|
Скачати 59.62 Kb.
|
І Н Ф О Р М А Ц І Й Н И Й Б Ю Л Е Т Е Н Ь № 4 , 2013
Внесок Світового банку в розвиток середньої освіти України Світовий банк, заснований в 1944 році, є однією з найбільших у світі організацій, що надають допомогу країнам, що розвиваються, здійснюючи фінансову й консультаційну допомогу з метою підвищення рівня життя й поліпшення життя найбіднішого населення. Представництва Банку в різних країнах світу займаються реалізацією його програм, підтримують зв’язок з урядом і цивільним суспільством й сприяють більше глибокому розумінню проблем розвитку. З 1963 року, коли було розпочато фінансування освіти, Світовий банк надав біля 31 млрд. доларів США у вигляді позик та кредитів. Сьогодні банк фінансує 158 проектів у сфері освіти в 83 країнах. Банк у співробітництві з державними органами, представництвами ООН, донорами, неурядовими організаціями й приватним сектором допомагає країнам, що розвиваються, достигти мети загальної освіти. Ця мета полягає в тому, щоб до 2015 року всі діти, особливо дівчатка та діти з малозабезпечених сімей, навчалися в початковій школі й мали можливість отримати початкову освіту [1]. Світовий банк надає активну підтримку Україні в переході до ринкової економіки та зменшенні бідності. Проекти, які підтримує Світовий банк в Україні, сприяють створенню робочих місць, забезпеченню постачання води та електроенергії, зміцненню фінансових систем, передачі фахових знань і навичок та нових технологій, забезпеченню рівного доступу до якісної освіти, а також допомагають Україні використовувати природні ресурси, не завдаючи при цьому шкоди навколишньому середовищу. Нинішній кредитний портфель Міжнародного банку реконструкції та розвитку в Україні складається з 9-ти інвестиційних проектів, на загальну суму 1,95 млрд. дол. США. Відтоді, як Україна стала членом Світового банку в 1992 році, Банк надав Україні близько 7,7 млрд. дол. США. на фінансування 40 проектів [2]. Один з проектів було спрямовано на покращення якості освітніх послуг, на підвищення рівня ефективності роботи освітньої системи України та модернізацію управління нею. Проект “Рівний доступ до якісної освіти в Україні” реалізувався відповідно до Кредитної угоди №4780-UA між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку з 2006 по 2010 роки. Розпорядником державних коштів виступало Міністерство освіти і науки України, впроваджувальною агенцією – державна установа “Директорат програм розвитку освіти”. Загальний обсяг фінансування відповідно до Кредитної Угоди становив – 96 млн. 279 тис. доларів США. Обсяг позики від Світового банку – 86 млн. 587 тис. доларів США. Внесок з боку України – 9 млн. 692 тис. доларів США [3]. Проект складався з трьох компонентів. Компонент 1 “Професійний розвиток педагогічних працівників” був спрямований на підвищення інституційної спроможності навчальних закладів та компетентності викладачів системи післядипломної педагогічної освіти. Він передбачав підготовку провідних викладачів-тренерів, здатних удосконалити зміст, форми та методи підвищення кваліфікації вчителів, директорів шкіл та керівників органів управління освітою у відповідності до сучасних потреб та практики професійного розвитку; розроблення нових навчальних програм та навчально-методичних матеріалів, поліпшення матеріально – технічної бази навчальних закладів післядипломної педагогічної освіти. Компонент 2 “Удосконалення навчального процесу” був покликаний підтримати зусилля, спрямовані на підвищення рівня навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах країни, зокрема у частині удосконалення навчальних програм, оцінювання навчальних досягнень, навчальних ресурсів та ініціатив з удосконалення шкіл для успішної освітньої реформи. Проект підтримував розвиток національної системи оцінювання якості освіти та участь України у міжнародних порівняльних дослідженнях, зокрема TIMSS. Компонент 3 “Ефективність та управління ресурсами”. Мета цього компонента полягала у підвищенні ефективності освітньої системи загалом та у посиленні здатності до планування освітньої політики МОН та інших інституцій, відповідальних за загальну середню освіту, а також на підтримку планів Уряду щодо оптимізації шкільної мережі та надання допомоги у відновленні шкіл. Було відібрано шість пілотних районів у шести пілотних областях: Житомирська обл., Закарпатська обл., Львівська обл., Рівненська обл., Чернігівська обл. та Херсонська обл. Створено 36 освітніх округів, визначено 32 опорні та 190 сателітних шкіл. За даними інформаційної довідки за проектом, підготовленої Директоратом програм розвитку освіти, зазначено, що в рамках проекту було проведено певну роботу щодо забезпечення ЗНЗ та інших освітніх установ обладнанням та інформатизації освіти [4 ,с.2 - 6]:
Після закриття Проекту “Рівний доступ до якісної освіти в Україні” наприкінці 2010 року Світовий банк й надалі підтримував діалог з Урядом України щодо політики оптимізації і підвищення ефективності системи освіти в контексті “Програми економічних реформ”. Ще одним з видів допомоги є ініціатива Світового банку “BOOST” з aналізу бази даних державних видатків, яка спрямована на підвищення ефективності шляхом покращення відкритості інформації про державні витрати у сфері освіти та зміцнення спроможності органів держаного управління у сфері аналізу державних видатків [5]. Список використаних джерел:
Матеріал підготувала: Іванюк І.В., н.с. Адреса: Україна, 04060, м. Київ, вул. Максима Берлінського, 9 тел/факс: (044) 440–96–27 http://ime.edu-ua.net e-mail: [email protected] |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Он-лайн ресурси та видання з використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь ПРОБЛЕМА ЕФЕКТИВНОСТІ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь НАЙБІЛЬШ РОЗПОВСЮДЖЕНІ ВІЛЬНІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ВАРІАНТИ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь «Карти ІКТ грамотності» для суспільствознавчих дисциплін загальноосвітньої школи США |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Використання навчальних ресурсів інформаційних освітніх мереж для викладання дисциплін гуманітарного циклу в країнах зарубіжжя |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Саме тому у даний час особливий наголос ставиться на аналіз проблем мотивації слухачів до очно-дистанційного навчання |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Україні; вона відкриває не тільки можливості вибору навчальних програм, а й широкого доступу всіх верств населення до якісної освіти... |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Співробітники Інституту засобів навчання АПН України запрошують Вас скористатись можливістю ознайомитись з поширеними інформаційними... |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Відділом телекомунікаційних систем та мережевих технологій та Центру педагогічних інновацій та інформації Центрального інституту... |