|
Скачати 66.36 Kb.
|
Урок 15 Тема. Поведінка в небезпечних ситуаціях. Телефони аварійних служб. Практична робота: «Моделювання ситуації повідомлення про небезпеку за телефонами аварійних служб» Мета: ознайомити учнів з обставинами, що призводять до виникнення небезпечних ситуацій; пояснити, що будь-яка діяльність (праця, навчання, гра тощо) є потенційно небезпечною; вчити наводити приклади небезпечних ситуацій у побуті (пожежа, несправність електроприладів, витік газу, порушення водопостачання); продовжити формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо; ознайомити учнів із правилами поведінки в екстремальних ситуаціях (пожежа, витік газу, порушення водопостачання); вчити називати свою адресу, номери телефонів батьків, аварійних служб, звертатися по допомогу до аварійних служб; спонукати учнів до виконання правил поведінки в небезпечних ситуаціях (пожежа, витік газу, порушення водопостачання). ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Усміхніться всім навколо: Небу, сонцю, квітам, людям — І тоді обов'язково День для вас асливим буде! II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності ►► Вправа «Мікрофон» — Де, в яких місцях або місці, ви почуваєтеся у безпеці? Орієнтовні відповіді
—Хто або що тобі допомогло? Орієнтовні ситуації
Учитель підсумовує відповіді дітей та записує відповіді на дошці під заголовками: «Небезпечнімісця», «Хто допоміг». Небезпечні місця Люди, які допомогли будинок, ліс, річка, дача, вог- батьки, бабуся, сусіди, учитель, по- нище в лісі тощо жежники, міліція, лікарі тощо — Ці люди можуть допомогти в небезпечній ситуації, тільки до них потрібно вчасно звернутися. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми поговоримо про надзвичайні ситуації, які можуть виникнути, якщо дитина залишилася вдома наодинці. IV. Вивчення нового матеріалу 1 Розігрування ситуації
Виходять два хлопчики. 1-й хлопчик Давай з тобою пограємо, Запалені сірники покидаємо. 2-й хлопчик. А якщо пожежа? 1-й хлопчик. Водою заллємо, і буде пара! (Граються, спалахує полум'я.) 2-й хлопчик. Може, до пожарки зателефонуємо? 1-й хлопчик. Гайда, біжимо, біжимо! — Яку пораду ви дасте дітям? Висновок. Витівки з вогнем небезпечні. Вогонь може спалити і квартиру, і будинок. 2 Робота над загадками — Щоб зробити житло зручним, людина наповнила його різноманітними електричними приладами. Але, на жаль, не всі вміють правильно користуватися ними. Що дім освітлює щоднини, Без полум'я вечерю зварить, Працює в електромашинах, А необачних сильно вдарить? (Струм) Скрізь, неначе крокодил, Встромить ніс — насос, І якщо почує пил, Всмокче... (пилосос). Нам назавжди оту зиму Привезли із магазину. І зима у ньому вічна, Як на полюсі Північнім. (Холодильник) На вигляд — це звичайний ящик, Але він чарівний, путящий. Тому живе в нім цілий всесвіт — Ясний, веселий і чудесний. Пригод він сотні вам розкаже, Або запросить в цирк на час, Чи кінофільм покаже вам, А є у кожного із вас. (Телевізор) В полотняній стороні, По річці простині, Пароплав пливе навгад — То вперед, а то назад. А за ним гладінь сама — Ані зморщечки нема. (Праска) Барабан великий має, Хоч в оркестрі і не грає. Барабаном покрутила, — І білизна сніжно-біла. (Машина пральна)
Висновок. Не вмикай електроприлади без дозволу дорослих. Не забувай вимикати їх. Ну і плитка в нас чудова! Не потрібні плитці дрова. Встане мама вранці-рано, Поверне легенький краник, Сірником чиркне — і враз Спалахне у плитці...(газ). — Для чого потрібна газова плита? Чим вона небезпечна? Висновок. Газ може бути дуже небезпечним. По-перше, скупчившись на кухні, він може вибухнути. По-друге, ним можна отруїтися. • Що буває підйомним і водопровідним? (Кран) — Як користуватися водопроводом? — Що може статися, якщо забути зачинити кран? (Можна затопити не лише свою квартиру, але й квартири сусідів.) Висновок. Не відчиняй крани на повну силу. Не залишай крани відчиненими. 3 Робота над загадкою • Що то за гість, що дерево їсть? (Вогонь)
4 Робота за малюнками
Орієнтовні відповіді
Запам'ятайте правила протипожежної безпеки. Правило 1. Не грайся сірниками і запальничками. Це одна з причин пожеж. Правило 2. Не вмикай електричні прилади без дозволу дорослих. Йдучи з кімнати або з будинку, не забувай вимикати їх. Правило 3. Ні в якому разі не запалюй фейєрверки, свічки або бенгальські вогні біля будинку (і взагалі краще це робити тільки з дорослими). Завдання: обговоріть з батьками, що може спричинити пожежу. Які правила слід виконувати, щоб запобігти пожежі? 5 Вивчення правил Якщо виникла пожежа, негайно:
— За яким телефоном можна викликати пожежників? Це треба зробити так: • правильно набрати номер 101; • чітко сказати: «У нас пожежа. Адреса (вулиця, будинок, квартира)». З Фізкультхвилинка МЕТЕЛИКИ Погляньте, погляньте, яка благодать! Дивіться: метелики з неба летять! Квітки повмирали усюди надворі, — Морозець малює на шибках узори... Картинкою гарною стане віконце, Як трошки поблискає золотом сонце. Погляньте, погляньте, яка благодать! Метелики з неба летять і летять. V. Узагальнення й систематизація отриманих знань 1 Робота за малюнками (Картка 1) — Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Складіть речення. Орієнтовні відповіді
— Яких помилок припускаються діти? Поясніть. Висновок: електричними приладами треба вміти користуватися і робити це з дозволу батьків. 2 Робота за плакатами-піктограмами (Картка 2) Це необхідно знати! З Гра «Четвертий зайвий» (Картка 3) VI. Підсумок уроку
|