ПРАКТИЧНА РОБОТА № Порівняльна оцінка ресурсо-забезпеченості двох окремих країн чи регіонів світу МЕТА


Скачати 67.86 Kb.
Назва ПРАКТИЧНА РОБОТА № Порівняльна оцінка ресурсо-забезпеченості двох окремих країн чи регіонів світу МЕТА
Дата 18.11.2013
Розмір 67.86 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Географія > Урок
Урок № 15

ПРАКТИЧНА РОБОТА № 2. Порівняльна оцінка ресурсо-забезпеченості двох окремих країн чи регіонів світу

МЕТА: закріпити та систематизувати знання про природні ресурси світу; вдосконалити уміння та навички застосовувати набуті знання під час виконання практичних завдань; розвивати вміння розраховувати ресурсозабезпеченість та порівнювати співвідношення ресурсозабезпеченості в окремих регіонах чи країнах світу, уміння будувати та аналізувати діаграми; виховувати аналітичне мислення, заощадливе ставлення до природних ресурсів.

ТИП УРОКУ: практичного застосування знань, умінь, навичок учнів.

ВИД УРОКУ: практичне заняття

КМЗ УРОКУ: політична карта світу, підручник Кобернік С.Г. «Географія» (10 клас) , атласи, таблиці, діаграми.
Хід уроку

I. Організаційний момент

  • Привітання учнів

  • Перевірка готовності до уроку

  • Перевірка відсутності учнів на уроці

II. Перевірка домашнього завдання

Бесіда за запитаннями

• Що таке ресурсозабезпеченість?

• Якими способами розраховують ресурсозабезпеченість країн або територій?

III. Повідомлення теми, мети

ІV. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

У ХХІ ст. між суспільством і природою сформувалися якісно нові відносини, що зумовлені швидким зростанням населення та розширенням його виробничої діяльності. Виникла загроза поступового виснаження й вичерпання природних ресурсів. Розрахунок ресурсозабезпеченості країни певним природним ресурсом дозволяє передбачити його виснаження, сприяти збереженню або відновленню, тобто передбачає впровадження заходів раціонального природокористування.

V. Виконання практичних завдань і вправ за допомогою педагога

За оцінками вчених, забезпеченість всього світу окремими видами ресурсів складає від декількох десятків до декількох сотень років.

Ресурсозабезпеченість окремої території може бути недостатньою, достатньою або високою.

Оцінка ресурсозабезпеченості дається шляхом порівняння із середньосвітовими показниками.

Наприклад, запаси нафти в Саудівській Аравії оцінюються в 35,5 млрд. т. Таким чином, при щорічній здобичі у 402 млн. т. ресурсозабезпеченість країни нафтою становить приблизно 90 років, що у два рази вище за середньосвітовий показник:

(136 млрд. т. : 3,1 млрд. т.) = 44 роки.

Отже, рівень забезпеченості Саудівської Аравії нафтою високий.

Оскільки, з одного боку, можуть зрости об’єми щорічного видобутку корисних копалин або використання природних ресурсів, а з іншого – можуть бути відкриті нові родовища копалин або відновлені запаси природних ресурсів, показник ресурсозабезпеченості – величина приблизна.

Розрахувати ресурсозабезпеченість можна двома способами:

1. Ресурсозабезпеченість = Запаси : Щорічна здобич

2. Ресурсозабезпеченість = Запаси : Населення

VІ. Застосування знань, умінь, навичок самостійно

Завдання 1. (3 бали)
За даними таблиці обчисліть об’єм мінеральної сировини на одного жителя Землі. Побудуйте стовпчикові діаграми:

а) динаміки загального видобутку мінеральної сировини;

б) динаміки видобутку мінеральної сировини на одну особу.

Проаналізуйте отримані результати та зробіть висновки.







Роки

Чисельність населення, млрд. осіб

Видобуток мінеральної сировини, млрд. т

Видобуток мінеральної сировини на одну особу, кг

1930

2

13




1960

3

63




1987

5

130




2012 (прогноз)

7

420





Завдання 2. (3 бали)
За даними таблиці обчисліть ресурсозабезпеченість нафтою окремих країн світу. Визначте рівень ресурсозабезпеченості наведених країн, якщо середньосвітовий показник ресурсозабезпеченості нафтою складає 44 роки. Порівняйте показники ресурсозабезпеченості та визначте країни з найбільшою та найменшою ресурсозабезпеченістю серед наведених країн.




Країна

Запаси нафти,

млрд. т

Видобуток нафти,

млн. т/рік

Ресурсозабезпече-ність нафтою,

років

Рівень ресурсо-забезпеченості

США

4,6

368

12,5

недостатній

ФРН

0,07

7







Росія

7,2

320







Китай

3,2

147







Індія

0,36

37







Ніґерія

2,4

95








Завдання 3. (3 бали)
За даними таблиці обчисліть забезпеченість країн земельними ресурсами. Порівняйте отримані показники та визначте країни з найбільшою та найменшою забезпеченістю земельними ресурсами на одного мешканця.




Країна

Кількість населення,млн. осіб

Земельні ресурси країни, млн. га

Забезпеченість земельними ресурсами,

га/особу

США

308

937,3

3,05

Японія

127

37,7




ФРН

83,8

35,7




Росія

140

1 707,5




Польща

38,5

31,3




Китай

1339

958,5




Індія

1166

306,5




Ніґерія

149,2

92,4





Завдання 4. (3 бали)

Зробіть висновки. Поясніть, чому про ресурсозабезпеченість країн та регіонів не можна судити лише за розмірами запасів. Висловіть власне бачення розв’язання проблем ресурсозабезпеченості.

VIІ. Підсумки уроку.

Викладач проводить мотивацію оцінювання (або методом самоперевірки, або взаємоперевірки).

VIІІ. Домашнє завдання

1. Підручник, повторити § 10.

2. Підготувати повідомлення (за бажанням) на тему «Роль географічної науки в розв’язанні проблем природокористування»

Додаток 1




















Схожі:

Тема. Порівняльна характеристика океанів. Практична робота (слайд 1)
Мета: виявити рівень знань учнів про кожен океан на основі проведення порівняльної
Тема: Практична робота №4 «Оцінка структури витрат та ціни конкретного...
Тема: Практична робота №4 «Оцінка структури витрат та ціни конкретного продукту за методом «витрати – плюс»
Тема: Практична робота №4 «Оцінка структури витрат та ціни конкретного...
Тема: Практична робота №4 «Оцінка структури витрат та ціни конкретного продукту за методом «витрати – плюс»
Полтавський національний педагогічний УНІВЕРСИТЕТ імені В. Г. КОРОЛЕНКА...
Для характеристики ефективності роботи з охорони праці використовують наступні показники
Оцінка здійснюється за середнім арифметичним суми рейтингів конкретного...
...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИ Київський національний економічний університет
ПРЕДМЕТОМ навчальної дисципліни є еволюція та сучасний стан грошових та кредитних систем окремих країн світу
КОМПЛЕКСНА ПРАКТИЧНА РОБОТА
Приклад розрахунку окремих розділів короткострокового плану господарської діяльності підприємства
Епіграф
Мета: розкрити та поглибити знання учнів з географії та української мови, ознайомити з національним складом населення України і окремих...
ТЕМА. Практична робота №20. Розробка проекту Мета
Базові поняття й терміни: спільна робота, онлайновий документ, колективний проект
1. Предмет та методологія історії держави і права зарубіжних країн...
Предметом ІГПЗС є держава і право зарубіжних країн світу в процесі їх виникнення та розвитку в певній послідовності, на основі виявлення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка