|
Скачати 55.08 Kb.
|
І Н Ф О Р М А Ц І Й Н И Й Б Ю Л Е Т Е Н Ь №2, 2008
Використання ресурсів освітніх мереж в он-лайн навчанні: зарубіжний досвід Процес навчання у сучасному суспільстві стає все більш тісно пов’язаним з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Це стосується не тільки учнів, які тільки готуються для дорослого життя, а також і дорослих, які мають на меті отримати високооплачувану роботу або зробити кар’єру. Ресурси мережі Інтернет та освітніх мереж використовуються як з метою вилучення інформації, так і для отримання освіти через мережу Інтернет: отримання е-навчання, он-лайн навчання або дистанційну освіту. В зарубіжних системах освіти такі форми навчання охоплюють різні рівні навчального процесу починаючи з дошкільної освіти, включаючи вищу та професійну підготовку та перепідготовку вчителів. Прикладами он-лайн навчання можуть слугувати ресурси освітніх інформаційних мереж, на сайтах яких розміщені он-лайн уроки, курси, навчальні ігри тощо. Global SchoolNet (GSN)- Глобальна шкільна мережа http: // www.globalschoolnet.org/index.html спрямована на учнів різних вікових категорій, які можуть отримати знання з різних предметів, використовуючи ІКТ. Завдяки мережі учні навчаються спілкуватися, працювати в команді, розвивають комунікативні навички тощо. Основні проекти мережі: Кібер-ярмарок - міжнародне навчання для дітей віком від 5 до 19 років, які таким чином створюють свою локальну навчаючу спільноту. Веб-проект „Двері дипломатії” – розвиває комунікативні навички, навчає співпраці в команді. Програма „Світ шаленого Біллі” - проведення відео-конференцій безпосередньо у класах, які сфокусовані на отриманні навичок читання, писання та з використання цифрових медіа. Програма „Дружба через освіту” спрямована на підтримку інтерактивного спілкування між дітьми різних країн та рас як впродовж навчання у школі, так і поза школою, навчаючи їх толерантності та повазі один до одного. Он-лайн Експедиції – інтерактивні уроки з історії Гео-гра – географія - вивченням карт ( триває з 1991 року) Журналістика – створення спільної інтернет - газети (навички письма, спільної співпраці тощо) Листівки до Санти – один з перших проектів, який існує з 1985 року для молодших школярів (розвиток навичок письма) Постійно проводиться: - конкурс вчителів з використання ІКТ технологій та розвитку он-лайн навчання. - програма „День глобального навчання” ( 24-годинний всесвітній форум присвячений святу знань) - видається он-лайн бюлетень (газета), зміст якого наповнюється школярами. - підтримка вчителів інформаційними матеріалами та відповідними Інтернет ресурсами. Мережа HappyChild - Щаслива дитина http://www.happychild.org Структура мережі нараховує 16 862 сторінок он-лай, до яких входить база даних шкільних та університетських мереж, веб-сайтів, данні про школи, університети, міністерства та відомства країн Карибського басейну, Америки, Азії, Європи, Африки. Українські веб-сайти шкіл та веб-сайт Міністерства науки і освіти теж увійшли до цього переліку. Інформація на веб-сторінках глобальної мережі надається 14-тьма мовами: англійською, французькою, німецькою, датською, італійською, норвезькою, португальською, іспанською, японською, російською, китайською, корейською, шведською та арабською. Ефективно працює сторінка, яка практично допомагає отримати базові навички з читання англійською мовою – починаючи з фонетики, вивчаючи граматику, читання , письмо та складання віршів та розповідей через можливість інтерактивного спілкування як із своїми ровесниками, так і з вчителями . Діють інтерактивні сторінки з вивчення ключових слів, які надаються англійською мовою, з різних предметів (будова тіла, природничі науки, географія тощо). Започатковані сторінки, на яких школярі можуть навчатися правильно промовляти та писати англійською, складати вірші та розповіді з подальшим розміщенням їх на сайті. Мережа на своєму веб-сайті надає уроки з математики для початкових класів, починаючи з вивчення таблиці множення, складання та вичитання, які використовуються як у класній роботі вчителями, так і в домашніх умовах дома, якщо, наприклад, дитина захворіла і не могла бути присутня у школі. Створено сайт, на якому розміщені інформаційні матеріали стосовно країн світу, їх географічного розташування, державної мови, столиць, кодів міст та багато іншої інформації. Активно впроваджується та діє метод проектів тематика яких охоплює дітей різного віку. Особливо популярним є проект Міжшкільного міжнародного обміну, який надає можливість дітям спілкуватися зі своїми ровесниками з інших країн світу через „локальні” шкільні мережі та веб-сайти шкіл, які знаходяться у базі даних. Постійно діє проект з допомоги хворим дітям, дітям-інвалідам та дітям з вадами. У рамках цього проекту створена директорія , до якої входять організації, які допомагають дітям, Дуже важливою частиною мережі є допомога вчителям у створені методичних матеріалів для проведення лекцій та уроків з вивчення мов. Мережа надає велику кількість словників та 800 прикладів уроків, які можуть використовуватися для вивчення англійської мови дітьми з усього світу або для вивчення іншої мови для англомовних дітей. Найбільш вагомою, розвинутою та постійно діючою іспаномовною освітньою мережею є мережа EducaRed http://www.educared.net яка надає можливість не тільки навчити учнів, вчителів, батьків інформаційно-комунікаційним технологіям та їх використанню у навчальному процесі з різних предметів, але й обговорити інновації в освіті, обмінятися досвідом з використання ІКТ, створити віртуальні освітні спільноти для подальшого їх розвитку тощо. На сайтах мережі всі бажаючи можуть он-лайн:
Завдяки мережі створені такі віртуальні спільноти, як: Аудиторія для вчителів, Аудиторія для учнів, Аудиторія для батьків. В структурі мережі діє підмережа Педагоги новатори, робота якої спрямована на об’єднання новаторів та інноваційних ідей в освіті, акумулювання інформації з втілення інновацій у навчальний процес з метою подальшого їх обговорення та розповсюдження. Така взаємодія дає продуктивні результати і визначає подальші дії та пошуки щодо удосконалення використання ІКТ в освіті. Ми розкрили тільки невелику частину роботи та можливостей освітніх інформаційних мереж та їх ресурсів, які надають он-лайн навчання з різних предметів студентам різних вікових груп. Сподіваємося, що не тільки знання про такі ресурси, але їх можливості стануть у пригоді нашим вчителям та освітянам. Матеріал підготувала старший науковий співробітник Інформаційно-аналітичного відділу Інституту інформаційних технологій і засобів навчання АПН України Малицька І.Д. Адреса: Україна, 04060, м. Київ, вул. Максима Берлінського, 9 тел/факс: (044) 440–96–27 http://ime.edu-ua.net e-mail: [email protected] |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Он-лайн ресурси та видання з використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь ПРОБЛЕМА ЕФЕКТИВНОСТІ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь НАЙБІЛЬШ РОЗПОВСЮДЖЕНІ ВІЛЬНІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ВАРІАНТИ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь «Карти ІКТ грамотності» для суспільствознавчих дисциплін загальноосвітньої школи США |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Використання навчальних ресурсів інформаційних освітніх мереж для викладання дисциплін гуманітарного циклу в країнах зарубіжжя |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Саме тому у даний час особливий наголос ставиться на аналіз проблем мотивації слухачів до очно-дистанційного навчання |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Україні; вона відкриває не тільки можливості вибору навчальних програм, а й широкого доступу всіх верств населення до якісної освіти... |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Співробітники Інституту засобів навчання АПН України запрошують Вас скористатись можливістю ознайомитись з поширеними інформаційними... |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Представництва Банку в різних країнах світу займаються реалізацією його програм, підтримують зв’язок з урядом і цивільним суспільством... |