Тема «МОЛОКО ТА ЙОГО РОДИНА» (Молоко та молочні продукти)


Скачати 87.47 Kb.
Назва Тема «МОЛОКО ТА ЙОГО РОДИНА» (Молоко та молочні продукти)
Дата 03.11.2013
Розмір 87.47 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Бойцун С.П. для 3-4 класу

Тема «МОЛОКО ТА ЙОГО РОДИНА» (Молоко та молочні продукти)

Мета: розширити уявлення дітей про їжу, корисну для здоров’я; поглибити знання учнів про різні групи продуктів та їх значення в раціоні харчування; ознайомити учнів з властивостями молочних продуктів як однієї з найважливіших груп дитячого харчування

Обладнання: зображення різних видів молочної продукції; нагрудні картки з зображенням молочних продуктів (склянка молока, пляшка кефіру, шматочок плавленого сиру, тарілка сиру зі сметаною та інші зображення); уривки з українських народних казок, у яких згадується молоко та молочні продукти; рецепт сир домашній; грамота для присвоєння звання «Знавець молочних страв».

Завдання:

- Розширити поняття про групи їжі та їхні основні функції;

- дати уявлення про молочні продукти та їх властивості;

- ознайомити учнів з поняттям порції в харчуванні;

- надати рекомендації щодо порції молочних продуктів у добовому раціоні

молодших школярів.

Ключові поняття: групи продуктів , поживні речовини, щоденний раціон, порція, молочні продукти.

Перебіг заняття

І . Мотивація навчальної діяльності

Здоров'я - це багатство,

Яке Господь нам дав,

І треба, щоб з дитинства

Його ти цінував.

Здоров'я не придбаєш

За гроші, пам'ятай.

Його від Бога маєш,

Про це не забувай.

Бережи здоров'я змалку,

Бо хазяїн тіла - ти.

Щоб життя прожити довге,

Себе треба берегти.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Бесіда.

- Прочитайте вислів , який належить давньогрецькому філософу Сократу: «Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того, щоб жити», і посніть, як ви його розумієте?

- Дайте відповіді на питання:

З чого складається їжа? (Їжа складається з різноманітних продуктів: молочні продукти, м`ясо, риба, яйця; крупи, хліб, соки, овочі і фрукти).

Чому людина їсть? (Людина їсть тому, що саме з їжею в організм потрапляють речовини, необхідні для розвитку і життя людини).

Яку їжу ви вживаєте? (Вчитель слухає відповіді учнів).

Що любите їсти найбільше? (Діти називають свої улюблені страви).

Учитель. Отже, на сьогоднішньому занятті ми будемо говорити про здорове харчування:

Усе в житті піде чудово,

Якщо будеш ти здоровим:

І духовно і фізично,

Будеш людям симпатичним.

ІІІ. Робота з новим матеріалом

Учитель. Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож до Країни Здоров’я і затримаємось на зупинках:

1. Зустріч з Принцесою Харчування та Питайликом.

2. Загадкова.

3. Вітамінна.

4. Молочна.

5. Ігрова.

- Розгляньте малюнки. Назвіть продукти, що належать різним групам їжі.

Розкажіть, яка їжа вам найбільше смакує.

- Чи повинна їжа бути різноманітною? (Так).

- А тепер ми з вами вирушаємо в Країну Здоров’я, місто «Добростравія».

- Хто зуміє пояснити це слово?

І зупинка «Принцеса харчування».

Повідомлення учнів.

Дівчинка. Я - Принцеса Харчування, старша дочка Королеви Здоров’я.

Харчування – неодмінна умова вашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів. Від того, яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я. Отже, щоб бути здоровим, потрібно правильно харчуватися.

А ще у мене є помічники - мої братики. Це – вітаміни.

Слово «вітамін» походить від латинського слова «vita» - життя. Назва ця - не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.

Хлопчик. Вітамін В:

Я необхідний для розумової і фізичної праці. Вітаміни групи В містяться у гречаній та вівсяній крупах, у горосі, печінці, м’ясі, яйцях.

Хлопчик. Вітамін С:

Я підвищую протидію організму захворюванням, сприяю росту. Багато мене у овочах: капусті, помідорах, цибулі, картоплі, а найбільше – у ягодах чорної смородини, у плодах шипшини.

Хлопчик. Вітамін D:

Я зміцнюю кістки. Вітамин D міститься у яйцях, печінці, молочних продуктах, риб’ячому жирі. Крім того вітамин D людина отримує з власної шкіри, у якій він утворюється під дією сонячних променів.

Учитель:

Ми вдячні тобі, Принцесо, і твоїм братикам за зустріч з нами. А зараз ми перевіримо, чи зрозуміли тебе діти.

Гра.

- Якщо це корисно – плескаємо в долоні, а якщо ні - сидимо тихо.

Можна переїдати? –

Їсти треба 4 рази на день? +

Під час їжі вживання їжі можна відволікатись? –

Їжа повинна бути різноманітною? +

Їсти треба швидко, не пережовуючи їжу? –

Сіль потрібна людині у великій кількості? –

ІІ зупинка «Загадкова»

Учитель. Відгадайте, у яких відгадках міститься вітамін С?

- Шкір має 7, а сльози випустить усім. (Цибуля)

- Що то за голова, що лиш зуби і борода. (Часник)

- Сидить баба серед літа, у 100 сорочок одіта. (Капуста)

- Я кислий, був зелений, а потім пожовтів, з країн морських і південних

прилетів. (Лимон)

- Росте зелений кущик, червоні ягідки. Торкнись його - вкусить. (Шипшина)

- Хтось на кущиках висипав намистинки чорні, їх збирають в кошики дівчата

моторні. (Чорна смородина)

4. Фізкультхвилинка

«Зайченята»

Сірі зайчики маленькі

(Вушка є у них довгенькі)

В лісі грались, веселились, —

Працювати вже стомились.

А щоб добре працювати,

Треба трішки пострибати.

Відпочили, розім'ялись

Й до роботи знову взялись.

Учитель. Діти, подивіться на дошку і пригадайте, як звуть цих казкових героїв?

(Фея Смачнюля та Питайлик)

– Звідки вони прийшли до нас?

(З абетки харчування)

– Назвіть продукти, які зображені на картинці.

– Розкажіть, які продукти ви вживаєте найчастіше.

(Відповіді дітей)

Учитель. Молодці. Їжа – це білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини, вода. Людина росте приблизно до 24-х років. І вона повинна споживати тваринні і рослинні жири: свиняче сало, вершкове масло, сметану, сир, олії, крупи вівсяні, гречані крупи. Овочі і фрукти.

  • Про який продукт ми з вами будемо говорити, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку:

І поживне, і смачне,

Біле, пінне, запашне.

Залюбки малята п'ють,

Здоровенькими ростуть.

Отже, тема нашої розмови «Молоко та молочні продукти».

ІІІ зупинка «Молочна».

(Робота в групах. За правильну відповідь діти отримують фішку).

Учитель: (Кожній групі роздані малюнки, з якими вони будуть працювати). На малюнках ви бачите продукти однієї групи, до якої групи вони відносяться?

(Молочні продукти)

Пальчикова гімнастика

– Закрийте пучками пальців однієї руки зображення продуктів молочної групи

(малюнки).

– Якими поживними речовинами вони багаті? (Білками).

Учитель. Білки є будівельним матеріалом для організму. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки чому людина росте.

Принцеса Харчування. Відгадайте загадки про тварин, які дають молоко, що п’ють люди?

Голодна реве, а нагодована жує,

Дітям усім молоко дає. (Корова)
Недарма в Індії корова вважається священною твариною.

Наступна загадка:

Пасеться на лугу тварина:

Пухка і сіра, як хмарина.

Вона нам вовною дає

Турботу і тепло своє.

(Вівця)

Біла копиця йде води напитися,

Хвицає ногами, буцає рогами,

Бородою трясе, молоко несе,

Ласує лозою, зветься… (Козою)

Учитель. Сьогодні ми будемо говорити про коров’яче молоко.

Молоко – рідкісний створений самою природою харчовий продукт. У молоці містяться всі поживні речовини необхідні дитячому організму.

А тепер послухайте загадку і скажіть, з чого виготовляються названі продукти?

На сметану, масло, сир

Нам воно згодиться.

І корисне, і смачне,

Тече, як водиця.

Колір в нього, наче сніг,

Пригощу їм вас усіх! (Молоко)

А тепер скажіть, що виробляють з молока? (Відповіді учнів)

Вчитель. Представники з кожної групи дітей підготували повідомлення про відомі молокозаводи Сумської області.

Представник першої групи. У нас в Сумах є молокозавод під назвою «Добряна», який виготовляє смачну різноманітну молочну продукцію.

Представник другої групи. В Сумській області відомі молокозаводи із дуже смачною продукцією в Ромнах та Шостці.

Представник третьої групи. Поруч з молоком мають бути присутні молочнокислі продукти: кефір, сир, ряжанка, йогурт, які підвищують апетит, легко засвоюються.

Йогурт – займає головне місце серед молочних продуктів. По-перше, він легко засвоюється організмом, а по-друге, покращує засвоєння вітамінів, які

надходять до організму з інших продуктів. Йогурт можна використовувати як соус до салатів, або замінити ним сметану.

Молочні продукти слід вживати 2-3 порції на добу.

ІV. Зупинка «Ігрова»

Конкурс «Відгадай».

Учитель прикріплює на дошці чотири зображення ємностей з молоком. Під кожним зображенням написане речення, яке учням необхідно закінчити.

– «Якщо молоко залишити на добу в теплі, воно скисне і утвориться…»

– «Якщо молоко, яке скисло, злегка підігріти, з нього утвориться маса білого кольору, яку називають…»

– «Якщо молоко поставити в гарячу духовку і потримати його там декілька годин, то утвориться…»

– «Якщо в гарячу духовку на декілька годин поставити молоко, яке скисло, то утвориться…»

Конкурс – «Реклама сиру». Вчитель пропонує учням створити етикетки на листках – завданнях різних сирних товарів (наприклад: сирок в шоколаді, плавлений сирок, твердий сир та інші).

Конкурс – «Народна мудрість». Назвати прислів’я або приказки, у яких згадується молоко та молочні продукти:

- Кашу маслом не зіпсуєш.

- Де млинці, там і ми.

- Живе, як кіт у маслі.

Аналіз роботи з батьками.

Разом з дітьми вони протягом тижня записували, які молочні продукти були в сім’ї та в якій кількості вживала їх дитина.

Підсумок заняття.

Учитель. Діти, перед кожною групою дерево. В мене на столі – листочки з назвами різних продуктів. Вам треба вибрати і повісити на дерево листочки з назвами продуктів, які виготовляють з молока.

Молодці!

Здоров’я - це сила!

Здоров’я – це клас!

Хай буде здоров’я

у вас і у нас.

Схожі:

Молоко продукт харчування, найбільш досконалий за своїм складом....
Цінність молока полягає в ідеальній збалансованості поживних речовин. Молочні продукти грають величезну роль у харчуванні людини,...
Тема «Молоко та молочні продукти»
Мета заняття: Поглибити знання учнів про різні групи продуктів та їх значення в раціоні харчування
Урок 3 клас Абетка харчування. Математика. Тема: Молоко та його родина
Молоко – рідкісний, створений самою природою харчовий продукт. У глибоку давнину цей унікальний продукт лікарі називали «еліксиром...
ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ
Молоко та молочні продукти займають особ­ливе місце у раціональному та дієтичному харчу­ванні
ПЕРЕЛІК нових надходжень нормативних документів (НД) у фонд ДП ”Житомирстандартметрологія”...
МОЛОКО ТА МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ. Правила приймання, відбирання та готування проб до контролювання
Молоко коров’яче І ВЕРШКИ
Мета: Ознайомити учнів з асортиментом молока та сформувати знання про його хімічний склад. Розвивати уважність та наполегливість
3. Список продуктів, які треба купити: Хліб; Молоко; Картоплю; 4
...
Тема. Родина Мета
Обладнання: підручники, роздавальний матеріал, дерева родоводу, дерево родина-школа, аудіозапис
Урок-1 Тема: Що таке родина? Українська родина і українознавство
Розвивати почуття патріотизму та національної самосвідомості. Виховувати почуття любові до батьків, до рідного краю; бажання примножувати...
Любі друзі! Хоч маленькі Ми вже добре знаєм, Що зовемся українці...
Ми з вами всі — український народ, який складається з родин великих і малих, дружних і працьовитих. Родина — це не тільки родичі...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка