ТЕРМІН ДІЇ: 01. 09. 2011-01. 09. 2014


Скачати 195.62 Kb.
Назва ТЕРМІН ДІЇ: 01. 09. 2011-01. 09. 2014
Дата 15.12.2013
Розмір 195.62 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи

ТЕРМІН ДІЇ: 01.09.2011-01.09.2014

Координатор проекту: Цой І.Ф.


2011 р.


Майбутня професійна еліта нашої держави сьогодні в школі. Прилаштувати чи зайняти людину працею можна, але розумно розпорядитись її творчим потенціалом, вирощувати професіоналів без професійної орієнтації неможливо. Професійна орієнтація, як науково-практична система підготовки людини до вільного, самостійного і усвідомленого вибору професії, є комплексною системою. Основне завдання, кінцева мета професійної орієнтації сформульовані у її визначенні і є складовою частиною всієї навчально-виховної роботи в школі. Школа всіма доступними їй засобами готує учнів до самостійного життя, вибору професії. Отже, профорієнтація не є якимось додатком до шкільного навчально-виховного процесу, а органічно входить до нього і здійснюється в його рамках. Але це не дає підстав для їх ототожнювання. Професійна орієнтація є одним із самостійних аспектів, має свої специфічні завдання, свою структуру і свою специфіку в формах і методах проведення.

Завданням професійної орієнтації в школі є підготовка учня до свідомого професійного самовизначення. Його здійснення пов’язане з активним впливом величезної кількості факторів об’єктивного і суб’єктивного змісту на психологічну сферу особистості учня. До них можна віднести спеціальні профорієнтаційні аспекти подачі нового матеріалу на уроках, залучення школярів до роботи у предметних і технічних гуртках, спеціальні бесіди з учнями про професії, зустрічі з представниками різних професій, ознайомлення школярів з потребами ринку праці в тих чи інших спеціалістах.

Таким чином, щоб підготувати учнів до вибору професії, необхідно: а) сформувати в учнів установку на власну активність самопізнання, як основу вибору професії;

б) ознайомити з професійним простором і потребами ринку праці;

в) ознайомити з основними правилами вибору і можливими помилками, що допускаються;

г) сформувати уміння аналізу різних професій;

д) забезпечити самопізнання своїх індивідуально-психологічних особливостей та можливостей;

є) сформувати уміння співставляти свої можливості з вимогами професії до особистості та потребами ринку праці;

ж) забезпечити розвиток професійно важливих якостей особистості учня;

і) виховати загальнолюдські та загально професійні якості, розумні домагання, потреби;

к) сформувати відповідальність за прийняття рішення щодо вибору професії та його реалізацію.

Все сказане вище дозволяє розглядати профорієнтацію як складне і багатопланове явище, що поєднує економічні процеси з освітянськими, психологічними, як сукупність виховуючи і навчаючих впливів, що забезпечують самостійність у виборі професії і оволодінні нею, яка відповідає потребам країни і допомагає максимально розвинути свої здібності.

Метою профорієнтації є підготовка учнів до вибору професії у відповідності з індивідуально-психологічними особливостями, можливостями  і потребами ринку праці в кадрах та сприяння розвитку професійних інтересів і нахилів.

Професійна орієнтація необхідна для того, щоб своєчасно помітити і розвинути потенційні можливості учнів, вираховувати таланти в різних галузях науки, техніки, виробництва і культури, забезпечити соціальний захист молоді в нових соціально-економічних умовах (наприклад, безробіття).

Виходячи з соціально-економічних змін в країні і основної мети профорієнтації, є такі основні завдання школи з професійної орієнтації учнів:

-         розширення кругозору і збільшення інформації про професії, їх зміст і вимоги до особистості, про потреби ринку праці в спеціалістах тих чи інших професій;

-          подолання протиріч між професійними намірами учнів і потребами ринку праці в кадрах (особливо матеріального виробництва);

-         подолання неузгодженості між розвитком індивідуально-психологічних особливостей учнів, їх можливостей і професією, що обирається;

-         допомога учням у розвитку якостей особистості, необхідних для оволодіння професією, переконання їх в необхідності поєднання особистих інтересів і потреб ринку в кваліфікованих кадрах;

-         практична підготовка учнів до вибору професії на основі загальної освіти і трудового навчання, розвитку творчих якостей особистості кожного школяра;

-         диференційована допомога учням у професійному самовизначенні в залежності від інтересів, нахилів, здібностей, стану здоров’я й індивідуальних особливостей кожного.

