ПРАВИЛА


Скачати 474.23 Kb.
Назва ПРАВИЛА
Сторінка 1/4
Дата 17.05.2013
Розмір 474.23 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4
Закрите акціонерне товариство „Страхова компанія “ІНГОССТРАХ”

ЗАТВЕРДЖУЮ”

Генеральний директор

ЗАТ СК „ІНГОССТРАХ”
__________________ /Хрипко Ю.П/
10 липня 2006 року

ПРАВИЛА

ДОБРОВІЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ НАЗЕМНОГО ТРАНСПОРТУ

(КРІМ ЗАЛІЗНИЧНОГО)
(нова редакція)

м. Дніпропетровськ 2006 р

ТЕРМІНИ, ЩО ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ У ЦИХ ПРАВИЛАХ.


  1. Страховик - Закрите акціонерне товариство "Страхова компанія "ІНГОССТРАХ", створене відповідно до чинного законодавства України для здійснення страхової діяльності.

  2. Правила - «Правила добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного)» Закритого акціонерного товариства "Страхова компанія "ІНГОССТРАХ"

  3. Договір страхування - це письмова угода між Страхувальником і Страховиком, згідно з якою Страховик бере на себе зобов'язання у разі настання страхового випадку виплатити страхову суму або відшкодувати за завданий збиток у межах страхової суми Страхувальнику чи Вигодонабувачу (подати допомогу, виконати послугу тощо), а Страхувальник зобов'язується сплачувати страхові платежі у визначені терміни та виконувати інші умови Договору.

  4. Страхувальник - юридична особа або дієздатний громадянин, що уклав із Страховиком, на підставі цих Правил, Договір добровільного страхування наземних транспортних засобів( крім залізничного).

  5. Страхове відшкодування - грошова сума, що підлягає виплаті Страховиком при настанні страхових випадків, передбачених Правилами і Договором страхування

  6. Страховий ризик - певна подія, визначена Правилами, на випадок якої проводиться страхування і яка має ознаки ймовірності та випадковості настання.

  7. Страховий випадок - подія, яка передбачена Договором страхування, укладеним у відповідності із Правилами, що фактично відбулась, і з настанням якої виникає обов'язок Страховика здійснити виплату страхової суми (страхового відшкодування)Страхувальнику або Вигодонабувачу.

  8. Страхова сума - грошова сума, в межах якої Страховик, відповідно до умов Договору страхування, зобов'язаний провести виплату страхового відшкодування при настанні страхового випадку.

  9. Страховий платіж (внесок, премія) - плата за страхування, яку Страхувальник зобов'язаний внести Страховику, згідно з Договором страхування.

  10. Страховий тариф - ставка страхового внеску з одиниці страхової суми за визначений період страхування.

  11. Франшиза - частина збитків, що не відшкодовується Страховиком згідно з Договором страхування

  12. Транспортний засіб (ТЗ) - пристрій, призначений для перевезення людей і (або) вантажу, а також встановленого на ньому спеціального обладнання чи механізмів.

  13. ПДР - «Правила дорожнього руху», затверджені постановою Кабінету Міністрів України (КМУ) № 1306 від 10.10.2001р. (із послідуючими змінами і доповненнями).

  14. Додаткове обладнання - автомобільна телерадіо-апаратура, прилади, позаштатне обладнання салонів, в тому числі світлове і сигнальне, та інші предмети, які встановлені на транспортному засобі додатково до заводської комплектації.

  15. Повна конструктивна загибель - такий рівень пошкоджень транспортного засобу та/або додаткового обладнання внаслідок настання страхового випадку, коли витрати на відновлювальний ремонт мають становити не менше 80 відсотків відповідної страхової суми.

  16. Методика - "Методика товарознавчої експертизи та оцінки дорожніх транспортних засобів", розділ 1 наказу Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України від 24.11.2003 № 142/5/2092, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.11.2003 за № 1074/8395

  17. Дійсна вартість транспортного засобу - це вартість нового ТЗ або такого автомобіля, що був у використанні, яка визначається на підставі Методики на момент укладання договору страхування з урахуванням таких чинників:

    • вартості нового ТЗ за цінами заводу-виробника або дилера, з коригуванням розміру ціни, в залежності від строку експлуатації і фактичного пробігу ТЗ, а, в окремих випадках, - з урахуванням митного збору.

  18. КАСКО - термін, який застосовується при страхуванні транспортних засобів. Він охоплює ризики пошкодження (загибелі) та викрадення виключно транспортного засобу і додаткового обладнання до нього, і не стосується страхування пасажирів і вантажів (багажу), яке перевозиться транспортним засобом, відповідальності перед третіми особами тощо.

  19. Експлуатант - особа, яка, згідно з Договором страхування, набуває прав і обов'язків Страхувальника, вказаних у цьому Договорі, за умови експлуатації на законних підставах ТЗ, зазначеного у Договорі страхування.

  20. Треті особи - будь-які особи, крім Страховика, Страхувальника, Експлуатанта і їх уповноважених представників.

  21. Вигодонабувач - особа, призначена Страхувальником в якості отримувача страхового відшкодування і яка може зазнати збитків в результаті настання страхового випадку, а також спадкоємець Страхувальника - фізичної особи, який отримує суму відшкодування після смерті Страхувальника.

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

  1. На підставі цих Правил Закрите акціонерне товариство "Страхова компанія "ІНГОССТРАХ" (надалі Страховик) укладає договори добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного) (надалі - Договори страхування) із юридичними та дієздатними фізичними особами (надалі - Страхувальниками).

  2. Ці Правила розроблені відповідно до вимог чинного законодавства України і регулюють відносини між Страховиком та Страхувальниками по укладанню та виконанню договорів страхування.

  3. Договір страхування укладається з особою, яка є власником транспортного засобу або володіє транспортним засобом на законних підставах або наділена власником чи законним володільцем транспортного засобу повноваженнями щодо страхування транспортного засобу або має таке право відповідно до закону

1.4. Страхувальник має право при укладанні договору страхування призначати Вигодонабувача (-чів), особу (осіб), яка може зазнати збитків у результаті настання страхового випадку, а також замінювати його (їх) до настання страхового випадку, якщо інше не передбачено договором страхування.

2. ОБ'ЄКТ СТРАХУВАННЯ.

  1. Об'єктом страхування є майнові інтереси Страхувальника, що не суперечать законодавству України, пов'язані із володінням, користуванням і розпорядженням транспортними засобами, зазначеними у Договорі страхування, а також додатковим обладнанням до них.

3. ПОРЯДОК ВИЗНАЧЕННЯ РОЗМІРІВ СТРАХОВИХ СУМ.

  1. Для ризиків КАСКО розміри страхових сум визначаються не вище дійсної вартості транспортного засобу (додаткового обладнання), визначеної на момент укладання договору страхування.

  2. Якщо розмір дійсної вартості ТЗ, який повідомив Страхувальник, викличе сумнів у Страховика, останній має право вимагати у Страхувальника документ, що підтверджує вказану суму (рахунок-фактуру завода-виробника або дилера), або запропонувати визначити вартість об'єкту страхування експертним шляхом, згідно з Методикою.

  1. Дійсна вартість додаткового обладнання до транспортного засобу визначається на підставі документів на їх придбання (гарантійний паспорт, довідка рахунок тощо) з додаванням вартості робіт на його встановлення і вирахуванням відсотка його зносу.

  2. Розмір спрацювання (зносу) транспортних засобів і додаткового обладнання до них визначається згідно з Методикою.

  3. При короткостроковому страхуванні (менше 1 року) страховий платіж складе таку частку від річного платежу (якщо інше не передбачено Договором страхування): 15 днів - 15%; 1 місяць - 25%; 2 місяці - 40%; 3 місяці - 50%; 4 місяці - 60%; 5 місяців - 65%; 6 місяців - 70%; 7 місяців - 75%; 8 місяців - 80%; 9 місяців - 85%; 10 місяців - 90%; 11 місяців - 95%.

  4. Розміри страхових тарифів визначаються в залежності від низки факторів для різних ризиків, що страхуються: марки, моделі, терміну експлуатації та потужності двигуна транспортного засобу, умов зберігання автомобіля, міри надійності протиугінних пристроїв, ведійського стажу осіб, що мають право керувати транспортним засобом.

Тарифні ставки наведено у Додатку 1 до Правил.

  1. При укладанні договору із Страхувальником - юридичною особою вибір базового страхового тарифу проводиться без урахування віку і стажу осіб, що мають право керувати транспортним засобом.

  2. Якщо Страхувальником виступає фізична особа, тоді в Договорі страхування мають бути зазначені прізвища, імена та по батькові всіх осіб, що мають право керувати цим транспортним засобом, вік і стаж цих осіб.

ПРИМІТКА. Величина стажу водія визначається у повних роках, згідно із посвідченням водія.

3.6.2.1. Якщо протягом терміну дії Договору страхування право на експлуатацію ТЗ отримає особа, стаж водія якої передбачає додаткову надбавку до обчисленого розміру страхового тарифу при укладанні зазначеного Договору, то Страховик має право вимагати від Страхувальника сплати додаткового страхового платежу, розмір якого відповідає величині додаткової надбавки за період (у місяцях), що залишився до закінчення терміну дії Договору страхування. При цьому, неповний місяць вважається повним.

  1. Грошові розрахунки між Страхувальником і Страховиком виконуються в грошовій одиниці України, а якщо Страхувальник є нерезидентом - у вільно конвертованій валюті чи у грошовій одиниці України у випадках, які передбачені діючим законодавством.

  2. Страховий платіж сплачується у порядку, зазначеному у Договорі страхування, згідно із чинним законодавством України.

  3. В період дії Договору страхування, який укладено на один рік, Страхувальник може збільшити розмір страхової суми, але не вище дійсної вартості застрахованого транспортного засобу із додатковим обладнанням. При цьому обов'язково проводиться огляд ТЗ та сплачується додатковий страховий платіж, розмір якого визначається за формулою (1):

Д = (П2-П1) х n/12, (1)

де П1, П2 — розміри страхових платежів при розрахунку на рік для первинної та

збільшеної страхових сум відповідно;

n – кількість місяців, що лишаються до закінчення терміну дії Договору

страхування (при цьому неповний місяць вважається повним).

  1. Договір страхування набирає чинності з моменту внесення першого страхового платежу, якщо інше не передбачено Договором страхування.

  2. Відповідальність Страховика закінчується о 24 годині дня, який вказано у Договорі страхування, як день закінчення терміну дії цього Договору.

4. СТРАХОВІ РИЗИКИ. СТРАХОВІ ВИПАДКИ. ФРАНШИЗА.

  1. Страховий ризик - певна подія, на випадок якої проводиться страхування і яка має ознаки ймовірності та випадковості настання.

Страховим випадком за цими Правилами втрата, знищення або пошкодження транспортного засобу, його частин, деталей, приладів, обладнання внаслідок:

4.1.1.дорожньо-транспортної пригоди надалі - ДТП (ДТП - подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки), за участю застрахованого транспортного засобу;

  1. незаконного заволодіння застрахованим транспортним засобом у будь-якому місці його знаходження, окрім місць, визначених договором страхування;

  2. протиправних дій третіх осіб, інших, ніж передбачені п. 4.1.2 цих Правил;

  3. стихійних явищ, падіння тіл космічного походження, літальних апаратів або їх частин (уламків), дерев, інших предметів та зіткнення з застрахованим транспортним засобом предметів, що самостійно рухаються (окрім інших транспортних засобів), нападу тварин;

  4. пожежі чи самозаймання застрахованого транспортного засобу.

  1. Відповідно до умов договору страхування може здійснюватися на випадок настання однієї, декількох або усіх подій, передбачених у п. п. 4.1.1 -4.1.5 цих Правил.

  2. В Договорі страхування може бути передбачена франшиза (умовна та безумовна) - частина збитків, що не відшкодовується Страховиком згідно Договору страхування.

При встановленні умовної франшизи Страховик звільняється від відповідальності за збиток, якщо його розмір не перевищує франшизу.

При встановленні безумовної франшизи відповідальність Страховика визначається розміром збитку за відрахуванням франшизи. Франшиза визначається за згодою сторін при укладанні Договору страхування в відсотках від страхової суми або в абсолютному розмірі.

Франшиза може встановлюватись і розраховуватись по кожному страховому випадку окремо.

5. ВИКЛЮЧЕННЯ ІЗ СТРАХОВИХ ВИПАДКІВ І ОБМЕЖЕННЯ СТРАХУВАННЯ

5.1. Не визнаються страховим випадком втрата, знищення або пошкодження транспортного засобу, його частин, деталей, приладів, обладнання які сталися внаслідок:

  • злама, відмовою в роботі, виходом з ладу деталей, вузлів та агрегатів ТЗ внаслідок незалежного від волі Страхувальника попадання у внутрішні порожнини агрегатів сторонніх предметів і речовин (гідро удар і т.п.);

  • Змін конструкції ТЗ (наприклад тюнінг) або встановлення невідповідних деталей або обладнання, на яке нема дозволу виробника або відповідних органів;

  • навмисних дій (бездіяльності) або грубої необережності Страхувальника, Вигодонабувача або їх довірених осіб чи представників;

  • самогубства, замаху на самогубство під час керування або перебування у транспортному засобі;

  • проведення ремонту транспортного засобу, його огляду або консервації, а також після передачі транспортного засобу третім особам з метою виконання цих робіт;

  • конструктивних недоліків, допущених у процесі виробництва транспортного засобу;

  • обробки теплом, вогнем чи іншого термічного впливу на транспортний засіб (сушіння, зварювання, гаряча обробка та інше), вчиненої з відома Страхувальника;

  • дії низьких температур, сонячного світла;

  • вибуху чи пожежі внаслідок зберігання в транспортному засобі набоїв, вибухових та легкозаймистих речовин, тощо;

  • пожежі з причини порушення правил техніки безпеки під час користування легкозаймистими рідинами, або пошкодження вогнем, що виник всередині транспортного засобу внаслідок дії системи електрозапалення двигуна внутрішнього згоряння, короткого замикання в системі електроживлення, куріння та т. ін.

  • пожежі або вибуху при навантаженні, розвантаженні, транспортуванні палива, вибухонебезпечних, легкозаймистих речовин, набоїв та інших предметів на непристосованому для цієї мети транспортному засобі або порушення правил проведення таких заходів і робіт;

  • буксирування застрахованого транспортного засобу іншим транспортним засобом або буксирування застрахованим транспортним засобом іншого транспортного засобу;

  • порушення водієм або власником транспортного засобу встановлених правил перевезення пасажирів та вантажу, перевезення вантажу чи пасажирів з перевищенням норм, визначених для цього транспортного засобу;

  • дії хімічних речовин, що містяться у атмосферних опадах;

  • перевезення транспортного засобу будь-яким видом транспорту;

  • ядерного вибуху;

  • дії іонізуючого випромінювання;

  • війни, вторгнення, військових дій (незалежно від того була війна оголошена чи ні), страйків, громадських заворушень, бунту, революції, захоплення влади військовими або іншого протиправного захоплення влади, знищення або ушкодження за розпорядженням існуючого де-факто або де-юре уряду або іншої установи влади; терористичних актів, а також використання автотранспортного засобу представниками органів правопорядку;

  • захвату, конфіскації, арешту, реквізиції, що проведені цивільною чи військовою владою;

  • захоплення транспортного засобу третіми особами, які добровільно допущені власником чи його довіреною особою в салон транспортного засобу, чи при використанні транспортного засобу як таксі, якщо використання транспортного засобу у якості таксі не передбачене договором страхування.

5.2. Згідно з цими Правилами не відшкодовуються збитки:

  • за які несе відповідальність постачальник, виробник або особа, що виконує ремонт транспортного засобу в силу закону або за договором;

  • в розмірі франшизи, зазначеної в договорі страхування, в межах якої Страхувальник самостійно несе відповідальність по кожному страховому випадку;

  • які викликані механічними та електричними поломками деталей, вузлів та агрегатів;

  • пов'язані з розкраданням інструментів та коліс, що не входять у комплектність автомобіля;

  • пов'язані постійним впливом експлуатаційних факторів (наприклад, гниття, корозії, зносу, ерозії, кавітації, накипу);

  • які полягають в зношенні транспортного засобу (якщо інше не передбачено договором страхування);

  • які полягають у втраті експлуатаційних якостей та товарної вигляду транспортного засобу (якщо інше не передбачено договором страхування).

5.3. За цими Правилами не відшкодовуються збитки, пов'язані з втратою, знищенням або пошкодженням:

  • транспортних засобів, які нелегально ввезені та перебувають на митній території
    України;

  • незаконне заволодіння транспортним засобом, що знаходиться в базах даних по угону в СНД та „Інтерполі".

  • обладнання, призначеного для визначення місцеперебування радара або лазера;

  • обладнання, оснащення та оздоблення, виготовлених на замовлення та розташованих в або на транспортному засобі;

  • декоративного покриття, що знаходиться на підлозі (килимового, резинового та т. ін.);

  • ізоляції звукової, водостійкої, вогнетривкої, пилової, протиударної, кулезахисної, вибухозахисної, не передбаченої стандартною комплектацією заводу виробника;

  • художнього оформлення - малюнків, наклейок та ін.;

  • шин, якщо це не призвело до інших пошкоджень транспортного засобу;

  • тентів у разі страхування вантажних автомобілів, легкових автомобілів, вантажних модифікацій легкових автомобілів, а також причепів та напівпричепів.

5.4. Страховик не несе відповідальності, якщо:

  • Страхувальник використовував транспортний засіб в аварійному стані (визначення технічного стану та обладнання транспортних засобів здійснюється згідно з "Правилами дорожнього руху України");

  • управління транспортним засобом здійснювалось особою, яка не має посвідчення водія відповідної категорії та/або перебувала у стані алкогольного сп'яніння, під впливом наркотичних чи токсичних речовин, або знаходиться у хворобливому стані, у стані втоми або під впливом лікарських препаратів, що викликають седитативний ефект чи зменшують концентрацію уваги;

  • Страхувальник або особа, яка керувала транспортним засобом за згодою Страхувальника, вчинила непідкорення владі (втеча з місця ДТП, переслідування працівниками правоохоронних органів), або коли транспортний засіб використовується як знаряддя вчинення злочину;

  • транспортний засіб використовувався не за призначенням або з метою, яка не зазначена у заяві на страхування;

  • керування транспортним засобом на момент страхового випадку здійснювалось особою, яка не входить в перелік осіб, визначених в заяві на страхування чи договорі страхування;

  • транспортний засіб пішов під лід за межами офіційно відкритих для руху льодових доріг.

5.5. Страхуванням не покриваються збитки, що виникли внаслідок:

  • участі у спортивних змаганнях, конкурсах, і підготовці до них;

  • використання транспортного засобу як реквізиту, для пробної або навчальної їзди (якщо інше не передбачене договором страхування);

  • використання транспортного засобу як таксі, передачі Страхувальником транспортного засобу в оренду (прокат) (якщо інше не передбачене договором страхування);

5.6. Виключення зі страхових випадків та обмеження страхування, які передбачені п.п. 5.1 - 5.5 цих Правил застосовуються за умови, якщо вони прямо зазначені у договорі страхування.
  1   2   3   4

Схожі:

Безпека руху безпека життя
Мета: поглибити знання учнів про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів, пасажирів,...
Календарно-тематичне планування
Поняття про технологію. Правила внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні. Правила безпечної праці
ПРАВИЛА ПРИЙОМУ до Лозівського професійного ліцею Загальна частина
Правила прийому до професійно-технічних навчальних закладів України (далі – правила прийому) є обов'язковими для професійно-технічних...
Уроку з Охорони праці. Тема: Правила та заходи щодо попередження нещасних випадків і аварій
Мета: навчити учнів дотримуватися правила безпечної поведінки в різних життєвих ситуаціях
ПРАВИЛА благоустрою, забезпечення чистоти, порядку та додержання...
Правила розроблені на підставі чинного законодавства України, у т ч таких нормативно-правових актів, як
ПРАВИЛА утримання домашніх собак та котів в м. Миколаєві ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Правила утримання домашніх собак та котів в м. Миколаєві(далі – Правила) регулюють права й обов’язки громадя в галузі наведення порядку...
Законом N 2709-IV 2709-15
Якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, передбачено інші правила, ніж встановлені...
ПРАВИЛА внутрішнього трудового розпорядку для працівників виконавчого...
Правила визначають основні обов'язки та права працівників, режим праці, засади регулювання трудових відносин
«ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ – ЦЕ ЗАКОН ЖИТТЯ»
Обладнання: кросворд, посібник «Правила дорожнього руху України», ілюстрації дорожніх знаків, відеозапис мультфільму, міліцейська...
Офіційні правила участі в Акції «Спортивний місяць з «Сільпо»
Учасниками Акції (далі «Учасник») можуть бути громадяни України, яким виповнилося 18 років, що виконали Правила цієї Акції, зазначені...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка