Роль Черкаського освітянського порталу для розвитку вчительської компетентності


Скачати 81.52 Kb.
Назва Роль Черкаського освітянського порталу для розвитку вчительської компетентності
Дата 11.04.2013
Розмір 81.52 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Роль Черкаського освітянського порталу для розвитку вчительської компетентності.
Серед першочергових завдань, що вирішує сучасна українська школа, чільне місце посідає завдання всебічного розвитку особистості школяра. Сучасна освіта, випереджаючи суспільний розвиток, стрімко опановує інформаційні технології. Головним засобом цих технологій є комп’ютер і його програмне забезпечення, які стали невід’ємною частиною навчання учнів.

На сторінках фахової преси неодноразово порушувалось питання про доцільність використання комп'ютерних технологій на уроках літератури. Потрібні вони чи ні? Але так категорично ставити питання зараз не ставиться, адже все залежить від уміння і таланту вчителя. Без сумніву, урок світової літератури має свою специфіку, але це зовсім не означає, що мультимедійні технології неможливо застосувати на уроках з цієї дисципліни.

Інформаційно-комп’ютерні технології – це технології, що дозволяють шукати, обробляти й засвоювати інформацію з різних джерел, у тому числі й із Інтернету, це використання самого комп'ютера, найрізноманітніших програм. Інформаційні комп'ютерні технології – універсальні навчальні засоби, які можуть бути з успіхом використані на різних за змістом і організацією урочних і позаурочних заняттях. При цьому вони виходять за межі традиційного навчання з широким використанням усього арсеналу засобів навчання, сприяють активному включенню учня в навчальний процес, глибшому розумінню і запам'ятовуванню матеріалу, підтримують інтерес. Мультимедійні технології займають значне місце в процесі навчання, оскільки допомагають не тільки заощадити час, але і здатні виконувати такі навчальні функції, які недоступні іншим освітнім засобам.

Завдяки Черкаському освітянському порталу, де розміщена величезна кількість різної інформації: від методичних рекомендацій, як описати передовий педагогічний досвід до колекції цифрових ресурсів, що надасть можливість підготуватися до будь-якого уроку зі світової літератури. Кожному учителеві, що звернеться до порталу інформаційні ресурси дозволять:

– раціонально організувати пізнавальну діяльність школярів у ході навчально-виховного процесу;

–використовувати комп'ютери з метою індивідуалізації навчального процесу і звертатися до принципово нових пізнавальних засобів;

– охопити навчанням одночасно значну кількість учнів, забезпечивши високу якість підготовки;

– змінити організацію процесу навчання учнів;

– застосовувати в практичній діяльності набуті знання і навички;

– послідовно відстежувати рівень знань і набутих навичок.

На відміну від звичайних технічних засобів навчання ІКТ дозволяють не тільки дати учням велику кількість готових, відібраних знань, але й розвивати інтелектуальні творчі здібності учнів, їх уміння самостійно набувати нові знання, працювати з різними джерелами інформації. Уміння обробляти інформацію на сьогодні є дуже цінним надбанням.

Інформаційні технології, що розглядаються як один із компонентів цілісної системи навчання, не тільки полегшують доступ до інформації, відкривають можливості варіативності навчальної діяльності, її індивідуалізації і диференціації, але і дозволяють по-новому організувати взаємодію всіх суб'єктів навчання, побудувати освітню систему, в якій учень був би активним і рівноправним учасником освітньої діяльності. Упровадження нових інформаційних технологій у навчальний процес активізує процес навчання, реалізувати ідеї розвиваючого навчання, підвищити темп уроку, збільшити об'єм самостійної роботи учнів.

Основною метою цифрових засобів навчання на порталі є реалізація навчальної, розвиваючої і виховної функцій. Використання ІКТ на уроках літератури дозволить інтенсифікувати діяльність вчителя і школяра; підвищити якість вивчення предмету; відобразити істотні сторони філологічних об'єктів, зримо втіливши в життя принцип наочності; продемонструвати найважливіші характеристики об'єктів, що вивчаються.

Інформаційні технології включають використання нових форм освітніх технологій у навчальному процесі для найбільш ефективного навчання.

Комп’ютер для учня виконує різні функції: вчителя, робочого інструменту, об'єкту навчання, колективу, що співпрацює, ігрового середовища. У функції вчителя комп'ютер представляє джерело навчальної інформації (частково замінює вчителя і книгу).

Портал пропонує найрізноманітніщі ігри. Комп'ютерні матеріали для навчання з літератури – це будь-які програми, які можуть використовуватися при викладанні літератури, орієнтовані на практичні потреби користувача (клавіатурні тренажери, текстові редактори, редактори презентацій тощо). Інформаційно-комп’ютерні технології дозволяють автоматизувати достатньо складні завдання:

– заповнення різних пропусків;

– порівняння великих за обсягом текстових відповідей з контрольним текстом;

– виділення спеціальних зон у схемах і діаграмах з текстовими анотаціями;

Під час роботи з комп’ютером:

– учень працює активно й самостійно в межах готового дидактичного середовища;

– змінюється форма контролю: учня ретельно контролює комп'ютер.

Портал пропонує також величезну кількість учительських презентацій. Використання на уроках мультимедійних презентацій дозволяє побудувати навчально-виховний процес на основі психологічно коректних режимів функціонування уваги, пам'яті, гуманізації змісту навчання. Використання мультимедійних презентацій доцільно на будь-якому етапі вивчення теми і на будь-якому етапі уроку.

В основному для створення найпростіших дидактичних ігор використовується програма MS Power Point. При цьому основна система навігації цифрових освітніх ресурсів (ЦОР) здійснюється за допомогою гіперпосилань.

Презентація для уроку контролю і перевірки знань складається з набору завдань, що поступово підводять учнів до вирішення навчального завдання уроку і допомагають повторити й узагальнити матеріал вивченої теми.

Презентація повинна бути проста в керуванні, не перенасичена анімованими об'єктами, при самостійній роботі учнів із презентацією (на уроці контролю і перевірки знань) усі завдання повинні бути зрозумілими, а їхнє виконання, з технічного погляду, не повинне викликати труднощів.

Останнім часом спостерігається масове впровадження Інтернет в шкільну освіту. Збільшується число інформаційних ресурсів з усіх предметів взагалі, і з літератури зокрема. У пошуку матеріалів для створення ігор зі світової літератури можна звернутися до таких Інтернет-ресурсів:

www.openclass.ru

www.rusedu.ru/

http://festival.1september.ru

www.babylessons.ru

www.school.edu.ru

www.metodkabinet.eu

http://uchitelu.net

www.zavuch.info/component

www.uchportal.ru

www.pedagog.by/

www.uchportal.ru

www.klyaksa.net

www.uroki.net

Бібліографія

  1. Андреев А.А. Введение в дистанционное обучение //Компьютеры в учебном процессе / А.А.Андреев. – М.: Интерсоциоинформ, 1998. –216 с.

  2. Педагогика: учебное пособие для студентов педагогических институтов / [Ю.К. Бабанский, В.А.Сластенин, И.А.Сорокин и др. ]. – М.: Просвещение, 1988. – 615 с.

  3. Букатов В. М. Педагогічні таїнства дидактичних ігор: Посібник/ В.М. Букатов. – К.: Редакцыя загальнопедагогычних газет, 2004. – 126 с.

  4. Булгаков М. Мастер и Маргарита / М.Булгаков. – Симферополь: Таврия, 1994. – 414с.

  5. Використання гри для активізації навчально-виховного процесу: Посіб. для студ. пед. вузу та викладачів / [уклад.: В. Ф. Мішкурова,; М. І.Пащенко ] – К.: Науовий світ, 2001. – 270 с.

  6. Воробйова С. Дидактичні ігри в процесі навчання // Рідна школа. – 2002. – №5. – С. 46-49.

  7. Выготский Л. С. Игра и ее роль в психологическом развитии ребенка // Выготский Л.С. Вопросы психологии./ Л.С.Выготский. – 1966. – № 6. – С. 5-16.

  8. Гаврилин А.В. Программы и программирование информатизации образования: школьный и муниципальный уровни. Учебно-методический комплект и материалы для стратегических команд / А.В. Гаврилин, А.В.Лученков, П.А.Сергоманов – Красноярськ: Гротеск, 2005. – 280 с.

  9. Григорьев С.Г., Гриншкун В.В., Макаров С.И. Методико-технологические основы создания электронных средств обучения. – Самара: Издательство Самарской государственной экономической академии, 2002.

  10. Дистанционное обучение /[ под ред. Е.С.Полат]. – М.: Владос, 1998. –315 с.

  11. Зарубіжна література, 11 / [за ред. В.Чиркова]. – К.: Вежа, 1997.

  12. Зарубіжна література: Тести. 5-12 класи: посібник / [автори-укладачі: Ніколаєнко О.М., Орлова О.В., Конєва Т.М.] – К.: ВЦ „Академія”, 2007. – 352 с.

  13. История зарубежной литературы / [Под ред. Засурского и Тураева]. – М.: Просвещение, 1982. – 215 с.

  14. История зарубежной литературы ХІХ века / [Под ред. Н.П.Михайльской]. – М. : Просвещение, 1991. – 418с.

  15. Козлова О.А. Роль современных дидактических игр в развитии познавательных интересов и способностей школьников.// Начальная школа. – 2004. – № 11. – С. 18-19.

  16. Козятинская С.Е. Нетрадиционные формы проведения уроков русского языка в начальной школе. // Начальная школа. – 1999. – № 1. – –С.86-89.

  17. Леонтьев А.А. Научите человека фантазии…"(творчество и развивающее образование //Вопросы психологии. – 1998. – №5. – С.82-85

  18. Макаренко А. С. Гра // Макаренко А.С. Твори: в 7 т./ А.С.Макаренко. – К., 1954. – Т4. – С. 367-368.

  19. Никитин Б. Развивающие игры / Б.Никитин. – К.: Наука 1980. – С. 10-12

  20. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / [Под ред. Е.С.Полат ] – М.: Academia, 1999. – 432c/

  21. Пилипенко Ж.В. Концепція світу і людини у творчості Кафки // Зарубіжна література. Конспекти уроків. 11 клас / Ж.В.Пилипенко. – К.: Либідь, 1998. – 310 с.

  22. Подласый И.П. Педагогика: учебник для студентов высших педагогических учебных заведений/ И.П.Подласый. – М.: Просвещение, 1996. –572с.

  23. Ратцель Ф. Народоведение/ Ф.Ратцель. – СПб. : Наука. – 474с.

  24. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологи / С.Л.Рубинштейн. – М.: Учпедгиз, 1946. – 589с.

  25. Педагогика: педагогические теории, системы, технологии: учебник для студентов высших и средних учебных заведений. / [С.А.Смирнов, И.Б.Котова, Е.И.Шиянов и др.]. – М.: Академия, 1999. – 450 с.

  26. Сухомлинський В. Серце віддаю дітям // Сухомлинський В. Вибрані твори: в 5 т. / В.Сухомлинський. – К.: Радянська школа, 1976. – Т.3. – 279 с.

  27. Таранік-Ткачук К. Від Вітмена до Маркеса: Матеріали до уроків зарубіжної літератури./ К.Тіранік-Ткачук. – Тернопіль: Мандрівець, 2005.

  28. Усі зарубіжні письменники та їх твори.11клас/ [автори-укладачі: Бахолдіна Л.В., Бездітко Л.М., Васильєв Є.М. та ін.] – Х.: Ранок, 2009. – 448с.

  29. Ушинський К. Д. Вибрані педагогічні твори./ К.Д.Ушинський – К.: Радянська школа, 1949. – 213 с.

  30. Шацкий С.Т. Педагогические сочинения: в 4 т. / С.Т.Шацкий– М., 1962. – Т.1. – 450с.

  31. Шмаков С.А. Игры для учащихся – феномен культуры / С.А.Шмаков. – М.: Новая школа, 1994.

  32. Штейнбук Ф.М. Вивчення зарубіжної літератури. 11 клас / Ф.М. Штейн бук. – Х.: Веста,2008. – 256с.

  33. Эльконин Д.Б. Психология игры / Д.Б. Эльконин. – М.: Наука. – 141с.

  34. Пиаже Психология [Электронный ресурс] / Пиаже. – Режим доступа: http://gogame.com.ua/teoriya-igry-zh-piazhe/

  35. Спенсер Г.Основы психологии [Электронный ресурс]/ Г.Спенсер. – Режим доступа: www.litera.ru/vkino/a2.html

  36. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологи [Электронный ресурс]/ С.Л.Рубинштейн. – Режим доступа: http:// psylib.org.ua/books/rubin01/txt29.htm

  37. Узнадзе. Общая психология [Электронный ресурс] /Узнадзе. – Режим доступа: yanko.lib.ru/books/psycho/uznadze=ob_psc.pdf=ann=frr.pdf

  38. Фребель Фридрих. Система дидактических игр [Электронный ресурс] /Ф.Фребель. – Режим доступа: http:// libnn.ru/component/option,com.../Itemid,55/

  39. Шиллер Фридрих Философия культуры [Электронный ресурс] /Ф.Шиллер. – Режим доступа: www.countries.ru/library/.../shiller.htm

40. Штейн таль, Лацараус [Электронный ресурс]/ Лацараус, Штейнталь. – Режим доступа: http:// www.psyarticles.ru/view_post.php?id=279





Схожі:

РОЛЬ МАГІСТРАТУРИ У РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
З’ясовано причини незатребуваності серед вчителів магістерської освіти як другої та як підвищення кваліфікації. Зроблено висновок...
Роль і значення навчального тексту підручника у розвитку пошуково-дослідницької...

Науково-методична робота як засіб розвитку професійної компетентності...
На етапі реформування системи освіти, позашкільної зокрема, особливу роль відіграє професійний потенціал педагогів, здатних до системного...
СОЦІАЛЬНА РЕКЛАМА ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ Анотація
Оціальна реклама”, висвітлено її значення у ствердженні соціальних норм, цінностей, моделей поведінки, вихованні гуманної, толерантної...
Для чого ми проводимо Конкурс дитячого читання?
...
РОЗДІЛ Якісна позашкільна освіта та відповідність її сучасним життєвим потребам розвитку країни
НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РОБОТА У ПОЗАШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІВ
Н. В. Скалій Роль інформаційно-комунікаційних технологій  у навчально-виховному процесі школярів
Х компетентностей учнів, визначених як орієнтири для виявлення результативності освіти України. Серед ключових компетентностей визначаються:...
РОЗВИТОК КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ТА УЧНЯ ДЛЯ ДОСЯГНЕННЯ ЯКІСНОЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ В ОБЛАСТІ
Однією із основних освітніх реформ сьогодення являється компетентнісний підхід до навчання з перенесенням акцентів зі знань і вмінь...
У. А. Уорд Практичний досвід, спостереження та дослідження, які було...
Моделі компетентнісно спрямованого навчання в ЗСГГ №27 “Школа професійної кар’єри та компетентності учнів”, трансформувалося пізніше...
Програма розвитку психологічної компетентності педагогів та батьків...
Програма розвитку психологічної компетентності педагогів та батьків Чернівецької області у 2014-2015 р
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка