|
Скачати 318.93 Kb.
|
Урок-1 Тема: Що таке родина? Українська родина і українознавство. Мета: Формувати знання дітей про сім'ю, родину рідню; пробуджувати інтерес до історії свого родоводу, української нації, її культури й побуту; з'ясувати значення нових слів, понять. Розвивати почуття патріотизму та національної самосвідомості. Виховувати почуття любові до батьків, до рідного краю; бажання примножувати родинні традиції, берегти свою національну культуру. Обладнання: таблиця „ Родовідне дерево”, сімейні альбоми , посібник з українознавства „ Світлиця” В. Цимбалюк. Хід уроку. І. Організація класу. ІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу 1. Вчитель читає вірш Т. Г. Шевченка „ Садок вишневий коло хати” - Діти, в цьому вірші є слова „ сім'я вечеря коло хати”. А хто з вас знає , що значить сім'я ? Хто входить до складу сім'ї ? ( відповідь : мама, тато, дідусь, бабуся, діти) Так , правильно, все це сім'я, родина, рід. ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку Сьогодні на уроці ми поговоримо про сім'ю, родину, рід. ІУ. Робота над темою уроку Класовод вивішує таблицю „ Родовідне дерево” з пустими віконечками. У кожного учня лежить конверт „ Сім'я” та родовідні дерева з пустими віконечками. 1. Вчитель читає вірш М. Підгірянки „ Пробудження” Снилось мені ясне сонце, Що в хаті світило, А то лиш так моя мама Дивилася мило. Приснився мені ясний вітрик, Що пестив колосся, - А то мені моя мама Гладила волосся. Снилась мені ягідочка, Як мед солоденька – А то мене цілувала Мама дорогенька. Діалогічне мовлення
Мама завжди поруч з нами. Вона і приголубить, і пожаліє, і щось смачненьке приготує. А коли ви хворі, то мама зовсім не спить – лікує вас. Отже, мама – берегиня роду .Прикріпимо малюнок мами на родовідному дереві ( вчитель на таблиці , а діти на своїх родовідних деревах викладають малюнок мами).
2. – Діти , а хто завжди поряд з мамою створює затишок в хаті ? ( Тато) - А хто приб'є цвяшок, полагодить стілець ? ( Татусь) - А за що ви любите своїх татусів ? Відповіді дітей:
Отже, ми поговорили про татуся. Так чий ми малюнок прикріпимо поряд з мамою ? ( Вчитель на таблиці , а діти у себе на родовідному дереві прикріплюють малюнок батька) Тато може й вміє все на світі, В домі під силу йому геть усе! Якщо добрий тато, то і добре дітям, Бо з добром він щастя в дім несе. Фізхвилинка 3. – А тепер послухайте такого віршика: Мій дідусь старенький, Як голуб сивенький По садочку ходить , Яблучка знаходить...
Бачите , ось ще один родич ( вчитель на дошці , а діти на своїх родовідних деревах прикріплюють малюнок дідуся) 4. – А про кого ми ще не згадали ? - Так, про бабусю. Бабуся лагідна, ніжна. Вона уміє в'язати рукавички, шапочки, варити смачні страви. До неї в гості люблять ходити всі діточки. Разом з бабусею завжди затишно. Завжди пахне печеними пиріжками. ( Вчитель на дошці , а діти у себе на родовідному дереві викладають малюнок бабусі.)
Учень читає вірш В. Гринько „ Сім'я” Мама, тато, дід, бабуся - Всіх назву не помилюся. Старший братик і сестричка - В нас сімейка невеличка. Не спиняйте, бо зіб'юся: Мама , тато , дід, бабуся, Старший брат, сестричка і я – Отака моя сім'я ! Діти відкривають свої сімейні альбоми і розповідають про членів своєї сім'ї. V. Підсумок уроку Як швидко проминув час, урок наш підійшов до кінця. Вам було цікаво ? А над якою темою ми працювали ? Назвіть хто входить до складу сім'ї? А зараз , діти, прочитаємо молитву, щоб Бог дав здоров'я для всієї вашої родини. Діти разом з вчителем. Молитва До Тебе підносим маленькі долоні І молимось щиро за маму, за тата, За діда , бабусю , сестричку і брата. За всіх кого любим, За всіх хто нас любить, Що нам помагають і щиро голублять. Дозволь нам щасливо цю ніч переспати, Набратися сили, здоровими стати. Урок-2 Тема. Ми живемо в Україні. Мета: формувати уявлення про Україну як суверенну державу; розширювати і поглиблювати поняття громадянськості .Виховувати любов до рідного краю, його традицій і обрядів. Обладнання: фізична карта України, портрети видатних українців, виставка малюнків, білий аркуш паперу, різнокольорові квітки, навчальний посібник „Світлиця” В. Цимбалюк та інші. Хід уроку 1.Організація класу ( учитель читає слова і запитує у дітей) Без чого не може жити людина? Виростай, дитино, й пам'ятай ; Батьківщина - то найкращий край! Загадка. Красивий, щедрий, рідний край І мова наша солов'іна. Люби, шануй, оберігай Усе, що зветься …(Україна)
2.Повідомлення теми і мети уроку Сьогодні на уроці ми будемо говорити про нашу рідну Україну, про її людей, природу, традиції і обряди. 3.Інформаційне повідомлення з елементами бесіди 1Слово вчителя
Україна – це наша земля, наш рідний край із славною багатовіковою історією, мудрими, талановитими людьми, чарівною піснею, що дивує весь світ, з невмирущими народними традиціями, з мальовничою природою. ( звучить у грамзаписі пісня „Стежина” муз. О. Білаша, сл. А.Малишка). Фізхвилинка. -А тепер , діти, подивіться на карту України. Ви бачите нашу країну, яку ми всі любимо і хочемо бачити сильною, багатою, квітучою, прекрасною. Це велика країна в Європі, що налічує близько 48 млн. Чоловік. Тут живуть українці. Крім українці нашу землю населяють люди інших національностей: росіяни, білоруси, поляки, чехи, молдавани, євреї, греки та інші. І всі вони знайшли в нашому краї свою батьківщину, називають матір'ю соборну і суверенну Україну. Нехай вона зараз на наших очах розквітне від нашої до неї любові! Хай кожен з вас ”посадить” символічну квітку.(В учнів на партах різнобарвні квіточки, вирізані з кольорового паперу). Ці квітки прикріпимо до карти України. Вірш П. Бондарчука „Батьківщина” (діти читають напам'ять) 1.Що таке Батьківщина? 4.Ким в житті ти не станеш За віконцем калина, Шахтарем, хліборобом, Тиха казка бабусі, Зореплавцем хоробрим, Ніжна пісня матусі Будівничим, солдатом, - 2.Дужі руки у тата, Слід завжди пам'ятати: Під тополями хата, Коли любиш ти все це Під вербою криниця І сприймаєш у серце, В чистім полі пшениця. 5.Як готовий щомиті 3.Серед лугу лелека, Від біди боронити І діброва далека, Кожну в лузі билину, І веселка над лісом, Кожну в гаї пташину, І стрімкий обеліск… Значить це - Батьківщина Має доброго сина. Вчитель. Україна - це історія народу, який протягом багатьох віків боровся за свою свободу і незалежність. Це його славні лицарі – Петро Сагайдачний, Іван Сірко, Богдан Хмельницький, Іван Мазепа та багато – багато інших, які віддали своє життя за щастя народу. Це відомі діячі української культури, як Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Марія Заньковецька, Михайло Грушевський та багато інших.(демонструються портрети) Україна – це рідна мова, неповторна, мелодійна. Любов до Батьківщини починається з любові до маминої пісні, свого родоводу, до народної мудрості. (вчитель виконує колискову пісню). Наш народ багатий на народні ігри зі співаночками. Одна з них „Подоляночка”. Зараз ми і пограємося в цю гру.(діти під музику починають гратися). 4.Підсумок уроку - Чому рідна земля є для нас найдорожчою? - З чого починається для вас Україна? (Відповіді дітей) -А зараз кожен з вас обмалює на папері свою долоньку і виріже її ножицями, а також сердечко з кольорового паперу.( Паперові рученята і сердечка діти прикладають навколо карти України). Тепер наша батьківщина захищена любов'ю і теплом наших сердець і долонь. Ми – громадяни України, її патріоти, а тому маємо робити все для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. Словник Батьківщина –країна для людей, які народилися в ній; вітчизна. Урок-3 Тема. Батько – захисник, господар, трудівник, воїн. Мати – берегиня родини, господиня, трудівниця, вихователька. Мета: виховувати любов до найближчих і найрідніших людей – батька й матері; вчити бути чемними, шанувати батька й матір, допомагати їм, любити і завжди пам'ятати місце, де народився, рідну оселю, свій народ, рідну мову й неньку Україну. Формувати у дітей почуття обов'язку перед батьками, своїм родом. Обладнання: портрети батьків, сімейні альбоми, малюнки дітей „Мама, тато і я – дружна сім'я”, плакати з прислів'ями про родину, грамзапис пісні „Батько і мати”, стенд „Шануймо батька й неньку” Хід уроку 1. Організація класу 2.Повідомлення теми і мети уроку (Звучить грамзапис пісні „Батько й мати” сл. В. Крищенка муз. О. Злотника -Діти, про кого ви прослухали пісню? - От сьогодні ми будемо говорити про найрідніших людей на землі – маму і тата. Мати й батько – найрідніші і найближчі кожному з нас люди. Від них ми одержуємо життя. Вони вчать нас людських правил, оживляють наш розум, вкладають у наші вуста добрі слова. Недаремно образи батьків опоетизовані у віршах, оспівано в піснях, легендах і казках. (діти читають напам'ять вірш Б Лепкого „Батько й мати”) 1. Як мені вас не любити, 3.Батько розуму навчає, Рідний батьку, нене, Мати приголубить. Та ж ви мене згодували Ніхто мене так на світі І дбали про мене. Як вони, не любить. 2. Та ж ви мене згодували 4.Дай же , Боже, щоб я виріс, Щирими руками. В школі гарно вчився, Ой, нема то ніде в світі, Щоб я батькові і неньці Як в батька і мами. Добре відплатився.
( Діти декламують вірші ) Татку , татусенько, таточко , тато, Кращого в світі немає навкруг! Таточко , хочу тебе я обняти. Ти - мій порадник, заступник і друг! Мамо, матусенько, мамочко , ненько, Матінко , усміх твій ніжний ловлю. Мамочко рідна, моя дорогенька. Над усе тебе в світі люблю! Слово вчителя: Тато. Татусь. Таточко. Які милозвучні слова . Назва людини з сильним характером, міцними руками. Назва людини, яка все вміє зробити, полагодити : і візка, і саночки , і машину . А як посміхнеться, скільки ласки і тепла в тому погляді . ( Діти беруть портрети батьків, виходять до дошки і прикріплюють на стенді.)
Давайте пограємо в гру „ Телефон” Гра „ Телефон” ( Один іграшковий телефон знаходиться у вчителя , інший- в учня )
( Відповідь учня)
( Відповідь учня) Гра проводиться з кількома учнями. Вчитель. Батько. Татусь. Чому татусь? ( Відповіді дітей ) А щоб відповісти на це питання нам на допомогу прийде легенда. „ Давно колись до молодої матері навідувалась лісова царівна Леля, бо полюбився їй синочок на ім´я Тато . Гарненький хлопчик привітно усміхався до лісової красуні, і та подарувала йому пісеньку „ Татоньку, татунько”. Виріс хлопчик у ставного парубка. З´явились у нього свої діти, і їх Леля навчила кликати свого батька : „ Тато, татусю, таточко”. Чи справді так було , чи ні , але всі українські діти з давніх – давен кличуть свого батька татком, таточком, татусем”. У давнину старі люди говорили, що хата, оселя , усе що в ній є , оберігається піснею, добрим словом берегині роду – матері. Її святою називали. У нашім краю на землі Нічого кращого немає, Як тая мати молодая З своїм дитяточком малим. Так писав про матір геніальний український поет Т. Г. Шевченко. Імення матері святилось відколи , на світі ця земля названа Україною. Імення матері і сьогодні тримає серед зоряних світів велику родину планет, ростить , єднає, творить націю. Мати , мамо, матусю, мамцю, матінко... І ще скількома словами можна звернутися до рідної неньки! ?
Так , найрідніша людина на землі – мама ! ( Діти виходять до дошки і на стенді беруть портрет мами і розповідають про свою маму.) Вчитель: На все життя у спадок дитині залишається від матері пісня , оповідка, сорочка і ще віра. Бо слова „ вір мені ,як матері”, віра в материнське слово – найсвятіша віра . Бо все , що нас оточує створено руками матері. Лагідні, всевміючі мамині руки. Можуть вони і хліб спекти, і сорочечку до свята вишити, і так ніжно – ніжно приголубити, що затріпоче ваше серденько, зайдеться і затихне. ( Учні класу виконують пісню „ Пісня про маму” сл. М. Підгірянки, муз.М Коника . Сценка „ Як діти шукали щастя” ( Діалог відбувається між хлопчиком і дівчинкою )
Узагальнення вивченого Питання до класу: За що ви любите маму і тата? За любов і доброту ви звертаєтесь до тата і мами лагідними словами. Якими саме ? Підсумок уроку. Урок-4 |
Тема. Родина Мета Обладнання: підручники, роздавальний матеріал, дерева родоводу, дерево родина-школа, аудіозапис |
Виховний захід «Творча родина – творча Україна» Гуньківській ЗОШ І –ІІ ступенів відбулась виставка -зустріч з народною майстринею-односельчанкою Довгань Н. Ф. «Творча родина – творча... |
Багато міст є на нашій землі Ведуча: Тож вітай, шкільна родина, гучними оплесками цей чудовий, ні з чим незрівнянний день — день Першого дзвоника — в країні сонячних... |
Склад комісії з припинення юридичної особи комунальний заклад «Нікопольський... Про реорганізацію КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «НІКОПОЛЬСЬКИЙ ДИТЯЧИЙ БУДИНОК «НАША РОДИНА» НІКОПОЛЬСЬКОЇ |
О. В. Крутенко зНАННЯ, РОДИНА, БАТЬКІВЩИНА бЕЗЦІННИЙ СКАРБ МОГО ЖИТТЯ! Знання, родина, Батьківщина – безцінний скарб мого життя!”: Методичні рекомендації до проведення Першого уроку у 2012 – 2013 навчальному... |
Любі друзі! Хоч маленькі Ми вже добре знаєм, Що зовемся українці... Ми з вами всі — український народ, який складається з родин великих і малих, дружних і працьовитих. Родина — це не тільки родичі... |
Урок 3 клас Абетка харчування. Математика. Тема: Молоко та його родина Молоко – рідкісний, створений самою природою харчовий продукт. У глибоку давнину цей унікальний продукт лікарі називали «еліксиром... |
Поет в політиці і політик в поезії Родина Сірків 16 |
ТЕМА : «Наша шкільна родина» МЕТА: Поглиблювати знання дітей про сім’ю,шкільну родину; виховувати шанобливе ставлення до батьків,вчителів, до Батьківщини; виховувати... |
Тема. Моя родина та друзі Підтема. Кожна людина унікальна Обладнання. Підручник, картки для самостійної роботи, наочність, картки для групової роботи, картки |