|
Скачати 97.59 Kb.
|
Виховний захід «О слово рідне, хто без тебе я ?» Свято рідної мови / Турнір мовознавців (Актова зала оформлена книжковою виставкою, плакатами з висловлюваннями видатних діячів про мову, назвами станцій (конкурсів), вишиттям, калиною, українським тином, глечиками, соняхами, мальвами). В центрі – столи для команд із назвою кожної. Учні у вишиванках, з бейджиками, де вказане ім’я дитини й емблема, девіз команди. Учасники – учні 7-8 класів (турнір мовознавців), учні 6 та 11 класів – вступна і заключна частини (обрамлення). (Виходять троє дівчат із свічками і промовляють слова молитви)
За долю України я боюсь, - З молитвою звертаюся до Бога І мовою вкраїнською молюсь. Прошу для України в Бога щастя І захисту для всіх її дітей. А мова українська, мов причастя, Теплом своїм торкається грудей …
Мою вкраїнську мову порятуй. І в світлий день пришестя, в день майбутній Вкраїні Царство Щастя приготуй.
І віщим й вічним Словом освяти серця. В народі українськім відродися, Бо тут твоя калинова земля! (Пісня «Молитва») Ведучі.
Щиро вітаємо вас на нашому святі української мови «О слово рідне, хто без тебе я?»
А через півстоліття з тієї іскри розгорівся всесвітній вогонь: тепер земляни щорічно відзначають Міжнародний день рідної мови.
(Інсценізація, 11кл._) (Виходять читці)
І ось воно тепер співа, бринить. Бринить, співає українська мова, Чарує, тішить і п’янить.
Звучи в розмові, повсякчас звучи. Говориш ти – говорить Україна. О рідне слово, більше не мовчи!
Іскрися жартом, піснею злітай. Над нами квітни завжди веселково, Щоб сяяв щастям український край.
прозоре диво калинове. Хай квітне, пломенить червоно в сім’ї великій, вольній, новій. (Пісня «Україна калинова») Турнір мовознавців Слово вчителя-ведучого Ну що б, здавалося, слова?! Слова та голос – більш нічого. А серце б’ється, ожива, Як їх почує. Знать від Бога І голос той, і ті слова … Т. Шевченко Дуже традиційно і родинно зібралися ми в цьому залі в ці урочі шевченківські дні на святі рідної мови. Мова – це, дійсно, один з найбільших духовних скарбів нації. Тому свою любов до солов’їної мови, ерудованість, здатність пірнути до її найглибинніших таємниць продемонструють сьогодні команди учнів 7 та 8 класів на турнірі мовознавців. Запросимо їх до зали і послухаємо їхні візитівки, які журі буде мати змогу оцінити за п’ятибальною шкалою. (Оплески. Входять команди, представляють себе та сідають за ігрові столи) Сьогодні головне навіть не швидкість, а повнота і правильність ваших відповідей, які оцінюватиме вельмишановне журі . Отже, розпочинаємо перший конкурс . «Розминка» В: Я задаю по 4 запитання для кожної команди, і, крім того, на кожну команду чекає одне цікаве запитання від суперників. Відповіді даєте з обговоренням у 10 секунд. Оцінка – 1 бал за правильну відповідь. Запитання для 7 класу
Запитання для 8 класу
Другий наш конкурс – «Супер – речення» В: Кожній команді протягом 2 – 3 хвилин треба проаналізувати речення (воно без деяких розділових знаків) зі всіх боків. А потім вам будуть поставлені запитання по ньому. Речення однакове в обох команд. Оцінка – 5 балів. Запитання для кожної команди:
(Письмово на листочку. Передають журі) Третій конкурс «Змійка» В: Кожен член команди (9 чоловік) одночасно підходить до дошки і пише слово, підкреслює орфограму. За кожне правильно написане слово команда отримує 1 бал. Слова: Проїзний, духмяний, піччю, секрет, стежечка, просьба, паризький, всього – на – всього, шістсот. Четвертий конкурс «Запитання на вибір» В: В центрі залу розцвіла квіточка з десятьма пелюстками. Кожна має свій номер і цікаве мовне запитання на звороті. Представники команд по черзі вибирають пелюстки і відповідають на запитання, попередньо його зачитавши для всіх. Якщо нелегко відповісти, можна 10 секунд порадитися з командою, тоді відповідати. За кожну правильну відповідь – 1 бал. П’ятий конкурс «Капітанський» В: Капітани команд по черзі зачитують підготовлені заздалегідь віршовані або прозові твори – етюди про улюблену пору року. Наступний конкурс «Швидше, швидше, швидше …» В: Кожна команда за 2 хвилини повинна дати якомога більше відповідей на поставлені запитання. Кожна правильна відповідь – 1 бал. 7клас 8лас 1) Скажіть українською одуванчик ковер 2) Виправте помилку закрий двері самый красивый у формі будинок 3) Що означає фразеологізм зробити з мухи лізти на рожен слона 4) Назвіть букву, яка стоїть п’ятою після букви к в алфавіті 5) Назвіть фразеологізм зі око рука словом 6) Визначте частину мови коса три слова 7) Чи правильне буква а - у слові яма - три твердження? головна букви і три звуки 8) Що означають газда вивірка діалектизми 9) Утворіть прикметник Овруч Золотоноша від власної назви 10) Утворіть жартувати усміхатися дієприслівник від слова 11) Назвіть префікс у скипіти недовчити Сьомий конкурс – «Редактор» В: На листочках кожній команді будуть подані словосполучення і речення. Протягом 2 хвилин відредагуйте їх і зачитайте правильні мовні конструкції. Максимальна оцінка – 6 балів. (Музика) Наступний конкурс «Знак рівності» В: Ви маєте встановити відповідність між запозиченими словами і їхніми власне українськими синонімами за 2 хвилини. Максимальна оцінка – 7 балів.(Музика) Відповіді зачитайте. Дев’яте змагання – «Синонімічна дуель » В: Дібрати до поданих слів якомога більше синонімів за 1 хвилину. Оцінка – 5 балів. Відповіді озвучте. Десятий конкурс «Фразеологічний бар’єр» В: Визбирайте з речень фразеологізми і розкрийте їх лексичне значення за 1 хвилину. Максимум балів – 3. Відповіді зачитайте. Одинадцятий конкурс «Анаграма» - творчий і цікавий В: Ви маєте утворити від поданих слів нові шляхом перекомбінування літер, складів за 1 хвилину. Максимальна оцінка – 4 бали. Відповіді зачитайте. І завершальним акордом нашого турніру стане конкурс «Поезія» . В: Кожна команда за 2 хвилини має написати й зачитати привітання – побажання у віршах для суперників. Оцінка – 5 балів. А поки наші команди творять, ми проведемо конкурс «Закінчи прислів’я» із вболівальниками. В: Завершіть, будь ласка, прислів’я:
(Виступи з поезіями команд) Ведуча. Коли осягаєш багатство рідної мови, мимоволі дивуєшся: який все – таки могутній творчий геній нашого народу! А який тонкий та дотепний український гумор! Ось хоча б гуморески П.Глазового. Дорогі діти! Українську мову і літературу треба добре знати, щоб не було вам так, як отій дівульці, про яку зараз розкажуть. Гумореска називається «Гаряча філософія». Читець Не боялася дівулька Ні лайки, ні бійки. Закінчила школу На нещасні «трійки». Але в мами є знайомий В університеті. «Будеш ти на філософськім Вчитись факультеті». Так, явившись на екзамен, Лепнула дівулька, Що жив колись на Вкраїні Філософ Каструля. І сказав екзаменатор, Вставши із-за столу:
В кулінарну школу. І закінчила дівулька Курси кулінарні. Пече тепер пиріжечки І оладки гарні! І на кухні порядкує Рукою твердою, І не плутає Каструлю Зі Сковородою. Ведуча А буває ще й так: «Кухлик» Дід приїхав із села, ходить по столиці, Має гроші – не мина жодної крамниці. Попрохав він:
Кухлик той, що скраю. Продавщиця: - Што? Чего? Я не понімаю.
Той, що збоку смужка.
Еслі ето кружка! Дід у руки кухлик взяв І насупив брови:
Продавщиця теж була гостра та бідова:
Ні к чему мнє мова. І сказав їй мудрий дід:
Бо якраз така біда в моєї корови. Має, бідна, язика і не знає мови. Ведуча Любі друзі! Сьогодні ми мали унікальну можливість поринути в атмосферу любові і добра, насолодитися красою рідного слова. Робімо все, щоб наше слово зазвучало повсюди, щоб рідна мова зайняла почесне місце в нашій державі, бо «мова – це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекатимемо її». (Виходять читці)
Любить його мене навчила мати. Воно у серці ніжністю цвіте І гріє так, немов батьківська хата.
Коли нам важко і коли страждаєм На крилах ангела у небеса летить, Молитвою нам душу зігріває.
Вишневі усмішки квітують дивоцвітом. Вони лікують, пролітає час - І знов надія сонечком нам світить.
У солов’їні переходить трелі. У хороводі музики слова – Візитка української оселі.
Вбирало часу неповторні миті. Це наш безцінний золотий запас, Це наша сутність в многоликім світі. (Пісня про мову) Ми щиро дякуємо усім глядачам, вболівальникам, а особливо нашим конкурсантам. Вони гідно сьогодні показали себе, перевірили знання з рідної мови, проявивши і творчість, і обізнаність, і любов до української мови. Тож подякуємо їм щедрими оплесками за їхню працю. А поки журі вирішує долю команд, послухайте вірш нашого земляка Б.Легкого, присвячений світочу української нації Т.Г.Шевченкові «В минулім часі не кажіть про нього». Цьогоріч, 26 квітня, минає 170 років з дня виходу у світ першого Шевченкового «Кобзаря», а 22 травня щороку світ ще раз вшановує Тараса, бо саме в пору травневих заметілей відбулося перепоховання Шевченка із Петербурга у Канів. Тому прикладаймось до цілющого джерела Шевченкового духу і будьмо вірними його заповітам. (Підсумки журі. Вручення грамот). |
Тема : О слово рідне, хто без тебе я ?! Мета: Удосконалювати культуру мовлення учнів, дати поштовх, до роздумів про дбайливе поводження з мовою, самовдосконалення; розвивати... |
Є в світі одне слово, перед яким усі народи низько схиляють голови.... На стінах плакати: «Мамо, тобі тихесенько вклонюсь…», «Без рідної мови, без пісні, без мами збідніє земля назавжди», «Серце матері... |
Конкурс «Привітання». Завдання: Пояснити свою емблему та назву команди.... Обладнання: плакати зі словами видатних людей про мову; роздавальні картки; таблички з цифрами від 0 до 9, годинник, ребуси |
Виховуємо загальнолюдські цінності Кущенко С. В., Кубявка О. Ю. Мово рідна, слово рідне! |
Виховуємо загальнолюдські цінності Кущенко С. В., Кубявка О. Ю. Мово рідна, слово рідне! |
X. ВСТУПНЕ СЛОВО ДО ОБШИР. ПРАВИЛ Боже слово принявши, були як добра земля, принесли повні й обильні плоди праведности, як написано: „А посіяне на добрій землі це... |
1. Як плаче серце, біль не передати Навіщо і кому це потрібно. Хто послав тобі смерть не тремтячою рукою Тільки так нещадно, так зло і непотрібно. Хто пустив тебе до... |
Тема. Загальна характеристика частин мови ... |
УРОК НА ТЕМУ: «Слова з прямим і переносним значенням» Діти, нам дароване велике багатство – рідне слово. Берегти, плекати цей скарб, вивчати його – наш з вами святий обов’язок |
Який має бути справжній вчитель??????????????? Учитель… коли вимовляєш це слово, завжди охоплює якесь хвилювання начебто б нічого особливого й немає в цьому слові, звичайна назва... |