|
Скачати 60.64 Kb.
|
І Н Ф О Р М А Ц І Й Н И Й Б Ю Л Е Т Е Н Ь №3, 2006
ВІДКРИТА ОСВІТА: МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД Відкрита освіта сьогодні дедалі стає більш поширеною у світі; увійшовши у звичайний порядок надання освітніх послуг у розвинених країнах світу, відкрита освіта набуває популярності в Україні; вона відкриває не тільки можливості вибору навчальних програм, а й широкого доступу всіх верств населення до якісної освіти загалом. С Дистанційні форми передачі інформації та знань складають серйозну конкуренцію традиційним та паперовим засобам. ьогодні розвиток нових технологій в освіті у розвинених країнах світу можна розглядати у контексті концепції «Освіти для всіх», яку проголосили вагомі міжнародні організації, що опікуються освітою, серед яких Світовий Банк, ООН, ЮНЕСКО. Прискорений розвиток технологій, розвинений ринок праці вимагає від молоді бути конкурентноздатним та спроможним навчатись впродовж життя. Однією з причин прискореного попиту на дистанційні форми навчання у світі стали тенденції підвищення платні за навчання у ВНЗ у багатьох країнах світу. У порівнянні з підвищенням плати за навчання кошти, що відводяться на зберігання та передачу інформації електронним шляхом не є значними, а тому дистанційні форми передачі інформації та знань складають серйозну конкуренцію традиційним та паперовим засобам. Необхідно зазначити, що темпи зберігання, накопичення та передачі інформації сьогодні збільшуються у 50 разів кожні півтора року. Така технологічна хвиля й спричиняє основні зміни у пошуку шляхів надання освіти у світі, в центрі якої знаходяться засоби, які спроможні швидко передавати зображення, звук, друковані масиви інформації через комп’ютерні мережі та мультимедійні засоби. С Застосування ІКТ в освіті дає змогу отримувати кращі світові знання у всіх куточках світу через супутникові, кабельні, комп’ютерні засоби зв’язку та оперувати значною кількістю інформації. учасні можливостi новiтнiх комп'ютерних та телекомунiкацiйних технологій, до яких сьогодні відноситься такі як мультимедійні засоби навчання, вiртуальна реальнiсть, Інтернет, електронна пошта, чат-технологiї, створюють нові можливості не тільки для спілкування людей на відстані, але й для навчання студентів та учнів у різноманітних навчальних закладах, в тому числі на міжнародному рівні. Підтримуючи дані можливості для навчання відкрита освіта базується на таких загальних принципах та підходах, що характерні багатьом освітнім системам. Принципами відкритої освіти є:
Важливе місце у розвиткові систем відкритої освіти соціально та економічно розвинені країни світу відводять сьогодні інформаційним технологіям, зокрема розвиткові дистанційного навчання. Це зумовлено такими факторами:
Серед останніх розробок в галузі підтримки розвитку відкритої освіти слід підкреслити роль міжнародних організацій, що формують освітню політику в світі. Так, наприклад, Інститут інформаційних технологій ЮНЕСКО започаткував у 2002 р. так званий наскрізний проект «Відкрита освіта та дистанційне навчання для управлінців у галузі вищої освіти», країнами-учасниками якого є Казахстан, Киргизстан, Росія та Україна. В Україні даний проект було підтримано Інститутом прикладного системного аналізу та Національним технічним університетом «КПІ», основними завданнями якого було визначено:
В Відкрита освіта в більшості випадків має на увазі політику освітньої установи, побудовану так, щоб навчання здійснювалося гнучкішими способами, враховувалася індивідуальна географічна віддаленість, соціальні й тимчасові обмеження конкретних студентів. ідкрита освіта передбачає ряд принципів, що спрямовані на врахування індивідуальних особливостей учня, його інтереси та потреби. Такий індивідуальний підхід до навчання орієнтований на здійснення навчання кожного студента за індивідуальним планом. Відкрите навчання може містити в собі дистанційну або інші форми навчання, де немає залежності між студентами, а також можливість поєднувати елементи традиційного й самостійного навчання з відповідною формою контролю. Однак, необхідно зазначити, що на сьогодні немає досить чіткого розведення термінів дистанційна та відкрита освіта. Основним завданням обох форм є забезпечення отримання освіти альтернативними засобами в тих випадках, коли учні та студенти не використовують традиційне навчання. Розглядаючи основні тенденції та підходи до формулювання концептуальних положень відкритої освіти у європейських країнах слід визнати, що до основних тенденцій запровадження відкритої освіти та дистанційних форм навчання можна віднести те, що навчальні заклади (ВНЗ) у всьому світі почали залучати до навчання студентів з різних куточків світу. При цьому велика кількість університетів вийшла на міжнародний рівень і сьогодні пропонує різноманітні нові курси для отримання освіти. Виникла нова культура глобальної освіти. Саме тому можливо прогнозувати найближчим часом появу великої кількості організацій та навчальних закладів, що спеціалізуватимуться на наданні міжнародної освіти та навчання. Українська система освіти сьогодні також переживає зміни у технологіях та підходах до надання освіти, вітчизняні навчальні заклади вже розпочали надавати послуги дистанційного навчання та здійснювати програми, що відповідають світовим зразкам. Велика потреба є у створенні нових освітніх стандартів, що відображатимуть важливі компоненти відкритої освіти, серед яких - ІКТ. Важлива роль у впровадженні відкритої освіти належить педагогам, в цьому плані важлива політика держави щодо підготовки кадрів та підвищення їх кваліфікації. Всі ці та інші аспекти є наразі найактуальнішими для освітян не тільки України, а й у світовому вимірі. Інформацію про системи відкритої освіти Ви можете знайти за такими електронними адресами:
Адреса: Україна, 04060, м. Київ, вул. Максима Берлинського, 9 тел/факс: (044) 440 - 96 – 27 http//:ime.edu-ua.net e-mail: [email protected] |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Он-лайн ресурси та видання з використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь ПРОБЛЕМА ЕФЕКТИВНОСТІ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь НАЙБІЛЬШ РОЗПОВСЮДЖЕНІ ВІЛЬНІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ВАРІАНТИ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь «Карти ІКТ грамотності» для суспільствознавчих дисциплін загальноосвітньої школи США |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Використання навчальних ресурсів інформаційних освітніх мереж для викладання дисциплін гуманітарного циклу в країнах зарубіжжя |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Саме тому у даний час особливий наголос ставиться на аналіз проблем мотивації слухачів до очно-дистанційного навчання |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Співробітники Інституту засобів навчання АПН України запрошують Вас скористатись можливістю ознайомитись з поширеними інформаційними... |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Представництва Банку в різних країнах світу займаються реалізацією його програм, підтримують зв’язок з урядом і цивільним суспільством... |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Відділом телекомунікаційних систем та мережевих технологій та Центру педагогічних інновацій та інформації Центрального інституту... |