І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь


Скачати 51.57 Kb.
Назва І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Дата 26.03.2013
Розмір 51.57 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи

І Н Ф О Р М А Ц І Й Н И Й Б Ю Л Е Т Е Н Ь

3, 2010







Інститут інформаційних технологій і засобів навчання

АПН України

Інформаційно-аналітичний відділ педагогічних інновацій




СТАНДАРТИ ОЦІНЮВАННЯ ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ЄВРОПЕЙСЬКИХ КРАЇНАХ
Для європейського співтовариства властиво оцінювати окремо інформаційну компетентність як складову медіакомпетентності та більш широкої навички «вміти вчитися» та інформаційно-комунікативну компетентність, пов’язану власне із можливостями доцільного використання відповідних телекомунікаційних засобів. При цьому, в інформаційну грамотність вкладається сенс того, що людина розуміє необхідність тієї чи іншої інформації, може її знайти, доречно оцінити та використати і, обов’язково, пропонується розмежовувати поняття інформаційно-комунікаційної грамотності, мережної грамотності, Інтернет-грамотності, цифрової грамотності, медіаграмотності та комп’ютерної грамотності (Bawden, 2001).

Оскільки оцінювання ІКТ-компетентності стало важливим для успішного професійного життя та соціальних комунікацій, багато європейських країн створюють установи, що здійснюють відповідну сертифікацію. Так, в Європі існують наступні проекти та установи, що оцінюють ІКТ-компетентність:

  • Португалія: Portugal MoU – Cisco Network Academy

  • Нідерланди: Holland MoU for secondary schools (для профільних шкіл),

  • Італія: Italy – EUCIP in university syllabus

  • Велика Британія: UK – public funding for industry certifications

  • Ірландія: Ireland – Higher Education & Training Awards Council

  • ЮНЕСКО: UNESCO – ICT Competence Framework for Teachers (стандарти оцінки ІСТ-компетентності для вчителів)

  • Шотландія: Scotland – Digital Media & ICT Vendor Alliance

Проте, європейською спільнотою у 2006 році за участю «Qualifications and Curriculum Authority» було створено єдині стандарти для оцінки ІКТ-компетентності. Вони містять в собі загальні розділи (теми), рівні та детальні дескриптори оцінки ІКТ-компетентностей. Так, оцінці підлягають наступні теми:

- Використання ІКТ-технологій,

- Знаходження та відбір інформації,

- Використання ІКТ-технологій для комунікації.

Цей стандарт є особливий тим, що він оцінює саме функціональні ІКТ-компетентності, що є основними при навчанні за допомогою ІКТ-технологій.

Оцінка навичок відбувається за двома рівнями власне функціональної компетентності та декількома рівнями, що відповідають набору життєвих ІКТ-компетентностей. Так, наприклад, у розділі «Використання ІКТ-технологій» на першому рівні від досліджуваного вимагається: по-перше, вміння використання ІКТ-технологій з відповідною метою, а саме різні типи цих технологій та виконуючі різні функції, слідкувати за виконанням правил безпеки, в тому числі зменшувати фізичний стрес під час роботи з відповідними засобами.

Зрозуміло, що відповідний стандарт є, у певному сенсі, загальним орієнтуванням у рівні сформованості ІКТ-компетентності особи, проте реально може підходи для оцінки само учнівської ІКТ-компетентності.

В європейській спільноті, так само і в Росії, для оцінки власне ІКТ-компетентності вчителів використовується підхід ЮНЕСКО. Відповідні стандарти оцінки були розроблені у 2006 році та впроваджені у шкільну практику у 2008 році. Ці стандарти стали результатом тісної співпраці з лідерами ІКТ-технологій, такими як Microsoft, Cisco та Intel, а також з Міжнародним товариством з технологій в освіті (ISTE) та Політехнічного інституту та державного університету Вірджинії (Virginia Tech).

В глобальному сенсі стандарти ЮНЕСКО засновані перетином трьох підходів до реформи освіти, яка ґрунтується на розвитку людських здібностей в наступних галузях: технічна грамотність, поглиблення знань та їх створення, а також включає такі компоненти системи освіти як політика, програми, педагогіка, ІКТ, організація та підготовка вчителів. Це може бути представленим у наступному вигляді:

Політика та концепція

Технічна грамотність

Поглиблення знань

Створення знань

Програми та оцінка

Базові знання

Застосування знань

Навички 21 сторіччя

Педагогіка

Впровадження технологій

Розв’язання складних задач

Самоуправління

ІКТ

Основні інструменти

Складні інструменти

Широко розповсюджені технології

Організація та адміністрація

Звичайний клас

Групи співробітництва

Організація знань

Професійна підготовка вчителів

Цифрова грамотність

Управляти та скеровувати

Вчитель як модель того, хто навчається

Детально з відповідними матеріалами можна познайомитися у стандартах норм ЮНЕСКО на сайті організації http://portal.unesco.org.

Самі представники ЮНЕСКО в тематиці оцінювання ІКТ-компетентностей пропонують також розглянути стандарти, що їх запроваджено Австралією для всього Тихоокеанського регіону (https://www.det.nsw.edu.au/reviews/macqt/comppro.htm). Цей стандарт може статися в нагоді будь-якій країні, оскільки орієнтується на широкий загал та інтегрує міжнародний досвід з цієї теми. Так, представлений матеріал містить огляд літератури, результати відкритого форуму для MACQT членів, виступи представників Департаменту шкільної освіти (ДСЕ), відкритого навчання та освіти у мережі (Oten), католицької комісії з питань освіти Нового Південного Уельсу (NSW), агенцією OPTUS та за результати роботи інших постачальників освітніх послуг. Ґрунтовність та методологічна база стандартів також була перевірена шляхом інтерв’ювання персоналу 35 урядових та неурядових державних початкових та середніх шкіл, серед яких 16 шкіл було відібрано як взірці найкращої практики, а 19 – були вибрані випадково.

У Великій Британії, в контексті оцінювання ІКТ-компетентностей вчителів, розроблений спеціальний проект «Talent» (http://ecs.lewisham.gov.uk/talent/pricor/ictcomps.html) з їх розвитку. Цей проект є навчальним, проте включає в себе дескриптори для оцінки як власної професійної компетентності у застосуванні ІКТ вчителем, так і оцінки учнів внаслідок використання ними ІКТ у різних предметних сферах. Проект було розроблено агенцією підготовки вчителів та Lewisham LEA, і включає 6 модулів за наступними темами: 1) Навіщо використовувати ІКТ, 2) Використання загальних ресурсів ІКТ, 3) Використання конкретних ресурсів ІКТ для використання у конкретному предметі, 4) Планування та управління використанням ІКТ, 5) Навчання та оцінка ефективності використання ІКТ, 6) Оцінка впливу ІКТ та планування майбутнього розвитку.
Матеріал підготувала Рождественська Д.Б.

Адреса: Україна, 04060, м. Київ, вул. Максима Берлінського, 9

тел/факс: (044) 440–96–27

http://ime.edu-ua.net e-mail: [email protected]





Схожі:

І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь

І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Он-лайн ресурси та видання з використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
ПРОБЛЕМА ЕФЕКТИВНОСТІ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАННЯ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
НАЙБІЛЬШ РОЗПОВСЮДЖЕНІ ВІЛЬНІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ВАРІАНТИ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
«Карти ІКТ грамотності» для суспільствознавчих дисциплін загальноосвітньої школи США
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Використання навчальних ресурсів інформаційних освітніх мереж для викладання дисциплін гуманітарного циклу в країнах зарубіжжя
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Саме тому у даний час особливий наголос ставиться на аналіз проблем мотивації слухачів до очно-дистанційного навчання
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Україні; вона відкриває не тільки можливості вибору навчальних програм, а й широкого доступу всіх верств населення до якісної освіти...
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Співробітники Інституту засобів навчання АПН України запрошують Вас скористатись можливістю ознайомитись з поширеними інформаційними...
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
Представництва Банку в різних країнах світу займаються реалізацією його програм, підтримують зв’язок з урядом і цивільним суспільством...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка