Шляхи вирішення завдань


Скачати 119.37 Kb.
НазваШляхи вирішення завдань
Дата03.11.2013
Розмір119.37 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Проект “Крок до здоров’я”

в системі оздоровчої та профілактичної роботи з учнями 1-4 класів

Здоров’я – це не відсутність хвороб, а рівень життєвих сил організму

Мета.Формування в учнів початкових класів ціннісних орієнтирів на здоровий і безпечний спосіб життя

Завдання проекту

  1. Виховувати школяра в дусі відповідального ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих як до найвищої індивідуальної та суспільної цінності.

  2. Створювати умови для зміцнення організму дитини через загартування.

  3. Використовувати надбання народної родинної педагогіки, що сприяє оздоровленню дитячого організму.

  4. Формувати в учнів навики свідомої безпечної поведінки.

  5. Забезпечувати співпрацю з громадськими організаціями, закладами, що сприяють здоровому способу життя.

Шляхи вирішення завдань


    1. Використання засобів фізичного виховання.

    2. Фізкультурно-оздоровча діяльність.

    3. Використання різноманітних форм рухової активності.

    4. Застосування засобів фізичного вдосконалення.

План реалізації проекту

  1. Щоденні години руху на свіжому повітрі.

2. Систему заходів, що сприяють загартуванню організму дитини.

3. Ранкова гімнастика.

4. Створення оздоровчої ігротеки з елементами народознавства.

    1. Тематичні години безпеки (із залученням представників

відповідних служб).

6. Використання елементів фітотерапії (збір та заготівля лікарських рослин, використання фітонапоїв, створення аромакуточків тощо).

7. Акція “Медова кулінарія” (проведення свят, конкурсів, досліджень щодо вивчення та представлення цілющих властивостей меду).

8. Спортивно-масова робота (родинно-шкільні естафети, конкурси, змагання, дужання, вікторини).

9. Перегляд та обговорення відеоматеріалів про здоровий спосіб життя.

10. Проведення спортивно-оздоровчих просвітницьких свят, ранків, днів здоров’я, презентацій.
Результативність проекту
1. Зниження рівня захворюваності учнів простудними хворобами.

2. Підвищення інтересу до самостійної пропаганди здорового способу життя та безпечної поведінки

3. Активізація розумової активності.

4. Зниження рівня тривожності.

Зміст проекту
Гігієнічні та оздоровчі фактори

зміцнення здоров’я школярів

Завдання зміцнення здоров’я дитини передбачає загартування її організму. З цією метою заняття фізкультурою за можливістю слід проводити на повітрі, а проводячи їх у приміщенні, дотримуватись гігієнічних вимог.

На формування в учнів фізичної культури впливають гігієнічні та оздоровчі фактори

Гігієнічні фактори - це режим дня школяра і дотримання правил гігієни.

Діяльність дитини слід організовувати так, щоб виконувались рекомендації гігієни у навчанні, праці, відпочинку, харчуванні, заняттях фізичними вправами тощо. Правильний режим дня (в школі і вдома) запобігає перевтомі, сприяє активізації розумової та пізнавальної активності школярів, усуває нераціональну витрату часу.

Для того щоб діти дотримувались встановленого для них режиму дня й вдома, вчителю необхідно проводити роз'яснювальну, роботу як з дітьми, так і з батьками.

Режим дня учня у школі:

8:30– 8:40 – ранкова гімнастика

10:00 –10:30 – сніданок

Упродовж дня : фізкультурно-оздоровчі занняття,ігри під час перерв, хвилинки-здоровинки під час уроків,

Створення та презентація путівників здоров’я та безпеки (кожен клас у визначений день тижня)

12:40 –13:00 – година руху на свіжому повітрі

13: 00 –14:00 – обід

14:00 –16:00 – екскурсії, прогулянки

Важливе місце у режимі роботи початкової школи відведено організації рухової активності учнів. Адже рухова активність, яку дитина проявляє в процесі фізичного виховання є необхідною умовою нормального розвитку її центральної нервової системи. Існує тісний взаємозв’язок між руховою діяльністю дитини та її розумовим розвитком.

Виконання цілеспрямованих рухових дій посідає важливе місце в житті дітей молодшого шкільного віку і є одним з дійєвих факторів розвитку їхньої емоційно-вольової сфери, джерелом позитивних емоцій І.П.Павлов назвав задоволення, яке дістає людина від рухової діяльності, “м’язовою радістю”.

Однією з найпоширеніших форм роботи у цьому напрямку є проведення щоденних “Годин руху на свіжому повітрі”

„Година руху на свіжому повітрі” починається щодня о 12:40 год, проводиться на спортивному майданчику з учнями кожного класу, триває одну астрономічну годину і включає ті види фізичних вправ, які викликають в дітей найбільший інтерес.

Ось приклад тижневого циклу „ Годин руху на свіжому повітрі”.

Цикл Годин руху на свіжому повітрі


Понеділок – день ритмічної гімнастики (для дівчаток) і атлетичної (для хлопчиків).

Протягом цієї години дівчата отримують основи культури руху та виконують танцювальні па в таких танцях: вальс, полька, „Летка-Єнка”, „Маленькі каченята”, тощо. А хлопці займаються атлетичною гімнастикою, під час якої вивчають методику формування м’язової маси, збільшення сили та гнучкості.

Вівторок – день спортивних та народних ігор. Протягом цього дня, залежно від погодних умов і місця занять проводяться такі спортивні та народні ігри: волейбол, футбол, бадмінтон,

„ Рибалка й риби”, „Квач”, „Веребей”, „Вовк і кози” та інші, під час яких учні засвоюють техніку й тактику цих ігор і розвивають фізичні якості : швидкість, спритність, витривалість.

Середа – легкоатлетичний день. Учні, використовуючи вправи з навантаженням і форми тренування в колі, формують швидкісно-силові якості, спритність, гнучкість.

Четвер – день рухливих народних ігор та естафет. На цьому занятті проводять „ Веселі старти”, різні рухливі народні ігри, естафети, що сприяють формуванню рухливості, спритності, витривалості.

П’ятниця – день витривалості. На цьому занятті проводились народні ігри для розвитку витривалості („ Ворони”, „ Передай іншому”, „Ковбаса”), учні бігли 30 м, змінюючи біг на швидку і спортивну ходу, а також швидкий крос на повільний.

Під час реалізації проекту активно використовуються і природні оздоровчі фактори. У теплу пору року дітей варто привчати ходити босоніж. Саме так вважають у школі. Цю традицію народної педагогіки, тепер дещо призабуту, палко підтримав видатний український педагог В.Сухомлинський. У своїй відомій книжці "Серце віддаю дітям" він розповідає про те, як сільські діти - шестилітки прийшли першого дня до школи: "Майже всі діти святково вдягнені, в новеньких черевичках... Чому ж батьки намагаються захистити дитячі ніжки від землі, вранішньої росі й гарячої, розпеченої сонцем землі? Все це вони роблять з добрих намірів, а виходить погано: з кожним роком усе більше дітей взимку хворіють на грип, ангіну, коклюш. А треба так виховувати дітей, щоб вони не боялися ні спеки, ні холоду"'. Тому вчителі, за згодою батьків, пропонують дітям під час прогулянок шкільним садком ходити босоніж, звичайно, наголошуючи на обережність.

Гра як засіб гігієнічного виховання


З давніх-давен в Україні будь-які зібрання дітей супроводжуються ігровою діяльністю. На подвір'ї чи вулиці, в полі, лісі, на річці є змога повправлятися в подоланні перешкод, лазінні по деревах, бігу наввипередки, ходінні по скелях, метанні каміння, палиць на відстань та в ціль.Змагалися та вправлялися у стрільбі з лука, бігали за обручем, стрибали через вогонь.

Як і в інших народів, узвичаєними і традиційними для українців були різні фізкультурні ігри та спортивні змагання на народних святах, урочистостях та гулянках. Боротьба, біг, скачки, гирі, метання тощо збирали велику кількість бажаючих помірятися силою, спритністю, влучністю. Дуже емоційно, з великою підтримкою вболівальників проходили різні спортивні ігри. Все це постійно активізувало атмосферу змагальності в дитячому середовищі і налаштовувало на самовдосконалення а орієнтацією на кращі фізкультурно-спортивні результати.

Відтак абсолютно справедливе судження про те, що дитячі рухливі ігри виховують спритність, витривалість, силу та гартують організм. А ще — активізують сферу морально-етичного виховання особистісних рис та якостей: відвагу, рішучість, ініціативу, товариську взаємовиручку; привчають долати фізичні та психічні навантаження; створюють у дітей мажорний, бадьорий, веселий настрій.

Значення народних рухових і фізкультурно-спортивних ігор не обмежується лише виконанням конкретних завдань фізичного розвитку і вдосконаленням особистісних якостей людини. Як елемент культурної спадщини народу, ігрова форма вияву активності людини служила й служить задоволенню її потреб у відпочинку, розвагах, пізнанні світу, фізичному вихованні.

Різноманітні рухи і дії дітей під час гри позитивно впливають на їх серцево-судинну, дихальну та інші системи організму, на загальний фізичний розвиток, настрій, розумову і фізичну працездатність, стан здоров’я.

Велику роль відіграють ігри у вихованні свідомої дисципліни в учнів, розвитку і вдосконаленні навичок культури, у формуванні в них правильного поняття про норми поведінки.

Відповідно до віку дітей ігрові завдання наповнюються соціальним змістом.

Саме у дитячому віці необхідно “запрограмувати” маленьку людину на здоровий спосіб життя, прищепити їй стійку відразу до шкідливих звичок.

Наповнення гри гігієнічним змістом допоможе у вихованні навичок виконання режиму дня, загартування організму, культури харчування і культури поведінки, особистої гігієни, раціональної організації вільного часу. З цією метою творчою групою вчителів початкових класів створено “Народну оздоровчу ігротеку”

Народна оздоровча ігротека

Претягування по колу”

Гравці діляться на дві рівні команди й розташовуються одна поза колом, а інша в середині кола. Гравці стають обличчям один до одного. Завдання гравців, що перебувають у колі, - втягти в коло своїх суперників, а тих, що стоять поза колом, - витягти противника за межі кола. Гра відбувається у вигляді коротких сутичок, тривалістю 1-2 хвилини. Втягнені в коло й витягнуті з кола виходять із гри. Тягти можна тільки захопивши партнера за руки або за пояс. Перемагає та команда, в якій після 4-6 сутичок залишиться більше гравців.

М’яч середньому”

Гравці утворять 3-4 кола. У них має бути порівну учасників. Усередині кожного кола ведучий. Він отримує м’яч, кидає його по черзі кожному з гравців, які стоять у колі, нікого не пропускаючи, і має піймати його назад. Якщо м’яч не впіймали, то той, хто промахнувся, біжить по нього, повертається на місце, і кидок повторюють. Коли м’яч повернеться до ведучого від останнього гравця, той піднімає його над головою. Команда, що раніше закінчила перекидання м’яча, виграє.

В’юни”

У командах по 6-7 гравців. Кожна команда шикується в колону по одному. За сигналом той, хто стоїть першим, швидко повертається навкруги, після чого другий бере його за пояс, потім вдвох, потім утрьох і т.д. Гра закінчується, щойно останній учасник однієї з команд приєднається до своєї колони й усі повернуться навколо осі.

Біг по купинках”

Перед кожною командою від старту до лінії фінішу на відстані 1-1,5м одне від одного креслять кола діаметром 30- 40 см (на прямій або звивистій лінії). За сигналом учителя перші номери, перестрибуючи з кола в коло, добігають до кінцевої лінії, після чого найкоротшим шляхом повертаються й передають естафетні палички наступним гравцям. Вручивши естафетну паличку наступному номеру, кожен гравець стає в кінець колони. Виграє команда, яка раніше закінчила гру.

Півнячий бій”

Гравці стають один проти одного на одній нозі, другу згинають, руки складають на грудях. Стрибаючи на одній нозі, Кожен намагається плечем штовхнути супротивника, змусити його заточитися опустити другу

ногу – тоді бій виграно.

Грати можна й сидяче. Пояс (ремінець) зв’язують кільцем. Гравці присідають і надягають кільце на коліна так, щоб ноги не можна було розігнути. Руки просовують під коліна. Стрибаючи в такому положенні на носках, гравці намагаються штовхнути один одного плечем. Той, хто не втримає рівноваги, програє.

Гра „Півнячий бій” має відбуватися на невеликому майданчику, за межі якого виходити не можна.

Не втрачай рівноваги”

Гравці стають обличчям один до одного на відстані простягнутих рук. Стопи зімкнуті. Піднявши руки на рівень грудей, кожен по черзі вдаряє однією або двома долонями по долонях противника. Можна ухилятися від удару, зненацька розводячи руки. Хто зрушиться з місця хоча б однією ногою – програє.

Повернися вчасно”

Коли діти зупиняться на відпочинок, вчитель шикує всіх у шеренгу, потім пропонує їм розійтися й повернутися рівно через 5 хвилин. За годинником він визначає час, витрачений кожним гравцем, і повідомляє результати. Гру повторюють двічі-тричі. Перемагають ті, хто найточніше зумів розрахувати час. Надалі можна запропонувати дітям повернутися через 7,10,15 хвилин тощо.

Можна зробити інакше: кожному видати папірець, де написано, через скільки хвилин він має повернутися (через 2,3,5 тощо), і повідомити результати після повернення учнів.




Фрагменти із пошукової роботи учнів початкової школи

Фруктовий гороскоп

Для поповнення необхідних вітамінів в організмі медична астродієтологія рекомендує людям, народженим під різними знаками Зодіаку, таке меню:
Овен – сік білокачанної капусти та киселі з м’якоті дині.

Телець – сік буряковий та кисіль з айви.

Близнята – сік яблучний і кисіль із чорноплідної горобини.

Рак – сік смородини та кисіль з журавлини.

Лев – сік виноградний, кисіль яблучний.

Діва – сік із шовковиці та кисіль вишневий.

Терези – сік абрикосовий та кисіль із ревеню.

Скорпіон – сік морквяний, кисіль смородиновий.

Стрілець – сік огірковий, кисіль сливовий.

Козеріг – сік гранатовий, кисіль з агрусу.

Водолій – сік гарбузовий, кисіль із червоних порічок.

Риби – сік сливовий, кисіль абрикосовий.

Рекомендації

щодо використання ефірних олій

Досліджено, що ефірні олії допоможуть попередити стрес, при навчанні зняти напругу, полегшити адаптацію до несприятливих факторів зовнішнього середовища, перебороти невпевненість і невдачі, підвищити працездатність і пам'ять, поліпшити точність виконання завдань. Використати ефірні олії можна й в аромалампі або просто змастити зап'ястя, шию, чоло, за вухами.
   У таблиці представлено відповідний фрагмент ефірних олій і знаків зодіаку.

ЕФІРНІ ОЛІЇ Й ЗНАКИ ЗОДІАКУ

КОЗЕРІГ

22.12 – 20.01

м'ята, герань, коріандр

ВОДОЛІЙ

21.01–20.02

грейпфрут, лаванда, лимон, апельсин, розмарин

РИБИ

21.02–20.03

грейпфрут, лаванда, лимон, розмарин, коріандр

ОВЕН

21.03–20.04

м'ята, сосна, лимон, троянда, розмарин, коріандр

ТЕЛЕЦЬ

21.04–20.05

м'ята, лимон, лавр, розмарин

БЛИЗНЮКИ

21.05–21.06

герань, лаванда, апельсин, троянда, розмарин, васильки

РАК

22.06–22.07

бергамот, грейпфрут, сосна, лаванда, лимон

ЛЕВ

23.07–23.08

коріандр, лимон, апельсин, лавр, троянда, розмарин

ТЕРЕЗИ

24.09–23.10

герань, лаванда, троянда, розмарин, м'ята, коріандр

ДІВА

24.08–23.09

герань, апельсин, троянда, васильки

СКОРПІОН

24.10–22.11

васильки, сосна, лимон, лавр, апельсин, розмарин

СТРІЛЕЦЬ

23.11–21.12

коріандр, грейпфрут, лимон, лавр, троянда, васильки


   
Завжди цікаво проходять виховні заходи, пов'язані з питаннями впливу на здоров'я музики, розповсюджених й улюблених фруктів і овочів, які допомагають поліпшити пам'ять, підвищити настрій, дати сили для навчання. Невідоме про відоме – це завжди викликає інтерес. Наприклад, морква! Вітамін А! Що можна ще сказати про цей овоч? А виявляється, що крім вітаміну А, морква, за рахунок стимуляції обміну речовин у мозку, полегшує вивчення напам'ять – рекомендується перед "зубрінням"! А капуста? Щоб пройшов страх, їжте салати з капусти перед іспитами, і Ви спокійно з ними впораєтеся – за рахунок зниження активності щитовидної залози знімає нервозність.
   І можливо не багато учнів замислюється над тим, що глюкоза поставляє енергію для клітин, лецитин поліпшує пам'ять і здатність до концентрації.

Схожі:

6 – 10 вересня 2010 р в м. Алушта, АР Крим, Україна відбулася VI...
Ників міністерств і відомств, науково-дослідних інститутів, виробничих і комунальних організацій, вузів, неурядових організацій з...
ДИДАКТИЧНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ЦІННОСТЕЙ УЧНІВ У НАВЧАННІ ІСТОРІЇ
Перш ніж говорити про дидактичні шляхи формування цінностей учнів, визначимо основні висхідні категорії, що створюють систему понять,...
ІНФОРМАТИКИ
Розвиток навичок і вмінь практичного застосування електронних таблиць для вирішення конкретних завдань
Тема магістерської або бакалаврської дипломної роботи
Планування виконання завдань на гетерогенному кластері на основі вирішення задачі (0,1)-рюкзак
„Соціально-економічні проблеми ВІЛ/СНІДу, наркоманії та алкоголізму...
Опис досвіду „Організація роботи з питань профілактики ВІЛ /СНІДу в навчальному закладі”
Актуальні проблеми іншомовної освіти в Черкаській області та шляхи їх вирішення
Чи є умови для здійснення цієї мети в Черкаській області? Що було зроблено і що робиться, щоб ця мета стала реальною?
Шкільна географічна освіта у новому навчальному році: нагальні проблеми і шляхи їх вирішення
Землю як планету людей, виховує патріотизм і любов до свого краю, Батьківщини, вчить орієнтуватися в складних світових соціально-економічних...
Лекція ГЛОБАЛІCТИКА ЯК НАУКА Глобалістика: особливості та предмет дослідження
Отже, це комплексна наукова дисципліна, що вивчає походження, прояви і шляхи вирішення глобальних проблем, а також взаємодію екологічних,...
НАКА З
Конкурс покликаний забезпечити залучення школярів до вирішення завдань, які мають практичне значення для розвитку науки і техніки,...
Уроку в темі Тема: Електричний струм у розчинах і розплавах електролітів
Виховна – виховати прагнення до самостійного вирішення поставлених завдань; реалізовувати комплексний підхід до виховання; підвищувати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка