«Теоретичні та прикладні аспекти забезпечення науково-методичної діяльності в установах і закладах освіти: новий вектор розвитку»


Скачати 58.12 Kb.
Назва «Теоретичні та прикладні аспекти забезпечення науково-методичної діяльності в установах і закладах освіти: новий вектор розвитку»
Дата 14.05.2013
Розмір 58.12 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
РЕКОМЕНДАЦІЇ

Всеукраїнського науково-практичного семінару

«Теоретичні та прикладні аспекти забезпечення

науково-методичної діяльності в установах і закладах освіти: новий вектор розвитку»

21-23 березня 2011 року

Демократична перебудова суспільного життя України дозволяє освіті зайняти належне місце в системі соціальних пріоритетів, відкриває реальні перспективи досягнення європейських стандартів та відіграти роль головного чинника формування в Україні демократичного суспільства, що ґрунтується на інноваційній моделі розвитку.

Важливу роль у забезпеченні реформування освіти відіграє модернізація науково-методичної роботи в регіонах через впровадження сучасних навчально-виховних, управлінських технологій, стимулювання професійного зростання кадрів, підвищення їхньої професійної майстерності, зокрема, через ефективне застосування сучасних форм і методів навчання дорослих, інструментальних засобів, систем комп'ютерного навчання та інформаційної мережної взаємодії

Втілення в життя нових можливостей вимагає скоординованих дій усіх учасників освітньої діяльності, а також соціального партнерства освітян, органів державної влади та самоврядування, громадськості. Основні зусилля мають бути зосереджені на вирішенні загальнодержавних освітніх пріоритетів як складової інноваційної моделі розвитку суспільства, забезпеченні європейського рівня якості і доступності освіти, духовної зорієнтованості освіти, демократизації та гуманізації освітнього процесу.

В умовах розбудови національної системи освіти важливого значення набуває інноваційна діяльність методичних служб, яка характеризується системним експериментуванням, апробацією та застосуванням інновацій в освітньому процесі.

Успішному виконанню поставлених завдань буде сприяти удосконалення діяльності методичних кабінетів, їх переорієнтація в інформаційно-методичні центри, широке використання Інтернет-технологій в освітньому процесі, організація дистанційного навчання для дітей та дорослих, організація мережної взаємодії учнів (спільні проекти, учнівські форуми, єдине інформаційне освітнє середовище, діяльнісне середовище ШІКІ); розробка і системна підтримка єдиної інформаційної управлінської мережі суб'єктів освітньої діяльності (сайти шкіл, доступ до спільних документів, обмін інформацією).

Впровадження моніторингу дає можливість вносити зміни в організацію науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, цілеспрямовано стимулювати творчу активність педагогічних працівників.

Обговоривши теоретичні та прикладні аспекти забезпечення науково-методичної діяльності в установах і закладах освіти, учасники Всеукраїнський науково-практичний семінар рекомендують:

Міністерству освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти:

  1. Забезпечити підтримку інноваційної діяльності в системі
    післядипломної педагогічної освіти.

  2. Розробити нове Положення про методичну роботу.

  3. Узагальнити теоретичні та практичні напрацювання з питань
    впровадження новітніх технологій в науково-методичну роботу.

  4. Розробити нормативні, організаційні, психолого-педагогічні та
    методичні аспекти дистанційного навчання в закладах післядипломної
    педагогічної освіти.

  5. Забезпечити інформаційну підтримку інноваційної діяльності в системі науково-методичної роботи.

  6. Координувати діяльність інститутів післядипломної педагогічної освіти та методичних служб з питань неперервної освіти керівних та педагогічних кадрів, розвитку к педагогічної творчості.

  7. Обґрунтувати систему науково-методичного забезпечення
    підготовки вчителя до індивідуального навчання у міжкурсовий та курсовий період за кредитно-модульною системою;

8. Забезпечити видання навчально-методичної літератури для
..студентів педагогічних факультетів і вчителів;; загальноосвітніх

навчальних закладів з питань використання інноваційних технологій.
Обласним інститутам післядипломної педагогічної освіти:

  1. Модернізувати систему підвищення кваліфікації педагогічних кадрів за рахунок впровадження новітніх технологій навчання дорослих.

  2. Особливу увагу звернути на навчання педагогів інформаційним технологіям, мережної взаємодії, використанню мультимедійних посібників та інтерактивних методик.

3. Розробити та забезпечити реалізацію програми модернізації
: матеріально-технічної та навчально-методичної бази обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти у відповідності з вимогами часу.

  1. Сприяти створенню мережі ресурсних мультимедіацентрів.

  2. Вдосконалювати систему моніторингу якості освіти в регіонах.




  1. Спрямовувати діяльність на забезпечення науково-методичного супроводу процесу інформатизації управління закладами освіти регіону.

  2. Виявляти та розповсюджувати досвід створення гнучких
    моделей навчально-виховного процесу, що здійснюється на основі нових освітніх технологій та мережевої взаємодії

  3. З метою координації методичних служб широко впроваджувати мережеву співпрацю: чат-, телеконференції; віртуальні педради, засідання методичних об'єднань; створення і публікація методичних і навчальних матеріалів; організація проектних команд; мережеві методичні центри, електронні методичні бібліотеки.

  4. Вдосконалювати науково-методичний супровід освітніх
    інновацій в регіоні через формування мережі інформаційного
    забезпечення. Залучати для розв'язання названих завдань вищі
    навчальні заклади.

  5. Забезпечити організацію науково-методичного реформування освітньої галузі та контроль за дотриманням послідовності поетапного переходу на нову освітню структуру, оптимізації мережі освітніх установ.


Районним та міським методичним службам:

1. Вважати пріоритетним впровадження інноваційних технологій у навчальній діяльності з використанням Інтернет-простору.

2. Розширювати зв'язки з усіма зацікавленими і відповідальними структурами, закладами, організаціями з метою координації спільних зусиль по вихованню здорової всебічно розвиненої особистості з чіткою системою життєвих цінностей, здатної реалізувати себе і відродити у майбутніх поколіннях духовний і фізичний потенціал нації.

3. Сприяти інтеграції всіх ланок (дошкільної середньої, позашкільної освіти) з метою створення єдиного освітнього простору.

4. Забезпечувати організаційно-методичний супровід впровадження інноваційних форм управління системою освіти.

5. Удосконалювати зміст науково-методичної роботи, забезпечувати її національну спрямованість відповідно до економічних, політичних, соціокультурних умов розбудови й оновлення української загальноосвітньої школи.

6. В системі методичної роботи переорієнтуватись на активні методи, стимулювати проведення педагогами наукових досліджень, обмін досвідом та інформацією.

7. Для визначення ефективності системи методичної роботи проводити моніторинг результативності впровадження інноваційної системи неперервного навчання та координації науково-методичного забезпечення освіти.

8. Створювати умови для . безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів, їх самоосвітньої діяльності, участі в інноваційних проектах та оволодіння методами комплексного самоаналізу професійної діяльності.

9. Сприяти подоланню проявів формалізму в методичній роботі на всіх рівнях, впроваджувати інтерактивні форми організації методичної роботи, диференційовані підходи до роботи з кадрами.

10. Сприяти підключенню до глобальної комп'ютерної мережі Інтернет за сучасними швидкісними каналам зв'язку, надання доступу учасникам, навчально-виховного процесу до вітчизняних і світових інформаційних ресурсів.

11. Сприяти забезпеченню загальноосвітніх навчальних закладів ліцензійними електронними засобами навчального призначення та управлінськими програмними засобами.

12. Створювати можливості для відкритого спілкування через Інтернет всіх учасників навчально-виховного процесу.

13. В своїй роботі широко використовувати освітні портали, соціальні мережі, сприяти побудові шкільних комп'ютерних локальних

Схожі:

Підготовка кадрів до здійснення наукової та дослідно-експериментальної...
Ня, розвиток спроможності на наукових засадах самостійно вирішувати поточні шкільні проблеми. Необхідність виконання вищезазначених...
Стратегічні орієнтири розвитку неперервної екологічної освіти у навчальних...
Склад організаційного комітету для проведення регіональної науково-практичної конференції «Стратегічні орієнтири розвитку неперервної...
Четверта міжнародна науково-практична конференція
Теоретичні та методичні засади розвитку професійно-педагогічної освіти у контексті європейської інтеграції”
Районна цільова соціальна програма розвитку дошкільної освіти на...
Метою Програми є розроблення та впровадження механізму розвитку дошкільної освіти, забезпечення конституційних прав і державних гарантій...
Про додаткові заходи щодо забезпечення розвитку освіти в Україні
З метою створення умов для дальшого розвитку освіти, поліпшення соціального захисту педагогічних і науково-педагогічних
Тематика засідань методичної ради
Аналіз методичної роботи за минулий навчальний рік. Завдання методичної служби школи на новий навчальний рік. Затвердження планів...
Хмельницький обласний інститут
«Про тимчасове призупинення навчально-виховного процесу у навчальних закладах та установах освіти», та відповідного наказу управління...
Конкурс з відбору на навчання у 2012 році
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України продовжує конкурс з відбору на навчання у 2012 році студентів та стажування...
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ...
Теоретико-методологічні аспекти визначення сутності конкурентоспроможності підприємства як економічної категорії
Україна ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Про заходи щодо попередження епідемії вірусних захворювань в закладах та установах освіти області
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка