|
Скачати 4.31 Mb.
|
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Дніпропетровський національний університет ім. Олеся Гончара Про підсумки роботи університету в 2011/2012 навчальному році Доповідь ректора М.В. Полякована зборах трудового колективу вересень 2012 р. Дніпропетровськ2012 Шановні колеги! Щиро вітаю з новим навчальним роком. Зичу Вам міцного здоров’я, нових творчих здобутків. Дякую колективу викладачів, науковців, студентів за плідну роботу в минулому навчальному році. 2011/2012 навчальний рік приніс нам чимало підстав бути задоволеними своєю працею. У кожному підрозділі були труднощі й успіхи. Особливо висловлюю вдячність нашим ветеранам, які з розумінням сьогоднішніх завдань, віддаючи свій талант і майстерність, забажали приносити користь ДНУ, працюючи не на адміністративних посадах. Ми чекаємо від наших шановних колег нових звершень, плідної роботи зі студентами, активної участі в роботі спецрад, нових монографій, ідей, наукового пошуку, нових цитувань у системі Скопус, участі в роботі кластерів і технопарків. Деканів прошу передати подяку і найкращі побажання тим, хто сьогодні не присутній. В електронному вигляді звіт можна знайти на сайті (www.dnu.dp.ua). Потрібно детально ознайомитися з підсумками роботи, з аналізом і досягнень, і помилок, і з завданнями на новий рік. Запрошую всіх до відповідальної співпраці. Минулий рік був роком реалізації п’яти основних проектів університету: Програма «Акредитація», Програма «Менеджмент якості освіти», Програма «Інформатизація», Програма «Академічна мобільність», Програма «Енергоаудит». За наслідками проведеної в університеті роботи протягом 2011/2012 н. р. були здійснені такі заходи, спрямовані на виконання Перспективного плану розвитку Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара на 2011–2017 роки.
Підготовлено та подано до Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України пропозиції для започаткування реалізації в Україні освітнього проекту «Українська академічна мобільність» та участі в ньому університету. Наразі триває розробка нормативних документів для його реалізації.
Ще раз наголошую: потрібно ознайомитися з підсумками роботи, з аналізом і досягнень, і помилок, і з завданнями на новий рік. Це цікава інформація про повсякденну нашу роботу. Закликаю до творчої праці, до напруженої командної роботи для втілення поставлених завдань. 1 Навчально-методична робота Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара проводив підготовку фахівців за освітньо-кваліфікаційними рівнями: бакалавр – за 66 напрямами, спеціаліст – за 78 спеціальностями, магістр – за 76 спеціальностями відповідно до Переліків 2006 та 2010. На 31 травня 2012 року контингент студентів (слухачів), що навчалися за програмами підготовки на денній формі навчання нараховував 10118 осіб, на заочній формі навчання – 2663 особи, на вечірній формі навчання – 452 особи. За формою екстернату здобували освіту 2 особи. Загальне виконане середнє навчальне навантаження на одного науково-педагогічного працівника становило 792 години, професора – 784 години, доцента – 797 годин, старшого викладача – 800 годин, викладача, асистента – 797 годин. Середнє лекційне навантаження становило 174 години, аудиторне – 455 годин.
Навчально-методичний відділ у своїй діяльності основну увагу приділяв завданням, спрямованим на контроль та якість надання освітніх послуг згідно з вимогами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України стосовно процедури ліцензування та акредитації. 1.1.1 Ліцензування та акредитація У 2011/2012 н. р. пройшли процедуру акредитації:
Проходили процедуру акредитації: - за напрямом підготовки:
за ОКР-спеціаліст:
Ці дві акредитаційні справи спеціальностей фізико-технічного факультету було відвезено до ДАК ще на початку лютого. Рішенням ДАК термін дії ліцензії з цього напряму/спеціальності подовжено до 31 жовтня 2012 р. У цьому навчальному році ліцензовано: за ОКР спеціаліст, магістр
Збільшено ліцензований обсяг зі спеціальностей за ОКР спеціаліст, магістр
Розпочато процедуру збільшення ліцензованого обсягу
У 2012/2013 навчальному році буде продовжено відкриття нових напрямів/спеціальностей: - за другим рівнем:
- за четвертим рівнем:
За цим напрямом та спеціальністю отримано дозвіл МОНМСУ. У 2012/2013р н. р. відповідно до сертифікатів про акредитацію та ліцензії університету буде проводитися акредитація напрямів/спеціальностей:
Як видно з цієї таблиці, практично дві третини напрямів/спеціальностей університету будуть проходяти цю процедуру. Лише після акредитації спеціальностей за четвертим рівнем університет буде подавати акредитаційну справу до ДАК для підтвердження 4 рівня акредитації. І для підготовки акредитаційної справи ДНУ будуть задіяні усі відповідні служби університету. До 1 лютого 2013 року усі акредитаційні справи повинні бути затверджені на Вченій раді університету та здані до ДАК. Ситуацію ускладнює те, що лише 31% напрямів підготовки за ОКР-бакалавр мають галузеві стандарти освіти. А ситуація зі стандартами за ОКР-спеціаліст, магістр ще гірша і становить 8% від необхідної кількості. Інші напрями/спеціальності навчаються за стандартами ДНУ, більшість з яких була затверджена під час попередньої акредитації університету 2003 року. Зараз за більшостю напрямів/спеціальностей триває процедура погодження навчальних планів, нормативної частини ОПП, ОКХ з відповідними науково-методичними комісіями МОНМСУ та Інститутом інноваційних технологій та змісту навчання, оскільки введені в дію нові Переліки та зміни, пов’язані із блоком гуманітарної та соціально-економічної підготовки бакалаврів до 01.10.2012 року усі ОПП, ОКХ та навчальні плани повинні бути затверджені і погоджені у відповідних організаціях. Наказом МОНМСУ від 29 листопада 2011 року № 1377 затверджено нову редакцію «Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти», а 13 червня 2012 року наказом № 689 затверджено «Державні вимоги до акредитації напряму підготовки, спеціальності вищого навчального закладу». Навчальним та навчально-методичним відділами було проаналізовано виконання ліцензійних вимог, розроблено певні рекомендації для усунення недоліків (дублювання дисциплін, якісний склад викладачів та ін.). З метою підвищення якості підготовки фахівців, усунення дублювання у діяльності кафедр іноземних мов та приведення їх роботи у відповідність до вимог ліцензування та акредитації п’ять невипускових кафедр, які проводили навчання з іноземних мов, за рішенням Вченої ради реструктуризовано в три кафедри: іноземних мов для гуманітарних спеціальностей, іноземних мов для інженерно-технічних та природничих спеціальностей, іноземних мов для соціально-економічних спеціальностей. Усі три кафедри підпорядковуються факультету української й іноземної філології й мистецтвознавства. Крім того, за рішенням Вченої ради ДНУ з метою оптимізації структури підготовки фахівців, ефективного використання кадрового потенціалу та виконання вимог ліцензування та акредитації в університеті проведені такі структурні зміни:
Після об’єднання кафедр експериментальної фізики та металофізики створено кафедру експериментальної фізики та фізики металів. Профільні дисципліни передано на відповідні кафедри. Але факультетам ще раз необхідно проаналізувати перелік дисциплін, які викладаються кафедрами та розробити заходи для обов’язкового переведення дисциплін на профільні кафедри. Це стосується факультетів прикладної математики, економічного, міжнародної економіки, фізико-технічниого, фізики, електроніки та комп’ютерних систем, біології, екології та медицини. Проведено відповідні заходи для обов’язкового виконання вимог стосовно очолення кафедри, яка проводить підготовку за ОКР магістр, доктором наук, професором. Важливий показник при ліцензуванні та акредитації – наявність на кожні 25 осіб ліцензованого обсягу за ОКР спеціаліст-магістр 1 професора, доктора наук, а за наявності магістратури – це ще один доктор наук, професор повинен очолювати кафедру. З метою успішного проходження процедури акредитації кафедри для виконання цих вимог є можливим пропонувати зменшення ліцензованого обсягу підготовки фахівців, особливо за заочною формою навчання. Новим є те, що 2 доценти, кандидати наук, які мають стаж безперервної науково-педагогічної роботи в навчальному закладі не менше 10 років прирівнюються до одного професора у разі авторства (співавторства) і наявності монографій. Раніше було тільки авторство (співавторство) підручників, навчальних посібників з грифом МОНСМУ. До більшості кафедр університету є запитання стосовно приведення кадрового складу до відповідності умовам акредитації, але за відповідного планування можливо суттєво виправити ситуацію. Під час прийому розкладу занять на 2012/2013 н. р. навчальний відділ буде контролювати виконання ліцензійних умов для викладання навчальних дисциплін за циклами. У разі необхідності буде скасовано спеціалізації, що не забезпечуються кадровим потенціалом. Під час аналізу виконання цього пункту за ОКР бакалавр, за яким проходять акредитацію 2013 року, було виявлено, що таким кафедрам, які викладають дисципліни гуманітарного та соціально-економічного блоку («Філософії», «Історії», «Історії української культури», «Психології», «Соціології», «Правознавства», «Політології», «Основ конституційного права», «Української мови», «Етики та естетики» (для напрямів «Хімія», «Хімічна технологія», «Геологія», «Фізика», «Радіоелектронні апарати», «Двигуни та енергетичні установки літальних апаратів», «Механіка»), слід замінити викладачів без наукових ступенів та вчених звань на кандидатів наук, доцентів, але здійснити заміну таким чином, щоб на інших напрямах, які проходять акредитацію 2013 року якість складу викладачів не погіршилась. Згідно з «Ліцензійними умовами надання освітніх послуг» відсоток лекцій у магістрів викладачами без наукових ступенів та вчених звань може складати не більше 5%, а у спеціалістів – 10%. У зв’язку з цим із дисциплін «Цивільний захист», «Охорона праці в галузі», «Інтелектуальна власність» лекції у магістрів повинні проводити викладачі з науковими ступенями, вченими званнями, а у спеціалістів лише одну із цих дисциплін може викладати НПП без наукового ступеня, вченого звання за умови ведення інших лекцій викладачами зі ступенями, вченими званнями. Завідувачам кафедр, особливо тих, які проходять акредитацію 2013 р., необхідно докласти усіх зусиль для виконання цих нормативів: скласти графік захисту НПП, які не мають наукових ступенів, а деканам факультетів ставити перед НПП завдання – написання монографій, підручників, навчальних посібників з грифом МОНМСУ в індивідуальних планах роботи викладачів і вимагати безумовного їх виконання. Ще однією обов’язковою умовою ліцензування та акредитації є 100% проходження підвищення кваліфікації всіма науково-педагогічними працівниками за останні п’ять років. Це питання повинно щорічно обговорюватися на засіданнях кафедр та факультетів. На кожній кафедрі повинен бути перспективний п’ятирічний план проходження підвищення кваліфікації. Особливо уважно треба ставитися до тих НПП, базова освіта яких, науковий ступінь не відповідає профілю кафедри і викладачі повинні пройти 6-місячне підвищення кваліфікації. При плануванні навчального навантаження завідувачами кафедр повинно бути враховано виконання вимог щодо читання лекцій одним викладачем не більше як 250 годин при загальної кількості дисциплін не більше 5. 1.1.2 Аттестація коледжів ДНУ Згідно з наказом № 615 від 29 серпня 2011року була проведана атестація п’яти коледжів, які входять до структури Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара. Університет має п’ять коледжів:
Відповідно до штатного розпису та тарифікаційного списку в коледжах працюють 99% викладачів на постійній основі, з них 6% – сумісників. Всі педагогічні працівники мають повну вищу освіту, відповідність базової освіти дисциплінам, що викладаються становить в середньому 91%, вищу кваліфікаційну категорію мають 50% викладачів. В усіх коледжах є план підвищення кваліфікації на 5 років. Підвищення освітньо-кваліфікаційного рівня викладачів відбувається шляхом проходження стажування у провідних ВНЗ і на кафедрах ДНУ. Атестаційна комісія відзначає плідну роботу коледжів Економіки та бізнесу, Жовтоводського промислового коледжу, які мають найвищі показники з проходження підвищення кваліфікації педагогічними працівниками (98%). Відзначимо ефективну роботу адміністрації коледжу ракетно-космічного машинобування щодо оновлення педагогічного колективу молодими педагогічними працівниками. Тарифікаційні списки педагогічних працівників складено згідно з вимогами, перевищення максимального навантаження 1080 годин встановлено в коледжах ракетно-космічного машинобування й економіки та бізнесу за 2009/2010 н.р., 2010/2011 н.р. та 2011/2012 н. р. Атестаційна комісія рекомендує заступникам директорів коледжів ракетно-космічного машинобудування, економіки та бізнесу узгодити навчальне навантаження відповідно до нормативних документів. Навчальний процес у коледжах здійснюється на підставі нормативних документів, які регулюють підготовку фахівців у системі вищої освіти. Підготовка фахівців за заявленими спеціальностями проводиться відповідно до вимог навчальних планів, складених на підставі ОПП, у яких визначено обсяг нормативних і вибіркових навчальних дисциплін та послідовність їх вивчення. Навчальні плани затверджені директорами коледжів, нормативна частина навчальних планів в цілому відповідає державному стандарту. Графіки навчального процесу на 2011/2012 н.р. розроблено та затверджено відповідно до листа МОНМСУ від 02.06.2011 р. №1/0-426 щодо організації навчального процесу в 2011/2012 н.р. у зв’язку з проведенням Євро-2012. Перевіркою навчально-методичного забезпечення встановлено, що навчально-методичні комплекси в цілому розроблено відповідно до вимог і вони містять всі необхідні складові. Практика студентів здійснюється відповідно до «Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України» від 03.04.1993 № 93 та наказів директорів. Практична підготовка студентів поділяється на три частини – навчальну, технічну та переддипломну. В основному спеціальності коледжів забезпечені навчально-методичними матеріалами, але є деякі недоліки, які зазначені в висновках комісії. Усі види практик забезпечені робочими програмами, методичними вказівками. Студенти усіх коледжів 100% забезпечені базами практик. Результати практик в усіх коледжах записуються у залікових відомостях, окрім педагогічного коледжу. Основні рекомендації:
Навчальний процес у коледжах здійснюється у власних корпусах (навчальному, навчально-лабораторному, адміністративно-навчальному). Усі лабораторії і кабінети коледжів в достатній мірі укомплектовані. Оснащеність навчальних приміщень відповідає вимогам навчальних планів та програм на 90%. Навчально-лабораторне обладнання на 25% потребує оновлення. Загальний рівень забезпеченості навчально–лабораторним обладнанням складає 100%. Спортзал коледжу ракетно-космічного машинобудування не відповідає санітарним нормам і правилам для такої кількості студентів. У коледжах ракетно-космічного машинобудування, економіки та бізнесу деякі приміщення потребують ремонту стін та стелі, як такі, що мають тріщини та обсипання штукатурки. Стратегічні напрямки розвитку коледжів визначені у «Концепції освітньої діяльності коледжів на 2011-2015 рр.», розроблені та затверджені у встановленому порядку. Основні організаційно-методичні заходи на поточний навчальний рік представлені у комплексних планах роботи, які складаються з таких розділів: навчальна робота, науково-методична робота, підвищення кваліфікації, виховна робота, робота бібліотеки, організація роботи із забезпечення прийому. Аналіз ведення ділової документації показав, що в Коледжі ракетно-космічного машинобудування протоколи засідань циклових комісій мають лише декларативний характер, відсутнє обговорення та змістове наповнення, в індивідуальних планах викладачів відсутні позначки про виконання роботи. Коледжу економіки та бізнесу потрібно удосконалити накази про студентів, які закінчили навчання за ОПП молодшого спеціаліста, атестаційна комісія рекомендує ставити дату відрахування студентів. За результатами проведеної атестації коледжі набрали такі бали:
|
Доповідь ректора М. В. Полякова на зборах трудового колективу серпень 2014 р. Дніпропетровськ Колективом університету проведено значну роботу та вжито конкретних заходів з удосконалення організаційного, кадрового, науково-методичного... |
Доповідь ректора М. В. Полякова на зборах трудового колективу серпень 2013 р. Дніпропетровськ На серпневій нараді ми, як завжди, підводимо підсумки роботи за минулий навчальний рік і накреслюємо завдання, першочергові заходи... |
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА з дисципліни ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ЗАСТОСУВАННЯ... Робоча навчальна програма з дисципліни «Проблемні питання застосування трудового законодавства» / Укладачі: доцент кафедри трудового... |
ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ |
На вересень 2012 р |
На класних зборах, присвячених обговоренню поточних справ колективу,... Складіть текст виступу з пропозицією створити в кабінеті української мови “Бібліотеку словників”, що працюватиме в режимі читальної... |
Дослідно-експериментальної роботи Програма І підготовчого етапу, строком виконання на вересень 2011 – червень 2012, що передбачала виконання таких положень, як |
За загальною редакцією ректора Національної академії СБ України,... Затверджено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, лист №1/11-12373 від 26 грудня 2011 р |
Аналіз роботи промислових підприємств міста за підсумками 9 місяців 2012 року За даними Головного управління статистики у Запорізькій області за січень-вересень 2012 року промисловими підприємствами міста реалізовано... |
Календарний графік заходів виконавчого комітету Синельниківської... Засідання робочої групи з питань легалізації заробітної плати та зайнятості населення |