|
Скачати 125.85 Kb.
|
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України ДНЗ “Немирівський професійний ліцей” МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ ІНФОРМАТИКИ НА ТЕМУ: “ПОНЯТТЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ ПУБЛІКАЦІЇ. ЗАСОБИ СТВОРЕННЯ ПУБЛІКАЦІЙ. ВИДИ ПУБЛІКАЦІЙ ТА ЇХ ШАБЛОНИ” Розробила: викладач інформатики та інформаційних технологій В.Ю. Лазоренко Немирів, 2012 Тема: Поняття комп’ютерної публікації. Засоби створення публікацій. Види публікацій та їх шаблони Мета: навчальна: Сформувати поняття комп’ютерної публікації, розглянути види публікацій та засоби їх створення. Ознайомити з інтерфейсом програми MS Publisher, його складовими. Навчити створювати комп’ютерні публікації. розвивальна: Розвивати вміння, навички роботи у програмі MS Publisher, пізнавальний інтерес до предмету інформатики, комп’ютерної техніки. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, технічний лексикон, грамотність та культуру мови. виховна: Виховувати цікавість, допитливість, почуття відповідальності, вміння об’єктивно оцінювати себе та інших, культуру користувача ПК. Тип уроку: комбінований. Обладнання: персональні комп’ютери, програмне забезпечення MS Publisher, електронна презентація, тестова програма, телевізор. Наглядність: Опорний конспект: “Поняття комп’ютерної публікації. Засоби створення публікацій”; роздатковий дидактичний матеріал, підручник: .М.Глинський “Інформатика. 10 кл”. – Львів: СПД Глинський, 2010. – 272 с. Дидактичне забезпечення: Опитувальні картки, опорні конспекти, презентації, інтерактивна вправа "Так або ні", набір різнокольорових капелюшків, виготовлених з паперу. Між предметні зв’язки: Українська мова, логіка, охорона праці. Хід уроку. І. Організаційний етап. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. На попередніх уроках ми з вами навчились працювати з програмою MS PowerPoint, а також створювали відеокліп (потокову презентацію), використовуючи можливості програми Windows Movie Maker. Насамперед давайте пригадаємо основні поняття цих тем. (Роздаю завдання на окремих аркушах) Перед вами таблички з розміщеними на них твердженнями. Вам потрібно навпроти твердження, з яким ви погоджуєтесь, написати «Так», навпроти твердження, з яким не погоджуєтесь, написати «Ні». На виконання даного завдання вам дається час – 5 хв. Інтерактивна вправа «Так або ні». Варіант 1
Варіант 2
А зараз кожен поміняйтеся аркушами з сусідами по парті і оцініть опонента по 12 бальній шкалі. Кожне питання оцінюється по 1 балу. Увага! На екрані правильні відповіді Правильні відповіді відображаються на екрані телевізора і учні, звіряючись з слайдом, роблять взаємоперевірку. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку. Бесіда. Після закінчення навчального закладу вам доведеться влаштовуватись на роботу, ходити на ділові зустрічі. Давайте уявимо, що ви прийшли на ділову зустріч або зустріли давнього приятеля і вам треба обмінятися адресами, робочими телефонами. Як ви будете діяти в даній ситуації? (Потрібно, щоб учні здогадалися про існування візитних карток.) Справді, у сучасному суспільстві мати візитку — вимога часу. Для більшості людей візитна картка стає необхідною. Де ж її взяти? (Відповіді учнів.) Можна замовити професіоналам. А чи можна створити візитну картку власноруч? Створити власноруч свою візитну картку зовсім неважко. Для цього треба ознайомитися з однією з можливостей програми для створення публікацій Microsoft Office Publisher. Крім візитних карточок, нам досить часто потрібно створювати оголошення, привітати зі святом чи ювілеєм батьків, друзів або оформити стінгазету чи меню для кафе, виготовити буклети чи брошури. То вашим помічником стане програма Microsoft Office Publisher, вивченням можливостей якої ми сьогодні й займемося на нашому уроці. Отже, тема нашого уроку “Поняття комп’ютерної публікації. Засоби створення публікацій. Види публікацій та їх шаблони” На слайді відображається тема уроку. IV. Вивчення нового матеріалу. Наголошую учням про дотримання основних правил з техніки безпеки при роботі за комп’ютером.
Проводиться з допомогою комп’ютерної презентації. Учні записують план в зошит.
Попередньо окремим учням було дано випереджувальні завдання згідно першого і другого пунктів плану. Для їх пояснення було запропоновано підготувати короткі виступи по даних питаннях, які можуть супроводжуватись презентаціями, демонстраціями прийомів роботи, опорними конспектами.
До засобів створення публікацій відносять настільні видавничі системи. Ці системи мають апаратну та програмну складові. До апаратної складової належить персональний комп’ютер, пристрої друку (принтер, копіювальний апарат, плотер) і пристрої введення даних (сканери, графічні планшети), а до програмної – спеціальні програми підготовки макета публікації. Усе це може розміститися на столі користувача і тому ці системи отримали назву desktop publishing (з англ. настільні публікації), або настільні видавничі системи.
Завантажується програма MS Publisher командою Пуск → Усі програми → Microsoft Office → Microsoft Office Publisher Зараз вам потрібно записати знайомі вам елементи вікна програми, яке зображене на цих аркушах, аналогічні вікнам програм, які ви вже вивчали на уроках інформатики та виробничого навчання. (Учням роздаються аркуші з зображенням вікна програми MS Publisher) Зараз ми з вами перевіримо ваші записи. Усі дивимось на екран. Будова вікна програми відображається на екрані телевізора. 1. Рядок заголовку програми. 2. Головне меню. 3. Панелі інструментів. 4. Область завдань з командами для створення публікацій. 5. Панель інструментів Об’єкти. 6. Горизонтальна і вертикальна лінійки. 7. Смуги прокрутки. 8. Робоча область(Монтажний стіл). 9. Бірки з номерами сторінок.
Макети – це шаблони публікації одного типу(одного змісту, призначення), які відрізняються між собою лише кольоровим чи шрифтовим оформленням об’єктів. Макет задає загальний вигляд(структуру) публікації. Типи макетів комп’ютерних публікацій:
У видавничій системі, на відміну від текстового процесора, окремі фрагменти тексту можна опрацьовувати як незалежні об'єкти. Усі тексти містяться в об'єктах-контейнерах, які називають написами (інші терміни — текстові блоки, текстові поля, поля). Саме ця властивість дає змогу комбінувати і зручно розташовувати на сторінці головні об'єкти публікації — графічні зображення і текстові фрагменти. Елементи макета:
Для створення нової публікації виконують команду Файл → Створити → Нова публікація → Почати з макету → Публікації для друку. Для форматування напису призначене вікно Формат напису, яке можна викликати командою Формат напису із контекстного меню. Щоб змінити шрифт текстових полів публікації, в області завдань Параметри слід обрати посилання Шрифтові схеми. У наведеному списку Застосувати шрифтову схему вибрати потрібну. Для зміни вигляду елементів оформлення всього документа, в області завдань вибрати посилання Кольорові схеми. Щоб змінити макет публікації в області завдань вибирають Макети публікацій, а після цього у списку Застосувати макет вибрати новий макет. На останньому етапі створення публікації пунктирні лінії забирають командою Вигляд → Межі і направляючі. Файли, створенні програмою MS Publisher, мають стандартне розширення .pub. Япопередньо підготувала опорний конспект даного питання і пропоную вам вклеїти його у робочий зошит. V. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу. Азараз ми перевіримо, як ви засвоїли даний матеріал. Для цього вам слід вибрати правильну відповідь на тестові завдання, які відображені за допомогою екранів персональних комп’ютерів. VI. Підсумок уроку. Проводиться з використанням методу «Рюкзак» та «Кольорові капелюшки» Вирушаючи в дорогу ми беремо з собою необхідні речі. Закінчуючи урок, можна також зібрати «рюкзак», щоб узяти в дорогу знання, вміння, способи діяльності, рецепти досягнення успіху, настрій тощо. У кожного з вас на столі є кольорові капелюшки: синій, червоний та жовтий. Жовтий - факти про знання та вміння; червоний – настрій, емоції; синій - важливість уроку. Ви оберіть один капелюшок та висловіть свою думку про урок. Результати вибірково зачитуємо. Виставлення оцінок та їх обґрунтування. VII. Домашнє завдання.
|
Поняття комп’ютерної публікації Розвивальна: Розвивати вміння, навички роботи у програмі MS Publisher, пізнавальний інтерес до предмету інформатики, комп’ютерної... |
1. Комп’ютерні презентації та публікації (12 год.) Поняття презентації та комп’ютерної презентації, їх призначення. Поняття про слайдові та потокові презентації. Огляд програмних і... |
Урок формування знань та вмінь учнів Тема: Поняття комп’ютерної публікації. 3асоби створення публікацій. Види публікацій та їх шаблони |
“Поняття комп’ютерної презентації, її призначення” Мета: сформувати поняття комп’ютерної презентації, слайдової та потокової презентації; скласти уявлення про програми та технічні... |
8. Шкільний кабінет інформатики. Комплект навчальної комп’ютерної... Шкільний кабінет інформатики. Комплект навчальної комп’ютерної техніки і вимоги до нього. Санітарно-гігієнічні норми роботи на комп’ютері.... |
Конспект уроку з інформатики Тема. Поняття комп'ютерної графіки. Растрові, векторні, фрактальні зображення та їх властивості. Колірні системи. Призначення та... |
Технологічна карта на створення між комп’ютерної мережі Комп’ютер з підключенням до Інтернету, книги з інформатики і комп’ютерознавства |
Основи створення комп’ютерних презентацій (35 год) Поняття презентації та комп'ютерної презентації, їх призначення. Поняття про слайдові та потокові презентації |
1. Комп’ютерні презентації (6 год.) Поняття презентації та комп’ютерної презентації, їх призначення. Поняття про слайдові та потокові презентації. Огляд програмних і... |
3. Засоби обчислювальної техніки та історія їх розвитку ... |