Тема Європейське кіномистецтво Тема: Франція батьківщина мистецтва кіно (видатні режисери, актори). Кіно США. Основні жанри американського кіно


Скачати 275.88 Kb.
НазваТема Європейське кіномистецтво Тема: Франція батьківщина мистецтва кіно (видатні режисери, актори). Кіно США. Основні жанри американського кіно
Сторінка1/3
Дата19.03.2013
Розмір275.88 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3
Розділ ІV. Кіномистецтво.

Тема 1. Європейське кіномистецтво

Тема: Франція - батьківщина мистецтва кіно (видатні режисери, актори). Кіно США. Основні жанри американського кіно.

Мета: розкрити шляхи розвитку європейського кіномистецтва на прикладі французького та італійського кіно, познайомити з особливостями жанрів американського кіно, творчим шляхом видатних режисерів і акторів, вчити аналізувати художні особливості кінофільму, давати оцінку фільмам; виховувати зацікавленість кіномистецтвом.

Обладнання: DVD програвач, телевізор

відеоряд : презентації по темах виступів, фрагменти творів видатних кінорежисерів:

Шербурзькі парасольки , Жака Демі

«Хиросима, любовь моя» Алена Рене

"Граф Монте-Кристо" Кевіна Рейнольдс

Жана Люка Годара "На останньому подиху»

"П’ятий елемент" Люка Бессона

«Піаніст» Романа Поланського

«Чоловік і жінка» Клода Лелю

Жана Ренуара "Правила гри"

Ж. Мельєса «Подорож на Місяць»

«Одного разу у Голівуді» Баррі Левінсона
Тип уроку: урок-телепередача «І знову про кіно…».

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Як ви розумієте вислів:

Між актором і автором відношення приблизно таке ж, як між теслярем або каменярем і архітектором. Їм не обов'язково розуміти загальний задум, від цього вони свою роботу краще робити не будуть.

Джордж Бернард Шоу
ІII. Мотивація навчальної діяльності. В останні роки телебачення перехоплює пальму першості у традиційного кінематографа, оскільки стало невід'ємною части­ною побуту кожної родини. Герої телесеріалів, що розтягуються на довгі місяці й роки, сприймаються як гарні знайомі, за перипетіями життя яких глядачі стежать з увагою і співчуттям. Перед творцями цих фільмів постає дуже важлива задача — виховувати людей в дусі гуманізму, за допомогою різноманітних художніх засобів прищеплювати їм кращі загальнолюдські цінності.

IV. Повідомлення нових знань.

Ведучий: Сьогодні ми з вами перенесемось у чарівний, особливий світ кіномистецтва. А допоможе нам ТЕЛЕПРОГАМА «І знову про кіно…» та її ведучий я … .

Сьогодні в програмі:

  1. Розвиток кіномистецтва Франції.

  2. Новини кіно США.

  3. Особливості італійського кіно.

  4. Вісті з Канського фестивалю.

Наші журналісти відправились у пошуках цікавої інформації, і перший на зв’язку журналіст з Франції - країни, де бере початок розвиток кіномистецтво.

Розпочинаємо наш відео репортаж.

Пригадаймо, хто став засновником кіно у Франції, а також основні періоди розвитку французького кінематографа. З вами в прямому ефірі – журналіст-мистецтвознавець1. Слухаємо відомого журналіста – мистецтвознавця 1.

Журналістистецтвознавець 1. (поряд з розповіддю відбувається демонстрація фотографій чи презентації). Паралельно з виступом за бажанням вчителя та часом, зачитуються повідомлення учнів про відомих акторів і режисерів французького кіно.

  • 1895— Винахід синематографа (з'єднання плівки з проекційним ліхтарем) братами Оґюстом і Луї Люм'єрами. Поява перших документальних фільмів братів Люм'єр («Прибуття потягу», «Поливальник» і т. д.).

  • 1907—1908— Застосування режисером Ж. Мельєсом технічних трюків в кіно (макети, подвійна експозиція, комбіновані, сповільнені і прискорені зйомки і т. д.). Зйомки фантастичних серій («Подорож на Місяць», «Подорож через неможливе», 1904), зйомки кінофеєрій («Червоний Капелюшок», «Попелюшка»).

  • 1908 — Створення першого мальованого (мультиплікаційного) фільму у Франції.

  • 1914 — Створення нових жанрів кінематографа (детектив, комічний фільм, вестерн, багатосерійний пригодницький фільм). В групі «Авангард» починають творчу діяльність режисери реалістичного кіно - А. Ганс, Ж. Ренуар, Р. Клер, Ж. Режим Fader та ін..

  • Великі досягнення французького кіно, кращі твори якого відрізнялися поетичним образом життя, психологічною глибиною розробки характерів, достовірністю атмосфери дії, пошуками нових виразних засобів. У фільмах видатних французьких режисерів - Р. Клера («Під дахами Парижа», 1930, «Свободу нам», 1933, «Останній мільярдер», 1934), Ж. Віго («Нуль за поведінку », 1932,« Аталанта », 1934), Ж. Фейдера, М. Карне і особливо Ж. Ренуара («Життя належить нам», 1936, «Велика ілюзія», 1937, «Марсельєза», 1938) виразно проявилися демократичні тенденції. Ці тенденції були характерні і для французького кіно періоду німецько-фашистської окупації, коли М. Карне, Л. Дакен, Ж. Гремійон, Ж. Беккер, нерідко користуючись езоповою мовою, висловлювали у своїй творчості волелюбні традиції французького народу.

  • Для першого післявоєнного десятиліття були характерні фільми режисерів Р. Клемана ( «Битва на рейках », 1946,« Заборонені ігри », 1952), Л. Дакена («Світанок», 1949), Ж. Бекксра («Антуан і Антуанетта», 1947), Ж. П. Ле Шану («Адреса невідома», 1951), Крістіана-Жака («Якщо б хлопці всього світу ...», 1955) та ін, присвячені боротьбі учасників Опору і життя простих людей з їх тяготами і турботами.

  • У 2-й половині 50-х рр.. на перший план у кінорежисури виступила так звана «нова хвиля» - явище неоднорідне за ідейною спрямованістю. Найбільш послідовне вираження прогресивні тенденції французького кіно знаходять у творчості режисерів - документалістів К. Маркер, Ф. Россіфа та ін.. Французька «нова хвиля» безпосередньо асоціюється з творчі­стю Ж. Л. Годара – «На останньому подиху»; Ф. Трюффо – «400 ударів»; А. Рене – «Хіросіма, моя любов». Фільмам цих режисерів були притаманні імпровізаційність, репортажність, що дало змогу митцям відобразити абсурдність світу, жорстокі закони суспіль­ства, які пригноблюють особистість. Теоретичним підґрунтям художніх пошуків режисерів «нової хвилі» стала французька інваріація філософії екзистенціалізму, що була репрезентована концепціями Ж.-П. Сартра, А. Камю та С. де Бовуара.

  • У Франції були такі зірки, як Жан Габен, і такі великі режисери, як Жюльен Дювівьен, Марсель Карне і, звичайно, Жан Ренуар, чиї "Правила гри" (1939) тепер входять в десятку кращих фільмів світового кінематографа. Серед німецьких режисерів можна виділити Г. В. Пабста і Фріца Ланга, який створив класичний фільм "М", що леденить душу ("Вбивця", 1931).

  • Передчуття неминучої трагедії пронизує творчість майстрів французького кінематографа, зокрема фільми «поетичного реалізму» Ж. Превера і М. Карне – «Набережна туманів», «День почи­нається»; картини Ж. Ренуара – «Велика ілюзія», «Правила гри», «Людина-звір». Тому не випадково актором номер один фран­цузького кінематографа цього періоду стає Жан Габен, герой якого кидає виклик історії і приречений на загибель. Це дало підстави відомому теоретику та історику кіно А. Базену назвати Габена трагіч­ним героєм сучасності.

  • В 60-70 рр у французькому кіно зявляється плеяда акторів, серед яких найбільш відомі: Жанна Моро, Жан-Поль Бельмондо, Жерер Депардьє, Катрин Деньов, Ален Делон, Анні Жирардо. Всесвітню славу здобули французькі коміки Пьєр Рішар і Колюш.

  • Сучасне кіно Франції – це досить витончене кіно, в якому психологія і драматизм сюжету поєднуються з деякою пікантністю і художньою красою зйомок. Стиль визначають модні режисери Люк Бессон, Жан-Пьєр Жене, Франсуа Озон. Популярні актори – Жан Рено, Одрі Тоту, Софі Марсо, Крістіан Клавьє, Метью Косовіц.

Уряд активно сприяє розвитку і експорту національного кінематографа.
Ведучий: Дякуємо за інтерв’ю…. Далі нас чекає підключення з Америки. Надаємо слово журналісту - мистецтвознавцю 2.

Журналіст-мистецтвознавець 2. (поряд з розповіддю відбувається демонстрація фотографій чи презентації по темі виступу.).

З 1908 р. починається зйомка так званих “художніх серій” - знятих на плівку театральних вистав, інсценувань літературних творів. Один з найвідоміших серіалів “Граф Монте-Крісто” був знятий у Голівуді - містечку на півдні Каліфорнії, майбутньому передмісті Лос-Анджелеса. У 1909 р. таверну на головній вулиці містечка (Сансет-бульвар) перетворили на кіностудію. Кіноіндустрія народилася на північному сході США й облаштувалася саме в Каліфорнії, де значну частину року стоїть ясна сонячна погода і можна вести зйомки практично цілий рік (з появою спеціалізованих павільйонів значення клімату, зрозуміло, зменшилося). Проходить ще десятиріччя, і кіно диференціює свої жанри, створює нові. З'являються детективи, комічні фільми, вестерни. Великою популярністю починають користуватися багатосерійні пригодницькі фільми. У 20-і роки кіно стає справді масовим мистецтвом, чому сприяла, зокрема, творчість таких відомих американських режисерів, як Д.У.Гріффіт і Т.Інс. Багатий смисловий зміст і філософська глибина зближували їх кращі твори з ідеями й образами світової художньої літератури.

Склався перевірений набір засобів, за допомогою яких і досі забезпечується гарантований успіх кінопродукції Голівуда (насамперед, касовий) у широких глядацьких колах: гостра, динамічна фабула, яскраві (і, як правило, нехитрі) типажі і виразна чуттєвість, яка посилюється блискучою зовнішністю акторів. Останнім часом у фільмах все більше і більше присутнє насильство. За таким “рецептом” зроблені і “Хрещений батько” (режисер Ф.Коппола), і “Титанік” (режисер Д.Камерон), і десятки інших стрічок. Це не виключає появи справжніх високохудожніх стрічок. Одним з найбільш блискучих сучасних режисерів по праву вважається Стівен Спілберг, який з однаковим успіхом працює як у пригодницькому жанрі (трилогія про Індіану Джонса, “Щелепи”, “Парк Юрського періоду”), комедії (“Дорога на Голівуд”), так і в серйозному жанрі (“Список Шіндлера”).

Додаткову увагу привертає щорічне визначення кращих робіт і вручення призу - “Оскара”. Сьогодні американському кінематографу належить тверде і безумовне лідерство у світовому прокаті, яке базується насамперед на фінансових і технічних можливостях.

Ведучий: Дякуємо за інтерв’ю…. Далі нас чекає підключення з Італії. Надаємо слово журналісту - мистецтвознавцю 3.

Журналіст-мистецтвознавець 3. Італійське кіно завжди було самобутнім і неповторним. Хоча існують і італійські фільми, розраховані на «масове вживання», та все ж широкій публіці італійське кіно відоме завдяки високому авторському кіно таких режисерів, як Роберто Росселліні, Федеріко Фелліні, Лукіно Вісконті, Пьєро Паоло Пазоліні, Бернардо Бертолуччі. Фільми цих режисерів створені в різних стилях. Іноді наповнені абстракціями, метафорами, містикою назавжди увійшли в золотий фонд світового кінематографа і стали джерелом натхнення для нових поколінь режисерів. Недовговічна італійська школа неореалізму (Росселліні, Віськонті, де Сика) знімала фільми про труднощі повсякденного життя в післявоєнні роки, часто використовуючи непрофесійних акторів і зйомки в реальних місцях подій; "Викрадачі велосипедів" (1948) Вітторіо де Сика — один з найвідоміших фільмів цієї школи.

В Італії ідеї загальнодемократичного антифашистського фронту визначили ародження нового напрямку - неореалізму, що вплинули на кіномистецтво ін. країн. У кращих неореалістіческіх фільмах Р. Росселліні («Рим – відкрите місто», 1945,« Пайза », 1946), Л. Вісконті (« Земля тремтить », 1948), В. Де Сікі («Викрадачі велосипедів», 1948, «Умберто Д.», 1951), Дж. Де Сантіса («Гіркий рис», 1949) та ін з тонкою спостережливістю, правдивістю була відображена боротьба проти фашизму, класова солідарність трудящих в умовах післявоєнної розрухи. Проте з середини 50-х рр.. в результаті низки зовнішніх і внутрішніх причин настала криза неореалістичного мистецтва. Однією з центральних проблем у творчості провідних сучасних італійських режисерів - Ф. Фелліні, М. Антоніоні, П. П. Пазоліні та ін – стала проблема «некомунікабельності», самотності людини в сучасному капіталістичному світі, основну увагу вони нерідко віддають індивідуалістичним, часом патологічних переживань героїв. Продовжувачами прогресивних традицій виступили режисери молодшого покоління: Дж. Понтекорво, Ф. Рози, Е. Петрі і ін. Подальший розвиток світового кінопроцесу в 40–60-ті роки по­в'язаний з виникненням різних напрямів, що свідчили про цікаві пошуки та експерименти, які відбувалися в його надрах. Біля їхніх витоків стояли видатні митці світового кінематографа. Так, феномен «італій­ського неореалізму» був пов'язаний з іменами Р. Росселліні – «Рим – відкрите місто», «Пайза»; В. Де Сіка – «Викрадачі велосипедів», «Умберто Д.», «Дах»; Д. Де Сантіса – «Немає миру під оливами», «Рим, 11 годин»; Л. Вісконті – «Земля трем­тить», «Найвродливіша», творчість яких була стимульована ху­дожньою спадщиною видатного італійського письменника Дж. Верги.

Світове кіномистецтво 70–90-х років пов'язане з творчістю його видатних персоналій, які у своїх фільмах зверталися до різних філософсько-естетичних концепцій, що допомагали їм висловити про­тест проти бездуховності, утверджувати ідеали гуманізму, цінності високих людських почуттів.

Три останні десятиріччя XX ст. стають зоряним часом для видат­них художників сучасності: Ф. Фелліні – «Рим», «Амаркорд», «А корабель пливе...»; М. Антоніоні – «Забріскі Пойнт», «Про­фесія: репортер»; Л. Вісконті – «Загибель богів», «Смерть у Венеції», «Людвіг», «Родинний портрет в інтер єрі» (Італія).

З 1932 року в Італії проводиться найстаріший кіноперегляд планети – Венеціанський фестиваль, заснований за особистою ініціативою тодішнього диктатора Беніто Муссоліні.

Ведучий: Дякуємо за інтерв’ю…. Далі нас чекає підключення з Канського кінофестивалю. Канський кінофестиваль по праву вважається лідером європейського кіно. Саме тут можна побачити самі сучасні тенденції європейського кінематографу, оцінити моду і перспективи розвитку кіномистецтва в цілому. Вперше кінофестиваль проводився в 1946 році восени, в Каннах. Надаємо слово журналістам – кінокритикам.

Кінокритик 1 . Канський фестиваль сприймається багатьма як золота середина між популярним кіно і високим кіномистецтвом. Фільми-призери нашого фестивалю по праву заслуговують на любов глядачів і увагу кінокритиків і інтелектуалів. Головним призом кінофестивалю є «Золота пальмова гілка». Сьогодні в Каннах Ми визначаємо 10 найкращих фільмів, створених за весь період розвитку кіномистецтва. Голосування відбудеться після оголошення списку з 10 позицій. Нам потребується ваша допомога. До голосування запрошуються всі присутні в залі (учні класу.)

Кінокритик 2. Друзі, оцінить фільми за п’ятибальною шкалою відповідно до ваших симпатій. Багато з цих картин давно стали класикою, деякі українському глядачеві буде цікаво побачити вперше. В будь-якому разі складно переоцінити вплив цих фільмів на європейський кінематограф 20 століть. Пам'ятаєте, що саме ваші оцінки зіграють вирішальну роль у визначенні "десятки" фільмів, демонстрація яких буде приурочена до дня Європи.

Кінокритик 1. Першим у списку – фільм:

Шербурзькі парасольки (Les Parapluies de Cherbourg)

Жанр: комедія, мелодрама, драма, мюзикл.

Країна: Франція

Тривалість: 91 хв

Студія: Parc Film, Франція, Німеччина (ФРН), 1964

Режисер: Жак Демі

У ролях: Катрін Денев, Ніно Кастельнуово, Енн Вернон, Марк Мішель, Ellen Farner, Мірей Пері, Жан Шампьон, Pierre Caden, Жан-Пьерр Дорат, Bernard Fradet

Оригінальна назва: Les Parapluies de Cherbourg

Міжнародна назва: The Umbrellas of Cherbourg

Слоган: «а film for all the young lovers of the world»

Нагороди: Золота гілка на Канському Фестивалі (1964)

Мистецтвознавець 4: Женев'єв Емері, мати якої має крамничку парасольок, кохає молодого автомеханіка Ґі Фуше. Коли Ґі зараховують до армії, Женев'єв віддається йому до виїзду та вагітніє. Її мати вимагає, щоб вона  одружилась із заможним продавцем діамантів. Декілька років пізніше, під ніч Різдва, минуле випливає...

«Чудовий фільм, який приваблює й принаджує. Лише треба насолоджуватися!»

Le Monde

«Ніжна, захоплююча, трошки сумна історія, яка викликає досконалу гармонію.»

Télérama
  1   2   3

Схожі:

Урок художньої культури 9клас Тема: Анімація. Мультиплікація. Види анімаційного кіно
Мета: Ознайомити учнів з мистецтвом анімації, історією виникнення і розвитку,видами і технологіями анімаційного кіно
ТЕМА: ЕКРАННІ ВИДИ МИСТЕЦТВА. КІНО
Учитель. Наш попередній урок був присвячений театру. Ми з вами розглядали основні художні засоби театрального мистецтва, ознайомились...
Про роботу КП "Палац кіно" у І кварталі 2011року
Заслухавши звіт директора комунального підприємства «Палац кіно» Мосули Василя Володимировича, відповідно до Закону України "Про...
Тема Домашнє завдання
Екранні мистецтва: кіно, відео. Телебачення як мистецтво і засіб комунікації. Художні засоби кінематографу
Календарно-тематичне планування з країнознавства (ІІ курс)
...
Тема фестивалю: «Збережемо тварин із Червоної книги України!»
Всеукраїнський юнацький фестиваль “В об’єктиві натураліста” проводиться щороку на добровільних засадах і є відкритим для учнів позашкільних,...
Посилання на використані ресурси Інтернету
Малюнок використати там музичний інструмент, текст на чому зображуються танці, стилі танцю, кіно танець
Local Youth Public Organization M’ART ("Youth AlteRnaTive")
Графік показів у рамках Мандрівного міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA
Local Youth Public Organization M’ART ("Youth AlteRnaTive")
Фільми, які демонструватимуться у рамках Мандрівного міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA
ПОГОДЖЕНО Рішенням виконавчого комітету від «20» липня 2011 р. №1163 ПОЛОЖЕННЯ ПРО ФІЛІЮ
Згідно з Статуту комунального підприємства «Палац Кіно» Тернопільської міської (надалі Підприємство) в його складі створюється відокремлений...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка