|
Скачати 55.3 Kb.
|
Резолюція VI Міжнародної науково-практичної конференції “Сучасний світ і незрячі: становлення особистості з особливими потребами в інформаційному суспільстві ” З 27 до 29 вересня 2012 р. у м. Луцьку спільними зусиллями Волинського осередку тифлопедагогів, Національної Асамблеї інвалідів України, Волинської обласної організації УТОС, Всеукраїнської громадської організації «Асоціація тифлопедагогів України», Волинського обласного фонду « Зір» у співпраці з Інститутом корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, науково-методичною лабораторією з питань дидактичних технологій інклюзивного та інтегрованого навчання суб’єктів освіти з порушеннями зору Інституту педагогічних технологій (Луцьк), Педагогічним інститутом Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, Луцького інституту розвитку людини університету “Україна”, Волинським обласним реабілітаційним центром реабілітації інвалідів зору, Луцьким навчально-реабілітаційним центром, Клеванською спеціальною загальноосвітньою школою-інтернату №1 І-ІІІ ступеня Рівненської обласної ради була проведена VІ Міжнародна науково-практична конференція “Сучасний світ і незрячі: становлення особистості з особливими потребами в інформаційному суспільстві ”. У роботі конференції взяли участь науковці вищих навчальних закладів України, що готують педагогічні кадри для спеціальної освіти, духовенство, представники керівних державних структур, Міністерство освіти, науки, молоді та спорту, окремі керівники громадських організацій інвалідів, працівники соціальних служб, освітяни, лікарі, провідні реабілітологи та тифлопедагоги України, Польщі, Росії, Швеції, Грузії, студенти. Учасники конференції визначили коло проблем, які вимагають негайного вирішення: - традиційно ставлення до осіб з інвалідністю спрямовувалось на їх ізоляцію від суспільства. В сучасних умовах саме впровадження інклюзивної освіти стає одним з ефективних засобів попередження нетерпимості громадськості до інвалідів і надійним помічником в успішному формуванні психофізичного розвитку особистості; - недостатнє напрацювання нових форм і способів організації інклюзивного навчально-виховного середовища, відсутність відповідної навчально-технічної бази в загальноосвітніх закладах, відповідного супроводу та недостатня підготовленість педагогічних кадрів обумовлює потребу в системній організації у кожному регіоні України освітньо-консультативних осередків з метою підвищення кваліфікації та ознайомлення педагогічних працівників та керівників навчальних закладів з методами та формами інклюзивного навчання; - однією з проблем навчання дітей з вадами зору є недостатнє забезпечення підручниками, надрукованими спеціальним рельєфним шрифтом, зошитами, музичною партитурою та тифлоприладами. Особливу увагу варто звернути на методичне забезпечення дидактичними засобами навчально-виховного процесу спеціальних шкіл протягом, створенню електронної бази підручників для незрячих; - активізувати розробку і впровадження інноваційних технологій навчання щодо адаптації національної системи освіти до європейських та вітчизняних стандартів і рекомендацій з організації інклюзивного та інтегрованого навчання суб’єктів освіти; - сприяти формуванню належної громадянської позиції інвалідів зору через доступ до періодичних інформаційних видань, що виходять рельєфно-крапковим шрифтом шляхом відновлення їх фінансування; - рекомендувати місцевим теле- і радіокомпаніям щотижня вести передачі, в яких інформувати про законодавчі акти та зміни до них і подавати матеріали про життя незрячих; - вирішити питання про фінансову підтримку з держбюджету Республіканського будинку звукозапису і друку УТОС; - оскільки інформатизація суспільних відносин передбачає залучення інвалідів зору до користування глобальною комп’ютерною мережею Інтернет потрібно адаптувати веб-сайти загальнодержавних інформаційних веб-ресурсів для доступу цієї категорії осіб, прискорити роботи по створенню українськомовного синтезатора; - модернізація виробництва в умовах інформатизації призводить до скасування робочих місць, що потребують ручної праці, на яких, зазвичай, працевлаштовували незрячих. Внаслідок цього перелік професій, що традиційно був доступним інвалідам по зору, динамічно змінюється у напрямі їх інтелектуалізації. Міністерству соціальної політики слід переглянути та оновити перелік спеціальностей для інвалідів зору, що були затвердженні МОЗом у 1985 році, якими можуть оволодіти люди з вадами зору. Також внести зміни до постанови Кабміну №70 від 31.01.2007р. щодо обладнання робочих місць незрячих фахівців у бюджетній науково-педагогічній та інших сферах; - обмеження коштів на широке впровадження новітніх спеціальних тифлодидактичних засобів та методів, поряд із традиційними, призводять до неготовності випускників спеціальних шкіл для сліпих швидко адаптуватись до сучасних реалій цивілізації, активно включатись у процес професійного становлення. Акцентуємо увагу на впровадженні сучасних педагогічних технологій, які базуються на методах комп’ютерної підготовки у спеціалізованих навчальних закладах для сліпих, у центрах реабілітації інвалідів зору, у технічних та вищих навчальних закладах, в яких навчаються незрячі студенти; - байдуже ставлення громадськості до незрячих людей внаслідок їх соціальної ізольованості та недостатності інформації про їхні можливості призвело до того, що вони сьогодні є однією з найбільш незахищених категорій населення. В Україні дуже низький відсоток інвалідів зору залучено до кваліфікованої праці. Для вирішення цього питання державній службі зайнятості та іншим контролюючим державним службам необхідно звернути посилену увагу на реальне працевлаштування інвалідів зору. Роботодавців, які не залучають до роботи у своїх установах та підприємствах осіб з порушеннями зору, при наявності у них відповідної кваліфікації, піддавати публічному осуду у засобах масової інформації; - декларативний характер інтеграції інвалідів у соціум є наслідком недотримання чинних законів та постанов, що вимагає їх перегляду та нових підходів до формування законодавчої бази; - звернутись до Кабінету Міністрів України з пропозицією розширити перелік технічних засобів реабілітації (ТЗР) інвалідів зору, зазначених у розділі «Спеціальні засоби для орієнтування, спілкування та обміну інформацією» Постанови КМУ № 79 від 02.02.2011р., додавши до нього наступні ТЗР:
- ратифікувати Верховною Радою України рішення Флорентійської конвенції про безмитне ввезення приладів, що використовуються людьми з особливими потребами; - для підвищення ефективності соціальної та професійної реабілітації інвалідів пропонуємо на державному рівні розробити та прийняти програму реабілітації та соціального захисту осіб з вадами зору. Створити Центр психолого-педагогічного та юридичного супроводу людей з вадами зору. Кабінету Міністрів України розглянути питання про запровадження відзначення дня «Білої тростини» 15 жовтня кожного року на державному рівні, як це проводиться у Європейських країнах; Учасники конференції вважають, що розв’язання окреслених проблем гуманізації суспільних відносин стосовно інвалідів зору в процесі їх реабілітації сприятимуть ефективності становлення особистості з особливими потребами в інформаційному суспільстві. Держава, пропагуючи гуманістичні ідеї розвитку суспільних відносин, зобов’язана допомагати людям з особливими потребами у розв’язанні життєво необхідних завдань, створювати належні умови доступності до об’єктів різного призначення для забезпечення повноцінного життя людей з вадами зору. Голова організаційного комітету конференції, голова правління Волинської обласної організації УТОС, старший вчитель, відмінник народної освіти, заслужений працівник соціальної сфери України Ю.П. Симончук |
Шановний (на) колего! Організаційний комітет запрошує Вас взяти участь у роботі VІІ Міжнародної науково-практичної конференції “Сучасний світ і незрячі:... |
ПРОБЛЕМА ІДЕНТИЧНОСТІ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ Анотація. У статті виділені і розглянуті соціально-психологічні аспекти розвитку особистості з особливими потребами. Розкриті особливості... |
Резолюція V Міжнародної науково-практичної конференції “Сучасний... Ору та засвоєння ними програми масової школи. Однією з проблем навчання дітей з вадами зору є недостатнє забезпечення підручниками,... |
Шановні колеги! Запрошуємо Вас взяти участь у роботі IV Міжнародної... Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні проблеми і перспективи розвитку обліку, аналізу та контролю в умовах глобалізації... |
Звернення учасників V Міжнародної науково-практичної конференції НАЕК «Енергоатом» Сумки п'ятої Міжнародної науково-практичної конференції «КУЛЬТУРА БЕЗПЕКИ НА АЕС УКРАЇНИ», відзначаємо, що розуміння культури безпеки,... |
ЗАЯВКА АНКЕТА Міжнародної науково–практичної конференції молодих вчених, аспірантів та студентів |
Наукове видання Тези доповідей ХVIII МіжнароднОЇ Науково-практичнОЇ... ... |
ЗАЯВКА – АНКЕТА учасника Міжнародної науково-практичної конференції... |
ШАНОВНІ КОЛЕГИ! Запрошуємо Вас взяти участь у роботі I Міжнародної науково-практичної заочної Запрошуємо Вас взяти участь у роботі I Міжнародної науково-практичної заочної конференції |
Вельмишановні колеги! Запрошуємо Вас взяти участь у роботі ІІ міжнародної науково-практичної конференції “Актуальні проблеми фразеології” |