|
Скачати 108.77 Kb.
|
Урок 24. Тема: Федеративна Республіка Німеччина Мета: ознайомити учнів з основними етапами складання комплексної економіко-географічної характеристики світу; сформувати систему знань про основні особливості географічного положення, населення і господарства Німеччини; розвивати практичні уміння працювати з комплексними картами атласу. Тип уроку: вивчення нового матеріалу Форма проведення: робота за інструктивними картками, урок «відкритих думок». Обладнання: стінні карти, атласи, підручники для 10 класу, «Словник-довідник учня з економічної і соціальної географії світу» за ред. П. Масляка, довідник «Країни світу в цифрах і фактах» О.Стадник, СЛК за ред. Л.Вішнікіної, О.Федій; інструктивні картки (5карток), серветки. Основні поняття: економіко-географічна характеристика країни, економіко-географічне положення, природні ресурси, природний приріст, густота населення, урбанізація, господарство, спеціалізація, експорт, імпорт. Методи і прийоми: словесні (розповідь вчителя, доповіді учнів), наочні (робота з настінними картами («Політична карта Європи»), робота з картами атласу), репродуктивний, практичні (робота в групі за інструктивними картками); прийом «Криголам», «Географічна розминка», «Пригадай», «Візитна картка», «Географічний диктант». Література для вчителя:
Література для учнів:
ХРОНОМЕТРАЖ УРОКУ I Організаційний момент (1 хв) II Актуалізація опорних знань і умінь учнів (7 хв) III Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів (1 хв) IV Оголошення теми і мети уроку (1 хв) V Вивчення нового матеріалу (28 хв) 1. «Візитна картка» (2 хв) 2. Економіко-географічне положення Німеччини 3. Природні умови та ресурси 4. Населення 5. Господарство 6. Зовнішньо-економічна діяльність V I. Закріплення нових знань і умінь учнів (5 хв) VI I Підсумок уроку (1 хв) VI I I Домашнє завдання (1 хв) ХІД УРОКУ I. Організаційний момент (1 хв) Прийом «Криголам» Учні тримають у руках серветки. Учитель дає інструкції:
Отже, всі мають рівна права для самореалізації. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів (7 хв) 1. Обмін кросвордами. Розв’язання, взаємоперевірка. Прийом «Географічна розминка» Учитель називає європейську країну (столицю), учні – відповідно столицю (країну). Вчитель: Іспанія (Мадрид) Франція (Париж) Італія (Рим) Великобританія (Лондон) Німеччина (Берлін) Лісабон (Португалія) Берн (Швейцарія) Відень (Австрія) Афіни (Греція) Осло (Норвегія) Прийом «Пригадай»
III. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів (1 хв) Найпотужніша в економічному плані європейська держава — Німеччина. Вона відіграє значну роль не лише в європейській, а й світовій економіці та політиці. У XX ст. саме Німеччина розв'язала дві світові війни і в обох зазнала поразки, причому після другої була поділена на дві частини: східну — НДР і західну — ФРН, господарство яких було однаково зруйноване. На сьогоднішньому уроці ми спробуємо виявити причини економічного розвитку Німеччини і ті чинники, які визначили успіх цього розвитку. Як сказав Конраді, «наша мета полягає не в тому, щоб зробити себе необхідними нашим дітям, а навпаки, у тому, щоб допомогти їм скоріше навчитися обходитися без нас». Тож, працюючи на уроці, учімося працювати з різними джерелами знань самостійно, висловлювати вільно свої думки.
IV. Оголошення теми і мети уроку (1 хв.) V. Вивчення нового матеріалу (28 хв) Вчитель: Для характеристики Німеччини та інших країн користуються типовим планом характеристики. Завдання для учнів: Назвіть основні етапи плану вивчення країни. Вчитель: (завдання для учнів) Користуючись картами атласа, складіть «візитну картку» Німеччини, використовуючи матеріал довідників «Словник-довідник» та «Країни світу у цифрах і фактах» (Виступи за бажанням). Робота в групах за інструктивними картками Інструктивна картка 1 Політологи Питання 1, 2 (за планом)
Інструктивна картка 2 Фізико-географи Питання 3 (за планом). Природно-ресурсний потенціал країни. 1. Використовуючи матеріал підручників, визначте особливості рельєфу, географічних поясів, природних особливостей рельєфу, природних зон, видів ресурсів, якими володіє держава. Інструктивна картка 3 Демографи Питання 4(за планом). Населення країни. Міста (див. додаток А) 1. Використовуючи матеріал підручників, визначте:
2. Використовуючи довідкову і додаткову літературу складіть розповіді про найбільші міста , виступіть з повідомленнями на наступному уроці: - Берлін - Франкфурт-на-Майні – основний фінансовий та транспортний центр. Інструктивна картка 4 Економісти Питання 5 (за планом). Промисловість і сільське господарство.
3. З’ясуйте переваги розвитку певних галузей сільського господарства та географію їх розвитку. Інструктивна картка 5 Питання 6,7 (за планом) Міністерство транспорту та зовнішніх економічних зв’язків
На підготовку доповідей 12 хв. Доповідають в наступній послідовності: 1. Економіко-географічне положення Німеччини 2. Природні умови та ресурси 3. Населення 4. Господарство 5. Зовнішньо-економічна діяльність Заслуховування виступів і законспектовування учнями-слухачами найголовнішого. VI. Закріплення нових знань і умінь учнів (5 хв) Прийом «Географічний диктант»
10. Що Німеччина експортує на світовий ринок?
12. Оцініть вигідність геополітичного положення Німеччини. VII. Підсумок уроку (1 хв) VIII. Домашнє завдання (1 хв) 1-6 Опрацювати § 31. 7-9 Позначити на контурній карті: а) Межі Німеччини; б) назви країн-сусідів, найбільших промислових центрів, великих річкових, морських портів, аеропортів. 10-12 Створити за допомогою комп’ютера рекламний буклет «Мандрівка Німеччиною» (Програма Microsoft Office Publisher) |
Урок в 10 класі Тема: Федеративна Республіка Німеччини Мета: сформувати в учнів систему знань про економіко-географічні особливості Німеччини |
Лекція Тема. Економічна географія Центрально-Східної Європи Країни Східної (Центральної) Європи як соціально-політичну й економічну цілісність почали виокремлювати у 90-ті роки XX ст. Пов'язано... |
Додаток. Перелік референтних об’єктів Опалювальний пункт – 2 газові котли Viessmann Vitogas 050 (Німеччина) по 100кВт |
Питання для підсумкового контролю з Етики та естетики Художні особливості мистецтва Північного Відродження (Нідерланди, Німеччина, Франція) |
Всеукраїнська учнівська олімпіада з географії ІІ(районний) етап Завдання 11 клас Виберіть із переліку країну, з якою Німеччина не має спільного сухопутного кордону |
Урок №54 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта» |
Тема: Основи теорії держави Терміни: суспільство, суспільно-економічна формація, політика, влада, держава, суверенітет, функції держави, механізм держави, державний... |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Кодекс України про адміністративні правопорушення Автономна Республіка Крим у відповідних відмінках згідно із Законом N 209/94-ВР від 14. 10. 94 } |
Урок № Тема Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо... |