І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь


Скачати 51.49 Kb.
Назва І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Дата 31.03.2013
Розмір 51.49 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи

І Н Ф О Р М А Ц І Й Н И Й Б Ю Л Е Т Е Н Ь

1, 2010







Інститут інформаційних технологій і засобів навчання

АПН України

Інформаційно-аналітичний центр педагогічних інновацій



Форми використання ресурсів освітніх мереж у навчальному процесі шкіл зарубіжжя
Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) поступово стають фундаментальною складовою учбових планів та програм в системах освіти зарубіжних країн, в яких технології, педагогіка, професійний розвиток та технічна підтримка заохочують учнів до інноваційних підходів до навчання, свідомого та впевненого використання ІКТ з метою самовдосконалення і підвищення рівня своїх знань.

Використання комп’ютерів на уроках надає великі можливості як для вчителів, так і для учнів. Підвищується рівень та якість навчання, в той же час не виключаються традиційні методи. Очевидним є той факт, що використовуючи ІКТ на уроках, залучаючи різні форми та методи, в учнів підвищується мотивація щодо навчання, творчий потенціал особистості, розвиваються самостійність, вміння та навики щодо пошуку, знаходження, аналізу та обробці зібраного матеріалу, в той же час розвивається самооцінка та самоконтроль учня.

В школах зарубіжних країн, так само як і в Україні, учні дуже швидко опановують нові технології та все частіше використовують їх для виконання різноманітних завдань: проводять пошук інформації необхідної для написання рефератів, наукових робіт або для підготовки повсякденних занять, спілкуються зі своїми однолітками, співпрацюють в проектах, креативно розвиваються працюючи з ІКТ, обмінюються ідеями або обговорюють різні тематики з учнями з інших шкіл або країн, створюючи спільноти за інтересами тощо.

Згідно аналізу проведеному науковцями ЄС практично всі європейські країни підтримують впровадження ІКТ у навчальний процес загальної освітньої школи, наголошуючи на його необхідності, стверджуючи, що такий напрям освіти сприяє мотивації освіти впродовж життя, яка відповідає на виклики сучасної економіки, створюючи сучасний конкурентоспроможний ринок праці за новими вимогами до його працівників особливо враховуючи комп’ютерну та технологічну грамотність.

Організація зі стандартизації в освіті, освітніх послуг для дітей та навичок Ofsted (Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills) провела дослідження «Важливість ІКТ: інформаційно-комунікаційні технології в початковій та середній школі, 2005/2008» (The importance of ICT: information and communication technology in primary and secondary schools, 2005/2008), серед 177 шкіл Англії, які найбільш вдало використовували ІКТ в навчальному процесі за період 2005-2008 навчальних років. Дослідженням було визначено, що використання ІКТ фактично сприяє:


  • особистому розвитку учня

  • допомагає учням навчатися спільно розвивати ідеї

  • розповсюджувати їх

  • працювати в команді

  • в той же час бути незалежними.

Згідно дослідження проведеного науковцями Європейського Союзу «Порівняльна оцінка доступу та використання ІКТ в європейських школах 2006» («Benchmarking Access and Use of ICT in European Schools 2006», яке охопило 27 країн Європи показало, що

комп’ютери використовуються вчителями з різних предметів:

  • найвищий рівень використання комп’ютерів припадає при викладанні таких предметів як математика, природничі і комп’ютерні науки (80%)

  • дуже активно комп’ютери застосовуються у загальній початковій школі (78%)

  • професійній освіті та підготовці (77%)

  • гуманітарних і соціальних науках (75%)

  • предмети з літератури і мови(70%)

  • фізичне виховання, мистецтво і трудове виховання (68%).

Однією з основних форм використання ІКТ в процесі навчання та викладання різних предметів залишається використання пошукових систем для вилучення необхідного матеріалу, таких як:

Пошукові системи Росії

  • Яndex - http://www.yandex.ru/

  • Rambler - http://www.rambler.ru/

  • FileSearch.ru - http://www.filesearch.ru/

Пошукові системи України

  • Google - http://www.google.com.ua/

  • Мета - http://www.meta.ua/

  • Украинский портал - http://www.uaportal.com/

  • FilesComUa - http://www.files.com.ua/

  • Українский освітній портал - Osvita.org.ua

Найбільш поширеними формами використання ІКТ в процесі навчання залишаються:

  • електронна пошта

  • он-лайн конференції і семінари

  • проведення електронних проектів

  • форуми

  • чати

  • інтерактивні дошки

  • медіаресурси

Останнім часом дуже швидко розповсюджується використання соціальних сервісів Веб 2.0 як засіб інтерактивного навчання, завдяки яким з’явилися і активно використовуються такі нові форми як створення блогів, робота з сервісами вікі, подкасти, тощо, які можна визначити таким чином:

  • Вікі-вузол. У найпростішій формі вікі-вузол (по-гавайськи «вікі» означає «швидкий») — це вузол в Інтернеті, де користувачі можуть вільно створювати або редагувати вміст веб-сторінок використовуючи веб-сервер-оглядач.

  • Блог – скорочена назва від англійського сполучення Web Log. Блогом вважається певний різновид сайту, що час від часу наповнюється текстом та мультимедійною інформацією, а останні записи блогу (їх прийнято називати постами) відображаються у зворотньому хронологічному порядку – найновіші є найостаннішими.

  • Podcast.  З технічного погляду Podcast — цифровий медіа-файл, або низки таких файлів, які розповсюджуються інтернетом для відтворення на портативних медіа-програвачах чи персональних комп'ютерах.

В системах освіти зарубіжних країн швидко поширюється он-лайн навчання з використанням медіа ресурсів через мережу Інтернет. Особливо це характерно для початкової та середньої школи. В освітніх мережах (BECTA, Globalschoolnet, European Schoolnet, Educared, Happychild, Teachers Network та інші) розміщуються матеріали, методичні рекомендації, посібники для проведення уроків або он-лайн медіа інтерактивні уроки з різних предметів, які відповідають навчальним планам і програмам узгодженим з Міністерствами освіти відповідних держав. Все більша кількість освітніх ресурсів поєднує в собі отримання знань як з окремого предмету, так і набутті навичок з використання ІКТ, що відповідає вимогам часу.

Матеріал підготувала старший науковий співробітник Інформаційно-аналітичного відділу Інституту інформаційних технологій і засобів навчання АПН України

Малицька І.Д.

Адреса: Україна, 04060, м. Київ, вул. Максима Берлінського, 9

тел/факс: (044) 440–96–27

http://ime.edu-ua.net e-mail: [email protected]






Схожі:

І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь

І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Он-лайн ресурси та видання з використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
ПРОБЛЕМА ЕФЕКТИВНОСТІ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
НАЙБІЛЬШ РОЗПОВСЮДЖЕНІ ВІЛЬНІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ВАРІАНТИ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
«Карти ІКТ грамотності» для суспільствознавчих дисциплін загальноосвітньої школи США
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Використання навчальних ресурсів інформаційних освітніх мереж для викладання дисциплін гуманітарного циклу в країнах зарубіжжя
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Саме тому у даний час особливий наголос ставиться на аналіз проблем мотивації слухачів до очно-дистанційного навчання
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Україні; вона відкриває не тільки можливості вибору навчальних програм, а й широкого доступу всіх верств населення до якісної освіти...
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Співробітники Інституту засобів навчання АПН України запрошують Вас скористатись можливістю ознайомитись з поширеними інформаційними...
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Представництва Банку в різних країнах світу займаються реалізацією його програм, підтримують зв’язок з урядом і цивільним суспільством...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка