Викорстання нетрадиційних форм і методів навчання як необхідна


Скачати 84.8 Kb.
Назва Викорстання нетрадиційних форм і методів навчання як необхідна
Дата 17.12.2013
Розмір 84.8 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Фізика > Документи


ВІДДІЛ ОСВІТИ ЖАШКІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Литвинівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

ЖАШКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Ломачинська Юлія Петрівна.

Викорстання нетрадиційних форм

і методів навчання як необхідна

умова розвитку творчої особистості.

i:\папка3333.jpg

2013 рік

УР0К 1

Фізика! Яке багатство –слово!

Фізика-для нас не просто звук!

Фізика- опора і основа

Всіх,як є,без винятку,наук!

Тема. Механічна робота.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «механічна робота», увести поняття «одиниці роботи»; сформувати в учнів нові уміння та навички;розвивати цікавість до фізики;виховувати любов до навколишнього світу.

Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу.

Демонстрування. Визначення роботи під час переміщення тіла масою 100 г, 300 г за допомогою динамометра; піднімання вгору тягарців 100 г, 300 г; розтягування та стискання пружини. Демонстрування таблиць і пояснення роботи деяких механізмів.

План уроку

I. Коротка характеристика теми «Робота й енергія»

Звертаю увага учнів на те, що вони повинні знати і вміти з цієї теми, скільки буде проведено лабораторних робіт, самостійних, контрольних.

II. Вивчення нового матеріалу.

Поняття «робота» використовують у повсякденному житті часто. Кажуть, що роботу виконує вантажник, який переносить мішки з борошном і тим самим змінює їхнє положення в просторі. Роботу виконує тепловоз, переміщуючи вагони потяга по колії. Учитель, навчаючи дітей, змінює стан розумових здібностей, веде учнів від незнання до знання навчального матеріалу.

Отже, завжди, коли змінюється стан певного об'єкта під дією інших тіл, уживають слово «робота».

У фізиці використовують поняття механічної роботи. Вона виконується завжди, коли на тіло діє сила, переміщуючи його. Земля діє на кожне тіло силою тяжіння. Під дією сили тяжіння кулька, яка висить на нитці, падає на поверхню землі, коли цю нитку перерізати. Кажуть, що сила тяжіння виконала роботу з переміщення кульки.

Куля під дією сили тиску порохових газів переміщується в стволі гвинтівки і летить на значну відстань. Сила тиску порохових газів виконує роботу, надаючи кулі певної швидкості.

Проте сила тяжіння, яка діє на нерухомий камінь, не виконує роботи. Адже камінь не змінює свого положення. Коли тіло рухається за інерцією (без участі сили), то робота,також не виконується.

Механічна робота є фізичною величиною, її можна обчислити.

Уявімо собі, що на висоту 2 м треба підняти спочатку вантаж масою 5 кг, а потім — масою 10 кг. Очевидно, що в другому випадку має бути виконана більша робота, ніж у першому, оскільки до тіла треба прикласти більшу силу.

Більша робота буде виконана і тоді, коли той самий вантаж треба підняти на більшу висоту, наприклад, не на 2, а на 4 м.

Отже, значення роботи залежить від значень сили і шляху.

Якщо роботу позначити буквою А, то можна записати формулу для визначення роботи: А = Fs, де F — сила, яка діє на тіло; s — шлях, пройдений тілом уздовж лінії дії сили.

Для роботи використовують спеціальну одиницю.

Ця одиниця одержала назву джоуль, скорочено — Дж. Вона названа на честь англійського вченого Дж. Джоуля (1818-1889), який відомий своїми дослідженнями теплоти та механічного руху.

Основна одиниця роботи

1 джоуль = 1 ньютон* 1 метр або 1Дж=1Нм

Для зручності записів і обчислень використовують такі кратні одиниці роботи, як кілоджоуль (кДж) і мегаджоуль (МДж):

1кДж = 1000 Дж = 103 Дж;

1МДж = 1000000 Дж = 106 Дж.

Приклад

Робітник перевіз візок на відстань 25 м. Прикріплений до ручки візка динамометр показав, що робітник прикладав до візка силу 200 Н. Яку роботу виконано?



III. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ/

а) Що таке механічна робота?

б) Від чого залежить механічна робота?

в) Як обчислити роботу? описание: d:\тижд. матем. н.м\question-1.jpgописание: d:\тижд. матем. н.м\question-1.jpg

г) Які одиниці вимірювання роботи?

д) Запишіть у СІ: 0,75 кДж, 40 кДж, 0,03 МДж,42 МДж.

►► Задача 1

Визначте роботу, яка виконується під час піднімання гранітної брили об'ємом 0,5 м3 на висоту 20 м, густина граніту 2 500 кг/м3.

►► Задача 2

Яку роботу потрібно виконати, щоб підняти тягарець вагою 20 Н на висоту 2 м?

►► Експериментальне завдання

Визначте, яку роботу виконує ліфт, піднімаючи вас на 5-й поверх (висота 14 м, час піднімання 30 с).

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

1. Вивчити за підручником §26 «Механічна робота. Одиниці роботи», вправа 26 (3,7,8)після параграфа.

УРОК 2

Тема. Потужність та її одиниці

Мета: ознайомити учнів з основними ознаками фізичної величини — потужності, увести одиницю потужності; розвивати творче мислення учнів; виховувати вміння раціонально використовувати час.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Демонстрування: таблиця «Потужність механізмів».

ПЛАН УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.

««Два учні біля дошки розв'язують задачі

►► Задача 1

Переміщуючи брусок, прикріплений до динамометра, виконайте роботу 4 Дж.

►► Задача 2

Щоб розтягнути пружину на 30см, знадобилося виконати роботу 15 Дж. Яку силу треба прикласти, щоб утримувати пружину в розтягнутому стані?

Задачі розв'язують усі учні

►► Задача 1

За допомогою підйомного крана підняли вантаж 2 500 кг на висоту 12 м. Яку роботу при цьому виконано?

►► Задача 2

Запишіть у СІ: 30 кДж, 0,5 кДж, 0,05 МДж, 5 МДж.

►► Метод «Гірлянда запитань»

а) наведіть приклади механічної роботи.

б) За яких умов виконується механічна робота?

в) Які ви знаєте одиниці роботи та їхнє співвідношення?

г) Чи виконується робота нерухомим тягарцем?

д) Чи виконує роботу людина, піднімаючись
на верхній поверх ліфтом? Сходами?

є) Коли виконується більша робота:

  1. шлях — 6 м, сила 5 Н?

  2. шлях — 2 м, сила 15 Н?

є) Чи однакова робота виконується, коли людина піднімається на верхній поверх будинку по сходах один раз повільно, а другий раз — швидко?

ІII. Вивчення нового матеріалу.



Перетворення енергії, унаслідок якого виконується робота, відбувається протягом певного часу. Адже механічна робота пов'язана з механічним рухом. Тому завжди можна виміряти час, протягом якого ця робота виконується. Виявляється, що за різних умов цей час різний. Так, школяр може піднятися по сходах на п'ятий поверх за 1 - 2 хв, а людина похилого віку — за 5 хв. Вантажний автомобіль КрАЗ перевезе вантаж на відстань 50 км за 1 год. Якщо цей самий вантаж почне перевозити частинами легковий автомобіль з причепом, то витратить не менше, ніж 12 год. Отже, робота може виконуватися з різною швидкістю.

Фізична величина, яка описує процес перетворення енергії, показує швидкість виконання роботи і дорівнює відношенню роботи до часу, за який вона виконана, називається потужністю.

Для обчислення потужності треба виконану роботу поділити на час. Таким чином одержимо роботу, яка виконується за одиницю часу:

потужність = робота / час

Якщо потужність позначити латинською буквою N, то формула для обчислення потужності матиме такий вигляд: N=A/ t

Для потужності використовується одиниця ват (Вт). Це потужність, за якої робота в 1 Дж виконується за 1 с.

Одиниця потужності названа на честь англійського механіка Джеймса Уатта (1736-1819), який зробив значний внесок у теорію вивчення теплових двигунів.

Використовуються такі частинні та кратні одиниці потужності, як міліват (мВт), мікроват (мкВт), кіловат (кВт), мегават (МВт):

1 мкВт = 0,000001 Вт = 10-6Вт;

1мВт = 0,001 Вт = 103Вт;

1кВт = 1000Вт = 103Вт;

1МВт = 1000000Вт = 106Вт.

►► Приклад

Знаючи потужність і час, можна обчислити виконану роботу:









Швидкість виконання роботи пов'язана зі швидкістю руху:




Підіймальний кран працював 5 хв. За цей час була виконана робота 9 МДж. Яку потужність розвивав кран?

Отже, за рівних між собою сил опору вищу швидкість спроможні розвивати ті механізми, двигуни яких мають більшу потужність. Швидше рухається автомобіль з потужнішим двигуном. Знаючи потужність, яку розвиває двигун, можна обчислити швидкість руху:

Кожен конструктор знає, що для збільшення швидкості руху можна або підвищувати потужність двигуна, що не завжди можливо і вигідно, або зменшувати сили опору. Так, сучасні автомобілі виготовляють з кузовом спеціальної форми, за якої сила опору повітря буде найменшою.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

►►Задача 1

Ліфт, маса якого з вантажем 500 кг, піднявся на висоту 30 м за 40 с. Визначте потужність ліфта.

►► Задача 2

Скільки необхідно затратити часу, щоб насосом потужністю 50 кВт із шахти глибиною 150 м відкачати 200 м3 води?

►► Задача З

Запишіть у СІ: 0,5 кВт, 3 кВт, 0,004 МВт, 40 мВт, 0,5 мВт, 500 мВт.

►► Задача 4

Кран піднімає вантаж масою 3 т рівномірно зі швидкістю ЗО м/хв. Яку потужність розвиває кран?

V.Підведення підсумків уроку.На сьогоднішньому уроці ми ознайомилися з основними ознаками фізичної величини — потужності, увели одиницю потужності.

IV.Домашнє завдання.

1.Вивчити за підручником §27 «Потужність та її одиниці», вправа №27(4,5) після параграфа.

2.Експериментальне завдання.

Обчисліть потужність, яку ви розвиваєте, піднімаючись повільно і швидко з 1-го поверху на 2-й шкільного приміщення. Усі потрібні дані знайдіть за допомогою вимірювання.

Схожі:

Принципи навчання у вищій школі
Принципи (лат ргіпсіріит — основа, начало) навчання вищої школи — вихідні положення теорії навчання. Вони є загальним орієнтиром...
Ляховецька Лідія Олексіївна
Значна увага приділяється вивченню форм взаємодії вчителя й учнів, добору таких методів навчання, які роблять процес навчання осмисленим,...
Андрющенко Т. К., канд пед наук
Вирішенню проблеми сприяє активізація досліджень особливостей освіти й виховання дорослих, пошук сучасних організаційних форм, методів...
Зав кафедри освітнього менеджменту і
Вирішенню проблеми сприяє активізація досліджень особливостей освіти й виховання дорослих, пошук сучасних організаційних форм, методів...
ЯКИЙ ВІН НЕТРАДИЦІЙНИЙ УРОК?
Що взагалі криється під терміном «нетрадиційний урок»? Мода, бажання бути оригінальним чи пошуки ефективних форм навчання? Пропонуємо...
Л. Н. Добровольська, методист лабораторії
Вона має забезпечити впровадження в практику програмно-педагогічних розробок, спрямованих на інтенсифікацію навчального процесу,...
Конкурс передбачає пошук нових форм і методів трудового навчання...
Обласний етап Всеукраїнського конкурсу на кращу навчально-дослідну земельну ділянку проводиться поетапно
АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ СЗШ У ПРОЦЕСІ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ НА УРОК
Льного процесу, поглиблення теоретичної бази знань і посилення прикладної спрямованості результатів навчання, розкриття творчого...
Технологічний підхід в освіті Педагогічні технології
Педагогічні технології – сукупність методів, форм, прийомів навчання, тотожних їм моделей управління, підпорядкованих визначеній...
Використання опорних схем на уроках біології
В наш час є багато форм і методів викладання курсу біологія в школі. Одним з ефективних методів є використання методики опорних схем...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка