|
Скачати 87.47 Kb.
|
Бойцун С.П. для 3-4 класу Тема «МОЛОКО ТА ЙОГО РОДИНА» (Молоко та молочні продукти) Мета: розширити уявлення дітей про їжу, корисну для здоров’я; поглибити знання учнів про різні групи продуктів та їх значення в раціоні харчування; ознайомити учнів з властивостями молочних продуктів як однієї з найважливіших груп дитячого харчування Обладнання: зображення різних видів молочної продукції; нагрудні картки з зображенням молочних продуктів (склянка молока, пляшка кефіру, шматочок плавленого сиру, тарілка сиру зі сметаною та інші зображення); уривки з українських народних казок, у яких згадується молоко та молочні продукти; рецепт сир домашній; грамота для присвоєння звання «Знавець молочних страв». Завдання: - Розширити поняття про групи їжі та їхні основні функції; - дати уявлення про молочні продукти та їх властивості; - ознайомити учнів з поняттям порції в харчуванні; - надати рекомендації щодо порції молочних продуктів у добовому раціоні молодших школярів. Ключові поняття: групи продуктів , поживні речовини, щоденний раціон, порція, молочні продукти. Перебіг заняття І . Мотивація навчальної діяльності Здоров'я - це багатство, Яке Господь нам дав, І треба, щоб з дитинства Його ти цінував. Здоров'я не придбаєш За гроші, пам'ятай. Його від Бога маєш, Про це не забувай. Бережи здоров'я змалку, Бо хазяїн тіла - ти. Щоб життя прожити довге, Себе треба берегти. ІІ. Актуалізація опорних знань
- Прочитайте вислів , який належить давньогрецькому філософу Сократу: «Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того, щоб жити», і посніть, як ви його розумієте? - Дайте відповіді на питання: З чого складається їжа? (Їжа складається з різноманітних продуктів: молочні продукти, м`ясо, риба, яйця; крупи, хліб, соки, овочі і фрукти). Чому людина їсть? (Людина їсть тому, що саме з їжею в організм потрапляють речовини, необхідні для розвитку і життя людини). Яку їжу ви вживаєте? (Вчитель слухає відповіді учнів). Що любите їсти найбільше? (Діти називають свої улюблені страви). Учитель. Отже, на сьогоднішньому занятті ми будемо говорити про здорове харчування: Усе в житті піде чудово, Якщо будеш ти здоровим: І духовно і фізично, Будеш людям симпатичним. ІІІ. Робота з новим матеріалом Учитель. Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож до Країни Здоров’я і затримаємось на зупинках: 1. Зустріч з Принцесою Харчування та Питайликом. 2. Загадкова. 3. Вітамінна. 4. Молочна. 5. Ігрова. - Розгляньте малюнки. Назвіть продукти, що належать різним групам їжі. Розкажіть, яка їжа вам найбільше смакує. - Чи повинна їжа бути різноманітною? (Так). - А тепер ми з вами вирушаємо в Країну Здоров’я, місто «Добростравія». - Хто зуміє пояснити це слово? І зупинка «Принцеса харчування». Повідомлення учнів. Дівчинка. Я - Принцеса Харчування, старша дочка Королеви Здоров’я. Харчування – неодмінна умова вашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів. Від того, яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я. Отже, щоб бути здоровим, потрібно правильно харчуватися. А ще у мене є помічники - мої братики. Це – вітаміни. Слово «вітамін» походить від латинського слова «vita» - життя. Назва ця - не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму. Хлопчик. Вітамін В: Я необхідний для розумової і фізичної праці. Вітаміни групи В містяться у гречаній та вівсяній крупах, у горосі, печінці, м’ясі, яйцях. Хлопчик. Вітамін С: Я підвищую протидію організму захворюванням, сприяю росту. Багато мене у овочах: капусті, помідорах, цибулі, картоплі, а найбільше – у ягодах чорної смородини, у плодах шипшини. Хлопчик. Вітамін D: Я зміцнюю кістки. Вітамин D міститься у яйцях, печінці, молочних продуктах, риб’ячому жирі. Крім того вітамин D людина отримує з власної шкіри, у якій він утворюється під дією сонячних променів. Учитель: Ми вдячні тобі, Принцесо, і твоїм братикам за зустріч з нами. А зараз ми перевіримо, чи зрозуміли тебе діти. Гра. - Якщо це корисно – плескаємо в долоні, а якщо ні - сидимо тихо. Можна переїдати? – Їсти треба 4 рази на день? + Під час їжі вживання їжі можна відволікатись? – Їжа повинна бути різноманітною? + Їсти треба швидко, не пережовуючи їжу? – Сіль потрібна людині у великій кількості? – ІІ зупинка «Загадкова» Учитель. Відгадайте, у яких відгадках міститься вітамін С? - Шкір має 7, а сльози випустить усім. (Цибуля) - Що то за голова, що лиш зуби і борода. (Часник) - Сидить баба серед літа, у 100 сорочок одіта. (Капуста) - Я кислий, був зелений, а потім пожовтів, з країн морських і південних прилетів. (Лимон) - Росте зелений кущик, червоні ягідки. Торкнись його - вкусить. (Шипшина) - Хтось на кущиках висипав намистинки чорні, їх збирають в кошики дівчата моторні. (Чорна смородина) 4. Фізкультхвилинка «Зайченята» Сірі зайчики маленькі (Вушка є у них довгенькі) В лісі грались, веселились, — Працювати вже стомились. А щоб добре працювати, Треба трішки пострибати. Відпочили, розім'ялись Й до роботи знову взялись. Учитель. Діти, подивіться на дошку і пригадайте, як звуть цих казкових героїв? (Фея Смачнюля та Питайлик) – Звідки вони прийшли до нас? (З абетки харчування) – Назвіть продукти, які зображені на картинці. – Розкажіть, які продукти ви вживаєте найчастіше. (Відповіді дітей) Учитель. Молодці. Їжа – це білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини, вода. Людина росте приблизно до 24-х років. І вона повинна споживати тваринні і рослинні жири: свиняче сало, вершкове масло, сметану, сир, олії, крупи вівсяні, гречані крупи. Овочі і фрукти.
І поживне, і смачне, Біле, пінне, запашне. Залюбки малята п'ють, Здоровенькими ростуть. Отже, тема нашої розмови «Молоко та молочні продукти». ІІІ зупинка «Молочна». (Робота в групах. За правильну відповідь діти отримують фішку). Учитель: (Кожній групі роздані малюнки, з якими вони будуть працювати). На малюнках ви бачите продукти однієї групи, до якої групи вони відносяться? (Молочні продукти) Пальчикова гімнастика – Закрийте пучками пальців однієї руки зображення продуктів молочної групи (малюнки). – Якими поживними речовинами вони багаті? (Білками). Учитель. Білки є будівельним матеріалом для організму. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки чому людина росте. Принцеса Харчування. Відгадайте загадки про тварин, які дають молоко, що п’ють люди? Голодна реве, а нагодована жує, Дітям усім молоко дає. (Корова) Недарма в Індії корова вважається священною твариною. Наступна загадка: Пасеться на лугу тварина: Пухка і сіра, як хмарина. Вона нам вовною дає Турботу і тепло своє. (Вівця) Біла копиця йде води напитися, Хвицає ногами, буцає рогами, Бородою трясе, молоко несе, Ласує лозою, зветься… (Козою) Учитель. Сьогодні ми будемо говорити про коров’яче молоко. Молоко – рідкісний створений самою природою харчовий продукт. У молоці містяться всі поживні речовини необхідні дитячому організму. А тепер послухайте загадку і скажіть, з чого виготовляються названі продукти? На сметану, масло, сир Нам воно згодиться. І корисне, і смачне, Тече, як водиця. Колір в нього, наче сніг, Пригощу їм вас усіх! (Молоко) А тепер скажіть, що виробляють з молока? (Відповіді учнів) Вчитель. Представники з кожної групи дітей підготували повідомлення про відомі молокозаводи Сумської області. Представник першої групи. У нас в Сумах є молокозавод під назвою «Добряна», який виготовляє смачну різноманітну молочну продукцію. Представник другої групи. В Сумській області відомі молокозаводи із дуже смачною продукцією в Ромнах та Шостці. Представник третьої групи. Поруч з молоком мають бути присутні молочнокислі продукти: кефір, сир, ряжанка, йогурт, які підвищують апетит, легко засвоюються. Йогурт – займає головне місце серед молочних продуктів. По-перше, він легко засвоюється організмом, а по-друге, покращує засвоєння вітамінів, які надходять до організму з інших продуктів. Йогурт можна використовувати як соус до салатів, або замінити ним сметану. Молочні продукти слід вживати 2-3 порції на добу. ІV. Зупинка «Ігрова» Конкурс «Відгадай». Учитель прикріплює на дошці чотири зображення ємностей з молоком. Під кожним зображенням написане речення, яке учням необхідно закінчити. – «Якщо молоко залишити на добу в теплі, воно скисне і утвориться…» – «Якщо молоко, яке скисло, злегка підігріти, з нього утвориться маса білого кольору, яку називають…» – «Якщо молоко поставити в гарячу духовку і потримати його там декілька годин, то утвориться…» – «Якщо в гарячу духовку на декілька годин поставити молоко, яке скисло, то утвориться…» Конкурс – «Реклама сиру». Вчитель пропонує учням створити етикетки на листках – завданнях різних сирних товарів (наприклад: сирок в шоколаді, плавлений сирок, твердий сир та інші). Конкурс – «Народна мудрість». Назвати прислів’я або приказки, у яких згадується молоко та молочні продукти: - Кашу маслом не зіпсуєш. - Де млинці, там і ми. - Живе, як кіт у маслі. Аналіз роботи з батьками. Разом з дітьми вони протягом тижня записували, які молочні продукти були в сім’ї та в якій кількості вживала їх дитина. Підсумок заняття. Учитель. Діти, перед кожною групою дерево. В мене на столі – листочки з назвами різних продуктів. Вам треба вибрати і повісити на дерево листочки з назвами продуктів, які виготовляють з молока. Молодці! Здоров’я - це сила! Здоров’я – це клас! Хай буде здоров’я у вас і у нас. |
Молоко продукт харчування, найбільш досконалий за своїм складом.... Цінність молока полягає в ідеальній збалансованості поживних речовин. Молочні продукти грають величезну роль у харчуванні людини,... |
Тема «Молоко та молочні продукти» Мета заняття: Поглибити знання учнів про різні групи продуктів та їх значення в раціоні харчування |
Урок 3 клас Абетка харчування. Математика. Тема: Молоко та його родина Молоко – рідкісний, створений самою природою харчовий продукт. У глибоку давнину цей унікальний продукт лікарі називали «еліксиром... |
ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ Молоко та молочні продукти займають особливе місце у раціональному та дієтичному харчуванні |
ПЕРЕЛІК нових надходжень нормативних документів (НД) у фонд ДП ”Житомирстандартметрологія”... МОЛОКО ТА МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ. Правила приймання, відбирання та готування проб до контролювання |
Молоко коров’яче І ВЕРШКИ Мета: Ознайомити учнів з асортиментом молока та сформувати знання про його хімічний склад. Розвивати уважність та наполегливість |
3. Список продуктів, які треба купити: Хліб; Молоко; Картоплю; 4 ... |
Тема. Родина Мета Обладнання: підручники, роздавальний матеріал, дерева родоводу, дерево родина-школа, аудіозапис |
Урок-1 Тема: Що таке родина? Українська родина і українознавство Розвивати почуття патріотизму та національної самосвідомості. Виховувати почуття любові до батьків, до рідного краю; бажання примножувати... |
Любі друзі! Хоч маленькі Ми вже добре знаєм, Що зовемся українці... Ми з вами всі — український народ, який складається з родин великих і малих, дружних і працьовитих. Родина — це не тільки родичі... |