Тема. Створення форм та звітів у БД


Скачати 82.06 Kb.
Назва Тема. Створення форм та звітів у БД
Дата 13.04.2013
Розмір 82.06 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Бухгалтерія > Документи


Тема. Створення форм та звітів у БД.

Мета: навчитися основ роботи зі створення звітів і форм у програмі Access.

Матеріальне забезпечення: ПК з програмою Access, інструкції, мультимедійний проектор.

Короткі теоретичні відомості

Форма — об'єкт бази даних, який зазвичай має графічний інтерфейс і призначений для введення і відображення даних в базу. Можна сказати, що форма — це віртуальний бланк, який полегшує заповнення бази даними.

Елементи управління СУБД — це графічні елементи (поле, кнопка, малюнок), які може містити форма для зручності відображення даних для користувача.

Принципи використання форм:

  • форми можуть відображати тільки один запис за один раз у простому форматі;

  • форми можуть відображати незмінні поля і поля, що можна редагувати;

  • форми можна робити схожими на звичайні паперові бланки;

  • форми можуть містити дані з кількох таблиць;

  • форми можуть містити графіки і діаграми;

  • форми дозволяють автоматизувати задачі користувача і створити меню користувача.

Використання форм, окрім кращої візуалізації даних, дає низку додаткових можливостей: на формі можна зручно розташувати:

  • поля типу О.LЕ з картинками, фотографіями тощо;

  • елементи керування: кнопки, перемикачі тощо.

  • написи: заголовки форми, рубрик (а також розмалювати форму чи задати фоновий рисунок-заставку: сутінки, глобус, хмари тощо);

  • обчислювальні поля (це також елементи керування) для відображення результатів обчислень, виконаних на базі наявних полів;

• закладки (багатосторінкові форми, де поля групують за змістом на різних закладках).

Є кілька способів створення форм, а саме:

  • автоматично за допомогою команди Авто-форма;

  • за допомогою майстра форм:

  • «вручну» за допомогою конструктора форм;

  • комбінованим способом.

Звіт — об'єкт бази даних, призначений для подання на друк і підсумкових документів за наявною у БД інформацією». Звіт можна створити на основі таблиць і запитів. Для того щоб подати дані, які зібрані у БД. у звичному для користувача вигляді, потрібно створити звіт.

Способи створення звітів:

  1. конструктор (не для початківців):

  2. майстер звітів:

  3. автозвіти.

Як і у випадку форм оптимальним є комбінований спосіб: звіт створюють за допомогою майстра звіту, а пізніше дооформляють його «вручну» за допомогою конструктора.

Складові частини звіту:

  • заголовок:

  • верхній колонтитул (заголовки стовпців таблиць);

  • область даних:

  • примітка групи і підсумок за групою);

  • нижній колонтитул (номер сторінки);

  • область приміток звіту (підсумкові обчислення по всіх записах:

За допомогою елементів керування у звіт можна додавати рисунки, діаграми, інші об'єкти. Дані редагувати у звіті не можна.
Практична частина
Хід роботи



Операції

Дії користувача



Відкрити програму Місrosoft Access

Виконати самостійно та записати дії



Відкрити файл БД Відділ кадрів

Виконати самостійно та записати дії



Додати до таблиці Посада поле Відпрацьовані_дні та заповнити його даними(заповнити стовпці)

Виконати самостійно та записати дії



Побудувати форму Посада (за допомогою функції Автоформа: стрічкова) для заповнення даними таблиці Посада. Введіть кілька записів

Создание/Об'єкт Форми / Створити / Автоформа: джерело даних — таблиця Посада / ОК



Побудувати форму Відділ (за допомогою функції Автоформа: у стовпчик) для заповнення данними таблиці Відділ. Введіть кілька записів

Об'єкт Форми / Створити / Автоформа: у стовпчик, джерело даних — таблиця Відділ /ОК

(виконується автоматично)



За допомогою майстра створити форму Співробітники таблиці Співробітники, помістивши всі поля:

1) у стовпчик;


Об'єкт Форми / Створити / Майстер форм, вибрати таблицю Співробітники, вибрати всі поля — ». вид У стовпчик,



У режимі Конструктор внести зміни до форми Співробітники:

1) створити командну кнопку з назвою Відділи, дія якої полягає у відкритті форми Відділ;

3). створити гіперпосилання на таблицю Посада

Виділити форму Співробітники / натиснути кнопку Конструктор:

1) в області даних форми відкрити контекстне меню та вибрати Панель елементів, на якій вибрати інструмент Кнопка / категорія — робота з формою, дія — Відкриття форми, впорати форму Відділ / текст (назва кнопки) — Відділи / Готово;

2) меню Вставка / Гіперпосилання, зв'язок з файлом. — Закладка, Відділ_кадрів, ім'я об'єкта — форма Посада / ОК



За допомогою пошуку знайти всіх співробітників, які працюють методистами. Після закінчення роботи закрити форму

Відкрити форму Співробітники / Главная/ Знайти / у полі Зразок ввести методист / Знайти далі



Створити підлеглу форму до таблиці Співробітники, що буде використовувати дані таблиць Відділ та Посада. Вибрати таблицю Посада — як тип поля зв'язку даних

Об'єкт Форми / Створити / Майстер

форм, вибрати всі поля трьох таблиць — », крім полів зв'язку даних (Код_.відділу та Код_посади), увімкнути перемикач Підлеглі форми для таблиць Посада та Відділ, виділити таблицю Відділ — як тип зв'язку даних / вибрати зовнішній вигляд Табличний, / стиль — глобус / назва головної форми Співробітники 1 Готово



У режимі Конструктор внести зміни до форми Співробітники1: змінити послідовність переходу таким чином, щоб поле Посада заповнювалось після поля Ім'я

Виділити форму Співробітники_підлег-ла_форма, натиснути кнопку Конструктор,

в області заголовку форми відкрити контекстне меню та вибрати Послідовність переходу, мишкою перетягнути відповідне поле, куди потрібно, те саме проробити і в області даних



Створити звіт Оплата_праці. який видавав би дані про робітників: прізвище, відділ, посада, телефон, ставка, відпрацьовані дні

Об'єкт Звіти / Майстер звітів, джерело — таблиця Співробітники /ОК / вибрати таблицю Співробітники та перенести в колонку вибраних полів поля Прізвище та До-машня_адреса, з таблиці Відділ — поле Відділ, з таблиці Посада — поле Посада, / вибрати тип звіту / ввести назву Оплата праці / Готово



У режимі Конструктор у звіті Оплата_праці створити обчислювальне поле Зарплатня. Зарплатню обчислюють за формулою: =(Ставка/21)*Відпрацьовані дні

Об'єкт Звіти / Оплата праці / Вид / Конструктор, на Панелі елементів обрати інструмент Напис, встановити курсор в область Верхнього колонтитула, виділити область для елемента та ввести назву Зарплатня; на Панелі елементів обрати інструмент Поле, встановити курсор в Область даних, виділити область для елемента та ввести формулу: =[Ставка]/21*[Відпрацьовані дні]; / зберегти зміни у звіті



Контрольні запитання




  1. Яке призначення, форм?

  2. Які є способи створення, форми?

  3. Форма — це файл з даними чи спосіб відображення даних?

  4. Яке призначення конструктора форм?

  5. Які переваги таблиць над формами?

  6. Як переміщати об'єкти по полю конструктора форми?

  7. Як вставити кнопку у форму?

  8. Як створити форму?

  9. Як вилучити запис у формі? Чи буде він вилучений з бази даних?

  10. Як ввести дані у форму?

  11. Яке призначення ключового поля?

  12. Яке призначення, звітів?

  13. З яких частин складається звіт?

  14. Для чого призначений верхній колонтитул?

  15. Яка різниця між таблицею і звітом?

16.Яка різниця між формою і звітом

Схожі:

Тема уроку. Створення форм і звітів
Мета: навчальна: ознайомити з поняттями «форма» та «звіт», з призначенням цих понять; формувати навички створення форм та звітів...
Тема. Комплексне використання форм, запитів та звітів для автоматизації...
Формування вмінь та навичок комплексного використання форм, запитів та звітів. Закріплення вмінь та навичок створення вільних форм,...
Тема: Створення звітів та макросів у Microsoft Access. Мета
«звіт», «заголовок звіту», «область даних», «макрос»; пояснити учням основні принципи створення звітів та макросів
Створення звітів та корегування їх властивостей в режимі конструктора....
Формування вмінь та навичок створення звітів та елементів керування звітів в режимі конструктора. Закріплення вмінь та навичок використання...
Тема: Створення та обробка бази даних в Access
...
Тема по програмі
Тема уроку: Поняття запиту. Створення запитів. Виконання обчислень у запитах. Створення та редагування звітів
Тема. Створення звітів за допомогою майстра
Систематизація та застосування знань стосовно джерела даних, рівнів групування, порядку сортування даних, формування зовнішнього...
Тема. Створення звітів за допомогою майстра
Систематизація та застосування знань стосовно джерела даних, рівнів групування, порядку сортування даних, формування зовнішнього...
Тема : Створення нової бази даних. Створення звітів
Звіт – об’єкт бази даних, призначений для оформлення потрібних даних з БД згідно з вимогами стандартів. Звіти створюються на основі...
Тема. Створення звичайних, підпорядкованих та пов'язаних форм за...
Формування вмінь та навичок створення форм за допомогою майстра для коригування та аналізу даних. Закріплення вмінь використання...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка