Урок географії у 7 класі Тема: АВСТРАЛІЯ МАТЕРИК, ЧАСТИНА


Скачати 63.47 Kb.
НазваУрок географії у 7 класі Тема: АВСТРАЛІЯ МАТЕРИК, ЧАСТИНА
Дата04.01.2014
Розмір63.47 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Географія > Урок
Урок географії у 7 класі

Тема: АВСТРАЛІЯ - МАТЕРИК, ЧАСТИНА

СВІТУ, ДЕРЖАВА

Мета: перевірити знання учнів про природу, населення, господарство Австралії; перевірити вміння учнів показувати на карті географічні об'єкти, характеризувати особливості фізико-географічного положення, роль клімату у розподілі вод суходолу, органічний світ і населення материка; розвивати колегіальне мислення, вміння перевтілюватися, використовувати набуті знання в неординарній ситуації.

Форма проведення: урок-репортаж.

Урок цього типу доцільно використовувати на завершальному етапі вивчення великої теми. Клас поділяється на репортерські групи, котрі отримують завдання від відомих телерадіокомпаній, журналів. Свій «репортаж» учні будують на основі набутих знань із використанням наочних посібників кабінету, кадрів діафільму, літератури як фотома­теріали своїх досліджень. Презентація має бути яскравою, теоретично і практично ґрунтовною, цікавою, щоб викликати неабиякий інтерес з однокласників. За бажанням учні можуть взяти мікрофон, щоб бути схожими на справжнього репортера.

На уроці використовуються інтерактивні методи навчання: робота в малих групах, рольова гра, активні суспільні дії — розробка реко­мендацій туристам.

Хід уроку

Учитель

Ви в Австралії бували?

Про Австралію ви чули?

Та невже ви так ніколи

І не їздили туди?

А ось трапилась нагода

Побувати там всім нам.

Тож поділимось на групи

І почнемо сходу-враз

Наш підсумковий урок-репортаж

Потім клас поділяється на групи (шляхом складання розрізаних малюнків).

Щоб перевірити їхню готовність до «відрядження» на материк, проводиться випробування під назвою «Хто такий? Що таке?». Учні називають і показують об’єкти на карті, імена дослідників, види рослин і тварин, де вони ростуть і водяться. Відповідь має бути влучною і чіткою.

Йорк

Великий Бар’єрний

Байрон

Тасманія

А. Тасман

Ейр

Велика Піщана

Вікторія

Карпентарія

Великий Вододільний

Стіп-Пойнт

Кейп-Йорк

Дж.Кук

Південно-Східний

Муррей

Коралове

ему

лірохвіст

коала

качкодзьоб

Репортерські групи отримують завдання:

І група: екологи від журналу «Рідна природа»

Доведіть, що охорона природи – важлива проблема австралійського континенту.

II група: геологи від Українського географічного журналу

Як населення материка використовує мінерально-сировинні ресур­си, що залягають в його надрах?

III група: Кліматологи від Гідрометеоцентру України
Доведіть, що Австралія — найсухіший материк Землі.
IVгрупа: зоологи від журналу «Юний натураліст»

У чому своєрідність і унікальність органічного світу Австралії?

Розкрийте секрети.

Vгрупа: демографи під радіостанції «Промінь»

Доведіть, що Австралія – індустріально-aгpapнa країна. Чому ствер­джують, що «економіка Австралії їде на спині вівці?»

VI група: телеведучі від каналу «1+1»

Складіть рекомендації туристам, які побажають відвідати Австралію.

Запропонуйте рекламу, поетичні рядки про цей дивовижний ма­терик.

Кожна група готує свій «репортаж» протягом 5 хвилин, розподілив­ши обов'язки і ролі, хто у групі про що розповідає. Під час підготовки і презентації учні використовують кадри діафільму «Австралія», таблиці про природу материка, вірші про тварин-ендеміків. Презентувати «ре­портаж» може хтось один із групи, інші члени доповнюють розповідь, або ж відповідають по черзі всі члени групи.

Підсумок уроку. Оцінювання учнями власної участі в роботі малої групи

Кожній групі роздається на парту лист із показниками роботи групи. Ця форма дає можливість оцінити роботу малої групи самими учасниками групи. Можна просто ставити позначку (наприклад, хрес­тик) у відповідній графі, відмічаючи, як працювала група в цілому, або вписувати імена учасників групи.



Показники

Завжди

Звичайно

Іноді

Ніколи

1

Ми перевірили, чи всі учас­ники групи розуміють, що потрібно зробити













2

Ми відповідали на питання, даючи пояснення, коли це було необхідно













3

Ми з'ясовували те, що нам було не зрозуміло













4

Ми допомагали один одно­му з тим, щоб усі могли зрозуміти і застосувати на практиці інформацію, яку отримали













5

Ми надавали можливість усім взяти участь в обгово­ренні, прийнятті рішення та представленні результатів роботи групи













Підписи членів групи:

У кожного учня на парті лежить аркуш паперу з надрукованими запитаннями.

Прізвище, ім'я__________________________________

Оцініть себе за кожним з визначених напрямів від 0 до 2 балів.

  1. Ви брали активну участь у роботі групи____________

  2. Ви вносили вдалі пропозиції, які враховувала група________________

  3. Ви надавали підтримку іншим членам групи, заохочували їх до роботи_____________________

  4. Ви висунули цілком нову ідею, що сподобалась іншим ____________________________

  5. Ви вдало узагальнювали думки інших і просували роботу групи вперед ___________________

  6. Ви доповідали класу про результати групової роботи____________________

Усього балів

Домашнє завдання: повторити § 27-30, скласти сенкен або грану­вання на тему «Австралія» (за бажанням).

Зразок учнівської роботи

Австралія — це материк, лежить між океанів.

Хоч він зовсім невеликий, дива його незнані.

Це материк, де навпаки бува зима і літо.

Росте високий евкаліпт, й під ним зростають квіти.

Живуть руді там кенгуру у сумці із малятком.

Й ведмідь — коала у жару висить собі звірятко.

Співають райські птахи тут у зелені барвистій.

Багато страусів й папуг в своїй красі первісній.

Цікаві матеріали, що можуть бути використані у репортажах.

  • Мельбурн заснований на місці поселення, що мало назву мовою аборигенів Дутигала у 1835 р. У 1837 р. назву змінено на честь колишнього британського прем'єра-міністра лорда Мелборна.

  • Сідней заснований англійськими колоністами в 1788 р. і названий на честь англійського міністра колоній лорда Сіднея.

  • Канберра — столиця Австралії. Топонім Канберра, як назва місце­вості, відомий з 1823 р. Тоді там виникло перше поселення євро­пейських колоністів. Коли у 1913 р. тут почали будувати столицю Австралії, цей топонім взяли за назву міста. Важко було пояснити походження назви через слабку обізнаність місцевих діалектів аборигенів. З одного місцевого діалекту можна свідчити, що назва походить від географічного терміна, що означає «два однакових горба» і належить височинам, на яких розташоване місто.

  • Муррей. Цю річку відкрили колоністи Г. Юм і У. Ховелл в 1824 р. і назвали на честь одного з них рікою Юма. У 1829 році її досліджу­вала експедиція Ч. Стерта, котрий перейменував річку в Муррей на честь Джорджа Муррея, статс-секретаря відомства колоній.

  • Ейр, озеро, відкрите в 1840 р. вівчарем Дж. Ейром. Назва на його честь присвоєна у другій половині XIX ст. під час наступного ви­вчення озера.

  • Тасманія, острів, названий у 1853 р. на честь голландського море­плавця Абеля Таскана (1603-1659), котрий перший з європейців побачив цей острів у 1642 р. і назвав його Ван Діменовою Землею (на честь Ван Дімена, генерал-губернатора Нідерландської Ост-Індії або, за іншою версією, начесть його доньки, Марії Ван Дімен, у яку був палко закоханий А. Тасман).

  • Страус ему заввишки з дорослу людину, маса його — близько 60 кг. Після африканського страуса — це другий за величиною птах на Землі. Яйце ему — зеленого кольору, маса одного яйця дорівнює масі 12 курячих яєць. Шкаралупа у них дуже тверда. За смаковими якостями нічим не відрізняється від курячих яєць.

  • Килимовий пітон посягає 4 м завдовжки. Місцеві жителі не запере­чують, коли така змія поселяється у них у клуні або стайні, тому що вона знищує пацюків і мишей.

Схожі:

АВСТРАЛІЯ
Австралія (Australia, від латинського australis південний) материк, розташований у Південній півкулі
Австралія – найменший материк Землі. Загальні відомості, своєрідність...
Австралія – найменший материк Землі. Загальні відомості, своєрідність географічного положення Австралії. Історія відкриття і дослідження....
Тема уроку
Австралія — найменший материк Землі. Загальні відомості, своєрідність ГП материка. Історія відкриття і дослідження. Геологічна будова,...
Географічна гра «Перший мільйон» Мета
Потрібно назвати географічні рекорди, наприклад: Австралія – найменший материк; Джомолунгма – найвища гора; Байкал – найглибше озеро...
Інтегрований урок з української літератури та географії в 6-му класі
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів, набуті у процесі вивчення теми «Гідросфера»
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Уроки географії у 7 класі по темі Випуск №5
Пропонований методичний посібник продовжує серію «Майстер-клас», у якій узагальнена педагогічна практика вчителів географії Вінницького...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Уроки географії у 7 класі по темі Випуск №4
Пропонований методичний посібник продовжує серію «Майстер-клас», у якій узагальнена педагогічна практика вчителів географії Вінницького...
Урок в 7 класі
Ось і завершується тривала подорож океанами й материкам нашої дивовижної планети. Чотири океани й п’ять материків відкривали вам...
Урок з алгебри та географії у 7 класі. Тема уроку
Освітня: узагальнити та систематизувати знання учнів про системи рівнянь, способи їх розв’язування, формувати навички  розв’язувати ...
Урок з географії та інформатики 10 кл. Тема
Тема. Географія світових природних ресурсів, раціональне і нераціональне природокористування
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка