст може починатись на одній сторінці, а закінчуватись на іншій). В текстових полях можуть розміщуватись графічні зображення.
Бюлетені можна створювати на основі шаблонів. Текстове поле можна наповнювати набираючи в нього відповідний текст, а можна скористатись буфером обміну. Форматування текстового поля виконується аналогічно до форматування тестів в інших програмних продуктах MS Office. Якщо частина тексту не вміщується у вказане текстове поле, то під полем буде виведено відповідну позначку. Необхідно або вилучити частину тексту, або зменшити розмір шрифту, або зв’язати дане текстове поле з іншим, щоб текст, що не вмістився, перетік до неї. Для зв’язування текстових полів в одну статтю використовується відповідна кнопка на панелі інструментів. Вона зв’язує два текстових поля. Для переходу від одного зв’язаного поля до іншого використовуються відповідні кнопки у верхній та нижній його частинах.
Фотографії та рисунки в публікації прийнято підписувати. Для створення нового підпису під графічним об’єктом слід скористатись інструментом Напис, вказати місце розміщення напису і ввести текст. Після створення напису його слід згрупувати з фотографією чи малюнком, застосувавши інструмент Групування.
Буклет – публікація, виготовлена на одному аркуші та складена згинанням у кілька сторінок так, що її можна переглядати, не розрізаючи сторінок. Як правило, буклет складається з одного аркуша формату А4, розміщеного в альбомній орієнтації та розділеного на три частини. Друк буклету виконується, як правило, з обох сторін аркуша. Буклет повинен містити невеликі за обсягом фрагменти тексту, які точно передають основні дані про об’єкт, а також фотографії і рисунки, що ілюструють ці дані. Тому основне призначення буклету – реклама.
V.Практичне завдання
1. Запустіть програму MS Publisher.
2.У діалоговому вікні виберіть «Порожні публікації»→Листівка та виберіть макет «Морська зірка»
3. Виберіть пункт головного меню «Сервис» → «Параметри».
Зайдіть у вкладку «Зберігання» та поставте час авто зберігання – 1 хв.
4. «Формат» → «Схеми кольорів» → Червоний
5. Вставка → Об’єкт бібліотеки макетів → Календарі → календарі хвилі та натисніть «Додати об’єкт ».
6. Уменшіть календар до розмірів ¼ сторінки та задайте шрифт 12пт, типу Сomic Sans MS.
7. (1пт = 1/72 дюйма)
8. Рисунок → Картинки та вибираємо із запропонованого списку 2 картинки та вставляємо по обох краях, вибравши для них узорне обрамлення
(ПКМ→ Формат малюнка → Кольори і лінії → узорне обрамлення)
9. Виберіть напис та наберіть заголовок «Інформативний стенд»
10. Створіть три гіперпосилання :
1)Перше гіперпосилання повинно відкривати будь-який музичний трек з ПК;
2)Друге гіперпосилання повинно відкривати одну презентацію
3)Третє гіперпосилання повинно відкривати будь-яку публікацію з ПК.
11.Внизу створіть напис «Роботу виконав(ла) учень (учениця) 10 класу» .Збережіть на диску D:\*.pub.
12.Використайте довідку F1 та дайте відповіді на такі запитання письмово в робочий зошит:
1)Як змінити відображення елементів WordArt и об’єктів OLE?
2)Як визначити тип рисунку якщо він:
а.доданий в документ;
в.не доданий в документ.
VI. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.
VI. Підсумок уроку.
Виставлення оцінок та їх обґрунтування.
VII. Домашнє завдання.
п. 2.10 Пит. 1-16; 1, 7, 10, 12, 15 на стор. 183 (письмово) |