|
Скачати 90.58 Kb.
|
Тема. Різноманітність птахів Мета: з’ясувати особливості, що відрізняють ряди кільогрудих птахів: соколоподібних, совоподібних, дятлоподібних, куроподібних, горобцеподібних; ознайомити з представниками цих рядів птахів; розвивати пам'ять, логічне мислення, уміння працювати з підручником, порівнювати, робити висновки; працювати в технології «мозаїка», у парах, складати та аналізувати таблиці, схеми; виховувати любов та бережливе ставлення до природи, відповідальність за доручену справу, естетичні смаки. Тип уроку. Комбінований. Методи. Робота з підручником, у парах, групах, за технологією «мозаїка», Форми роботи: фронтальна, групова, індивідуальна Обладнання: підручники, картки та фішки для роботи у технології «мозаїка», картки із фото та завданнями для закріплення і повторення, мультимедійне Хід уроку І Привітання ІІ Перевірка домашнього завдання Учень біля дошки складає схему таксономічного положення рядів птахів, які вивчалися на попередньому уроці. Клас Птахи Підклас Безкільові Підклас Кільогруді Ряд Страусоподібні Ряд Пінгвіноподібні Ряд Нандуподібні Ряд Лелекоподібні Ряд Казуароподібні Ряд Журавлеподібні Ряд Ківіподібні Ряд Гусеподібні Розподільчий диктант (поставити знак «+» у відповідні колонки відповідно до номерів запитань):
ІІІ Повідомлення теми уроку ІV З’ясування мети уроку V Мотивація Ми ознайомилися з вісьмома рядами птахів, сьогодні ми навчимося розпізнавати ще п’ять рядів класу Птахи і серед них є один ряд до якого належать 2/3 усіх представників цього класу тварин. Сьогодні ми дізнаємося до якого ряду належить група так званих співочих птахів, які зачаровують нас своїм співом і надихають на створення чудових мелодій. Допоможе нам у цьому робота у технології «мозаїка», тож пам’ятайте про важливість активної роботи кожного з вас, бо від неї залежить результативність усього класу. Об’єднайтеся у «домашні» групи за номерами фішок. Ваше завдання таке: опрацювавши підручник § 46, заповнити ряд «ознаки» відповідної колонки таблиці.
У «експертних» групах (за кольорами фішок) заповніть решту колонок таблиці. Зібравшись знову у «домашні» групи, поділіться отриманою інформацією, створіть загальне уявлення про ряди птахів, що вивчаються сьогодні. Робота з інтерактивною дошкою. Завдання: заповнити ряд «представники» таблиці під час перегляду слайдів. Презентація «Птахи». VІІ Закріплення матеріалу На кожну парту дається картка із запитанням чи фотографія. Учні повинні визначитися з приналежністю представників до певного ряду птахів та з тим якому ряду належать ознаки вказані на картці. Ознаки:
Ворона чорна (горобцеподібні) Дрізд співочий (горобцеподібні) Куріпка (куроподібні) Соловей (горобцеподібні) Беркут (соколоподібні) Глухар (куроподібні) Лунь польовий (соолоподібні) Чорний дятел (дятлоподібні) Сова довгохвоста (совоподібні) Сова полярна (совоподібні) Орел степовий (соколоподібні) Синиця вусата (горобцеподібні VІІІ Застосування знань та умінь Відповісти на фото-запитання: 1) Що спільного у цих представників? Чому розвинулася ця особливість? Сип білоголовий Гриф чорний (Обидва птахи трупоїди, тому мають голову і частину шиї без пір’я). 2) Що спільного у представників цих двох видів птахів, якщо зображено самку і самця цього виду? Степовий лунь Фазан (Самка має менш яскраве забарвлення, щоб бути непомітною під час насиджування кладки яєць. Це явище має назву «статевий диморфізм»). 3) Що спільного і відмінного між рядами птахів до яких належать дані представники? Сова вухата Шуліка чорний (Представники обох рядів живляться майже виключно тваринною їжею, мають гачкоподібний дзьоб і міцні загнуті кігті, але совоподібні полюють вночі, а соколоподібні вдень). ІХ Домашнє завдання Опрацювати § 46, підкреслити у таблиці назви видів птахів, занесених до Червоної книги України, підготувати повідомлення (за бажанням) про одного-двох з них; відповісти на запитання «Поміркуйте» на сторінці 219 підручника (бажаючі). Х Підведення підсумків. Оцінки. За кожну правильну відповідь біологічного диктанту по 0,75 бала (разом за 12 запитань – 9 балів), + по 1 балу за кожну відповідь оцінену фішкою, + 3 бали за відповідь на хоча б одне із трьох фото-запитань. ХІ Релаксація Прослуховування аудіо запису голосів птахів. |
Конкурс на кращу годівничку Свята зимуючих птахів та на кращу розробку заняття про зимуючих птахів. На конкурси було надіслано 112 світлин авторських годівниць,... |
Роль птахів у природі та житті людини, їх охорона та приваблювання Обладнання: охорона птахів (таблиця), малюнки: птахи Червоної книги України, будова яйця птаха, Карта України, малюнки-картини із... |
Урок природознавства, 2 клас Обладнання уроку: мультимедійна дошка, ілюстративні матеріали із зображенням перелітних і осілих птахів, люстерка, картки, таблички... |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
Тема: Тварини: комахи, птахи, звірі Обладнання: папки з проектами, підготовлені дітьми: «Птахи», «Комахи», «Звірі», презентація, музика (спів птахів у лісі), годівничка,... |
Ведучий. Дорогі друзі! Вітаємо вас із традиційним весняним святом... Ведучий. Дорогі друзі! Вітаємо вас із традиційним весняним святом — Днем птахів. Починаючи з 1923 року воно святкується в усіх школах... |
ОБЛАСНИЙ ДИТЯЧИЙ ЕКОЛОГО-НАТУРАЛІСТИЧНИЙ ЦЕНТР Синицю блакитну (Parus caeruleus). Акція проводиться з метою вивчення біологічних особливостей певного виду птахів даного виду, проведення... |
Тема. Будова та різноманітність рослинних клітин. Поділ клітини.... |
Урок на тему: Різноманітність земноводних. Їх значення та охорона Мета: розкрити різноманітність земноводних, пов’язану з пристосуванням їх до умов існування в різних середовищах, показати необхідність... |
УГОДА ПРО ЗБЕРЕЖЕННЯ АФРО-ЄВРАЗІЙСЬКИХ МІГРУЮЧИХ ВОДНО-БОЛОТНИХ ПТАХІВ (AEWA) Суть договору: Угода укладена в рамках і на виконання Боннської конвенції. Метою Угоди є збереження мігруючих водно-болотних птахів,... |