МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИ


Скачати 100.24 Kb.
Назва МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИ
Дата 10.04.2013
Розмір 100.24 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Географія > Документи
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИ

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ МОСКОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ

В МІСТІ ХАРКОВІ РАДИ

ХАРКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 000

ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІНСТРУКЦІЯ № ____

З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ ГЕОГРАФІЇ

ХАРКІВ 2010

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказ

від _________2010 №_______

ІНСТРУКЦІЯ №_____

З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ГЕОГРАФІЇ

  1. Загальні положення

1.1. Інструкція розроблена на основі ДНАОП 0.00-4.15-98 «Положення про розробку інструкцій з охорони праці», ДНАОП 0.00-8.03-93 «Порядок опрацювання та затвердження власником нормативних актів про охорону праці, що діють на підприємстві», з урахуванням Типового положення про порядок проведення навчання з питань охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за № 231/10511.

1.2. Інструкція встановлює вимоги щодо безпеки життєдіяльності для вчителя географії.

1.3. Інструкція поширюється на всіх вчителів географії.

1.4. Інструкція встановлює порядок безпечного ведення робіт вчителем географії в приміщеннях, на території закладу та інших місцях (згідно журналу обліку місцевих відряджень), де працівник виконує доручену роботу.

1.5. Вимоги інструкції є обов’язковими для виконання вчителем відповідно до Закону України «Про охорону праці» і Кодексу законів України про працю.

1.6. Вчитель географії призначається з числа осіб, які мають спеціальну педагогічну освіту, досягли 18-річного віку і за станом здоров’я можуть виконувати відповідний вид роботи.

1.7. Вчитель географії відповідає за охорону життя і здоров’я учнів, забезпечує їх навчання, контролює дотримання ними вимог пожежної безпеки, санітарії та особистої гігієни, правил находження в кабінеті, правил внутрішньо шкільного розпорядку.

1.8. Вчитель географії повинен забезпечити безпечні умови для проведення занять в навчальному кабінеті та несе особисту відповідальність за порушення правил безпеки життєдіяльності, вимог охорони праці та санітарної гігієни, незалежно від того, призвели чи не призвели ці порушення до нещасного випадку.

1.9. Вчитель географії несе відповідальність за збереження матеріальних цінностей, які знаходяться в кабінеті.

1.10. Під час проведення навчально-виховного процесу в кабінеті вчитель географії

контролює дотримання учнями вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки та санітарної гігієни.

1.11. Перед призначенням на роботу й періодично один раз на рік вчитель повинен проходити медичний огляд.

1.12. Вчитель географії при прийомі на роботу проходить вступний інструктаж з охорони праці, пожежної безпеки, первинні інструктажі з охорони праці на робочому місці та пожежної безпеки, інструктаж з електробезпеки, знайомляться з правилами внутрішнього розпорядку, санітарними правилами улаштування й утримання закладу освіти.

1.13. Вчитель географії проходить навчання безпеки життєдіяльності - один раз на 3 роки, інструктажі один раз на шість місяців, інструктажі з електробезпеки – один раз на рік.

1.14. Вчитель повинен мати навички в наданні першої (долікарської) допомоги, у разі захворювання учня чи при нещасному випадку необхідно викликати медпрацівника та повідомити адміністрацію закладу.

1.15. Про виявлені несправності обладнання, устаткування, пристроїв, інші небезпечні прояви вчитель повинен повідомити адміністрацію закладу.

1.16. Вчителю географії не дозволяється приносити в учбовий заклад речі, які не використовуються на уроках: предмети, що колються, ріжуться, сірники, запальнички, аерозольні балончики з різними наповнювачами, вибухонебезпечні предмети, різко пахучі парфуми, хімічні речовини тощо.

1.17. Вчителю заборонено користуватися мобільним телефоном, відволікатись на розговори з іншими працівниками під час уроку.

1.18. Основними джерелами небезпеки у приміщеннях школи є електричні розетки, навчальне обладнання, меблева стінка зі скляними дверцятами, різновисока підлога біля дошки, вікна великих розмірів, електроприлади.

1.19. Основними наслідками небезпечного стану в приміщеннях школи можуть бути: враження електричним струмом, опіки при робота з нагрівальними приладами, травми дверцятами шафи, виникнення пожежі в зв'язку при роботі з електричними приладами або у випадку замкнення лани електричного струму.

1.20. Основні небезпечними i шкідливими факторами можуть стати: недостатнє освітлення робочої зони, низька температура приміщення в осінній, зимовий та весняний період, нервово-психічне перенапруження при роботі.

2. Правила безпеки перед початком роботи

2.1. Вчитель географії перед початком роботи зобов'язаний, впевнитися у відповідності робочих місць учнів вимогам безпеки та санітарно – гігієнічним правилам:

2.1.1. Перевірити стан дверей, вікон, підлоги, обладнання (наявність пошкоджень, які заважають переміщенню), освітлення.

2.1.2. Впевнитись у справності всіх електроприладів, що використовуються під час проведення навчально-виховного процесу.

2.1.3. Одяг та взуття вчителя повинні відповідати санітарно-гігієнічним вимогам і не створювати загрозу життю та здоров’ю всіх учасників навчально-виховного процесу.

2.2. У разі виявлення незначних порушень вимог безпеки вчитель повинен зробити запис у журналі адміністративно-громадського контролю, якщо порушення не можуть бути усунені негайно.

2.3. У разі встановлення грубих порушень вимог безпеки необхідно негайно повідомити адміністрацію учбового закладу і не розпочинати навчальних занять в даному приміщенні до ліквідації порушень.

2.4. При використанні таблиць, карт та інших демонстраційних засобів слід перевірити надійність їх кріплення до дошки.

2.5. Перед початком уроку слід чітко визначити порядок i правила безпечного здійснення навчальної діяльності на всіх етапах уроку.

2.6. Вчитель географії повинен не допускати присутність учнів у кабінеті до початку уроку.

2.7. Забороняється приносити до навчального кабінету будь-які пристрої, речовини чи предмети, які можуть становити небезпеку для оточуючих.

2.8. Вчитель повинен розсадити учнів відповідно їх зросту.

3.Правила безпеки під час роботи

3.1. Перед початком першого заняття у кабінеті географії провести інструктажі з безпеки життєдіяльності відповідно до вимог «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах i закладах освіти».

3.2. Негайно повідомити адміністрацію закладу про кожний нещасний випадок, який стався з будь-яким учасником навчально- виховного процесу в кабінеті.

3.3. Вчитель географії зобов'язаний ознайомити учнів з обладнанням навчального кабінету, з правилами поведінки в кабінеті під час занять, проінструктувати щодо правил безпечного користування навчальним обладнанням на уроці, провести відповідні інструктажі з безпеки життєдіяльності та охорони праці та зробити записи про їx проведення у відповідному журналі реэстрації інструктажів.

3.4. Вчитель географії перед початком роботи повинен поцікавитись станом здоров'я учнів та y разі отримання скарги забезпечити негайне надання медичної допомоги, довести це до відома класного керівника, медичного працівника або адміністрації закладу.

3.5. Вчитель географії під час навчальної діяльності та поза навчальної діяльності повинен постійно перебувати в кабінеті разом з учнями, залишати учнів самих в навчальному кабінеті забороняється.

Вимоги безпеки для вчителя географії під час проведення уроку:

3.1.1. Вчитель під час навчальної діяльності повинен постійно перебувати в кабінеті разом з учнями. Залишати учнів самих в навчальному кабінеті забороняється.

3.1.2. Вчитель під час занять не може користуватися мобільним телефоном, вживати їжу, відволікатися на виклики з кабінету з боку колег, батьків тощо.

3.1.3. Вчитель повинен користуватись під час проведення уроку тільки безпечними засобами та пристроями, які передбачені нормативними положеннями, стоять на інвентарному обліку в навчальному закладі та є справними.

3.1.4. Під час використання технічних засобів навчання дотримуватись інструкцій з їх експлуатації та правил електробезпеки:

  • вмикати електричні приладів (телевізора, комп’ютера, магнітофона тощо) потрібно використовувати лише справні розетки та вилки, при виявленні пошкоджень електричного дроту, несправної вилки чи розетки користуватися електроприладами забороняється. Забороняється торкатися до оголених дротів, нагрівальних приладів руками;

  • вмикати їх в мережу лише сухими руками;

  • користуватись лише справними електроприладами .

3.1.5. Під час занять заборонено висовуватись з вікон, сідати або ставати на підвіконня.

3.1.6. Заборонено використовувати під час проведення уроку колючі, ріжучі предмети, сірники, запальнички, аерозольні балончики з різними наповнювачами, вибухонебезпечні предмети, різко пахучі парфуми, хімічні речовини тощо.

3.1.7. Під час проведення занять стежити за правильною поставою учнів: вони повинні рівно тримати корпус, сидіти глибоко на стільці, ступні ніг спирати на підлогу, відстань від поверхні столу до очей повинна становити 30-40 см.

3.1.8. Слід пам’ятати, що недостатнє освітлення та світло, що сліпить, при довготривалій, напруженій роботі може призвести до порушення зору.

3.1.9. Для попередження втоми очей рекомендується проведення спеціальних фізкультхвилинок.

3.1.10. Робота учнів може бути припинена у разі виникнення аварійної ситуації, серйозної травми учня, які потребують тривалої уваги вчителя.

3.1.11. У разі виконання нового виду діяльності дотримуватись рекомендацій та інструкцій.

3.1.12. Усі види робіт виконувати акуратно, чітко, неспішно, щоб не створювати нервозних ситуацій та паніки.

3.1.13. У випадку травми негайно повідомити про це адміністрацію.

3.2. Вимоги безпеки для вчителя географії під час перерви:

3.2.1. Вчитель повинен закінчити урок одразу ж після дзвоника на перерву.

3.2.2. Під час виходу учнів з приміщення на перерву, вчитель повинен пересвідчитись, що всі учні покинули приміщення, забравши особисті речі.

3.2.3. Вчитель повинен відкрити фрамуги для провітрювання приміщення кабінету на час перерви.

3.2.4. Вимкнути всі електроприлади на час перерви.

3.2.5.Заборонено знаходження учнів під час перерви в кабінеті.

3.2.6. У разі чергування вчитель повинен дотримуватись обов’язків чергового вчителя, затверджених наказом директора.

4. Вимоги безпеки по закінченню роботи

4.1. Вчитель географії повинен закінчити роботу у встановлений термін згідно з розкладом занять.

4.2. Вчитель повинен перевірити стан здоров’я учнів на кінець уроку та відповідно до результату вчинить необхідні дії.

4.3. Вчитель повинен відключити обладнання, яке використовувалось на уроці, прибрати робоче місце, скласти електричні дроти, щоб вони не заважали учасникам навчально-виховного процесу звільнити приміщення кабінету.

4.4. Якщо стан робочого місця або обладнання становить загрозу життю та здоров’ю будь-якого з учасників навчально-виховного процесу, вчитель повинен вжити заходів, щоб запобігти доступу учнів та вчителів у небезпечне місце та негайно повідомити адміністрацію.

4.5. Заборонено залишати учнів у навчальному кабінеті після закінчення робот без нагляду вчителя.

4.6. Все обладнання, яке використовувалось вчителем під час навчального процесу, демонстраційних, експериментальних та інших видів робіт необхідно прибрати з демонстраційного столу i розмістити згідно з правилами зберігання.

4.7. Прибрати робоче місце від особистих речей.

4.8. Залишити кабінет у належному санітарному стані.

4.9. При виході з приміщення перевірити, чи вимкнені електроприлади, світло, чи зачинені вікна.

4.10. Замкнути приміщення кабінету на ключ, здати його на вахту під підпис.

4.11. Прибирання в навчальному кабінеті учнями відбувається лише під наглядом вчителя, який стежить за дотриманням учнями правил безпеки та особистої гігієни.

  1. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1.У разі будь-якої аварійної ситуації вчитель повинен в першу чергу забезпечити безпеку дітей.

5.2. До аварійних ситуацій відносять:

  • коротке замикання електропроводки;

  • займання ізоляції;

  • пожежа;

  • ураження електричним струмом.

5.3. В аварійній ситуації вчителю необхідно виявити розсудливість, врівноваженість та діяти чітко за інструкцією, не вносячи паніки та нервозності серед учасників навчально-виховного процесу. Евакуювати дітей, перерахувати їх за списком в безпечному місці.

5.4. У разі аварійних ситуацій пов’язаних з коротким замиканням електропроводки, займання ізоляції необхідно:

  • негайно відключити електроприладиі;

  • у випадку травмування відвести постраждалого в медпункт, або надати перше (долікарську) медичну допомогу і забезпечити надання допомоги лікарем;

  • сповістити адміністрацію навчального закладу.

5.5.У разі виникнення пожежі або загорання вчитель повинен:

  • організувати евакуацію учнів з приміщення згідно з «Порядком евакуації учнів у навчальному закладі»;

  • повідомити адміністрацію закладу освіти;

  • при необхідності викликати пожежну команду за телефоном 101;

  • зачинити вікна і двері, щоб вогонь не поширювався в сусідні приміщення;

  • вимкнути електроприлади.

5.6. У випадку травмування учнів або працівників закладу необхідно звернутись до медпрацівника або уразі необхідності викликати швидку допомогу за телефоном 103.

5.7. Вчитель повинен вжити заходів для збереження життя і здоров’я учнів, працівників закладу освіти та власного життя у разі виникнення аварійних ситуацій і не ставити власними діями під загрозу життя і безпеку людей.

5.8..Слід пам’ятати, телефони екстрених служб :

101 – пожежна служба

102 – міліція

103 – швидка допомога

104 – служба газу

5.9. При виявленні пошкодження життєзабезпечення (електрика, водопровід, каналізація, опалення) або задимлення приміщення негайно повідомте адміністрацію закладу.

РОЗРОБЛЕНО:

Вчитель географії ПІБ

УЗГОДЖЕНО:

Заступник директора

з навчально-виховної роботи О.М. Лопіна

Схожі:

ПОСТАНОВА від 19 грудня 2006 р. N 1757 Київ Про затвердження Положення...
Міністерство освіти і науки України (МОН) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ пр. Перемоги
З метою організованого переходу на новий Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти Міністерство освіти і науки...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Департамент професійно-технічної освіти
Міністру освіти Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Міністру освіти Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської
Міністерство освіти і науки України       Національна академія наук України
Відповідно до Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого Указом Президента України від 07. 06. 2000 N 773 (773/2000),...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 02. 09. 2008 N 802 ( z0892-08 ) Про
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаментам (управлінням) освіти і науки обласних, Київської...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАКАЗ
Міністерства освіти і науки України від 24. 01. 2008 N 33 "Про затвердження Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання...
«Загальні і спеціальні здібності»
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Донецька обласна державна адміністрація Управління освіти і науки
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ НАКАЗ
Про затвердження Умов прийому до вищих навчальних закладів України, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27. 12. 2007 за...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка