|
Скачати 54.55 Kb.
|
І Н Ф О Р М А Ц І Й Н И Й Б Ю Л Е Т Е Н Ь № 6 , 2012 Випуск затверджено на засіданні Інформаційно-аналітичного відділу педагогічних інновацій ІІТЗН НАПН України (Протокол № 11 від 08.11.2012 р.)
ВЕБ-ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ФІЛОЛОГІЧНОЇ СПЕЦІАЛЬНОСТІ (зарубіжний досвід)Нова парадигма освіти тісно пов’язана з розвитком інформаційного суспільства в умовах глобалізації суспільних процесів. Важливим стає створення такого навчального середовища, що має забезпечувати якісну освіту, орієнтуватися на розвиток ключових компетентностей впродовж життя, відповідати новим тенденціям в освіті й суспільстві. Особливого значення набувають Веб-технології, які значно розширюють можливості користувачів, зокрема вчителів. При цьому можна виокремити такі основні напрямки у професійній діяльності вчителів філологічної спеціальності щодо використання Веб-технологій, а саме: дослідження, мовна грамотність; створення дидактичних матеріалів, співробітництво та комунікація; публікація особистих робіт, ведення дистанційного навчання. Сучасні Веб-технології, що є найбільш популярними серед вчителів, - це Веб 2.0, серед яких виділяють: блоги (blogs), вікі (wikis), мультимедійні послуги, (multimedia sharing services: YouTube (video), Flickr (photographs) and Odeo (podcasts), послуги синдикації контентів (content syndication services), подкастинг і послуги розмітки контентів (podcasting and content tagging services) [1, 2]. Наприклад:
Нижче на рисунку 1 зображений скрiншот сторінки компанії Google, на якій користувачам пропонуються основні соціальні сервіси. ![]() Рис. 1. Основні сервіси, що пропонуються компанією Google. Слід відмітити проект компанії TechExpert, яка пропонує використання сервісів Microsoft Office 365, що раніше мали назву «Microsoft Live@edu», в навчальному процесі ЗНЗ та при підвищенні кваліфікації вчителів. Експерти Microsoft [4] характеризують хмарні технології Microsoft Office 365 як «безкоштовне рішення для організації спільної роботи учасників процесу навчання завдяки програмному забезпеченню як послуги Інтернет» (Software as a Service [SaaS]). На рисунку 2 показаний скрiншот сайту Microsoft, на якому компанія пропонує інноваційні освітні програми для вчителів з приводу використання ІКТ у професійній діяльності. ![]() Рис. 2. Сторінка сайту компанії Microsoft, на якій пропонуються навчальні програми для вчителів з приводу використання ІКТ у професійній діяльності. Компанією забезпечуються такі послуги:
Компанія Microsoft пропонує впровадження своїх продуктів у систему навчання загальноосвітніх навчальних закладів за такою схемою [4]. Вона базується на взаємодії вчителів і учнів із використанням основних сервісів у хмарі, а саме, системи електронної пошти, календарей і контактів Outlook Line; Веб-додатків і архивів SkyDrive; системи обміну міттєвими повідомленнями Lync Online; міні сайти для організації сумісної роботи тощо. Схема цієї взаємодії зображена на рисунку 4. ![]() Рис. 4. Схема впровадження продуктів Microsoft у систему навчання загальноосвітніх навчальних закладів. При цьому можна виокремити такі основні напрямки у професійній діяльності вчителів філологічної спеціальності щодо використання технологій Веб 2.0: дослідження, мовна грамотність; створення дидактичних матеріалів, співробітництво та комунікація; публікація особистих робіт, ведення дистанційного навчання. Слід відмітити, технологію Веб-квест, яка дозволяє створити умови для самостійної розумової та творчої діяльності учнів і підтримується їх ініціатива [3]. Ця технологія включає до себе такі обов'язкові частини: - вступ (тема і обґрунтування цінності проекту): надається основна інформація, вводяться ключові поняття, а також окреслюються питання, над якими будуть міркувати учні; - завдання (мета, умови, проблема та шляхи її вирішення): ставлять завдання, які мають направляти дії учнів для вирішення проблеми; - процес (поетапний опис ходу роботи, розподіл ролей, обов'язків кожного учасника, посилання на інтернет-ресурси, кінцевий продукт): надаються вказівки щодо порядку виконання завдання; - оцінка (шкала для самооцінки та критерії оцінки вчителя): оголошуються критерії оцінки виконаного завдання у відповідності з певними стандартами; - висновок (узагальнення результатів): підводиться підсумок і заохочується рефлексія і подальші дослідження з проблеми; - Веб-сторінки для вчителя (додатково): надається інформація для допомоги іншим викладачам, які будуть використовувати веб-квест. Наприклад, значний архів проектів за технологією Веб-квест представлений на сайті EducationWorld (http://www.educationworld.com/), скрiншот сторінки якого показаний на рисунку 5. ![]() Рис. 5 Сторінка сайту EducationWorld. Таким чином, Веб-технології значно розширюють можливості вчителів як у навчальному процесі, так і у самонавчанні та є одним із елементів комп’ютерно орієнтованого середовища навчання, авторська схема [5] якого пропонується на рисунку 6. ![]() Рис. 6. Схема комп’ютерно орієнтованого середовища навчання. Використана література:
Матеріал підготувала: Сороко Н.В., м.н.с. Адреса: Україна, 04060, м. Київ, вул. Максима Берлинського, 9 тел/факс: (044) 440–96–27 http://ime.edu-ua.net e-mail: [email protected] ![]() |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Он-лайн ресурси та видання з використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь ПРОБЛЕМА ЕФЕКТИВНОСТІ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь НАЙБІЛЬШ РОЗПОВСЮДЖЕНІ ВІЛЬНІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ВАРІАНТИ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь «Карти ІКТ грамотності» для суспільствознавчих дисциплін загальноосвітньої школи США |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Використання навчальних ресурсів інформаційних освітніх мереж для викладання дисциплін гуманітарного циклу в країнах зарубіжжя |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Саме тому у даний час особливий наголос ставиться на аналіз проблем мотивації слухачів до очно-дистанційного навчання |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Україні; вона відкриває не тільки можливості вибору навчальних програм, а й широкого доступу всіх верств населення до якісної освіти... |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Співробітники Інституту засобів навчання АПН України запрошують Вас скористатись можливістю ознайомитись з поширеними інформаційними... |
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь Представництва Банку в різних країнах світу займаються реалізацією його програм, підтримують зв’язок з урядом і цивільним суспільством... |