Твій помічник у дебатному клубі


НазваТвій помічник у дебатному клубі
Сторінка1/11
Дата16.03.2013
Розмір0.97 Mb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Фізика > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11

Федерація дебатів україни

www.fdu-ukraine.org

Твій помічник у дебатному клубі






Україна

2011

Зміст


Вступне слово від авторів Error: Reference source not found

Ознайомчий тренінг Error: Reference source not found

Знайомство з правилами Error: Reference source not found

Основи для побудови позиції Уряду Error: Reference source not found

Аргументація и Контраргументація Error: Reference source not found

Контраргументація Error: Reference source not found

Аналіз Error: Reference source not found

Типові Помилка починаючих дебатних команд Error: Reference source not found

Суддівська майстерність Error: Reference source not found

Створення дебатного клубу. Презентація дебатів Error: Reference source not found

Як правильно проводити тренінг Error: Reference source not found

Додаток 1. Тренінг з українського формату Error: Reference source not found

Вступне слово від авторів



Дорогий дебатер та дебатерка, ми раді привітати вас зі сторінок першого методичного видання ВМГО «Федерація Дебатів України». Сподіваємося, що воно тобі допоможе вдосконалювати власні дебатні навички, організувати власний дебатний клуб та проводити у ньому заняття для твоїх друзів.

Для вас його підготували досвідчені дебатери, які спиралися на свій великий досвід, світові дебатні традиції та українські реалії розвитку дебатів.

Оскільки це лише «перша ластівка», цей посібник не є ідеальним і дуже багато у ньому треба буде доробити, що б він став настільною книгою кожного дебатера. Але те, що він був створений за такий короткий термін є гарним знаком того, що подальше діяльність у напрямку методичного забезпечення буде не менш успішною.

Поява його на світ перед Літньою Дебатною Школою імені Остапа Бендера була важливим етапом розвитку організації, оскільки для нас є важливим розуміння вектору розвитку дебатів в Україні та усвідомлення того, що ми готові докласти максимум зусиль для того, що б він був якісним.

На даному етапі цей посібник складається з 10 тренінгових занять та 1 додатку з описом нового формату в українських дебатах. Всі тренінги були розроблені у розрахунку на те, що людина яка їх проводить може не мати великого досвіду у дебатах і вчитись самостійно, навчаючи інших. Тематика занять охоплює найбільш важливі аспекти дебатування, які потрібні для починаючих гравців.

Цим кроком ми хочемо простимулювати розвиток автономних дебатних клубів та максимальне поширення цієї гри серед молоді. Для того, що б дебатні заходи в України мали національний масштаб, а географія дебатів істотно поширювалась.



Автори: Гойчук Леся, Журавська Дар’я, Кожемякін Кирило, Купрієнко Олександр, Тучков Олександр.

Верстка: Коршун Максим.


Автори хочуть подякувати всіх, хто допоміг з написанням цього посібника, людей, що навчили нас дебатам та зробили так, що б ми досягли тих успіхів, які зараз маємо.
При написанні посібника використовували такі посібники:


  1. «Основні орієнтири для дебатування за британським форматом парламентських дебатів».- Київ- 2007.

  2. «Уча-учимся» Методические рекомендации.- под ред. Ямщикова Л.Г, Левчишина О.О, Молдаванова А.В

Ознайомчий тренінг



Дебати в повсякденному житті - це неформальні дебати.
Формальні дебати, описані в цьому збірнику, мають особливу структуру, правила та обмеження. Наприклад, якщо з мамою можна сперечатися до ранку, то у формальних дебатах кожному з вас буде надано тільки десять хвилин, щоб надати свої аргументи. У формальних дебатах суддя чи команда суддів вирішує, хто переміг, тоді як в житті звичайно мама вирішує, коли вам приходити додому: при цьому вона і учасник дебатів і суддя!

Формальні дебати намагаються впорядкувати хаотичні дебати, що відбуваються в повсякденному житті. Формальні дебати починаються з теми, що представляє собою коротку формулювання теми дебатів. Кожна команда (стверджується команда і заперечлива команда) намагаються переконати нейтрального суддю. Для цього вони захищають свою позицію за допомогою аргументів і спростовують аргументи своїх опонентів.

Основною характеристикою формальних дебатів є наявність правил, що забезпечують зіткнення протилежних точок зору. Потрібно не просто виступити з промовами, а й парирувати аргументи іншої сторони, порівняти свою позицію з позицією опонентів і, таким чином, переконати суддю у своїй перевазі.
ПРИНЦИПИ ДЕБАТІВ
Принцип перший: дебати вчать багато чому

Дебати організовані таким чином, щоб допомогти вам отримати знання та вміння, необхідні для вашого успіху в сучасному демократичному суспільстві. Спочатку вони були задумані як вид діяльності, який збагачує вашу освіту і одночасно приносить вам задоволення. Згідно з цим принципом, перше призначення дебатів - навчання. Іншими словами, навчання має більше значення, ніж перемога. Якщо ви берете участь в дебатах тільки для того, щоб виграти, то ви поставили собі неправильну мету.
Вправа 1 “Хто що знає про”

Ведучий каже певну тему і учасники по черзі висловлюють ті факти, які вони про це знають. Приклад: Хто що знає про жінок у владі (світовій), про монархію, про каву.

Після вправи ведучий має підбити підсумок, що кожен з нас помножив свої знання на кількість учасників гри, адже вони несли нове знання, але якщо під час дебатів хтось буде обманювати, то вони не мають сенсу.
Принцип другий: зобов'язання чесності

Якщо ви взяли перший принцип, другий принцип - чесність-- вам буде легко прийняти. Якщо навчання і вдосконалення умінь важливіше, ніж перемога, то буде менше мотивів для підтасовування аргументів.

Чесність - стрижень дебатів. Дебати виникли через вродженого людського цікавості. Ми завжди хочемо знати правду. Чи потрібні нам політичні реформи? Чи будемо ми подорожувати в інші галактики? Чи є життя на інших планетах? Ці питання стосуються минулого, теперішнього і майбутнього, але всі вони мають відношення до пошуків істини.
Принцип третій: повага

Дебати не стосуються особистості учасників, не можна принижувати людину за те, що він з вами не згоден. Дебати стосуються ідей і їх зіткнення, а також того, які ідеї корисні людству. А в зіткненні ідей єдиним прийнятним зброєю можуть бути тільки обґрунтовані аргументи. Іншими словами, ви повинні “нападати” на аргументи, міркування та свідоцтва - але не на опонента.

Одного разу одна студентка зацікавилася дебатами. Вона прекрасно виступала і добре міркувала, що дуже цінно для новачка. Але, незважаючи на це, у неї виникли проблеми. Вона не розуміла, як можна виступати спочатку на захист теми, а годиною пізніше - проти. “Я відчуваю себе двоголовим монстром, який вірить у все і ні в ніщо”, - сказала вона. Подібний настрій зрозуміло і, до певної міри, виправдано. І тим не менше, здатність виступати, захищаючи протилежні позиції, не робить вас лицеміром. Є кілька переконливих причин просити студентів виступати і за і проти однієї і тієї ж теми.

Ваше завдання як учасника дебатів не в тому, щоб підтримувати слабку тему чи неправильні ідеї. Ваше завдання - зрозуміти, що обидва думки в суперечці заслуговують уважного розгляду і ретельного опрацювання аргументів на їх підтримку.

Заперечення того, що проти позиції, яку ви захищаєте, можна висунути хороші аргументи зводить нанівець весь сенс дебатів. Навіщо сперечатися, якщо ви повністю впевнені в своїй правоті?

Ще один привід для участі в дебатах на протилежних позиціях - розвиток хорошою інтелектуальної звички: не висловлювати думки до того часу, поки не почуті всі аргументи. Нерозумно приходити до висновку з важливого питання, не враховуючи іншої думки або не вислухавши іншу сторону.

Таким чином, участь в дебатах зі спірного питання в обох командах, навіть якщо здається комусь спочатку некомфортним, виправдано з навчальною точки зору. Такий підхід сприяє розвитку розуміння складності і глибини найбільш важливих спірних питань. Більше того, участь у дебатах в обох командах привчає студентів утримуватися від висловлювання думки до того часу, поки не почуті і не враховані всі аргументи “за” і “проти”.

Дебати ведуть свій початок з Стародавньої Греції, де вони були важливим елементом демократії. В Афінах громадяни сперечалися про переваги і недоліки пропонованих законів; учні вчилися сперечатися, аналізуючи проблеми з різних точок зору, щоб краще зрозуміти їх.

В середні віки в Європі, в системі освіти були курси ораторського майстерності і дебатів. На самому початку історії США дебати укоренилися в університетах. Під час президентських виборів 1960 року, перші телевізійні дебати між Джоном Кеннеді і Ричардом Ніксоном привернули увагу до дебатів з новою силою. Зараз дебати стали проходити в школах і університетах всього світу.
НАВИЧКИ ДЕБАТІВ
Розвиток критичного мислення

Найважливішим у дебатах є критичне мислення. Воно означає формулювання, визначення, обґрунтування і аналіз обговорюваних думок та ідей.

Критичне мислення важливо з різних точок зору. Отримавши тему дебатів, ви використовуєте критичне мислення для більш глибокого її вивчення. Без критичного мислення не можна добре вибудувати свою аргументацію або “атакувати” аргументацію опонентів (не в сенсі військової атаки, а як напрям критики аргументації опонентів). Необхідно побачити логічні зв'язки між абстрактними ідеями та подіями реального світу. Потрібно вміти виявляти в опонентів логічні прорахунки і відстежувати досить обґрунтовані аргументи.

Без критичного мислення не буває хороших дебатів. Однак дуже важко пояснити, що це таке, не навчити критичного мислення в лекціях. Ви можете навчитися цьому тільки через діяльність, висуваючи аргументи і вислуховуючи доводи опонентів.
Вправа 2

Для ілюстрації критичного мислення можна зіграти в гру повітряна куля. Кожен гравець витягує собі одного персонажа, після чого вони виступають потрапляють “на повітряну кулю, яка падає”. Кожен має проголосити промову в 1 хвилину, чим переконати,що без його персонажу буде дуже важко дітям та тим хто залишився. Після всіх промов голосування.

Казкові персонажі:

Чебурашка, Ілля Муромець, Бетмен, Бабай, Червоний капелюшок.
Дослідницькі навички

Крім критичного мислення необхідні і дослідницькі навички. Наводячи аргументи, ви повинні підкріплювати їх доказами. Іноді достатньо простої логіки або простих прикладів. Проте часто потрібні і докази, які ви повинні знайти в різних джерелах (газетах, книгах, інтерв'ю, електронних мережах).
Організаційні навички

Незалежно від того, говорите ви чи пишете, організація вашого матеріалу безпосередньо позначиться на ефективності вашого повідомлення.

Існує широкий спектр методів організації матеріалу. Для вас важливо вибрати і використовувати один метод.
(Тут тренер може запитати, хто де навчається і як збирається проходити практику та працювати, після чого обговорити, які дебатні навички будуть потрібні для цього. Ось певні сфери, що схожі на дебати: суд, конкурси, олімпіади, прийом на роботу, залицяння до особи протилежної статі, захист курсової)
Навички слухання і ведення записів

Незважаючи на те, що дебати - усна діяльність, ведення записів займає дуже важливе місце. Всі великі люди були хорошими слухачами. У США багато коментаторів визнають, що Білл Клінтон (подобається він вам чи ні) тримав руку на пульсі нації (а російська нація тримала руку на пульсі Б. Єльцина - жарт). Тобто, він знає, що хвилює американців. У дебатах, вам не вдасться спростувати аргумент опонента, якщо ви не будете уважно слухати його промову або якщо ви не зрозумієте його аргументації.

(тут тренер може перевірити уважність аудиторії спитавши: “На якій руці в мене годинник ?”, якщо аудиторія відповість правильно, то скоріше вона роздивлялась лектора, а не слухала його)
Навички роботи у команді

Під час гри ти завжди граєш у команді, що допомагає формувати навички взаємодії. Також, часто, коли формується лінія Уряду та Опозиції в колеги вам попадаються не знайомі люди, з якими треба грати, що також додає нового досвіду.
Вправа 3

Кожна команда формується з 5 осіб. Кожна людина з команди отримує один папірець перевернутий так, що б слова було не видно. Задача після початку прочитати те, що написано на аркуші та пояснити це сусіду зліва з вашої команди, не називаючи його, після вгадування він продовжує естафету, доки всі 5 слів не будуть названі. Грається на час, яка команда пройде ланцюг з 5 слів швидше.

Слова для командної гри (думка про командну взаємодію) :

Сад, Річка, Школа, Вино, Сесія

Ліс, Озеро, Лікарня, Шампанське, Канікули
Ще для формування критичного мислення гравцям можна запропонувати вирішити Дилеми.
Після презентації бажано дізнатись враження учасників та бажання в подальшому продовжувати відвідання вашого дебатного клубу.






  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11

Схожі:

«Природа твій дім, бережи його» Розробила вчитель початкових класів Крупка І. М
Обладнання. Виставка малюнків з теми «Природа – твій дім, бережи його!», гербарій лікарських рослин, фотовиставка «Чарівний світ...
ФУНКЦІЇ СЕКРЕТАРЯ-РЕФЕРЕНТА. УПРАВЛІННЯ ПОТОКОМ ВІДВІДУВАЧІВ
Секретар одна з головних фігур у безпосередньому оточенні керівника, його постійний помічник, а нерідко і довірена особа
1 Помічник лікаря лаборанта отримав мазок із піхви хворої жінки....
У хворого спостерігається яскрава гіперемія зіва, регіональний лімфаденіт, “малиновий
Сценарій на тему
Ми цілий рік разом з Тетяною Василівною та батьками працювали у проекті «Земля – твій дім, а ти господар в нім»
«ТВОЄ ЖИТТЯ – ТВІЙ ВИБІР»
МЕТА: надати учасникам тренінгу інформацію про зоровий спосіб життя та фактори, що
C праведливісь твій третій кулак!!! Підготував: тренер з навчальних...
Розрахований для класних керівників, шкільних практичних психологів та соціальних педагогів
Якими будуть твої дії, якщо потрібний тобі автобус від'їжджає від зупинки?
Твій активний спосіб життя й гарний настрій сприяють чудовому самопочуттю! Ти практично не скаржишся на хвороби й легко можеш їх...
Сьогодні у нас свято. Це свято незвичайне. Ми з вами здійснимо подорож...
Обладнання: вислови про красу природи, виставка малюнків із теми «Природа — твій дім, бережи його!», декорації до інсценівок
Азбука моральної культури
«Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожний твій вчинок, кожне твоє бажання позначається на людях, що тебе оточують. Знай, що є...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка