Світова літ.Урок Роальд Дал Тема: Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі. ДОБРОТА І ЩИРІСТЬ ГОЛОВНОГО ГЕРОЯ.
Мета: 1) ознайомити учнів із життям Р. Даля; 2) закріпляти навички повільного читання, навички детального бачення тексту; 3) розвивати логічне мислення, вміння робити узагальнення; 4) розвивати навички аналізу художнього тексту, творчої уяви; 5) характеризувати образи персонажів у їхніх вчинках,ставленні до інших; 6) висловлювати власне судження щодо подій і вчинків героїв; 7) найти епізоди,які підтвердять доброту і щирість головного героя; Епіграфи: Аби життя мало який-небудь сенс, треба жити так,щоби смерть не могла зруйнувати справи життя. Л. Толстой. Увесь сенс життя полягає в безконечному завоюванні невідомого Е. Золя.
Хід уроку
1.Оголошення теми,мети, епіграфа уроку. 2. Мотивація навчальної діяльності Вступне слово вчителя. Сьогодні у нас мова піде про англійського митця, незвичайну людину і дуже талановитого письменника – Роальда Даля. Робота з портретом митця. – Якою ви бачите людину, зображену на портреті? - Спробуйте визначити риси характеру митця за цими фотографіями 3.Первинна оцінка прочитаного тексту - Яке враження справили на вас прочитані твори Даля? Чому? - Висловите свої враження від твору « Чарлі і шоколадна фабрика», почуття під час читання тексту. – Що сподобалося, що не сподобалося? Що примусило замислитися? - Від кого ведеться розповідь? Чиїми очима ми спостерігаємо за подіями? - Якими є події твору? Де і коли вони відбувалися, хто є їхніми учасниками? 4. Робота з епіграфом. Прочитайте епіграф. Як ви розумієте ці рядки? Які слова епіграфа є ключовими? Як вони пов′язани з темою та головною думкою твору? ( відповіді учнів). Висновок: слова епіграфа будуть своєрідним ключем для розуміння твору. ПРОБЛЕМНЕ ЗАПИТАННЯ « Як твір впливає на мій емоційний стан, допомагає краще пізнати світ?» 5. ХУДОЖНІЙ ПРОСТІР. – Де відбуваються події? Як пов′язані між собою шоколадна фабрика і город? - Що відбувалося з Чарлі і Вонкі? Що об′єднувало хлопчика і Вонкі? - Яким був настрій героїв, коли вони опинилися у лабіринти, про що це свідчить? - Як ви думаєте, з якою метою автор поєднав у творі реальне та фантастичне? (Фантастика - засіб розуміння умовностей життя) Доторкнувшись до таїни художник пробуджує свою думку, свої почуття. 6. ХУДОЖНІЙ ЧАС. – Чому Вонкі дозволив зазирнути у свій світ, на фабрику? Ви звернули увагу на деталі у вбранні Вонкі? Яку роль, на вашу думку, відіграють деталі у тексті? - Поміркуйте, чому герої опинилися в лабіринті? Як час плине на героїв? 7. Аналіз портрета героя. – Визначте за текстом головні риси натури Чарлі, Вонкі. З якою метою автор так детально їх описує? Яким побачили Вонкі, Чарлі? Про що говорять деталі портрета? - Вонкі - щира натура? Схарактеризуйте стосунки Вонкі з героями. Як ставляться вони одне до одного,їхні почуття, дії, прагнення? - Чому на шоколадної фабриці маленькі люди, як гноми? ( Гноми-злі чарівники, карлики. Але вони весь час посміхаються). На яку особливість поведінки Вонкі звертає увагу автор? 8. КОЛІР В ОПОВІДАННІ. – Якого кольору найбільше? Чому? 9.СВІТ ГЕРОЇВ. – Яким,на вашу думку, є світ Вонкі, Чарлі? Що означають для Вонкі власники золотих квитків? Як він до них ставиться? Як почуває себе в цьому світі дідусь Джо, бабуся Чарлі? Що запропонував Вонкі Чарлі та його родичам? Як Чарлі до цього поставився? Які секрети розкрив Вонкі? Хто може бути власником фабрики? Чому? - З якою метою автор так детально описує вплив шоколадної річці на героїв? - Проаналізуйте епізод впливу криштального ліфта на героїв. – Розкрийте сенс підготовки Чарлі до подій в ліфті. – Проаналізуйте епізод маніпуляцій Вонкі з героями. – Що для автора виявляється найбільш важливим? 10. ПІДСУМОК. РЕФЛЕКСІЯ. Слово вчителя. Ми разом з героями твору здійснили подорож у незвичайні лабіринт та пройшли крізь випробування,під час подорожі герої знаходять чарівні речі. – У чому сила впливу даного твору на читача? У чому сенс твору і чому він має таку назву? Що вас найбільше вразило в творі? 11. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ: 1. Розкажіть прочитане так, ніби це сталося з вами. 2.Складіть діалог з героєм (Чарлі). 3. Написати листа другові з аргументованою порадою прочитати твір письменника.
|