|
Скачати 195.62 Kb.
|
ТЕРМІН ДІЇ: 01.09.2011-01.09.2014 Координатор проекту: Цой І.Ф. 2011 р. Майбутня професійна еліта нашої держави сьогодні в школі. Прилаштувати чи зайняти людину працею можна, але розумно розпорядитись її творчим потенціалом, вирощувати професіоналів без професійної орієнтації неможливо. Професійна орієнтація, як науково-практична система підготовки людини до вільного, самостійного і усвідомленого вибору професії, є комплексною системою. Основне завдання, кінцева мета професійної орієнтації сформульовані у її визначенні і є складовою частиною всієї навчально-виховної роботи в школі. Школа всіма доступними їй засобами готує учнів до самостійного життя, вибору професії. Отже, профорієнтація не є якимось додатком до шкільного навчально-виховного процесу, а органічно входить до нього і здійснюється в його рамках. Але це не дає підстав для їх ототожнювання. Професійна орієнтація є одним із самостійних аспектів, має свої специфічні завдання, свою структуру і свою специфіку в формах і методах проведення. Завданням професійної орієнтації в школі є підготовка учня до свідомого професійного самовизначення. Його здійснення пов’язане з активним впливом величезної кількості факторів об’єктивного і суб’єктивного змісту на психологічну сферу особистості учня. До них можна віднести спеціальні профорієнтаційні аспекти подачі нового матеріалу на уроках, залучення школярів до роботи у предметних і технічних гуртках, спеціальні бесіди з учнями про професії, зустрічі з представниками різних професій, ознайомлення школярів з потребами ринку праці в тих чи інших спеціалістах. Таким чином, щоб підготувати учнів до вибору професії, необхідно: а) сформувати в учнів установку на власну активність самопізнання, як основу вибору професії; б) ознайомити з професійним простором і потребами ринку праці; в) ознайомити з основними правилами вибору і можливими помилками, що допускаються; г) сформувати уміння аналізу різних професій; д) забезпечити самопізнання своїх індивідуально-психологічних особливостей та можливостей; є) сформувати уміння співставляти свої можливості з вимогами професії до особистості та потребами ринку праці; ж) забезпечити розвиток професійно важливих якостей особистості учня; і) виховати загальнолюдські та загально професійні якості, розумні домагання, потреби; к) сформувати відповідальність за прийняття рішення щодо вибору професії та його реалізацію. Все сказане вище дозволяє розглядати профорієнтацію як складне і багатопланове явище, що поєднує економічні процеси з освітянськими, психологічними, як сукупність виховуючи і навчаючих впливів, що забезпечують самостійність у виборі професії і оволодінні нею, яка відповідає потребам країни і допомагає максимально розвинути свої здібності. Метою профорієнтації є підготовка учнів до вибору професії у відповідності з індивідуально-психологічними особливостями, можливостями і потребами ринку праці в кадрах та сприяння розвитку професійних інтересів і нахилів. Професійна орієнтація необхідна для того, щоб своєчасно помітити і розвинути потенційні можливості учнів, вираховувати таланти в різних галузях науки, техніки, виробництва і культури, забезпечити соціальний захист молоді в нових соціально-економічних умовах (наприклад, безробіття). Виходячи з соціально-економічних змін в країні і основної мети профорієнтації, є такі основні завдання школи з професійної орієнтації учнів: - розширення кругозору і збільшення інформації про професії, їх зміст і вимоги до особистості, про потреби ринку праці в спеціалістах тих чи інших професій; - подолання протиріч між професійними намірами учнів і потребами ринку праці в кадрах (особливо матеріального виробництва); - подолання неузгодженості між розвитком індивідуально-психологічних особливостей учнів, їх можливостей і професією, що обирається; - допомога учням у розвитку якостей особистості, необхідних для оволодіння професією, переконання їх в необхідності поєднання особистих інтересів і потреб ринку в кваліфікованих кадрах; - практична підготовка учнів до вибору професії на основі загальної освіти і трудового навчання, розвитку творчих якостей особистості кожного школяра; - диференційована допомога учням у професійному самовизначенні в залежності від інтересів, нахилів, здібностей, стану здоров’я й індивідуальних особливостей кожного. Вирішення цих складних і багатогранних завдань вимагає урахування двох основних моментів: професійних інтересів учня і потреб ринку праці в кадрах. З урахуванням психологічних і вікових особливостей школярів можна виділити наступні етапи, зміст профорієнтаційної роботи в школі: 1-4 класи: формування у молодших школярів ціннісного ставлення до праці, розуміння його ролі в життя людини і в суспільстві; розвиток інтересу до навчально-пізнавальної діяльності, заснованої на посильної практичної включеності у різні її види, у тому числі соціальну, трудову, ігрову, суспільну. 5-7 класи: розвиток у школярів особистісного сенсу в придбанні пізнавального досвіду та інтересу до професійної діяльності; подання про власні інтереси і можливості (формування образу "Я"); придбання початкового досвіду під час навчальної практики. Цьому сприяє виконання учнями професійних проб, які дозволяють співвіднести свої індивідуальні можливості з вимогами професійною діяльністю людини. 8-9 класи: групове і індивідуальне консультування з метою виявлення та формування адекватного ухвалення рішення про вибір профілю навчання у старшій школі; формування освітнього запиту, відповідає інтересам і здібностям, ціннісних орієнтацій. Структура діяльності педагогічного колективу з проведення профорієнтаційної роботи в школі Координатор діяльності: вчитель Цой І.Ф., в функції якого входять: * вироблення стратегії взаємодії суб'єктів, відповідальних за педагогічну підтримку самовизначення школярів з метою узгодження та координації їх діяльності; * підтримка зв'язків загальноосвітньої установи з соціальними партнерами, що впливають на самовизначення учнів основної школи; * планування роботи педагогічного колективу з формування готовності учнів до профільного і професійному самовизначенню згідно з цільовим проектом; * здійснення аналізу та корекції діяльності педагогічного колективу по даному напрямку (консультації вчителів-предметників, класних керівників з організації системи навчально-виховної роботи, спрямованої на самовизначення учнів: профосвіта, профконсультація) * редагування, профдіагностика визначення індивідуальної освітньої траєкторії учня; * ініціювання проведення педагогічних рад, виробничих нарад з проблеми профільного та професійного самовизначення старшокласників; * організація системи підвищення кваліфікації класних керівників, вчителів-предметників, з проблеми самовизначення учнів; * здійснення функцій попереджувального контролю роботи класних керівників, вчителів-предметників з проблеми профільного та професійного самовизначення учнів; Виконують рекомендації координатора: Класний керівник: спираючись на цільовий проект, освітню програму і план виховної роботи школи: * становить для конкретного класу план педагогічної підтримки самовизначення учнів, що включає різноманітні форми, методи, засоби, які активують пізнавальну, творчу активність школярів; * організовує індивідуальні та групові профорієнтаційні бесіди, диспути, конференції; * веде психолого-педагогічні спостереження схильностей учнів (фіксує дані спостережень, анкет, тестів, діагностик); * допомагає навчатися проектувати індивідуальну освітню траєкторію, моделювати варіанти раннього професійного визначення та становлення, здійснювати аналіз власних досягнень, складати власний портфоліо; * організовує відвідування учнями днів відкритих дверей у вищих навчальних закладах різних видів акредитації; * організовує тематичні і комплексні екскурсії учнів на підприємства; * проводить батьківські збори з проблеми формування готовності учнів до профільного самовизначення * організовує зустрічі учнів з випускниками школи, вищих навчальних закладах різних видів акредитації. Вчителі-предметники: * сприяють розвитку пізнавального інтересу, творчої спрямованості особистості школярів, використовуючи різноманітні методи і форми: проектну діяльність, ділові ігри, семінари, круглі столи, конференції, предметні тижня, олімпіади, факультативи, конкурси стінних газет, домашні твори і т.д.: * забезпечують профорієнтаційну спрямованість уроків, формують у учнів загально трудові, професійно важливі навички; * проводять спостереження за виявлення схильності і здібності учнів; Бібліотекар: * регулярно підбирає літературу для вчителів і учнів у допомозі вибору професії (по роках навчання) та профорієнтаційної роботи; * вивчає читацькі інтереси учнів і рекомендує їм літературу, яка допомагає у виборі професії; організовує виставки книг про професії і читацькі диспути-конференції на тему вибору професії; * регулярно влаштовує виставки літератури про професії за сферами діяльності (машинобудування, транспорт, будівництво, в світі мистецтва тощо) Медичний працівник: * використовуючи різноманітні форми, методи, засоби, сприяє формуванню у школярів установки на здоровий спосіб життя; * проводить бесіди з учнями про взаємозв'язок успішності професійної кар'єри і здоров'я людини; * надає консультації з проблеми впливу стану здоров'я на професійну кар'єру; * надає допомогу класному керівникові, педагогам в аналізі стану здоров’я учнів. Напрями і форми роботи Організаційно-методична діяльність * Робота координаторів з профорієнтаційної роботи з учнями. * Методична допомога вчителям у добірці матеріалів і діагностичних карт. Робота з учнями * Комплекс профорієнтаційних послуг у вигляді профдіагностичних заходів, занять і тренінгів з планування кар'єри; * Анкетування, діагностика * Організація та проведення екскурсій (у навчальні заклади, підприємства) * Зустрічі з представниками підприємств, навчальних закладів. Робота з батьками * проведення батьківських зборів, (загальношкільних, класних); * лекторії для батьків. * індивідуальні бесіди педагогів з батьками школярів; * анкетування батьків учнів; * залучення батьків школярів для виступів перед учнями з бесідами; * створення ради з профорієнтації, що включає працівників загальноосвітнього навчального закладу, батьків учнів, приватних підприємців, що надають спонсорську допомогу школі, представників шефських організацій і т.д. Очікувані результати: - сформувати в учнів прагнення до самостійного і свідомого вибору професії з урахуванням отриманих знань про себе, своїх здібностях і перспективах їх розвитку - впевненість учня в соціальної значущості праці, тобто сформованого ставлення до неї як до життєвої цінності. Заходи профорієнтаційної роботи школи
Календарний план роботи з виявлення професійних інтересів, нахилів і здібностей.
Критерії і показники готовності учнів до професійного самовизначення, узгоджені з вибором профілю навчання
|
Правила прийому до вищого навчального закладу у 2011 році «Рівненське... Провадження освітньої діяльності у Державному вищому навчальному закладі «Рівненське вище професійне училище Департаменту ДСО при... |
ПРАВИЛА ПРИЙОМУ ДО АКАДЕМІЇ ВНУТРІШНІХ ВІЙСЬК МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ Провадження освітньої діяльності в Академії внутрішніх військ МВС України здійснюється відповідно до ліцензії Міністерства освіти... |
Термін дії та умови розірвання договору За згодою Сторін, про що інша Сторона має бути повідомлена не менш ніж за 15 (п’ятнадцять) діб |
АУДИТОРСЬКИЙ ВИСНОВОК (ЗВІТ НЕЗАЛЕЖНОГО АУДИТОРА) Номер, серія, дата видачі та термін дії свідоцтва про внесення до державного реєстру аудиторських фірм |
Тематика контрольної роботи з дисципліни «Страхові послуги» Термін дії договору страхування в окремих видах страхування: порівняльний аналіз |
Адресат: керівнику Повного товариства “ Ломбард Александров В. В. і компанія” Номер, дата видачі свідоцтва про внесення до Реєстру суб’єктів аудиторської діяльності, термін дії |
Адресат: керівнику Повного товариства “ Ломбард Александров В. В. і компанія” Номер, дата видачі свідоцтва про внесення до Реєстру суб’єктів аудиторської діяльності, термін дії |
Тарифний план «Пенсійний» (UAH) 1 з використанням банківських платіжних... Відкриття рахунку з оформленням основної банківської платіжної картки (БПК) для фізичних осіб 5 (термін дії 1 рік) |
АУДИТОРСЬКИЙ ВИСНОВОК ПРО ФІНАНСОВУ ЗВІТНІСТЬ ТОВ „КРИМСЬКИЙ ФІНАНСОВИЙ ЦЕНТР Сертифікат аудитора та вкладиш : серія №006628, виданий 25. 01. 1996 р., термін дії продовжено до 25 січня 2015 р.(рішення Аудиторської... |
Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінком-Інвест" Товариство з обмеженою відповідальністю «Фінком-Інвест» (далі –Компанія), створене 25 січня 2011 року,підготувало фінансову звітність... |