ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № З Тема роботи: "Розробка Плану навчального проекту".
Мета роботи: проаналізувати таксономію Блума й змоделювати навички мислення високого рів ія, які будуть формуватися в учнів під час роботи над власним навчальним Проектом; проаналізувати Шаблон плану навчального проекту; розпочати роботу над розробкою Плану власного навчального проекту; ознайомитися з основними положеннями Закону про авторське право й обговорити його.
Обладнання та методичне забезпечення: комп'ютери
ІВМ РС-сумісні, програмне забезпечення, роздатковий дидактичний матеріал, програмний компакт-диск "Іпїеі® Навчання для майбутнього".
План заняття
Аналіз таксономії Блума й основних дієслів, які можуть використовуватися вчителем для формулювання запитань з метою формування в учнів навичок мислення високого рівня.
Побудова питань навчального Проекту для формування навичок мислення низького і високого рівня.
Формування навичок стислого опису власного Проекту.
Заповнення Шаблону Плану навчального Проекту.
Ознайомлення з державними стандартами і програмами предметів СЗШ.
-
Заповнення шаблону "Типи ресурсів, необхідних для проекту".
«Таксономія» (поняття запозичене з біології) - класифікація та систематизація об'єктів, яка побудована на основі їх взаємозв'язку та використовує для опису категорії, розташовані послідовно за наростаючою складністю, тобто за ієрархією.
Таксономія Блума: визначення (вимірювання) когнітивних (мисленєвих) процесів
з
Відображення процесу формування навичок мислення високого рівня прослідковується у
Плані навчального проекту, який розробляє вчитель з метою формулювання завдань учням для здійснення навчального проектування.
План навчального проекту містить інформацію щодо:
теми, основних і змістових питань Проекту;
стислого опису Проекту;
навчальних предметів, з якими пов'язаний проект;
віку учнів, яких стосується Проект;
державних освітніх стандартів;
навчальних цілей та очікуваних результатів навчання;
діяльності учнів під час проектування;
використаних ресурсів та матеріалів;
диференціації навчання;
оцінювання знань та вмінь учнів тощо.
План навчального проекту відображає інформацію щодо:
діяльності учнів щодо формування навичок мислення високого рівня;
шляхів використання ІТ під час навчального проектування;
знань з предметів, необхідних для вирішення проблеми, порушеної в проекті;
методів дослідницької роботи учнів.
Хід роботи
Обговоріть домашнє завдання й власний навчальний проект (робота в парах). Один студент з пари відповідає на питання щодо свого навчального Проекту:
назва проекту;
тема навчального проекту;
Ключове, Тематичні та Змістові питання;
у чому полягає дослідницька діяльність учнів у проекті?
Інший студент формулює для свого колеги у парі конкретні пропозиції щодо теми навчального Проекту й дає відповіді на питання:
Чи хочеться мені, як учневі, брати участь у такому проекті? Що зацікавило в
проекті?
Чи міг би я як допитливий учень задати такі Ключове і Тематичні питання?
Як можна вдосконалити навчальний проект?
Поміняйтеся ролями.
Запишіть у зошит усі пропозиції колеги, які можна використати у своєму Проекті.
Обговоріть у парах таксономію Блума моделювання навичок мислення високого рівня. Заповніть таблицю 1.
Змоделюйте питання для формування навичок мислення низького і високого рівня для вашого проекту.
Формування навичок стислого опису власного проекту. Заповнення таблиці 5.
Ознайомтеся з Шаблоном плану навчального проекту (Модуль2 / Вправа2 / Шаблон плану навчального проекту).
Збережіть Шаблон плану навчального проекту у папку теґосі_котрІех / ріап_ргоекІи під ім'ям "РІап_паускаІпо§о_ргоекіу".
/
Перегляньте приклади планів навчальних проектів, що зберігаються в розділі Модуль2 / Вправа2. Зосередьте свою увагу на розділах "Стислий опис проекту", "Навчання та розвиток учнів", "Діяльність учнів". Запишіть у зошит, які ідеї ви хотіли б втілити у власному навчальному Проекті.