Вирішення цих складних і багатогранних завдань вимагає урахування двох основних моментів: професійних інтересів учня і потреб ринку праці в кадрах.

  З урахуванням психологічних і вікових особливостей школярів можна виділити наступні етапи, зміст профорієнтаційної роботи в школі:

1-4 класи: формування у молодших школярів ціннісного ставлення до праці, розуміння його ролі в життя людини і в суспільстві; розвиток інтересу до навчально-пізнавальної діяльності, заснованої на посильної практичної включеності у різні її види, у тому числі соціальну, трудову, ігрову, суспільну.

5-7 класи: розвиток у школярів особистісного сенсу в придбанні пізнавального досвіду та інтересу до професійної діяльності; подання про власні інтереси і можливості (формування образу "Я"); придбання початкового досвіду під час навчальної практики. Цьому сприяє виконання учнями професійних проб, які дозволяють співвіднести свої індивідуальні можливості з вимогами професійною діяльністю людини.

8-9 класи: групове і індивідуальне консультування з метою виявлення та формування адекватного ухвалення рішення про вибір профілю навчання у старшій школі; формування освітнього запиту, відповідає інтересам і здібностям, ціннісних орієнтацій.

Структура діяльності педагогічного колективу з проведення

профорієнтаційної роботи в школі

Координатор діяльності: вчитель Цой І.Ф., в функції якого входять:

* вироблення стратегії взаємодії суб'єктів, відповідальних за педагогічну підтримку самовизначення школярів з метою узгодження та координації їх діяльності;

* підтримка зв'язків загальноосвітньої установи з соціальними партнерами, що впливають на самовизначення учнів основної школи;

* планування роботи педагогічного колективу з формування готовності учнів до профільного і професійному самовизначенню згідно з цільовим проектом;

* здійснення аналізу та корекції діяльності педагогічного колективу по даному напрямку (консультації вчителів-предметників, класних керівників з організації системи навчально-виховної роботи, спрямованої на самовизначення учнів: профосвіта, профконсультація)

* редагування, профдіагностика визначення індивідуальної освітньої траєкторії учня;

* ініціювання проведення педагогічних рад, виробничих нарад з проблеми профільного та професійного самовизначення старшокласників;

* організація системи підвищення кваліфікації класних керівників, вчителів-предметників, з проблеми самовизначення учнів;

* здійснення функцій попереджувального контролю роботи класних керівників, вчителів-предметників з проблеми профільного та професійного самовизначення учнів;
Виконують рекомендації координатора:

Класний керівник: спираючись на цільовий проект, освітню програму і план виховної роботи школи:

* становить для конкретного класу план педагогічної підтримки самовизначення учнів, що включає різноманітні форми, методи, засоби, які активують пізнавальну, творчу активність школярів;

* організовує індивідуальні та групові профорієнтаційні бесіди, диспути, конференції;

* веде психолого-педагогічні спостереження схильностей учнів (фіксує дані спостережень, анкет, тестів, діагностик);

* допомагає навчатися проектувати індивідуальну освітню траєкторію, моделювати варіанти раннього професійного визначення та становлення, здійснювати аналіз власних досягнень, складати власний портфоліо;

* організовує відвідування учнями днів відкритих дверей у вищих навчальних закладах різних видів акредитації;

* організовує тематичні і комплексні екскурсії учнів на підприємства;

* проводить батьківські збори з проблеми формування готовності учнів до профільного самовизначення

* організовує зустрічі учнів з випускниками школи, вищих навчальних закладах різних видів акредитації.

Вчителі-предметники:

* сприяють розвитку пізнавального інтересу, творчої спрямованості особистості школярів, використовуючи різноманітні методи і форми: проектну діяльність, ділові ігри, семінари, круглі столи, конференції, предметні тижня, олімпіади, факультативи, конкурси стінних газет, домашні твори і т.д.:

* забезпечують профорієнтаційну спрямованість уроків, формують у учнів загально трудові, професійно важливі навички;

* проводять спостереження за виявлення схильності і здібності учнів;
Бібліотекар:

* регулярно підбирає літературу для вчителів і учнів у допомозі вибору професії (по роках навчання) та профорієнтаційної роботи;

* вивчає читацькі інтереси учнів і рекомендує їм літературу, яка допомагає у виборі професії; організовує виставки книг про професії і читацькі диспути-конференції на тему вибору професії;

* регулярно влаштовує виставки літератури про професії за сферами діяльності (машинобудування, транспорт, будівництво, в світі мистецтва тощо)

Медичний працівник:

* використовуючи різноманітні форми, методи, засоби, сприяє формуванню у школярів установки на здоровий спосіб життя;

* проводить бесіди з учнями про взаємозв'язок успішності професійної кар'єри і здоров'я людини;

* надає консультації з проблеми впливу стану здоров'я на професійну кар'єру;

* надає допомогу класному керівникові, педагогам в аналізі стану здоров’я учнів.

Напрями і форми роботи

Організаційно-методична діяльність

* Робота координаторів з профорієнтаційної роботи з учнями.

* Методична допомога вчителям у добірці матеріалів і діагностичних карт.
Робота з учнями

* Комплекс профорієнтаційних послуг у вигляді профдіагностичних заходів, занять і тренінгів з планування кар'єри;

* Анкетування, діагностика

* Організація та проведення екскурсій (у навчальні заклади, підприємства)

* Зустрічі з представниками підприємств, навчальних закладів.

Робота з батьками

* проведення батьківських зборів, (загальношкільних, класних);

* лекторії для батьків.

* індивідуальні бесіди педагогів з батьками школярів;

* анкетування батьків учнів;

* залучення батьків школярів для виступів перед учнями з бесідами;

* створення ради з профорієнтації, що включає працівників загальноосвітнього навчального закладу, батьків учнів, приватних підприємців, що надають спонсорську допомогу школі, представників шефських організацій і т.д.

Очікувані результати:

- сформувати в учнів прагнення до самостійного і свідомого вибору професії з урахуванням отриманих знань про себе, своїх здібностях і перспективах їх розвитку

- впевненість учня в соціальної значущості праці, тобто сформованого ставлення до неї як до життєвої цінності.


Заходи профорієнтаційної роботи школи




Зміст діяльності

Термін реалізації

Відповідальний




Організаційна робота в школі

1

Оформлення куточка з профорієнтації.

"Твоя професійна кар'єра"

"У світі професій"

"Складові вибору професії"

"В допомогу випускнику", "Куди піти вчитися"

"Професії, які нам пропонують"

2011-2014

Координатор,

класні керівники

2

Створення шкільного ради з профорієнтації.

2011

Директор, координатор

3

Проведення аналізу результатів профорієнтації за минулий рік (питання працевлаштування та надходження в професійні учбові заклади випускників IX кл.)

Початок навчального року

Адміністрація, КК9

4

Обговорення плану профорієнтаційної роботи на новий навчальний рік.

Презентація. Захист планів виховної роботи з профорієнтації.

"Організація профорієнтаційної роботи в класі".

Протягом року

координатор,

класні керівники

5

Забезпечення школи документацією та методичними матеріалами з профорієнтації.

Протягом року

Директор

6

Поповнення бібліотечного фонду літературою з профорієнтації та трудового навчання.

Протягом року

Бібліотекар

7

Забезпечення участі школярів в роботі тимчасових учнівських трудових об'єднань.

Протягом року

координатор, класні керівники

8

Організація роботи предметних гуртків

Протягом року

Директор

9

Організація регулярного випуску стенду

"Ким бути"

Протягом року

ОДК

АШН

10

Здійснення взаємодії з установами освіти, центром зайнятості


Протягом року

Рада з

профорієнтації, класні керівники

11

Створення з числа учнів середньої ланки групи профінформаторів для роботи з молодшими школярами

Протягом року

рада з профорієнтації, ОДК




Робота з педагогічними кадрами

1

Розробити рекомендації класним керівникам з планування профорієнтаційної роботи з учнями різних вікових груп.

Протягом року

Координатор

2

Організувати для педагогів профконсультації з вивчення особистості школяра

"Дослідження готовності учнів до вибору професії"

"Вивчення особистих особливостей і здібностей учнів",

"Вивчення схильностей і інтересів",

"Вивчення професійних цілей і планів учнів"


2011-2014

Класні керівники

3

Організувати для педагогів і класних керівників цикл семінар з теми:

"Теорія і практика профорієнтаційної роботи".

Протягом року

Координатор

4

Передбачити в плані роботи метод об'єднань педагогів розгляд питань методики профорієнтаційної роботи, обмін досвідом її проведення.

2011-2014

Координатор,

класні керівники

5

Організувати проведення конкурсу розробок виховних заходів

Протягом року

Рада з профорієнтації, класні керівники


6

Практикувати звітність вчителів-предметників, класних керівників про виконану роботу.

Протягом року

Координатор

7

Організувати допомогу в розробці класних годин.

Протягом року

Координатор

8

Скоординувати діяльність вчителів, які працюють у класі, медика і інших фахівців, що вирішують завдання профорієнтаційної роботи з учнями.

Протягом року

Координатор




Робота з батьками

1

Організувати для батьків лекторій з теми "Роль сім'ї в правильному професійному самовизначенні".




Директор

2

Проводити індивідуальні консультації з батьками щодо вибору професій учнями.

"Складові вибору профілю навчання та напрямки подальшої освіти".

Протягом року

Класні керівники

3

Організувати зустрічі учнів з людьми - представниками різних професій. (в рамках тижня профорієнтації)





Класні керівники, вчителі-предметники

4

Залучати батьків до участі в проведенні екскурсій з учнями на підприємства і навчальні заклади.




Класні керівники

5

Спланувати проведення батьківських класних зборів:

"Аналіз ринку праці і потреби професій в регіоні"

"Медичні аспекти при виборі професії"

Протягом року

координатор,

класні керівники, медична сестра


6

Залучати батьків до оформлення профорієнтаційних куточків, стендів.

Протягом року

Класні керівники

7

Підготовка рекомендацій батькам з виниклих проблем профорієнтації.

Протягом року

Класні керівники




Робота з учнями

1

Організація тестування, анкетування, діагностики учнів з метою виявлення профзорієнтованості.

Протягом року

Класні керівники

2

Проведення екскурсій на підприємства і в учбові заклади

Протягом року

Класні керівники

3

Проведення опитування по виявленню проблем учнів з профорієнтації.

Протягом року

Класні керівники

4

Проведення класних годин на вивчення професінограмм навчальних закладів.

Протягом року

Класні керівники 8-9 кл

5

Здійснення індивідуальних і групових консультацій учнів.

Протягом року

Класні керівники

6

Залучення учнів до занять в гуртках та спортивних секціях

Протягом року

Класні керівники

7

Участь учнів у роботі на пришкільній ділянці:

- ознайомлення з професіями, пов'язаними з рослинництвом;

- знайомство з будівельними професіями;

- пришкільний табір відпочинку

Протягом року

Класні керівники,

вчителі-предметники

8

Організація суспільно корисної праці школярів, як проба сил для вибору майбутньої професії (громадські доручення тощо).

Протягом року

Класні керівники

9

Захист проектів:

"Мій вибір професійної діяльності та реалізація професійного плану"

"Сходи майстерності"

"Мої життєві плани, перспективи та можливості"

Протягом року

Класні керівники


Календарний план роботи з виявлення професійних інтересів, нахилів і здібностей.


Терміни реалізації

Етапи

Взаємодія




5-7 клас

8-9 клас




1. Підготовчий етап

Вересень

Підготовка матеріалів.

Співбесіди з класними керівниками.

Складання плану роботи

Координатор,

класні керівники


2. Інформаційний етап

Жовтень

Інформування учнів з проблем самовизначення дозвілля.

Інформування про профільні класи інших шкіл району.

Інформування батьків про можливі варіанти вибору.

Інформування учнів про можливі варіанти вибору освітнього маршруту.


Класні керівники

3. Діагностичний етап

Листопад -

Грудень

Діагностика інтересів, потреб і схильностей:

- карта інтересів;

- діагностика включеності та емоційного благополуччя на уроках.

Діагностика можливостей:

- аналіз результатів успішності;

- аналіз результатів діяльності дозвілля;

- проведення експрес-діагностики (визначення типу мислення).

Анкетування батьків:

- анкета "Думка".

Вивчення потреб та інтересів, нахилів:

- карта інтересів;

- діагностика властивостей особистості.

Діагностика можливостей:

- аналіз результатів успішності;

- аналіз результатів діяльності дозвілля;

- проведення експрес-діагностики (визначення типу інтелекту).

Класні керівники

4. Аналітичний етап

Грудень -

Січень

Аналіз результатів діагностики інтересів і можливостей кожного учня.

Аналіз думки батьків, класного керівника і вчителів.

Підведення підсумків діагностичної роботи, підготовка рекомендацій.

Обробка та аналіз результатів діагностики.

Обробка та аналіз результатів діагностики.

Співставлення інтересів, нахилів і можливостей кожного учня.

Співставлення властивостей особистості кожного учня з типами професій.

Учні разом з класними керівниками

5. Узагальнюючий етап

Лютий - Березень


Індивідуальне консультування учнів за результатами діагностики й вибору освітнього маршруту.

Індивідуальне консультування батьків за підсумками роботи.

Бесіда з класним керівником за результатами роботи з класом

Визначення основного і запасних варіантів з використанням алгоритму "сильні і слабкі сторони вибору".

Вироблення конкретних кроків на найближче майбутнє по збору інформації для остаточного ухвалення рішення щодо вибору профілю навчання.

Індивідуальне консультування учнів, батьків з проблем вибору профілю навчання і професійного самовизначення

Адміністрація,

класні керівники

6. Заключний етап

Квітень -

Травень

Робота за схемою

"МОЖУ + ХОЧУ + ТРЕБА + Варіанти вибору"


Складання списків класу з вказівкою основного і запасного варіантів освітнього маршруту після закінчення 9 класу.

Бесіда з класним керівником за результатами роботи по оформленню портфоліо.

"Круглий стіл" за підсумками роботи за участю класних керівників, адміністрації.

Адміністрація, класні керівники


Критерії і показники готовності учнів

до професійного самовизначення,

узгоджені з вибором профілю навчання

Критерії

Показники

Когнітивний

(К)

1. Знання своїх нахилів, здібностей, індивідуальних якостей.

2. Володіння способами самодіагностики і саморозвитку.

3. Знання різноманіття світу праці і професій; необхідності професійно

го вибору у відповідності зі своїми бажаннями, схильностями, здібностями.

Мотиваційно- ціннісний

(М Ц)

1. Зацікавленість в отриманні знань.

2. Позитивне відношення до продовження навчання згідно з обраним профілем.

3. Усвідомлена мотивація на профільне навчання як умова для досягнення поставленої мети вибору бажаної професійній діяльності.

4. Усвідомлення необхідності вибору профілю навчання на основі зіставлення своїх професійних намірів з особистими уподобаннями та можливостями.

5. Адекватне ставлення до себе як суб'єкту вибору профілю навчання, самостійність і активність при здійсненні вибору.

Діяльністно-практичний (Д-П)

1. Прояв вольових зусиль у досягненні поставлених професійно орієнтованих цілей.

2. Прояв свого творчого потенціалу, комунікативності і самостійності в досягненні найвищих результатів по зацікавленим, професійно значущим навчальним дисциплінам.







Схожі:

Правила прийому до вищого навчального закладу у 2011 році «Рівненське...
Провадження освітньої діяльності у Державному вищому навчальному закладі «Рівненське вище професійне училище Департаменту ДСО при...
ПРАВИЛА ПРИЙОМУ ДО АКАДЕМІЇ ВНУТРІШНІХ ВІЙСЬК МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
Провадження освітньої діяльності в Академії внутрішніх військ МВС України здійснюється відповідно до ліцензії Міністерства освіти...
Термін дії та умови розірвання договору
За згодою Сторін, про що інша Сторона має бути повідомлена не менш ніж за 15 (п’ятнадцять) діб
АУДИТОРСЬКИЙ ВИСНОВОК (ЗВІТ НЕЗАЛЕЖНОГО АУДИТОРА)
Номер, серія, дата видачі та термін дії свідоцтва про внесення до державного реєстру аудиторських фірм
Тематика контрольної роботи з дисципліни «Страхові послуги»
Термін дії договору страхування в окремих видах страхування: порівняльний аналіз
Адресат: керівнику Повного товариства “ Ломбард Александров В. В. і компанія”
Номер, дата видачі свідоцтва про внесення до Реєстру суб’єктів аудиторської діяльності, термін дії
Адресат: керівнику Повного товариства “ Ломбард Александров В. В. і компанія”
Номер, дата видачі свідоцтва про внесення до Реєстру суб’єктів аудиторської діяльності, термін дії
Тарифний план «Пенсійний» (UAH) 1 з використанням банківських платіжних...
Відкриття рахунку з оформленням основної банківської платіжної картки (БПК) для фізичних осіб 5 (термін дії 1 рік)
АУДИТОРСЬКИЙ ВИСНОВОК ПРО ФІНАНСОВУ ЗВІТНІСТЬ ТОВ „КРИМСЬКИЙ ФІНАНСОВИЙ ЦЕНТР
Сертифікат аудитора та вкладиш : серія №006628, виданий 25. 01. 1996 р., термін дії продовжено до 25 січня 2015 р.(рішення Аудиторської...
Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінком-Інвест"
Товариство з обмеженою відповідальністю «Фінком-Інвест» (далі –Компанія), створене 25 січня 2011 року,підготувало фінансову звітність...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка