На класних зборах, присвячених обговоренню поточних справ колективу, з’ясувалося, що не всі учні мають матеріальну можливість придбати необхідні для навчання


Скачати 104.9 Kb.
Назва На класних зборах, присвячених обговоренню поточних справ колективу, з’ясувалося, що не всі учні мають матеріальну можливість придбати необхідні для навчання
Дата 12.04.2013
Розмір 104.9 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Завдання для 7 класу


  1. На класних зборах, присвячених обговоренню поточних справ колективу, з’ясувалося, що не всі учні мають матеріальну можливість придбати необхідні для навчання словники (орфографічний, тлумачний, фразеологічний, словник іншомовних слів та ін.) і посібники.

Складіть текст виступу з пропозицією створити в кабінеті української мови “Бібліотеку словників”, що працюватиме в режимі читальної зали. Текст виступу побудуйте у формі роздуму. Вдайтеся до публіцистичного стилю. “Проговоріть” свій виступ перед однокласниками1.


  1. На класних зборах прозвучала пропозиція надати посильну допомогу сирітському будинку (у вигляді іграшок, одягу та інших речей, що вже були в користуванні), Чимало ваших однокласників висловилися проти такої допомоги, мотивуючи це тим, що в такий непростий час кожен повинен піклуватися насамперед про своїх близьких. Складіть текст власного виступу на підтримку пропозиції про допомогу сиротам. Виступ побудуйте у формі роздуму, вдайтеся до публіцистичного стилю. “Проговоріть” виступ2.




  1. На класних зборах виникла суперечка щодо того, за чий рахунок слід лагодити шкільні меблі – розхитані стільці, подряпані парти, шафи с перехнябленими дверцятами. Хтось запропонував шукати спонсора, хтось – просити батьків профінансувати фаховий ремонт. Складіть текст власного виступу з пропозицією поремонтувати меблі силами учні за допомогою й за участю батьків. Виступ побудуйте у формі роздуму в публіцистичному стилі. “Проговоріть” виступ, дайте відповіді на запитання однокласників, якщо такі виникнуть3.




  1. Виразно прочитайте діалог за особами. Поясніть значення виділених слів. Що особисто ви вкладаєте в поняття “улюблене заняття”?4

  • Тату, можна мені про щось тебе спитати? Дуже потрібна твоя порада!

  • Звичайно, донечко! Радий буду допомогти.

  • Наступного тижня в Сергійка день народження. Ти знаєш, ми з ним дружимо змалку: в один дитсадок ходили, тепер в одному класі навчаємось… До того ж живемо в одному будинку. Я знаю про нього майже все. А от що подарувати йому на день народження, придумати не можу!

  • Що тут думати? Подаруй щось таке, що принесе йому приємність, чи він буде користуватися і тебе згадувати. Яке його улюблене заняття?

  • Він захоплюється грою в шахи. Нещодавно брав участь у турнірі й отримав спортивний розряд. Здається, другий.

  • Чудово. Передавай йому моє вітання. Подаруй Сергієві сувенірні шахи. Буде гарна пам’ять.

  • Але ж шахи в нього є!

  • Нехай. А ці будуть від тебе. Він зрозуміє, що хотіла подарувати йому те, що для нього наймиліше. Подарунком ти підкреслиш свою повагу до його захоплення. І увагу до іменинника.

  • Дякую, таточку. Завтра піду вибирати подарунок.

  • Якщо хочеш, я допоможу тобі вибрати, замолоду я теж захоплювався шахами. І Сергій мені подобається. Гадаю, він гарний товариш.

  • Спасибі, тату, за пораду й допомогу. Який ти в мене молодець! Чудово мене розумієш.




  1. Від імені семикласника, який захоплюється грою в шахи, складіть розповідь про його улюблене заняття. Використайте деякі з поданих нижче слів і словосполучень5.

Спортивна секція, шахова партія, турнірна таблиця, спортивний розряд, майстер спорту, гросмейстер, шахова комбінація, шахова задача, рокіровка (перестановка фігур), цейтнот (нестача часу для обдумування ходів), шах, мат, пожертвувати конем (турою), сеанс одночасної гри, шаховий комп’ютер.


  1. Складіть діалог, можливий між двома школярами-колекціонерами поштових марок. Мета спілкування: домовитися про ознайомлення з колекцією співрозмовника та висловити захоплення справою колекціонування. Використайте деякі з поданих нижче слів і словосполучень. “Проговоріть” діалог за особами6.

Клясер (альбом для колекції марок), пінцет, перфорація, штемпель, тематична добірка, ювілейна марка, раритет (цінна рідкісна річ), підробка, магазин “Філателія”, журнал “Філателіст”, дизайн (художнє проектування, оформлення), колорит.


  1. Складіть діалог між двома однокласниками, один з яких захоплюється інформатикою. Мета спілкування одного з них: висловити власне захоплення роботою з комп’ютером і спонукати співрозмовника записатися до гуртка інформатики при Центрі дитячої та юнацької творчості або на відповідні курси. Мета другого: дізнатися, наскільки корисним і цікавим є навчання інформатики. У діалозі використайте деякі з поданих нижче слів і словосполучень. “Проговоріть” діалог за особами7.

Комп’ютерна грамотність, монітор, дисплей, системний блок, клавіатура, “миша”, дискета, компакт-диск з комп’ютерною програмою, захисний екран, принтер, картридж, сканер, інсталяція (встановлення програми), база даних.


  1. Складіть діалог, що міг би відбутися між вами та вашим товаришем (подругою). Ваша мета: розповісти про своє улюблене заняття. У формі роздуму висловіть причини вашого захоплення саме цією справою8.




  1. Уявіть собі, що надзвичайна життєва обставина позбавила вас можливості зустріти бабусю, яка за годину приїздить до вас з рідного села (міста). Повідомити рідню ви не маєте змоги, тому змушені доручити найближчому товаришу (подрузі) зустріти бабусю на автовокзалі (залізничному вокзалі). Складіть діалог, що міг би відбутися між вами й товаришем з цього приводу. Детально опишіть зовнішність вашої бабусі. Використайте в діалозі деякі з поданих нижче слів і словосполучень. “Проговоріть” діалог за особами9.

Серед натовпу пасажирів, привертає погляд, неможливо сплутати, на пероні, важенний багаж, гостинці для рідні, гостинність, розгубленість, надзвичайна лагідність, виняткова чемність, кінцева зупинка тролейбуса, оплата за проїзд, станція метро, за адресою, міська метушня, висотні будинки, гамірливі вулиці.


  1. Уявіть собі, що ваші батьки виїхали у тривале закордонне відрядження. Ви живете у сім’ї старшої сестри. У вас народився племінничок. Складіть текст листа до тата й мами (ви побачитесь лише через півроку). Опишіть зовнішність синочка вашої сестри – найпершого онука ваших батьків. Через портрет немовляти передайте власне ставлення до дитини. Висловіть ставлення до щасливої події10.




  1. Разом з сестрою ви запрошені на день народження до вашої однокласниці. З сестрою ви домовилися про зустріч біля пам’ятника у міському парку. Зустрівшись, ви разом повинні вирушити у гості, сестра незнайома з вашою однокласницею і не знає її адреси. Сталося так, що ви затримуєтесь і не встигаєте на зустріч. Єдиний вихід – потелефонувати іменинниці й попросити зустріти сестру. Складіть діалог (телефонна розмова) між вами та однокласницею. Опишіть зовнішність сестри. Не забудьте попросити пробачення. “Проговоріть телефонну розмову за особами11.




  1. Товариш звернувся до вас з проханням допомогти розшукати рідкісну книжку, яка потрібна йому для підготовки реферату. Ваша мама перейнялася його проханням і виявила книжку в бібліотеці установи, де вона працює. За годину він повинен був прийти до читальної зали бібліотеки. В останню мить з’ясувалося, що до установи вашого товариша не пропустять (установа режимна). Мама погодилася винести йому книжку до дверей установи. Домашнього телефону ваш товариш не має. Він дзвонитиме вам. Складіть текст телефонної розмови між ним та вами. Опишіть зовнішність вашої мами. “Проговоріть” телефонний діалог за особами12.




  1. Прочитати уривок з гуморески Остапа Вишні. Який стиль використав письменник у діалозі? З якою метою? Про який процес праці йдеться в гуморесці? Переказати розповідь про процес смаження риби, замінивши стиль на діловий (на зразок кулінарної книги)13.


Завітав якось до Петра Петровича Недовершигори голова сусіднього колгоспу Степан Іванович Кульбаба. Пригостили його смаженим коропом. Степан Іванович пригощався та все:

  • Ох і короп! Таке, хоч і сковорідку ковтай! І як ви його смажите, Василівно?

  • Та як? Луску обчищу, потрохи викину, присолю, борошенцем присиплю, вершкове масло на сковорідку, щоб воно зашкварчало, а потім в неї коропа… Можна цілого. Можна покраяти…

  • Та, бачите, в мене й сковорідка є, і борошно є, і вершкове масло єсть… А не виходить!

  • А ставок у вас єсть?

  • Нема!

  • Е, тоді не вийде! Ставок треба викопати, напустити туди коропячого малька, він виросте, і тоді вже вийде! Ох і шкварчатиме! А без цього не вийде!




  1. Виразно прочитайте діалог за особами. Поясніть значення виділених слів. Між ким могла відбутися така розмова? Яка мета спілкування (у кожного співрозмовника)? 14

  • Будьте люб’язні, чи не могли б ви мені допомогти?

  • З охотою. Слухаю вас.

  • Чи не підкажете, як дістатися Зоологічного саду?

  • На метро потрібно доїхати до зупинки “Політехнічний інститут”, перейти на протилежний бік вулиці, будь-яким тролейбусом проїхати одну зупинку Можна пройти пішки, там недалеко.

  • Дуже вам вдячний. Ще одне запитання.

  • Прошу.

  • Де і як можна придбати вхідні квітки до зоосаду?

  • Каса розташована біла входу. Ціна символічна. Зрозуміло, що харчування, лікування, профілактика захворювань тварин обходяться недешево. В основному зоосад існує завдяки пожертвуванням відвідувачів та допомозі спонсорів.

  • Вельми дякую за таку інформацію. Подумаю, чим особисто я можу допомогти. Ще раз дякую за пояснення, до побачення.

  • Бувайте здорові.




  1. За поданим у попередній вправі зразком складіть діалог, можливий між відвідувачем зоопарку та службовцем. Мета спілкування відвідувача: з’ясувати, як і чим він може нагодувати тварин (слона, ведмедя, вовка, мавпу). Мета його співрозмовника: нагадати правила поведінки в зоопарку, пояснити, що підгодівля тварин відвідувачами часом має трагічні наслідки. Використайте деякі з поданих нижче слів і словосполучень. “Проговоріть” діалог за особами15.

Клітка, вольєра, загорожа, майданчик для молодняка, умови, наближені до природних, басейн, скелястий рельєф, імітація (підроблення, наслідування) степового ландшафту, режим харчування, шкідлива їжа, непристосований шлунок, отруєння, небезпека для життя, можливе каліцтво, злочинне нехтування правилами, трагічні наслідки, дражнити, привертати увагу, ризикувати життям.


  1. Складіть діалог, що міг би відбутися між школярем, який прийшов переглянути циркову виставу, та службовцем цирку. Мета спілкування школяра: з’ясувати, чи не можна під час вистави або після неї пройти за лаштунки і “познайомитися” з тиграми. Мета його співрозмовника: розтлумачити правила поведінки в цирку під час вистави та поза нею. Використайте деякі з поданих нижче слів і словосполучень. “Проговоріть” діалог за особами16.


Гардероб, сектор, арена, прохід, відповідно до зазначеного в квитку місця, крісло, програма, антракт, парад-але, фінал, буфет, афіша, акробати, жонглери, клоуни, дресирувальники, уніформісти (працівники арени), декорації, реквізит.


  1. Уявіть собі, що недільного дня ви з мамою та меншим братом вирушили на прогулянку до міського парку. Вашу увагу привернули атракціони. Мама пішла придбати квитки, попросивши вас тим часом розтлумачити братові правила поведінки на каруселях, на гойдалках, у пневматичному тирі. Особливо мама просила вас пояснити, як слід поводитися біля водойм, яких у парку так багато. Складіть і “проговоріть” за особами діалог, можливий між вами та братом17.




  1. Прочитати текст. З’ясувати значення виділених слів. Дати відповіді на запитання: сфері життя суспільства вживається публіцистичний стиль? Яка мета публіцистичного стилю? Які жанри публіцистичного стилю вам відомі? У формі плану виписати з тексту головні ознаки публіцистичного стилю18.


Зразок.

Головні ознаки публіцистичного стилю:

  1. інформативність;



3)

та ін.
Публіцистичний стиль – це різновид літературної мови, що використовується у суспільно-політичній сфері життя. Його вживають в газетах, суспільно-політичних журналах, пропагандистських виступах, агітаційно-пропагандистських радіо- та телепередачах.

Публіцистичний стиль існує в таких жанрах, як звернення, відозва, прокламація, передова стаття, замітка, огляд, інтерв’ю, радіо-, кіно-, телепубліцистика та ін.

Метою публіцистичного стилю є точно, доступно, яскраво інформувати читача (слухача) про найважливіші події життя нашої країни та за рубежем, викликати в нього певне ставлення до того, про що сповіщається, а інколи й спонукати до певних дій. Отже, публіцистичний стиль виконує дві функції: інформативну (повідомлення) та впливу (агітаційна функція).

Мета публіцистичного стилю зумовлює головні його ознаки: інформативність, логічність, фактографічність, образність, відверту оцінність.

За Ф.Гужвою

Словник


Пропаганда – поширення й роз’яснення певних ідей, вчень, поглядів. Агітація – поширення певних ідей з метою політичного впливу на людей, дія, що має на меті переконати в чомусь, спонукати до чогось. Прокламація – листівка, друкована відозва агітаційного характеру. Функція – призначення. Логічність – тут: розумність, внутрішня закономірність.

1 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 44.


2 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 44.

3 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 44.

4 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 26.

5 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 26.

6 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 27.

7 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 27.

8 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 27.

9 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 36.

10 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 36.

11 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 36.

12 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 36-37.

13 Глазова О. Рідне слово: Посібник з розвитку зв’язного мовлення: 7 клас. К.: Магістр-S, 1999, 56 с. – С. 20.


14 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 12.

15 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 12.

16 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 13.

17 Глазова О. Рідне слово. Посібник з розвитку зв’язного мовлення. 7 клас. Вид. 2-е. К., Магістр-S, 1999, 54 с. – С. 13.

18 Глазова О. Рідне слово: Посібник з розвитку зв’язного мовлення: 7 клас. К.: Магістр-S, 1999, 56 с. – С. 37-38.

Схожі:

Що потрібно зробити перед початком проекту?
Придбати/позичити необхідні пристрої, (камера, сканер, проектор, тощо) для роботи учнів у створені проекту
Поглиблене вивчення англійської мови в Скадовській гімназії
«Thema Actuall». Учні школи ІІ ступеня мають можливість факультативно вивчати новогрецьку мову, учні-старшокласники відвідують факультатив...
Безперечно, що найефективніше оволодіння основними мовленнєвими навичками...
Тут мають певні переваги рольові ігри, тому що вони стосуються виду діяльності, у якому учні отримують роль, яку вони повинні зіграти,...
Доповідь ректора М. В. Полякова на зборах трудового колективу серпень 2014 р. Дніпропетровськ
Колективом університету проведено значну роботу та вжито конкретних заходів з удосконалення організаційного, кадрового, науково-методичного...
Звітний період Попередній період Усього активів
Борислав, вул. Потік,5, адміністративний корпус конференцзал. Реєстрація акціонерів для участі у загальних зборах з 10 год. 00 хв...
“1 6 “ квітня 201 3 року, об 14 год. 00 хв
Реєстрація акціонерів (їх представників) для участі у загальних зборах з 13 год. 00хв до 13 год. 50 хв. Право участі у загальних...
Останній день весни та перший день літа особливо запам’яталися найменшим...
Новомиргорода завітали народний художній колектив України, хореографічний ансамбль «Росинка»; зразковий художній колектив, студії...
Формування інноваційної особистості на уроках біології: ресурсне забезпечення освітнього процесу
Реформування системи біологічної освіти – одне з найважливіших завдань сьогодення. Традиційне навчання не може бути провідним у цілісному...
Митний реєстр сприяє захисту прав інтелектуальної власності на митному кордоні
В даному реєстрі зазначаються всі необхідні характеристики товарів, що містять такі об’єкти, а також відомості щодо власників прав,...
Перелік навчально-наочних посібників, технічних засобів навчання...
Обладнання, яке необхідно придбати для комбінованої майстерні замість слюсарних та деревообробних верстаків
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка