|
Скачати 213.7 Kb.
|
ПРОГРАМА оптимізації процесів оподаткування та збільшення надходжень до районного бюджету на 2016-2017 роки Замовник програми: Коломийська районна рада Болюк Б.В. __________ Керівник програми: Заступник голови районної ради Угорський М.В. _________ ПОГОДЖЕНО: Начальник юридичного відділу виконавчого апарату районної ради Охрімець C.В. ___________ ЗМІСТ
Паспорт «Програми оптимізації процесів оподаткування та збільшення надходжень до районного бюджету на 2016 - 2017роки»
Замовник програми: Коломийська районна рада Болюк Б.В. __________ Керівник програми: Заступник голови районної ради Угорський М.В. _________ 1. Основні положення Програма складає комплекс взаємопов'язаних окремих завдань спрямованих на реалізацію державної політики та пріоритетних напрямів створення сучасної інформаційної інфраструктури Коломийської ОДПІ спрямованої на удосконалення механізму справляння податків, запобіганню порушенню законодавства у сфері оподаткування, уникнення втрат місцевого бюджету. Удосконалення форм та методів адміністрування податків та платежів до міського бюджету повинно відбуватися водночас з розширенням масово-роз'яснювальної роботи з платниками податків, яку сьогодні неможливо уявити без активного співробітництва із засобами масової інформації. Діяльність працівників державної фіскальної служби замикається на різних формах офіційного спілкування із платниками податків - тобто широкими масами населення. Передусім важливими є питання сплати податку з доходів фізичних осіб, плати за землю, єдиного податку, декларування доходів громадян та подання податкової звітності в електронному вигляді. Враховуючи місцеву специфіку і фінансовий стан традиційно профільних галузей і підприємств, пріоритетом є розвиток малого і середнього бізнесу. Його легалізація, створення ефективних податкових умов діяльності - ось шлях до розширення бази оподаткування та збільшення надходжень до бюджету. Необхідно відзначити, що більшість платників податків усвідомлюють громадянський обов'язок щодо сплати податків і прагнуть до співпраці з фіскальною службою, адже є очевидним те, що саме її модернізація і є тим інструментом держави, що забезпечує дотримання чинного податкового законодавства. Удосконалення діяльності фіскальної служби включає такі основні елементи:
Програма розроблена на основі аналізу проблем, що перешкоджають розвитку та повному використанню податкового потенціалу. Необхідність реформування фіскальної служби, підвищення ефективності її діяльності обумовлені значним збільшенням суб'єктів підприємництва, що потребує переходу до світових цивілізованих норм в оподаткуванні, все більшою концентрацією оподатковуваних оборотів у фізичних осіб, а також необхідністю створення єдиного інформаційного простору для державного контролю за товарно-грошовими потоками. Вирішення потребують наступні проблеми:
- обробка банківської інформації; - розвиток статистичної звітності, розробка засобів економічного аналізу та прогнозування;
Радикальним кроком удосконалення управління фіскальною службою є зміна традиційних технологій і процедур діяльності фіскальної служби, які полягають у повній комп'ютеризації усіх управлінських процесів і обробки даних, наданих платниками, та ефективному співробітництві з ними. Зазначені заходи потребують відповідного фінансування. У випадку обмеження фінансових ресурсів діяльність фіскальної служби може мати істотні негативні риси, зокрема: модернізація фіскальної служби може обмежитися лише посиленням контролю за загальнодержавними податками; виникнуть певні ускладнення в реорганізації роботи з фізичними особами та із справлянням місцевих податків і зборів; скоротяться можливості підготовки висококваліфікованого персоналу; певною мірою будуть згорнуті роботи в напрямі розширення взаємодії фіскальних органів з іншими організаціями, що відповідно стримає розвиток системи електронної обробки даних. 2. Аналіз бюджетних надходжень. Головне завдання фіскальної служби - максимальне наповнення бюджетів всіх рівнів, щоправда не будь-якою ціною, а шляхом застосування ефективних методів адміністрування податкових платежів направлених на запобігання ухилення від сплати податків та мінімізації податкових зобов'язань, пошуку резервів додаткових надходжень. Коломийська ОДПІ постійно моніторить як кількісні, так і якісні показники розвитку економіки регіону, прагне володіти всіма змінами та тенденціями, які відбуваються в економічних процесах, і ефективно на них реагувати. Це позитивно позначається на мобілізації податкових надходжень. Станом на 01.09.2015 р. на податковому обліку в Коломийській ОДПІ перебуває 791 юридична особа суб’єкт господарської діяльності та 2994 фізичних осіб - підприємців. Протягом січня-вересня 2015 року в результаті дієвої співпраці з платниками податків Коломийською ОДПІ забезпечено надходження податкових платежів до місцевих бюджетів Коломийському району в сумі 33,0 млн.грн., що на 2,7 млн.грн. або на 108,9 відсотка більше ніж за аналогічний період минулого року. До районного бюджету за дев‘ять місяців поточного року забезпечено надходжень 17,3 млн. грн. податкових платежів. Приріст обсягів сплати забезпечено з усіх основних джерел доходів місцевого бюджету. Надходження податку на доходи фізичних осіб склали 17,2 млн.грн., плати за землю 4,9 млн.грн., єдиного податку 3,8 млн.грн.. та акцизного податку 4,6 млн.грн. Виконання бюджетних призначень за 9 місяців поточного року склало 115,4 відсотки. Щороку проводиться широкомасштабна кампанія декларування доходів громадян. В цьому році свої доходи задекларувало 566 громадян. Сума задекларованих доходів становить 12,7 млн.грн., сума ПДФО складає 0,6 млн.грн. В результаті контрольно-перевірочних заходів донараховано 9 –ти громадянам, які не задекларували свої доходи ПДФО в сумі 40,8 тис.грн., які сплачені до бюджету. Однак, завдання фіскальних органів полягає не лише у своєчасному наповненні бюджетів усіх рівнів, а й у якісному обслуговуванні платників податків. Із створенням у 2011 році Центру обслуговування платників при Коломийській ОДПІ було зроблено крок на зустріч платникам податків у підвищенні рівня їх обслуговування. Щоденно послугами Центру обслуговування платників користуються близько 300 платників, яким з початку 2015 року надано більше 9 тисяч адміністративних послуг, необхідних для ведення бізнесу. Найбільша частина адміністративних послуг – 55 відсотків стосувались видачі реєстраційних номерів облікової картки платника податків - 5088; довідок та дозвільних документів – 2433; послуг з реєстрації книжок за розрахунковими операціями та книг обліку доходів і витрат – 1590. Важливим елементом системи обслуговування платників податків є приймання звітності. Підрозділ, який здійснює реєстрацію та обробку податкової звітності, також знаходиться у Центрі. Ми надали платникам можливість електронного звітування, тобто розширюємо дистанційне спілкування. В цьому році прийнято більше 68 тисяч податкових звітів. Треба зазначити, що з 01.01.2015 року до функцій фіскальної служби додались:
Так, в поточному році надійшло 870 запитів на виконання Закону України «Про очищення влади» для перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частиною 3 і 4 ст.1 Закону України «Про очищення влади», отримано 102 запити на проведення спеціальних перевірок. Отримано та здійснюється перевірка достовірності даних 2050 декларацій державних службовців відповідно до ст.12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції». На виконання Закону України «Про очищення влади» для перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частиною 3 і 4 ст.1 Закону України «Про очищення влади», працівником ЦОП направлено 5370 запитів до центральної бази даних. В 2015 році інспекцією здійснюється реєстрація повідомлень про прийняття працівника на роботу, яку раніше проводив центр зайнятості населення. Значно збільшилася кількість звернень громадян щодо довідок про доходи в зв’язку з поданням документів на отримання субсидії. На виконання ПКМУ №106 від 28.02.2015р. «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій» інспекцією здійснюється обробка запитів від управлінь праці та соціального захисту населення про джерела та суми отриманих доходів фізичних осіб. З.Головна мета та основні завдання Програми Головною метою Програми - є збільшення ресурсної бази районного бюджету шляхом широкого використання інформаційних технологій. Перед фіскальною службою поставлені досить напружені завдання з виконання бюджетних призначень та практичної реалізації положень Податкового кодексу, які спрямовані в першу чергу на удосконалення адміністрування податків, зниження податкового - навантаження на бізнес та створення стимулів для інноваційно - технологічного розвитку вітчизняної економіки. Одночасно, в зв'язку із зменшенням з 22 до 11 місцевих податків і зборів необхідно знайти компенсуючі резерви стабільного наповнення районного бюджету. Бюджетним розписом доходів на 2015 рік передбачено залучити до місцевих бюджетів Коломийського району податків та платежів адміністрування яких покладено на Коломийську ОДПІ 38,1 млн.грн. Із запровадженого у 2015 році акцизного податку планується забезпечити 3,6 млн.грн. та 0,1 млн..грн. податку на нерухоме майно. В поточному році особливу увагу буде зосереджено на громадянах, які здійснювали операції купівлі продажу рухомого майна та не сплатили ПДФО до бюджету. У зв'язку з цим планується проаналізувати бази даних, які наявні в інспекції, визначити коло таких платників та залучити до декларування в тому числі за рахунок контрольно-перевірочної роботи. При проведенні документальних перевірок суб'єктів господарської діяльності юридичних і фізичних осіб особлива увага буде приділена фактам порушення трудових прав працівників, зокрема, стосовно отримання роботи з оплатою праці нижче встановленого державою мінімального розміру. Вирішення питання щодо створення комп'ютерної системи, яка б дозволила накопичувати відомості про витрати громадян на дорогі покупки, проведення цивільних угод (біржові, нотаріальні і т. п.) та подальше порівняння цих даних із даними про доходи, вказаними у деклараціях громадян є резервом збільшення надходжень на основі вжиття заходів, спрямованих на недопущення порушень вимог законодавства. Враховуючи результати проведення кампанії з декларування доходів громадян за минулі роки працівники Коломийської ОДПІ докладають усіх зусиль для організації наступної кампанії на більш високому рівні, насамперед за рахунок цілеспрямованої роботи фіскальних органів щодо підвищення якості обслуговування платників та забезпечення добровільності сплати податків. У своїй роботі та, зокрема, під час кампанії з декларування, податківці повинні працювати з платниками податків на засадах партнерства та взаємоповаги. Для цього у фіскальних органах необхідно створити сприятливі умови для процесу подання декларацій, забезпечити відкритий доступ громадян до інформації, доводити та роз'яснювати основні норми законодавства, які регламентують організацію декларування отриманих доходів. Зазначене свідчить, що одним із можливих шляхів збільшення бюджетних надходжень є створення розвинутої інформаційної інфраструктури. Особливості сьогоднішнього рівня податкової інформаційної системи полягає у активному розвитку високотехнологічних рішень які впроваджуються на тлі тривалої експлуатації програмно-апаратних систем і комплексів попередніх поколінь, що найчастіше морально застаріли. Таким чином, застосування сучасних засобів інформатизації є підгрунтям стратегії розвитку, зовнішніми і внутрішніми ресурсами, необхідними для досягнення поставлених цілей. Особливого значення набуває раціональний пошук витрат, які на сьогоднішній день мають загальну тенденцію до зменшення вартості придбання засобів інформатизації та зростання вартості кваліфікованого персоналу. Це дозволить значно зменшити обсяги залучення людських ресурсів для цілей управління робочими процесами та забезпечити максимальне використання існуючих інвестицій в розвиток інформаційних технологій. Цей підхід пов'язаний не лише з вартісними перевагами, але й з перевагами з точки зору покращення ефективності адміністрування податкових платежів та збільшення бюджетних надходжень. Впровадження сучасних інформаційних технологій забезпечить можливість проведення аналітичної роботи з високим рівнем складності, які не можуть виконуватись на менш потужному обладнанні та дозволить широке впровадження ризико - орієнтованої системи адміністрування податків, яке має на меті забезпечити найвищий можливий рівень виявлення та запобігання порушенням податкового законодавства. Управління ризиками та їх упередження важливе для організації профілактичної роботи, вибору протиризикових заходів. Аналіз показників ризику дозволяє своєчасно і адекватно реагувати на несприятливі події з метою уникнути втрат. Оцінка ризиків та їх наслідків дозволяє визначити пріоритети та вибрати відповідні заходи впливу. Ризики бажано виявляти якомога раніше, ще до того, як вони перетворились на проблему, оскільки зазвичай у цьому випадку заходи впливу з метою виправити небажану ситуацію потребують менших ресурсів. Підтримка ефективного поширення інформації один з важливих факторів успішного управління ризиками. У результаті впровадження ризико-орієнтованої системи адміністрування податків стане можливим: -визначення загальної суми податкової недоплати (сукупного податкового ризику); -цілеспрямована діяльність по упередженню несплати податків та зборів (обов'язкових платежів) на основі аналізу причин виникнення (факторів) окремих видів ризиків, їх зв'язків та взаємних впливів; -визначення порогу значимості податкових ризиків з урахуванням наявних ресурсів державної фіскальної служби; -оптимальний розподіл наявних ресурсів між різними напрямками адміністрування податків з урахуванням пріоритетності окремих видів ризиків. У разі створення автоматизованої системи підтримки прийняття рішень (для автоматизації процесів управління ризиками) ризико-орієнтована система адміністрування податків перетвориться на потужний інструмент регулювання економічних процесів. Головні вимоги, які виконуватимуть податківці, це конкретна робота на результат та забезпечення ефективної діяльності Коломийської ОДПІ. Безумовно, за будь яких обставин, поставлені перед інспекцією завдання є безумовними до виконання. Тому, разом зі стандартними формами роботи, розроблено комплекс організаційних заходів, які направлені на забезпечення головної мети - недопущення невиконання бюджетних призначень та зриву виконання запланованих державних програм. Програма спрямована на вирішення таких основних завдань: 1. Формування правових, організаційних, економічних, фінансових та методичних передумов розвитку фіскальної служби. 2. Застосування та розвиток сучасних інформаційних технологій у процесі оподаткування суб'єктів господарювання. 3. Формування системи інформаційних ресурсів: 3.1. Організація прес-конференцій, брифінгів, засідань "круглого столу", сеансів телефонного зв'язку "гаряча лінія" задля роз'яснення податкового законодавства та доведення актуальних питань податкової тематики.
3.5. Створення мережі інформаційного забезпечення між податковою службою та органами державної влади та місцевого самоврядування. Державна податкова служба володіє надзвичайно великим масивом інформації про платників податків, про діяльність фіскальних органів та іншою конфіденційною інформацією, яка може бути використана в роботі інших державних установ.
8. Розробка функціональних вимог до інформаційної системи з метою автоматизації процедур адміністрування податків. 9. Організація кампанії декларування доходів громадян. 10. Оснащення робочих місць працівників податкової інспекції, які безпосередньо здійснюють обслуговування платників податків, сучасною комп’ютерною технікою. Застосування автоматизованої системи обробки інформації, наданої платниками, значною мірою сприяє вдосконаленню роботи фіскальних органів, у тому числі шляхом зменшення кількості перевірок.
13. Заміна та встановлення додаткового мережевого обладнання. 4. Очікувані результати. Виконання Програми дасть змогу:
- підвищити оперативність та якість відповідей на звернення громадян. Удосконалення інформаційно-розвиненої державної фіскальної служби, а саме центру з обслуговування платників податків в Коломийській ОДПІ є запорукою успішного виконання всіх завдань, визначених законодавством, та дозволить уникнути значної кількості наявних проблем. Робота такого центру дасть можливість впровадити індивідуальний підхід до кожного платника, що має на меті зміну формату відносин між фіскальною службою та бізнесом, а також створення ефективної системи обслуговування платників податків. 5.Заходи на виконання Програми
Фінансове забезпечення реалізації заходів Програми здійснюється за рахунок коштів районного бюджету (в межах передбачених коштів). Замовник програми: Коломийська районна рада Болюк Б.В. _________ Керівник програми: Заступник голови районної ради Угорський М.В. _________ |
Інформація про хід виконання рішення районної ради від 14. 06. 2012... Х/12 «Про Програму оптимізації процесів оподаткування та приведення у відповідність до затверджених норм Центру з обслуговування... |
НАКАЗ НАЧАЛЬНИКА фінансов ого управління ПЕТРІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВН... Про затвердження Інструкції по заповненню форм бюджет-ного запиту до проекту районного бюджету на 2013 рік та прогнозу районного... |
Додаток 1 до Інструкції по заповненню форм бюджетного запиту до проекту... ... |
ПРОГРАМА розвитку освіти міста Синельникового на 2010-2016 роки Програма розвитку освіти міста Синельникового на 2010-2016 роки (далі Програма) розроблена з урахуванням особливостей регіону, традицій,... |
ПРОГРАМА розвитку освіти міста Синельникового на 2010-2016 роки Програма розвитку освіти міста Синельникового на 2010-2016 роки (далі Програма) розроблена з урахуванням особливостей регіону, традицій,... |
РАЙОННА ПРОГРАМА оптимізації процесів оподаткування та приведення... Центру з обслуговування платників податків Коломийської об’єднаної державної податкової інспекції |
Програми боротьби з онкологічними захворюваннями на 2010-2016 роки Затвердити районну програму боротьби з онкологічними захворюваннями на 2010-2016 роки (далі – Програма), що додається |
Програма фінансової Підтримки КП «Коломийського районного комунального... Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст ст. 56,57 Господарського кодексу України, Законом України «Про загальнодержавну... |
Комплексна Програма забезпечення містобудівною документацією Коломийського... Попередня Схема районного планування Коломийського району була розроблена у 1978 році. На цей час у зв’язку з політичними та економічними... |
Цільова програма протидії епідемії туберкульозу в Коломийському районі... Цільової програми протидії епідемії туберкульозу в Коломийському району на 2013-2016 роки |