|
Скачати 90.58 Kb.
|
Тема. Різноманітність птахів Мета: з’ясувати особливості, що відрізняють ряди кільогрудих птахів: соколоподібних, совоподібних, дятлоподібних, куроподібних, горобцеподібних; ознайомити з представниками цих рядів птахів; розвивати пам'ять, логічне мислення, уміння працювати з підручником, порівнювати, робити висновки; працювати в технології «мозаїка», у парах, складати та аналізувати таблиці, схеми; виховувати любов та бережливе ставлення до природи, відповідальність за доручену справу, естетичні смаки. Тип уроку. Комбінований. Методи. Робота з підручником, у парах, групах, за технологією «мозаїка», Форми роботи: фронтальна, групова, індивідуальна Обладнання: підручники, картки та фішки для роботи у технології «мозаїка», картки із фото та завданнями для закріплення і повторення, мультимедійне Хід уроку І Привітання ІІ Перевірка домашнього завдання Учень біля дошки складає схему таксономічного положення рядів птахів, які вивчалися на попередньому уроці. К ![]() ![]() П ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Розподільчий диктант (поставити знак «+» у відповідні колонки відповідно до номерів запитань):
ІІІ Повідомлення теми уроку ІV З’ясування мети уроку V Мотивація Ми ознайомилися з вісьмома рядами птахів, сьогодні ми навчимося розпізнавати ще п’ять рядів класу Птахи і серед них є один ряд до якого належать 2/3 усіх представників цього класу тварин. Сьогодні ми дізнаємося до якого ряду належить група так званих співочих птахів, які зачаровують нас своїм співом і надихають на створення чудових мелодій. Допоможе нам у цьому робота у технології «мозаїка», тож пам’ятайте про важливість активної роботи кожного з вас, бо від неї залежить результативність усього класу. Об’єднайтеся у «домашні» групи за номерами фішок. Ваше завдання таке: опрацювавши підручник § 46, заповнити ряд «ознаки» відповідної колонки таблиці.
У «експертних» групах (за кольорами фішок) заповніть решту колонок таблиці. Зібравшись знову у «домашні» групи, поділіться отриманою інформацією, створіть загальне уявлення про ряди птахів, що вивчаються сьогодні. Робота з інтерактивною дошкою. Завдання: заповнити ряд «представники» таблиці під час перегляду слайдів. Презентація «Птахи». VІІ Закріплення матеріалу На кожну парту дається картка із запитанням чи фотографія. Учні повинні визначитися з приналежністю представників до певного ряду птахів та з тим якому ряду належать ознаки вказані на картці. Ознаки:
![]() ![]() Ворона чорна (горобцеподібні) Дрізд співочий (горобцеподібні) ![]() ![]() Куріпка (куроподібні) Соловей (горобцеподібні) ![]() ![]() Беркут (соколоподібні) Глухар (куроподібні) ![]() ![]() Лунь польовий (соолоподібні) Чорний дятел (дятлоподібні) ![]() ![]() Сова довгохвоста (совоподібні) Сова полярна (совоподібні) ![]() ![]() Орел степовий (соколоподібні) Синиця вусата (горобцеподібні VІІІ Застосування знань та умінь Відповісти на фото-запитання: 1) Що спільного у цих представників? Чому розвинулася ця особливість? ![]() ![]() Сип білоголовий Гриф чорний (Обидва птахи трупоїди, тому мають голову і частину шиї без пір’я). 2) Що спільного у представників цих двох видів птахів, якщо зображено самку і самця цього виду? ![]() ![]() Степовий лунь Фазан (Самка має менш яскраве забарвлення, щоб бути непомітною під час насиджування кладки яєць. Це явище має назву «статевий диморфізм»). 3) Що спільного і відмінного між рядами птахів до яких належать дані представники? ![]() ![]() Сова вухата Шуліка чорний (Представники обох рядів живляться майже виключно тваринною їжею, мають гачкоподібний дзьоб і міцні загнуті кігті, але совоподібні полюють вночі, а соколоподібні вдень). ІХ Домашнє завдання Опрацювати § 46, підкреслити у таблиці назви видів птахів, занесених до Червоної книги України, підготувати повідомлення (за бажанням) про одного-двох з них; відповісти на запитання «Поміркуйте» на сторінці 219 підручника (бажаючі). Х Підведення підсумків. Оцінки. За кожну правильну відповідь біологічного диктанту по 0,75 бала (разом за 12 запитань – 9 балів), + по 1 балу за кожну відповідь оцінену фішкою, + 3 бали за відповідь на хоча б одне із трьох фото-запитань. ХІ Релаксація Прослуховування аудіо запису голосів птахів. |
Конкурс на кращу годівничку Свята зимуючих птахів та на кращу розробку заняття про зимуючих птахів. На конкурси було надіслано 112 світлин авторських годівниць,... |
Роль птахів у природі та житті людини, їх охорона та приваблювання Обладнання: охорона птахів (таблиця), малюнки: птахи Червоної книги України, будова яйця птаха, Карта України, малюнки-картини із... |
Урок природознавства, 2 клас Обладнання уроку: мультимедійна дошка, ілюстративні матеріали із зображенням перелітних і осілих птахів, люстерка, картки, таблички... |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
Тема: Тварини: комахи, птахи, звірі Обладнання: папки з проектами, підготовлені дітьми: «Птахи», «Комахи», «Звірі», презентація, музика (спів птахів у лісі), годівничка,... |
Ведучий. Дорогі друзі! Вітаємо вас із традиційним весняним святом... Ведучий. Дорогі друзі! Вітаємо вас із традиційним весняним святом — Днем птахів. Починаючи з 1923 року воно святкується в усіх школах... |
ОБЛАСНИЙ ДИТЯЧИЙ ЕКОЛОГО-НАТУРАЛІСТИЧНИЙ ЦЕНТР Синицю блакитну (Parus caeruleus). Акція проводиться з метою вивчення біологічних особливостей певного виду птахів даного виду, проведення... |
Тема. Будова та різноманітність рослинних клітин. Поділ клітини.... |
Урок на тему: Різноманітність земноводних. Їх значення та охорона Мета: розкрити різноманітність земноводних, пов’язану з пристосуванням їх до умов існування в різних середовищах, показати необхідність... |
УГОДА ПРО ЗБЕРЕЖЕННЯ АФРО-ЄВРАЗІЙСЬКИХ МІГРУЮЧИХ ВОДНО-БОЛОТНИХ ПТАХІВ (AEWA) Суть договору: Угода укладена в рамках і на виконання Боннської конвенції. Метою Угоди є збереження мігруючих водно-болотних птахів,... |