Додаток 1 до наказу УОН Житомирської ОДА від 22. 01. 09 №17


Скачати 169.93 Kb.
Назва Додаток 1 до наказу УОН Житомирської ОДА від 22. 01. 09 №17
Дата 18.04.2013
Розмір 169.93 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Географія > Документи


Житомирська обласна державна адміністрація

Управління освіти і науки


Наказ
від 22 січня 2009 року № 17
Про обласний проект «Інноваційна модель управління

професійно-технічним навчальним закладом»

та проведення однойменного конкурсу-захисту
На виконання Указу Президента України від 18.09.04р. № 1102/2004 «Про додаткові заходи щодо вдосконалення професійно-технічної освіти в Україні», Національної доктрини розвитку освіти, з метою виявлення та впровадження інноваційних технологій управління професійно-технічними навчальними закладами, з’ясування організаційних, ресурсних, методичних умов та кадрового потенціалу, що забезпечують успішну діяльність ПТНЗ, створення системи управління професійно-технічною освітою, спрямованої на організацію та забезпечення оптимальних умов функціонування навчальних закладів,
НАКАЗУЮ:

  1. Запровадити обласний проект «Інноваційна модель управління професійно-технічним навчальним закладом» (далі – Проект) в професійно-технічних навчальних закладах області (додаток 1).

  2. Провести у листопаді-грудні 2009 року обласний конкурс-захист на кращу модель управління професійно-технічним навчальним закладом (далі – Конкурс).

  3. Затвердити умови проведення та склад журі Конкурсу (додатки 2, 3).

  4. Відділу з питань професійно-технічної та вищої освіти (Ковальчук Т.О.), навчально-методичному кабінету професійно-технічної освіти у Житомирській області (Васильчук В.А.):

4.1. Здійснити організаційно-методичні заходи щодо реалізації Проекту впродовж 2009 року та проведення Конкурсу.

4.2. Забезпечити участь директорів ПТНЗ у Конкурсі.

4.3. За підсумками реалізації Проекту та проведення Конкурсу підготувати проект узагальнюючого наказу.

4.4. По завершенні Проекту організувати та провести при НМК ПТО обласну виставку-презентацію кращих інноваційних проектів управління ПТНЗ.

5. Директорам ПТНЗ:

5.1. Розробити відповідні заходи щодо реалізації проекту в ПТНЗ області.

6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника начальника управління Славінського М.Д.

Начальник управління О.В.Пастовенський

Додаток 1 до наказу УОН Житомирської ОДА від 22.01.09 № 17

„Якість освіти є національним пріоритетом, передумовою національної безпеки держави, додержання міжнародних норм і вимог законодавства України щодо права громадян на освіту”


(Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті)

План навчального проекту





Автори навчального проекту:

Прізвище, ім’я та по-батькові:

Славінський Микола Денисович
Колчик Ольга Геннадіївна


Місце роботи / Назва навчального закладу:

Управління освіти і науки Житомирської

облдержадміністрації

Навчально-методичний кабінет професійно-технічної освіти у Житомирській області


Місце проживання авторів проекту:

м. Житомир







Опис проекту







Назва проекту:

«Інноваційна модель управління професійно-технічним навчальним закладом»







Ключове питання:

Розробка сучасних моделей управління професійно-технічними навчальними закладами Житомирської області







Тематичні питання:

Модель управління ПТНЗ щодо організації та проведення моніторингу ринку праці регіону

Модель управління ПТНЗ щодо співпраці із соціальними партнерами

Модель управління ПТНЗ щодо організації та проведення профорієнтаційної роботи

Модель управління ПТНЗ щодо аналізу та обліку контингенту учнів та слухачів

Модель управління ПТНЗ щодо планування навчально-виховного та навчально-виробничого процесу

Модель управління ПТНЗ щодо організації та забезпечення:

  • навчально-виховного процесу

  • навчально-виробничого процесу.

Модель управління ПТНЗ щодо контролю за навчально-виховним та навчально-виробничим процесом.

Модель управління ПТНЗ щодо організації та здійснення методичної роботи.

Модель управління ПТНЗ щодо підвищення рівня професійної компетенції педагогічних кадрів.

Модель управління ПТНЗ щодо делегування управлінських повноважень педагогічним працівникам, учнівський колективам.

Модель управління ПТНЗ щодо забезпечення безпечних умов навчання та проживання учнів, пропаганди здорового способу життя.

Модель управління ПТНЗ щодо фінансово-економічного забезпечення діяльності навчального закладу.

Інше







Стислий опис:







  • Проектом передбачається розробка та презентація інноваційних моделей управління

як в цілому професійно-технічними навчальними закладами Житомирської області, так і окремими ланками роботи.







Галузеві напрями з якими пов'язаний проект (вказати)







Галузь освіти: Професійно-технічна освіта

Галузь освіти: Вища освіта

Галузь освіти: Загальна середня освіта

Галузь освіти: Позашкільна освіта

Підготовка робітничих кадрів за договорами з юридичними та фізичними особами


Підготовка робітничих кадрів з числа осіб, позбавлених волі

Законодавство у сфері охорони праці та безпеки життєдіяльності

Законодавча та нормативна база, інформаційно-аналітичні матеріали відповідних галузей економіки

Законодавство у сфері фінансово-економічного забезпечення функціонування ПТНЗ

Державні стандарти професійно-технічної освіти

Державні стандарти загальної середньої освіти

Інформаційні технології

Комп’ютерні технології

Інтернет







Кого стосується даний навчальний проект: (відмітити )







директори ПТНЗ

педагогічні працівники ПТНЗ

підприємства-замовники робітничих кадрів

роботодавці

інші соціальні партнери,


учні

батьки учнів

представники громадськості

інші      







Нормативна та законодавча база:







Конституція України

Закон України про освіту

Закон України про професійно-технічну освіту

Закон України про загальну середню освіту

Закон України про позашкільну освіту

Закон України про охорону дитинства

Закон України про охорону праці

Укази Президента України щодо ПТО

Постанова Кабінету Міністрів України від 12.11.97 №1260 «Про документи про освіту та вчені звання»

Постанова Кабінету Міністрів України від 09.09.01 № 979 «Про затвердження зразків документів про професійно-технічну освіту»

Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах, затверджене наказом МОН України від 30. 05. 2006 р. № 419

Положення про порядок кваліфікаційної атестації та присвоєння кваліфікації особам, які здобувають професійно-технічну освіту, затверджене наказом МО України від 31.12. 1998 р. №201/469 .

Інша нормативна та законодавча база щодо організації та здійснення навчально-виховного процесу у ПТНЗ.

Нормативна та законодавча база щодо фінансово-економічного забезпечення функціонування ПТНЗ

Державні стандарти професійно-технічної освіти

Інше







Мета, цілі та завдання проекту:

Очікувані результати:







Мета:

Виконання вимог : Указів Президента України:

- від 18.09.04 №1102/2004 «Про додаткові заходи щодо вдосконалення професійно-технічної освіти в Україні»,

- від 04.07.05 № 1013/ 2005 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні»,

- від 20.10.05 № 1497/ 2005 "Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій"

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.11.07 № 886-р "Про схвалення плану заходів, спрямованих на задоволення потреби ринку праці у кваліфікованих робітничих кадрах",

Виконання завдань, що витікають з доповіді Міністра освіти і науки Івана Вакарчука на підсумковій колегії Міністерства освіти і науки України 28 серпня 2008 року «Сучасні тенденції розвитку професійно-технічної освіти. Пріоритети та завдання».

Оптимізація управління професійно-технічною освітою на основі використання інноваційних технологій.

Створення системи управління професійно-технічною освітою, спрямованої на організацію та забезпечення оптимальних умов функціонування навчальних закладів,
Проект спрямований на досягнення цілей:
Виявлення та впровадження інноваційних педагогічних технологій управління професійно-технічними навчальними закладами

З’ясування організаційних, ресурсних, методичних умов та кадрового потенціалу, що забезпечують успішну діяльність ПТНЗ

Визначення рівня управлінської культури керівників закладів освіти

Удосконалення науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу;
Завдання проекту:

Дослідити умови організації управлінської діяльності ПТНЗ

Дослідити феномен лідерства та керівництва в навчальному закладі

Дослідити процес управлінської діяльності на різних ланках управління навчальним закладом

Визначити функції управлінської діяльності всіх рівнів ПТНЗ

Визначити оптимальні форми організації професійної підготовки у професійно-технічних навчальних закладах області

Визначити та запровадити експериментальний інструментарій моніторингу якості професійного навчання у професійно-технічних навчальних закладах

Визначити та запровадити експериментальний інструментарій для виявлення обдарованої молоді серед учнів ПТНЗ

Провести моніторингове дослідження ефективності управління персоналом ПТНЗ

Визначити та запровадити (вдосконалити) експериментальний інструментарій для оцінювання якості роботи ПТНЗ

Сформувати модель методичної служби області та окремого ПТНЗ, яка базується на діагностично-прогностичній основі з урахуванням рівня професійної компетентності педагогічних працівників, керівників ПТНЗ

Узагальнити регіональний досвід щодо інновацій в управлінській діяльності ПТНЗ

Розробити рекомендації для закладів системи професійно-технічної освіти регіону різних типів та форм власності щодо запровадження інновацій в управлінській діяльності


Очікувані результати:
Удосконалення системи управління професійно-технічною освітою області та окремим ПТНЗ , спрямованої на розвиток творчої індивідуальності педагогічних і керівних працівників, організацію та забезпечення оптимальних умов функціонування навчальних закладів.








Діяльність учасників проекту







Див. додаток 1 «Планування реалізації проекту»







Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:







10 місяців







Вхідні умови для реалізації проекту:







Знання тенденцій розвитку професійно-технічної освіти в Україні, в регіоні

Знання тенденцій розвитку професійно-технічної освіти в зарубіжних країнах

Знання Концепції розвитку професійно-технічної освіти в Україні.

Знання нормативної та законодавчої бази з питань організації навчально-виховного та навчально-виробничого процесу ПТНЗ

Знання основ педагогіки та психології щодо організації професійної підготовки

Знання держаних стандартів ПТО з окремих професій.

Знання нормативної та законодавчої бази з питань фінансово-економічного забезпечення ПТНЗ

Вільне володіння комп’ютерною технікою, використання Інтернет-ресурсу

Інше







Матеріали та ресурси:



Обладнання (відмітити необхідні прилади):





Комп’ютер(и)

Принтер

Цифровий фотоапарат

Програвач DVD-дисків

Засоби для зв’язку з Інтернетом

Лазерний диск

Відеокамера

Проектор

Сканер

Телевізор

Обладнання для проведення відеоконференцій

Інше:      

Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):

Бази даних

Табличний процесор

Видавничі системи

Програми для підтримки роботи з електронною поштою

Навчально-програмові засоби

Програми опрацювання зображень

Веб-браузер для перегляду веб-сайтів

Програми для створення мультимедійних презентацій

Програми для створення веб-сайтів

Текстовий редактор

Програми для створення публікацій

Архіватори

Інше:     




Друковані матеріали:

Конституція України

Закони України про освіту, про професійно-технічну освіту, про загальну середню освіту, про позашкільну освіту

Закони України щодо охорони дитинства, соціальних гарантій дітей –сиріт, дітей, що потребують особливих умов утримання

Закон України про охорону праці

Укази Президента України щодо ПТО

Постанови Кабінету Міністрів України щодо ПТО

Концепція розвитку професійно-технічної освіти в Україні.

Нормативна та законодавча база з питань ПТО.

Державні стандарти професійно-технічної освіти:.

Інше

Додаткове приладдя та витратні матеріали:



Ресурси Інтернету:

www.mon.gov.ua

www.rer.ptosvita.org.ua

e-maіl: [email protected]

E-mаil: о[email protected]

[email protected]

Інше:




Диференціація реалізації проекту:

Робота в окремих творчих групах;

Робота семінарів, майстер-класів, методичних об’єднань;

Робота в педагогічних колективах;

Робота із соціальними партнерами

Інше

Оцінювання результатів:

Кінцевий результат проекту - обласний конкурс-захист на кращу інноваційну модель

управління професійно-технічним навчальним закладом.
Оцінювання результатів: відповідно до вимог представлених на конкурс матеріалів,

визначених наказом управління освіти і науки від 22.01.09 №17.


Додаток 2

до наказу управління освіти і науки

від 22.01.09 №17
Умови проведення

обласного конкурсу-захисту на кращу модель управління професійно-технічним навчальним закладом

І. Загальні положення.

Аналіз стану сучасних професійно-технічних навчальних закладів показав, що їх розвиток підійшов до такого рубежу, який потребує нових підходів, нового змісту і стилю управлінської діяльності. Минулий досвід управління не дозволяє успішно вирішувати нові проблеми, які виникли у зв’язку з реформуванням всіх галузей економіки. На цьому етапі можливості удосконалення процесу управління професійно-технічним навчальним закладом шляхом його екстенсифікації практично вичерпані. Розвиток освіти в регіоні відбувається в умовах становлення інноваційних моделей професійно-технічних навчальних закладів. В області сьогодні функціонує значна кількість ПТНЗ, які мають вагомі здобутки в реальному забезпеченні належних умов для отримання якісної професійної освіти та морально-духовного становлення особистості майбутніх робітників, завдяки творчій праці педагогічних працівників та керівників навчальних закладів.

Важливим є оволодіння i творче застосування таких методів управління,  за допомогою яких мінімальними затратами суспільної праці буде здобуто оптимальний, прогнозований кінцевий результат щодо розвитку професійно-технічної освіти.

З метою виявлення кращого педагогічного досвіду, інноваційних педагогічних технологій управління професійно-технічним навчальним закладом, з’ясування організаційних, ресурсних, методичних умов та кадрового потенціалу, що забезпечують успішну діяльність професійно-технічного навчального закладу, в рамках реалізації заходів обласного проекту «Інноваційна модель управління професійно-технічним навчальним закладом» управління освіти і науки, навчально-методичний кабінет ПТО у Житомирській області проводять обласний конкурс на кращу модель управління професійно-технічним навчальним закладом.

Конкурс проводиться відповідно до завдань, визначених Міністром освіти і науки на підсумковій колегії МОН 28 серпня 2008 р. та відповідними заходами Міністерства освіти і науки щодо удосконалення діяльності професійно-технічних навчальних закладів.
ІІ. Завдання конкурсу.

  1. Виявити кращий педагогічний досвід, інноваційні педагогічні технології управління професійно-технічним навчальним закладом.

  2. З’ясувати організаційні, ресурсні, методичні, правові умови та кадровий потенціал, що забезпечують успішну діяльність професійно-технічного навчального закладу.

  3. Сприяти впровадженню інноваційних педагогічних технологій у практику роботи професійно-технічних навчальних закладів.

  4. Привернути увагу громадськості, органів місцевого самоврядування до сучасних проблем і перспектив розвитку професійно-технічних навчальних закладів, у першу чергу, їх теоретико-методологічного, організаційного, кадрового і матеріального забезпечення.

  5. Залучити замовників робітничих кадрів, роботодавців, батьківську громадськість, соціальні інститути (засоби масової інформації, громадські організації та об’єднання тощо) до участі у державно - громадському управлінні навчальними закладами, до розвитку та становлення професійно-технічної освіти області.


ІІІ. Учасники та терміни проведення конкурсу.

До участі у Конкурсі запрошуються директори професійно-технічних навчальних закладів усіх типів.

Конкурс проводиться у два етапи: відбірковий (до 25 листопада 2009 р.) та заключний (друга половина грудня 2009 р.).

На Конкурс представляються як авторські (одноосібні), так і колективні моделі управління професійно-технічним навчальним закладом.

До участі у фіналі Конкурсу журі відбирає п’ять кращих проектів. Фінал конкурсу відбудеться у другій половині грудня 2009 року.
ІУ. Вимоги до представлених робіт.

Для участі у Конкурсі до журі подаються такі матеріали:

  1. особиста або колективна заявка учасників конкурсу;

  2. опис моделі управління: в друкованому (до 25 сторінок тексту) та електронному варіантах;

  3. проект-презентація в електронному варіанті;

  4. додаткові матеріали (за бажанням).


У. Підсумки Конкурсу.

Учасникам фіналу Конкурсу присуджується звання «Лауреат обласного конкурсу на кращу модель управління професійно-технічним навчальним закладом», переможцю Конкурсу – звання «Переможець обласного конкурсу на кращу модель управління професійно-технічним навчальним закладом».

Лауреати та переможці Конкурсу нагороджуються дипломами управління освіти і науки облдержадміністрації та цінними подарунками.

Матеріали конкурсу висвітлюються в засобах масової інформації, в т.ч. і електронних.


Додаток 3

до наказу управління освіти і науки

від 22.01.09 №17
Журі

обласного конкурсу-захисту на кращу модель управління професійно-технічним навчальним закладом.
Голова журі – Пастовенський О.В. – начальник управління освіти і науки

Заст. голови журі – Славінський М.Д. - заступник начальника управління освіти і науки

Члени журі: Васильчук В.А. – директор НМК ПТО у Житомирській області
Гринюк Г.О. – заст. директора Житомирського професійного ліцею харчових технологій

Загацька А.М. – начальник відділу організації професійного навчання Житомирського обласного центру зайнятості

Колчик О.Г. – методист НМК ПТО у Житомирській області

Легенька Ю.Ю. – заступник директора ДПТНЗ „Житомирський професійний технологічний ліцей”

Суханицький В.П. – заступник директора Любарського професійного ліцею

Ткачук Н.Д. – директор Житомирського державного будинку художньої та технічної творчості

Чистякова В.П. – методист НМК ПТО у Житомирській області

Представники замовників робітничих кадрів, роботодавців, громадськості.

Схожі:

Конкурс відбудеться на базі кафедри ландшафтної архітектури, садово-паркового...
Відповідно до наказу департаменту з питань освіти, науки, сім ї та молоді Львівської ОДА від 28 березня 2013року №132
Додаток до наказу № -НВ від 09. 10. 2013р
Прес-діалог з учнями та батьками з техніки безпеки «Безпечне навчання та відпочинок»
Додаток №4 до наказу відділу освіти №395 від 26. 12. 11
ЗНЗ Шишацького району у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін
Додаток 2 до наказу МОН від 10 жовтня 2008 року №921
Державної програми “Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці” на 2006-2010 роки
Додаток 3 до наказу МОН від 10 жовтня 2008 року №921
НАЗВА ЗАХОДУ Державної програми розвитку і функціонування української мови на 2004-2010 роки
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
Додаток А. Титульний аркуш 18 Додаток Б. Завдання до дипломного проекту 19 Додаток В. Реферат (приклад оформлення) 21 Додаток Г....
ОБЛАСНИЙ ДИТЯЧИЙ ЕКОЛОГО-НАТУРАЛІСТИЧНИЙ ЦЕНТР
Відповідно до наказу головного управління освіти і науки Львівської ОДА від 17. 03. 2011року №235 5 травня 2011 року облсний дитячий...
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ НІКОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Викласти приведений у відповідність до наказу Міністерства фінансів України від 14. 01. 2011р №11 (зі змінами, внесеними наказом...
Альманах міжнародного
Альманах міжнародного права є фаховим науковим виданням на підставі наказу МОН України від 06 листопада 2014 №1279 (додаток №6)
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ НІКОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Президента України від 07. 02. 2008 №109 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка