|
Скачати 372.9 Kb.
|
ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням Петрівської районної ради від 24 березня 2011року № 59 РАЙОННА ПРОГРАМА розвитку малого підприємництва в Петрівському районі на 2011-2012 роки смт Петрове І. ПАСПОРТ районної Програми розвитку малого підприємництва в Петрівському районі на 2011-2012 роки
___________________ 2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма Відповідно до статистичної звітності проведено аналіз розвитку малого підприємництва в районі за підсумками 2009 року. Станом на 1 січня 2010 року в районі діяло 837 суб’єктів малого підприємництва, у тому числі: 62 – малих підприємств; 644– підприємців – фізичних осіб; 131 – фермерських господарств. Зростання кількості суб’єктів малого підприємництва в районі відбулося в основному за рахунок збільшення кількості суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб на 71 особу, або на 12,4 % порівняно з 2008 роком. Обсяг реалізованої малими підприємствами продукції (робіт, послуг) збільшився на 42,7 % порівняно з попереднім роком і склав 34566,2 тис. грн. Кількість малих підприємств у розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення склала 24 проти 23 у 2008 році. Розвиток малого підприємництва в районі відбувається нерівномірно. Майже 70% загальної кількості діючих суб’єктів підприємництва зосереджено в районному центрі. Орієнтація підприємництва спрямована в основному на торгово-посередницьку діяльність. Дуже повільно розвивається підприємництво у сфері побутового обслуговування, особливо в сільській місцевості. У галузевій структурі, висока частка малих підприємств, зорієнтованих на торгівлю; ремонт автомобілів, сільське господарство, і порівняно з попередніми роками залишається майже без змін. За підсумками 2009 року чисельність зайнятих працівників на малих підприємствах склала 431 осіб. Порівняно з 2008 роком середня чисельність працюючих на малих зменшилась на 9,5%. Середньомісячна заробітна плата одного працівника на малих підприємствах становила 928,4 грн., що вище рівня 2008 року на 192,9 грн. За 2009 рік із 62 підприємств малого бізнесу 53 отримали позитивний фінансовий результат від звичайної діяльності до оподаткування, а саме 9,1 млн.грн. Обсяг надходжень до місцевих бюджетів від діяльності суб’єктів малого підприємництва району за 2009 рік склав 1,52 млн.грн. Значну роль на ринку товарів, робіт і послуг відіграють фізичні особи-підприємці, яких в районі станом на 01.01.2010 року зареєстровано 644 осіб. Кількість селянських (фермерських) господарств. Станом на 1 січня 2010 року в районі працює 131 фермерське господарство, що становить 100,0 % до показників 2008 року. Площа наданих їм в користування сільськогосподарських угідь становить 16,2 тис. га., що становить 100,0% порівняно з показниками 2008 року. У 2010 році дані показники залишаються на рівні 2009 року. Стабільна кількість фермерських господарств в районі обумовлена укрупненням діючих господарств, що в свою чергу призводить до підвищення конкурентоспроможності господарств на ринку виробництва сільськогосподарської продукції, збільшення реалізованої ними продукції. Проведений аналіз свідчить про те, що мале підприємництво в районі розвивається динамічно та займає помітне місце в економіці району, є значним наповнювачем до бюджетів усіх рівнів. У напрямку удосконалення нормативно-правового регулювання сфери підприємництва, подальшого вдосконалення системи відносин між державою і суб’єктами підприємницької діяльності не в повній мірі забезпечено дотримання визначених процедур розробки і затвердження регуляторних актів, які проходять обов’язкове попереднє оприлюднення. Петрівською райдержадміністрацією у 2009 прийнято 2 регуляторних акти, у 2010 році регуляторні акти не приймалися. З метою забезпечення вимог Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” проведено роботу щодо удосконалення процедур започаткування та провадження підприємницької діяльності. Для здійснення безперебійної реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності з 2004 року при райдержадміністрації створено орган державної реєстрації, роботу якого забезпечує державний реєстратор юридичного відділу апарату райдержадміністрації. Із 2005 року в райдержадміністрації працює дозвільний центр при райдержадміністрації, роботу якого координує адміністратор дозвільної системи райдержадміністрації, який здійснює моніторинг функціонування дозвільної системи в районі відповідно до впровадження Закону України „Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності” та забезпечує видачу документів дозвільного характеру за принципом організаційної єдності. За даними адміністратора дозвільної системи райдержадміністрації у 2009 році надійшло 146 звернень суб’єктів господарської діяльності, з них 40 - до місцевих дозвільних органів, які беруть участь у засіданнях дозвільного центру та 106 - до адміністратора дозвільного центру, видано 47 документів дозвільного характеру, з них 6 - місцевими дозвільними органами та 2 відмови, 37 - адміністратором дозвільного центру , надано 103 консультації, з них 34 - надано представниками місцевих дозвільних органів, 69 - адміністратором дозвільного центру. У 2010 році надійшло 228 звернень суб’єктів господарської діяльності, з них 166 - до адміністратора дозвільного центру, видано 73 документів дозвільного характеру, з них 65 - адміністратором дозвільного центру , надано 155 консультації, з них 101 - адміністратором дозвільного центру. З метою забезпечення фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки малого бізнесу в програмі розвитку малого підприємництва у районі на 2009-2010 роки запланована реалізація заходу у вигляді фінансової допомоги суб’єктам підприємницької діяльності для впровадження інвестиційних бізнес-проектів за пріоритетними напрямками розвитку району (на конкурсній основі) та передбачені кошти на 2009 рік в сумі 30,0 тис.грн. Рішенням районної ради від 14.08.2009 року № 402 на співфінансування з Регіональним фондом підтримки підприємництва в Кіровоградській області в районному бюджеті передбачено кошти у сумі 8,0 тис. грн. ТОВ «АПФ «Лідер» виділено допомогу для впровадження інвестиційних бізнес-проектів за пріоритетними напрямками розвитку у розмірі 50,0 тис.грн. з них 45,0тис.грн. з регіонального фонду та 5,0 тис.грн. з районного бюджету на співфінанування. Фінансова допомога на впровадження інвестиційних проектів протягом 2010 року суб’єктам малого підприємництва не надавалась. У 2009 році на впровадження інвестиційних проектів суб’єктами підприємницької діяльності використано 6,2 млн.. грн., у 2010 році – 12,8 млн. грн. З метою підготовки кадрів для малого підприємництва протягом 2009-2010 років за сприяння районного центру зайнятості 2 особи, з числа безробітних, підготовлено у напрямку розвитку індивідуальної трудової діяльності, орієнтованими на самозайнятість. Протягом 2009-2010 років для організації підприємницької діяльності здійснена одноразова виплата допомоги по безробіттю 12 особам на загальну суму 88,5 тис. грн.. Але, поряд з цим, існує ряд проблем, які потребують розв’язання і відповідної роботи по їх подоланню: суперечливість і неповнота чинних нормативно-правових актів, що регулюють діяльність суб’єктів підприємництва; невпорядкованість та складність процедури одержання документів дозвільного характеру на започаткування і ведення підприємницької діяльності; відсутність законодавчих та нормативних актів щодо переліку дозвільних документів для започаткування власної справи за видами діяльності; нестабільність та недосконалість податкового законодавства; недоступність довгострокового кредитування, що стримує розвиток виробничої сфери, труднощі з одержанням зовнішнього фінансування через високі відсоткові ставки на банківські кредити, відсутність застави та кредитної історії у суб’єктів малого підприємництва; нерозвиненість небанківського сектора фінансових послуг; нерівномірність розвитку малого бізнесу через недостатній розвиток інфраструктури підтримки підприємництва, особливо у сільській місцевості; низький рівень середньомісячної заробітної плати в малому бізнесі; відсутність мотивації у суб’єктів господарювання до інвестиційної та інноваційної діяльності; недостатній рівень професійних знань і досвіду починаючих підприємців щодо ведення підприємницької діяльності підприємців в сучасних умовах. На подолання визначених основних проблем, які заважають розвитку підприємництва в районі, спрямована Програма 2011-2012 років, головна мета і основні завдання якої чітко сформульовані, намічені основні напрямки діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, суб’єктів підприємницької діяльності, центру підтримки підприємництва при Петрівському представництві Кіровоградської торгово-промислової палати, Петрівської районної спілки захисту та підтримки підприємництва на наступні два роки. 3. Визначення мети Програми Головною метою Програми є: спрямування дій місцевих державних органів виконавчої влади, суб’єктів малого підприємництва, центру підтримки підприємництва при Петрівському представництві Кіровоградської торгово-промислової палати, Петрівської районної спілки захисту та підтримки підприємництва, ресурсів суб’єктів господарювання на створення сприятливого середовища для розвитку малого підприємництва. Реалізація державної політики у сфері розвитку малого підприємництва в районі та виконання основних завдань Програми буде проводитися у напрямках, які забезпечать покращення економічних показників господарської діяльності малого підприємництва, збільшать його внесок у вирішення проблем зайнятості населення і наповнення бюджетів усіх рівнів та сприятимуть підвищенню активності і впливу цього сектора економіки на процес становлення громадянського суспільства. 4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми Основними шляхами реалізації Програми є: подальша перебудова регуляторної політики, спрямована на створення сприятливого підприємницького середовища; забезпечення прозорого і чіткого механізму взаємодії органів влади та суб’єктів підприємницької діяльності, зменшення втручання місцевих органів влади у діяльність суб’єктів господарювання; створення сприятливих умов для проведення виставок і ярмарок на рівні сучасних вимог; активізація міжрегіонального співробітництва; підготовка та підвищення кваліфікації кадрів для малого підприємництва, навчання незайнятого населення, насамперед його соціально-вразливих категорій, удосконалення соціально-трудових відносин; забезпечення професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації безробітних, забезпечення підготовки працівників робочих спеціальностей для сфери малого бізнесу, удосконалення професійної орієнтації незайнятого населення щодо активної трудової діяльності у сфері малого бізнесу; удосконалення системи видачі документів дозвільно-погоджувального характеру за принципом організаційної єдності, оптимізацію процедур державної реєстрації, спрощення післяреєстраційних процедур; посилення кадрового потенціалу дозвільних центрів; удосконалення матеріально технічного забезпечення реєстраційного та дозвільного центрів; удосконалення нормативної бази в напрямку запровадження декларативного принципу (набуття права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності без отримання документа дозвільного характеру). Реалізація Програми здійснюватиметься за рахунок коштів районного, державного бюджетів, фонду загальнообов’язкового державного страхування на випадок безробіття, власні кошти суб’єктів підприємницької діяльності. Загальний обсяг коштів складає 868,8 тис.грн. Строк виконання програми 2 роки. Загальний обсяг фінансування 868,8 тис.грн. Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів державного, районного бюджету та коштів не бюджетних джерел. 5. Перелік завдань і заходів Програми та результативні показники Основні завдання Програми є: активізація роботи органів місцевого самоврядування та виконавчої влади, спрямованої на створення нормативних та організаційно-економічних засад розвитку малого підприємництва; перехід від системи видачі документів дозвільно-погоджувального характеру за принципом організаційної єдності до принципу “єдиного вікна” посилення кадрового потенціалу дозвільних центрів; удосконалення матеріально технічного забезпечення реєстраційних та дозвільних центрів; впровадження декларативного принципу, за яким суб’єкт господарювання набуває права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності без отримання документів дозвільного характеру. надання фінансової допомоги суб’єктам підприємницької діяльності для впровадження інвестиційних бізнес-проектів за пріоритетними напрямками розвитку району; сприяння розвитку сучасної інфраструктури підтримки підприємництва та забезпечення ефективної роботи центру підтримки і розвитку підприємництва при Петрівському представництві Кіровоградської торгово-промислової палати; здійснення заходів щодо залучення до підприємницької діяльності соціально-незахищених верств населення. Ресурсне забезпечення Програми наведено у додатку 1 до Програми. Результативні показники продукту Програми наведені у додатку 2 до Програми. 6. Напрями реалізації та заходи Програми Основними напрямками Програми є: впорядкування нормативно-правового регулювання підприємницької діяльності; фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка, участь у закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти; ресурсне та інформаційне забезпечення, подальше формування інфраструктури підтримки підприємництва, підвищення якості та розширення сектора послуг; удосконалення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації для малого підприємництва; пріоритетна підтримка напрямків розвитку підприємництва у визначених сферах, насамперед, залучення до підприємницької діяльності слабозахищених верств населення, а саме: жінок, молоді, інвалідів, колишніх військовослужбовців, безробітних, мешканців сільської місцевості, підтримка інноваційних проектів; підтримка пілотних проектів і бізнес-планів, спрямованих на впровадження інноваційних ідей, тепло- та енергозберігаючих технологій; підвищення якості і конкурентоспроможності продукції. Напрями реалізації та заходи програми наведені в додатку 3 до Програми.
Контроль за виконанням Програми здійснюється районною радою та районною державною адміністрацією. Основними формами контролю за реалізацією заходів та досягненням показників Програми будуть: щоквартальна звітність структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів міністерств і відомств України в районі, Петрівської районної спілки захисту та підтримки підприємництва, центру підтримки підприємництва при Петрівському представництві Кіровоградської торгово-промислової палати про стан виконання відповідних заходів Програми; здійснення аналізу ходу виконання Програми та прийняття додаткових заходів, спрямованих на досягнення мети програми; отримання та аналіз державної статистичної звітності, відомчої звітності про виконання заходів та показників Програми; залучення засобів масової інформації для висвітлення ходу реалізації Програми, виявлення проблем та недоробок; обговорення стану та проблем реалізації Програми на засіданнях колегії райдержадміністрації, сесіях районної ради, засіданнях постійних комісій районної ради, координаційній раді з питань розвитку підприємництва при райдержадміністрації; проведення моніторингу і щоквартальне надання узагальненої звітності про хід реалізації Програми головному управлінню економіки облдержадміністрації, вжиття додаткових заходів згідно з рекомендаціями та пропозиціями обласних органів виконавчої влади та при необхідності внесення коректив до Програми. Організаційне супроводження виконання Програми на 2011-2012 роки здійснює управління економіки та розвитку інфраструктури райдержадміністрації. Заступник голови районної державної адміністрації інформує постійну комісію районної ради з питань економіки, бюджету, фінансів та підприємницької діяльності про хід виконання даної програми до 20 липня кожного року та про звіт про виконання даної програми до 20 січня 2013 року. __________________________ Додаток 1 до районної Програми розвитку малого підприємництва у Петрівському районі на 2011- 2012 роки затвердженої рішенням голови Петрівської районної ради від 24 березня 2011 року № 59 Ресурсне забезпечення районної Програми
__________________________ Додаток 3 до районної Програми розвитку малого підприємництва у Петрівському районі на 2011- 2012 роки затвердженої рішенням голови Петрівської районної ради від 24 березня 2011 року № 59 |
Про виконання Програми розвитку малого підприємництва в Петрівському... Петрівському представництві Кіровоградської торгово – промислової палати, Петрівської районної спілки захисту та підтримки підприємництва,... |
Міська програма розвитку малого підприємництва у місті Кременчуці на 2009-2010 роки Кременчуці на 2009-2010 роки направлена на забезпечення виконання Комплексної Програми розвитку малого підприємництва у Полтавській... |
Щодо виконання Комплексної програми розвитку малого підприємництва... Комплексної програми розвитку малого підприємництва на 2010-2012 роки (далі – програма), заходів щодо її реалізації та була спрямована... |
Виконання Програми розвитку малого і середнього підприємництва у... Загальна кількість суб’єктів малого підприємництва в районі становить 947 одиниць, в тому числі фізичних осіб – 795, юридичних осіб... |
КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА в місті Бердянську на 2013-2014 роки Вступ Бердянськ на 2013-2014 роки (далі Програма) розроблена відповідно до статті 27 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”,... |
До Програми розвитку малого підприємництва у місті Синельниковому Погодити зміни та доповнення до «Програми розвитку малого підприємництва у місті Синельниковому на 2011 – 2012 роки», затвердженої... |
П РОГРАМ А підтримки малого підприємництва в місті Глухові на 2011-2012 роки Характеристика Програми підтримки малого підприємництва в місті на 2011-2012 роки |
Про проект Програми розвитку малого підприємництва в місті Сміла на 2013 2014 роки Україні” від 21. 05. 97 №280/97-ВР із змінами і доповненнями та Законів України «Про Національну програму сприяння розвитку малого... |
Список жертв Голодомору 1932-1933 років в Петрівському районі в розрізі... Список жертв Голодомору 1932-1933 років в Петрівському районі в розрізі сільських та селищних рад |
ЗАТВЕРДЖЕНО Характеристика Програми розвитку малого і середнього підприємництва у Лугинському районі на 2013-2014 роки |