З бабусиної скрині
Творчий проект
Виконала: Сова Дар’я
учениця 9-Б класу Каланчацької ЗОШ №2
Керівник: Авраменко О.Л.
учитель трудового навчання
2011 рік
Тема проекту
Мета проекту
Оцінити свої можливості в проектній діяльності;
виробити вміння самостійно ознайомлюватися з інформаційними джерелами;
дослідити історію розвитку об`єкта проектування;
оволодіти навичками технології виготовлення виробу;
розвивати естетичний смак;
виховувати вміння економного використання матеріалу, наполегливість, працелюбність;
підготовитися до професійного самовизначення в умовах ринкових відносин.
Вимоги до моделі: функціональність виробу та зручність у користуванні, привабливість, оригінальність, зв'язок сучасного оформлення з національними традиціями.
Завдання|задачі|:
розгляд ідеї,
знайомство з|із| публікаціями журналів|часописів| і вибір схем,
вибір техніки виконання виробу,|дарунку|
вибір матеріалів для проекту,
виготовлення сумочки для косметики.
Зміст
І. Організаційно - підготовчий етап………………………………………4 Обґрунтування теми проекту і вибору об’єкту проектування ……….4
Історична довідка………………………………………………………..4
Вироби аналоги та їх аналіз………………………………….………...7
II. Конструкторський етап …………………………………………………9
Клаузура………………………………………………….........................9
Ескіз виробу…………………………………………………………….10
Вибір матеріалів, інструментів та обладнання ..…….........................11 Економічне обґрунтування проекту ….………………………………12
ІІІ. Технологічний етап …………………………………………………..…13
Послідовність виготовлення виробу…………….…….........................13
Опис виробу ..................................................................................................14
IV. Заключний етап ……… …………………………….……………….…..…….15
Реклама …………..………………..……….…………………………….15
Міні маркетингове дослідження..............................................................16 Висновок ………………………………..…………………………..........17
Список використаних джерел……………………………………………18
Організаційно-підготовчий етап
Обґрунтування теми проекту і вибору об’єкту проектування
Завдання по виконанню творчого проекту «Сумочка для косметики» є, на мій погляд, актуальним.
З появою у дівчинки першої косметики, з’являється проблема – де її зберігати. Кожна з дівчат мріє про зручну, оригінальну, красиву косметичку.
Сучасний ринок пропонує безліч варіантів, але особливою оригінальністю вони не вирізняються. Тому виготовлення косметички власними руками мене зацікавило.
Роботу над проектом я почала з вивчення історії виникнення косметички.
Історична довідка
Що таке косметичка?
Косметичка (cosmetic bag, make-up bag, evening bag, gift bag) - невелика сумочка, використовувана для зберігання косметики, засобів гігієни і інших дрібниць або як упаковка для набору дарунку. Косметички, як правило, більш ніж портмоне (гаманець), але менше ніж сумка.
Історія.
Першими зразками косметичок можна вважати невеликі сумочки, які почали носити жінки ще в середні ХVІІІ століття. В ті часи розмір косметички був назад пропорційний достатку її господині - чим менше косметичка, тим вище соціальний статус жінки. Косметичка того часу прикрашалася коштовними каменями і була справжнім витвором мистецтва. У XIX столітті городяни часто мали при собі декоративні сумочки для швацького приладдя і інших дрібниць. Деякий час в моді були сумочки на довгому шнурку. У 20 столітті у виробництві косметичок почали використовувати синтетичні матеріали. Невеликі сумочки були присутні в колекціях багатьох відомих дизайнерів одягу і аксесуарів. Останнім часом з'явилося декілька нових напрямів у виробництві сумок і косметичок: використання натуральних і вторинних матеріалів при виробництві, косметички з фотографіями.
Матеріали.
Основні матеріали, використовувані при виробництві косметичок:
Плівка ПВХ. Полівінілхлоридна плівка. Може бути прозорою, непрозорою або кольоровою (синій, червоний, помаранчевий і інші кольори). Товщина найбільш поширеної плівки 180 мкрн. При необхідності використовуються плівки іншої товщини.
Кедер. Щільний пластиковий шнур, використовуваний для того, щоб косметичка "тримала форму". Може бути різного кольору.
Тканини. Використовуються синтетичні (нейлон), натуральні (бавовна, льон) і сумішеві тканини (різне поєднання натуральних і синтетичних тканин). Щільність (вага) тканини вимірюється в грамах на м2.
Блискавка. "Спіральна" складається з пластикового дроту скрученою в спіраль, "Тракторна" - крупна блискавка з окремими пластиковими або металевими зубцями.
Окантовка. Нарізана на смуги тканина, що пришивається до країв виробу.
Замок. Металевий або пластиковий пристрій для з'єднання і роз'єднання блискавки.
Косметичка як аксесуар
Можна виділити двох основних типів косметичок:
Функціональна. Недорогий і зручний спосіб контролювати дрібниці в дорозі і удома. Такі косметички можуть мати додаткові кишені, прозорі сторони. Останнім часом косметичка стала широко використовуватися чоловіками як зручний засіб зберігання засобів гігієни.
Аксесуар. Косметички цього напряму носять з собою в сумках, вони не мають прозорих кишень. Основне значення має зовнішній вигляд косметички, якість тканини, колір, дизайн.
Косметичка для формування набору підбирається з врахуванням основних кольорів продукції, розмірів упаковки товару, кількості предметів в наборі. Після використання вмісту набору дарунку покупець, як правило, ще довгий час користується косметичкою.
У центральній Японії розкопана середньовічна косметичка, що відмінно збереглася. Знахідка була зроблена в місті Нісиваки префектури Хего, де історики досліджують жіноче поховання кінця періоду Хейан (794?1192). Археологи виявили залізні ножиці і щипчики завдовжки, відповідно, 17 см і 8,5 см, дев'ятисантиметрове бронзове люстерко з Китаю і два горщики 6 і 5,7 см в діаметрі: один глиняний і один фарфоровий, повідомляє японська газета Japan Times. Ймовірно, в керамічних ємкостях зберігалися мазі або духи.
Отже косметички необхідний елемент жіночих аксесуарів.
Вироби-аналоги та їх аналіз
Виріб №1.
Косметичка виготовлена з трикотажної тканини у формі мішечка.
Виріб №2
Виготовлена з бісеру у формі театральної сумочки.
Виріб №3
Дитяча косметичка виготовлена з ПВХ плівки з прозорими додатковими кишенями.
Висновок організаційно-підготовчого етапу
Провівши організаційно-підготовчу роботу, яка включає в себе обґрунтування теми та вибір об’єкту для виготовлення, історичні відомості про проектований виріб, розгляд моделей – аналогів, я зробила наступні висновки,які допоможуть мені вибрати правильний шлях у виконанні проекту:
пропозиція ринку косметичок переважним чином задовольняє потреби споживачів, але основна їх частина виготовлена з синтетичних матеріалів конвеєрним способом, в результаті чого втрачається їх індивідуальність;
вироби, представлені на ринку не завжди задовольняють потреби споживачів;
косметички виготовлені із синтетичних матеріалів, не маючи оздоблення, важко вписуються в інтер’єр як декоративні елементи.
Доцільно виготовити косметичку з матеріалів, які можна знайти дома.
Мій виріб повинен відповідати таким вимогам:
бути естетично привабливим;
екологічно чистим;
відносно не дорогим;
якісним;
зручним у використанні;
ексклюзивним.
Конструкторський етап
Клаузура виробу
Обмірковуючи майбутню косметичку я звернулася до раніше розглянутих виробів.
У мене вже є зручна невелика косметичка ( виріб №1). Вона і стала прототипом моєї сумочки для косметики.
Чорнові замальовки
Ескіз виробу
Вибір матеріалів, інструментів та обладнання
Шерстяні хустки
Флізелін
Коса бейка
Нитки
Ножиці
Шпильки
Голки
Ґудзики
Швейна машина
Праска
Економічне обґрунтування
Назва матеріалу
|
Ціна одиниці вимірювання
|
Витрати матеріалу
|
Вартість витрат
|
флізелін
|
20 грн/м
|
20 см.
|
4 грн.
|
Коса бейка
|
2 грн/м
|
1 м.
|
2 грн.
|
Затрати на матеріали: 6 грн.
Всі інші матеріали: шерстяні хустки, які вже не придатні для використання за призначенням, нитки та ґудзики я знайшла дома. В зв’язку з цим собівартість виробу одержалась мінімальною.
Технологічний етап
Послідовність виконання виробу
Опис зовнішнього вигляду виробу
Виготовлений виріб має циліндричну форму. Виготовлений із шерстяних хусток, оздоблений декоративними ґудзиками. Всередині є зручні кармани для різних дрібничок (олівці для губ, помади тощо).
Заключно-презентаційний етап
Реклама
Із бабусиних хустинок зроблена на диво,
Косметичка ця чудова вигляда красиво.
На бабусиній хустинці вмить розквітли квіти,
В таку гарну косметичку є що положити.
Маркетингові дослідження
Вчителям виріб сподобався. Вони оцінили її зовнішній вигляд, оригінальність вибору матеріалів та замовили б таку ж косметичку собі.
Учениць 10 класу мій виріб також зацікавив. Вони задумались над тим, чи не зробити таку ж для себе.
Навіть директор школи сказав, що це був би не поганий подарунок для його доньки.
Висновок
Виконавши дану проектну роботу, я удосконалила навички|навички| роботи на швейній машині, постаралася врахувати всі свої помилки, виправивши|справивши| їх. Крім того, мені вдалося проявити|виявити| свої дизайнерські здібності, перевірити свій смак.
Ця робота зайвий раз свідчить про те, що рукоділля справжнє мистецтво, що вимагає високої майстерності, фантазії. Бажання створювати що-небудь своїми руками породжує не тільки економічний розрахунок, а можливість виразити свою індивідуальність.
Під час виконання цієї творчої роботи, я одержала велике задоволення від плодів своєї праці.
Мій проект відповідає всім вимогам по критеріям оцінки: конструктивним, технологічним, естетичним, економічним.
Я думаю|вважаю|, що моя косметичка, створена своїми руками, сподобається (а може навіть здивує) моїх близьких і друзів, стане невід’ємним декоративним елементом моєї кімнати.
Мені було дуже приємно усвідомлювати себе дизайнером.
Список використаних джерел
Воронецька І. У. Рукоділля в школі. 5-9 кл. – ДО., 1998.
Гура Л. П., Гоголь Л. Є. Прікрась свій дім.- К.: Техніка, 1998
Денісенко Л. І. Азбука домашнього господарювання. 5-9 кл. –К.: А.С. ДО., 1999.
М.Максимова «Девичьи хлопоты» Москва ЭКСМО 2004.
Інтернет ресурси: http://historyworlds.ru/otktitiy/2676-v-yaponii-raskopana-kosmetichka-ix-veka.html, http://www.kosmeta.ru/what_is.html.
|