|
Скачати 1.18 Mb.
|
КЛАС: 8 ДАТА: 14.09.12 УРОК № 2
УРОК № 3-4 Дата: 21\28.09. 2012 КЛАС: 8
Виховувати інтерес до подій світової історії, сприяти усвідомленню про неприйнятність поневолення людини людиною. Тип уроку: комбінований
ХІД УРОКУ
Історичний диктант
Установіть хронологічну послідовність. а) Початок завоювання Мексики й Перу; б) закінчення навколосвітньої подорожі Магеллана; в) відкриття морського шляху в Індію. Відповідь: в — а — б.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку Уч и т е л ь. Епоха Великих географічних відкриттів почалася з відкриття Америки Христофором Колумбом. У 1992 р. у світі відзначалося 500-річчя цієї події. Було видано чимало книг, друкувалися наукові статті, проводилися численні конференції. Деякі учені запропонували замінити звичне визначення «відкриття Америки», оскільки воно відповідає тільки поглядам європейців, більш точним поняттям «зустріч двох світів» (наголошуючи на тому, що в індіанців існував свій світ до зустрічі з європейцями). Проте частина дослідників вважають, що корінним американцям ця зустріч була зовсім не потрібна і нав’язана всупереч їхнього бажання. У процесі уроку поміркуйте над цією проблемою. ІV. Опрацювання нового навчального матеріалу
Робота з картою Учитель пропонує учням за допомогою карти атласа «Великі географічні відкриття в XV — середині XVII ст. та колоніальні загарбання» дати відповіді на запитання.
Уч и т е л ь. Територіальні захоплення Іспанії та Португалії перетворили ці дві країни на провідні колоніальні імперії. Ще у 1494 р. вони уклали Тордесильясський договір про розподіл світу. Папа римський особисто затвердив на карті лінію розділу, що пролягала з півночі на південь через Атлантичний океан. Португальський король був проголошений повелителем усіх земель, що будуть відкриті на схід від цієї лінії, іспанський — на захід. Проте всі прагнули обійти цей договір і захопити якомога більше земель. До моменту появи європейців в Америці тут проживало близько 50 млн чол. Найбільш густонаселеними територіями були імперія ацтеків і держава інків. Робота з історичними текстами Текст 1. Нотатки зі щоденника Христофора Колумба від 12 жовтня 1492 р. про першу зустріч із індіанцями «...Я усвідомлював, що краще навернути їх на нашу віру любов’ю, а не силою. Я дав їм червоні ковпаки й скляне намисто та багато інших малоцінних предметів, які зробили їм велику втіху. І вони так добре поставилися до нас, що це здавалося дивом. Вони вплав переправлялися до човнів, де ми перебували, приносили нам папуг та бавовняну пряжу в мотках, дротики і багато інших речей... Але мені здавалося, що ці люди бідні та мають потребу в усьому. Всі вони ходять у чому мати народила... Вони не знають залізної зброї: коли я показував їм шпаги, вони хапалися за леза та через незнання обрізали собі пальці... Вони повинні бути гарними і розумними та тямущими слугами — я помітив, що вони дуже швидко навчилися повторювати те, що їм говорилося, і я думаю, що вони легко стануть християнами...»
Учитель ділить клас на групи й пропонує на основі матеріалів підручника та історичних текстів підготувати презентації: • 1-я група — Конкістадор Ернан Кортес. • 2-а група — Завойовник інків — Франсіско Піссаро. Презентація відповідей учнів. Значення великих географічних відкриттів Бесіда за запитаннями
V. Закріплення знань учнів 1. Заповніть таблицю «Наслідки Великих географічних відкриттів».
2. Заповніть таблицю «Формування світового ринку».
VІ. Домашнє завдання
КЛАС: 8 ДАТА: 22.09.09 УРОК № 5 Тема. Матеріальний світ та суспільство Мета. Визначити особливості матеріального світу й суспільного життя в Новий час, показати, яким чином Великі географічні відкриття вплинули на розширення торговлі й перетворення перетворення її в світову; прослідкувати зв'язок між Великими географічними відкриттями й збільшенням суспільного виробництва; розвивати навички учнів у складанні схем й роботі з картами; створювати умови для формування цивілізаційного підходу до вивчення всесвітньої історії. Тип уроку: комбінований Обладнання: підручник, стінна карта «Європа в XV- XVI ст.». Етапи уроку: І. Оргмомент ІІ. Актуалізація опорних знань ІІІ. Засвоєння нового матеріалу
ІV. Закріплення нових знань V. Підсумки уроку VІ. Домашнє завдання ХІД УРОКУ І. Оргмомент ІІ. Актуалізація опорних знань Фронтальне опитування
ІІІ. Засвоєння нового матеріалу
V. Закріплення нових знань Заповнення таблиці «Життя людей Середньовіччя та раннього Нового часу»
V. Підсумки уроку Зробіть висновок, враховуючи:
VІ. Домашнє завдання § 3. Написати твір-роздум «Якщо б я вибирав епоху…» КЛАС: 8 ДАТА: 29.09.09 УРОК № 6 |
Питання X Всеукраїнського турніру юних істориків Флібустьєри: лицарі морів чи типові представники доби Великих географічних відкриттів? |
Яка подія відбулася на початку епохи Великих географічних відкриттів? У якій із точок, що позначені на карті, Сонце знаходиться в зеніті ополудні 23 вересня? |
Відкриття “шостого материка” яскрава та дискусійна сторінка в історії... Відкриття “шостого материка” – яскрава та дискусійна сторінка в історії географічних відкриттів. Різні народи по-різному визначають... |
Відкриття “шостого материка” яскрава та дискусійна сторінка в історії... Відкриття “шостого материка” – яскрава та дискусійна сторінка в історії географічних відкриттів. Різні народи по-різному визначають... |
Урок №2 Тема. Історія вивчення Землі. Як люди уявляли Землю в давнину.... Мета: сформувати в учнів первинні знання про розвиток і відображення географічних відкриттів і досягнень на картах, в описах |
Урок №1 Тема. Що вивчає курс “Географія материків та океанів. Джерела... Мета: сформувати в учнів загальні уявлення про предмет та завдання курсу “Географія материків та океанів”; поглибити систему знань... |
Свято «Мій перший найкращий зошит» Мета Обладнання: оформлення виставки «Мій перший найкращий зошит», малюнки, телеграма, костюми «Король Зошит», «Фея», «Листоноша», «Міс... |
УРОК №14 5 й клас ТЕМА З’єднання деталей виробу різними способами Святого Миколая – підсумок уроку, смішарик–фізкультхвилинка; наочність для демонстрування етапів роботи; інструкційні картки, правила... |
Урок на тему: Франція розвинута держава Сформувати в учнів систему знань про економіко-географічне положення Франції, передумови й причини високого рівня розвитку господарства... |
1. Передумови та причини української революції середини 17 ст Це обумовило втрату українським суспільством своєї еліти, усунення українських міщан з провідної ролі у житті найбільших міст й розвитку... |