|
Скачати 91.22 Kb.
|
Міністерство освіти і науки України Управління освіти Первомайської міської ради Методичний кабінет Первомайська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 Навчально-методична розробка для початкової школи конспект уроку з курсу «Основи здоров’я» Причини виникнення пожежі. Правила поведінки під час пожежі. Урок - гра 3-А клас Фудар Ольга Іванівна Первомайськ 2013 Анотація до уроку з курсу «Основи здоров’я» на тему: «Причини виникнення пожежі. Правила поведінки під час пожежі». Автор уроку Фудар Ольга Іванівна. Урок проведено на високому рівні. Навчальний процес відбувається за умови постійної активної, позитивної взаємодії всіх учнів. Професіонально дібрані форми, методи, прийоми роботи з учнями залежно від віку дітей, їхніх індивідуальних особливостей і можливостей. Вчитель використала інтерактивні технології. Це: проблемне запитання, передбачення, робота у парі за партою, у парі за варіантом, робота малих групах; бесіда, розповідь, сюжетно-рольова гра «Пожежа у будинку» (виклик пожежників). Найбільш ефективним прийомом було обговорення життєвих ситуацій. В результаті організації навчальної діяльності за таких умов у класі створилася атмосфера взаємодії співробітництва, що дає змогу Ользі Іванівні стати справжнім лідером дитячого колективу. Уся її робота спрямована на формування в учнів почуття небезпеки вогню, прищеплення навичок безпечного користування побутовими приладами й правильною поведінкою у випадку пожежі. Дякуємо за урок! Мета: з'ясувати причини виникнення пожежі в побуті, ознайомити з правилами протипожежної безпеки, навчати учнів правильно діяти у випадку виявлення пожежі, вчити передбачати наслідки своїх дій, спонукати учнів до виконання правил протипожежної безпеки, виховувати відповідальність, повагу до професії пожежника. Обладнання: Бібік Н.М., Коваль Н.С. «Основи здоров'я», підручник для З класу, малюнки з теми уроку, вирізки з газет зі статистичними даними про пожежі. Хід уроку І. Організація класу. Сьогодні урок хочу розпочати першою заповіддю мудрого вчителя, директора школи, доброго сина і тата, великого письменника і педагога В.О. Сухомлинського. Вчителя добра і краси. Існує 10 його заповідей. Перша звучить так: «Не лінуйся, коли всі працюють».
План уроку:
Тема нашого уроку цікава і дуже важлива для кожної людини. А про що сьогодні говоритимемо, ви дізнаєтеся, виконавши в групах завдання. I група. За планом складає казку. План
II група. Прочитати слова, вилучити зайве, чи зв'язні усі слова за змістом? никпожеж гасвогненик сіникр нофелет ІІІ група. Прочитай текст. ваЛісо пожаже. стаНало толі. лоБу ново жеду химсу. стоЧа либу пожіже. Ця баді не шлаобій дино соклі. У мужньо жоли жеду габато рівзві, і віс вино жеду лилюби оєсв ложит. Звітаря едуж казлялися, коли бапочили, ощ сіл ритьго. Нітох чогоні не гім битизро. чеЗайтаня, силиці, лбіки маганалися гатиси пожуже, але евс лобу марно. - лишиЗалися ми зеб мідовок! - вивза вокв. аН стяща для рівзві, усе кінзачилося сливоща. гаБато дохбри дейлю йшло при ан допомогу. вальтуРяники з льотівверіто лисяборо з немвог і вже до човера пожуже гализаси. Як же дірали різві! чеЗайнята листриба, габіли цілиси. Усі либу слащаві, що холи молону їх. ІV група. Прислів’я з оповідань В.Сухомлинського.
Що об’єднує всі ці завдання у групах? (Одна тематика - вогню) – відповідають учні. - З якою метою ми виконали ці завдання? Відповіді: з’ясувати причини виникнення пожежі в побуті і навчитися правильно діяти у випадку пожежі. ІІ. Оголошення теми: поговоримо, поміркуємо про вогонь, з’ясуємо причини виникнення пожежі, вивчимо правила поведінки під час пожежі. Що очікуєте від уроку? (Нових знань, повідомлень, практичної роботи, плідної роботи) Я теж очікую, що ми попрацюємо плідно і кожен з вас зробить для себе корисні висновки. Прочитаємо девіз нашого уроку: «Щоб у нашому домі не сталося біди, будемо обережними з вогнищем завжди» ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 1) Розповідь вчителя: Обережними треба бути завжди, бо найбільша біда для кожної оселі – пожежа. 6 літер, 1 слово, а почувши його кожен відчуває тривогу, в уяві постає вогонь, який знищує все на своєму шляху. 2) Довідкове бюро. Щороку в Україні виникає 50 тисяч пожеж, збитки від них становлять мільйони гривень, а головне, у вогні гине багато людей. Щодня в Україні виникає 120 пожеж, у яких гине близько 7 чоловік. 3) Причин виникнення пожежі багато. Перегляд уривку відеофільму. Які помилки зробили діти? Висловлюють свої думки. 4) Самостійна робота. Чит. с.60 + пит. Вчитель: Чи можна зарадити пожежі? Про які причини виникнення пожежі ви ще дізналися? Діти: Так, можна і потрібно. Кожен учень повинен знати правила пожежної безпеки і виробити в собі звичку виконувати їх, а в разі виникнення пожежі – приймати рішення одо її усунення. 5) Фізкультхвилинка (за вибором) Читання вірша - Як запалити сірника, може трапитись біда. Від вогню ти не ховайся, а тікай і клич людей. «101» ти викликай і адресу свою дай. 6) Обговорення ситуацій. Робота у парах. - На екрані два записи. Прочитайте і визначте, хто з хлопчиків правильно викликав пожежників телефоном. І ситуація. Ой, швидко приїжджайте. Мені дуже страшно, диму дуже багато! Я нічого не робив, я не винен. Воно само загорілося, мабуть. У нашому будинку пожежа. ІІ ситуація. У будинку по вулиці Садовій 41 пожежа, повідомив учень 3 класу Бойко Тарас. Висновки: Треба правильно викликати пожежників. - А як викликати правильно ви дізнаєтесь з тексту та поставите питання до тексту сусіду по варіанту. Робота по підручнику (с.60)
Пам’ятка
7) Практична робота. - Гра «Телефон 101», «Оператор та потерпілий». Діти вправляються телефонувати у випадку пожежі. Діалог
8) Гра «Мікрофон» - А чи припустимо жартуючи викликати пожежну команду? Чому? (Відповіді дітей)
9) Робота з підручником. Розвиток мовлення. За малюнком передбачити, про що буде мова в останній частині тексту. Самостійне читання тексту. Вчитель: Чи справдились передбачення? Чого вчить нас цей текст? Висновок: Що нового ви дізналися? Чого вчить цей текст? 10) Робота у групах. Складання пам’ятки протипожежної безпеки, що допоможе уникнути пожежі. Що повинен кожен учень знати.
Хвилинка-цікавинка Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 секунд. Через 30 секунд він займає місце в кабіні машини. ІV Закріплення вивченого. 1) Гра «Ліхтарик» Вибери правильну відповідь. Причиною пожежі може бути: коротке замикання гра із сірниками читання книжки запальничка залишений без нагляду газ Перевірка. Пожежник Що ж я можу тут сказати: Ставлю всім «відмінно», А ще хочу побажати: Всім здоров’я зберігати, Набиратись сил і вміння, Дисципліни і терпіння. І тоді я, друзі, вас Запишу в належний клас! Ви багато нового дізналися, з правилами ми ознайомилися. А тепер перевіримо ваші знання. 2) Тести. Зошит с. 33 (перевірка: б, в, б, в). 3) Гра «Так чи ні», «Світлофорчики» (Відповіді діти показують за допомогою сигнальних карток) 1. Якщо ти відчув запах диму або горілого, побачив іскри та невелике полум’я, необхідно:
2. Якщо загорівся електроприлад, необхідно:
3. Якщо будинок охоплений полум’ям:
4. Якщо у приміщенні багато диму:
Підсумок уроку
навчився повторив використаю Я вважаю, що це заняття не залишило байдужими жодного. Ви зрозуміли, що вогонь може бути нашим другом, але за необережного поводження перетворюється на ворога. І кожен із вас завжди дотримується правил протипожежної безпеки, адже це допоможе державі зберегти природні багатства, житлові будівлі підприємства, лікарні, школи, творіння мистецтва, меблі, книги – все те, що створила людина, а головне – здоров’я і життя людей. |
Сірничок маленький, а біда велика Мета: продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення тактико-спеціальних навчань з підрозділами... ЗДПО під час виконання ними обов'язків різних посадових осіб на пожежі (КГП, НШ, НТ, НОД) |
Вступ. На порозі дорослого життя. Надзвичайні ситуації соціального,... Мета: поглибити знання учнів про надзвичайні ситуації; сформувати уявлення про причини їх виникнення, наслідки, права та обов’язки... |
Вступ. На порозі дорослого життя. Надзвичайні ситуації соціального,... Мета: поглибити знання учнів про надзвичайні ситуації; сформувати уявлення про причини їх виникнення, наслідки, права та обов’язки... |
РЕКОМЕНДАЦІЇ ПО ГАСІННЮ ПОЖЕЖІ НА ОБЄКТАХ ЗБЕРІГАННЯ ЛЕГКОЗАЙМИСТИХ... По прибуттю до місця пожежі за зовнішніми ознаками передати інформацію на ПЗЧ або ОДС |
План-конспект уроку з Охорони праці. Тема: Занулення та захисне... Мета: Засвоєння учнями знань про заземлення та занулення та усунення небезпеки ураження людини під час обладнання однієї фази мережі... |
ВОГОНЬ – І ДРУГ, І ВОРОГ Мета: поглибити і закріпити уявлення дітей про користь і шкоду від вогню, сприяти формуванню навичок правильного, обережного поводження... |
Гасіння пожеж на сільськогосподарських підприємствах Навчальна мета: Тренувати начальника караулу щодо виконання ним обов’язків КГП під час гасіння пожежі та відпрацювати дії особового... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ ТЕМА : Організація та проведення розвідки на пожежі (НС). Рятування людей на пожежі (на місці техногенної або природної аварії) |
Гасіння пожеж на об’єктах з масовим перебуванням людей Навчальна мета: Тренувати начальника караулу щодо виконання ним обов’язків КГП під час гасіння пожежі та відпрацювати дії особового... |