|
Скачати 32.8 Kb.
|
Українська мова. 5 клас Тематична Лексикологія 1. Які слова становлять основу лексики української мови? А. Неологізми. В. Запозичені. Б. Історизми. Г. Загальновживані. 2. Які слова вживають тільки жителі певної місцевості? А. Професійні. В. Неологізми. Б. Запозичені. Г. Діалектні. 3. Вкажіть рядок, у якому всі слова належать до офіційно-ділової лексики. А. Протокол, звіт, діаметр. В. Договір, приватизація, наказ. Б. Процесор, кодекс, поліс. Г. Інструкція, заява, розписка. 4. З’ясуйте, у якому рядку всі слова є історизмами. А. Життя, князь, піїт. В. Гетьман, отаман, хорунжий. Б. Комір, суддя ,бунчук. Г. Ткач, лицар, десниця. 5. Вкажіть речення, у якому є діалектизми. А. Дощ пройшов шовковою ходою і лишив на місці краплі сліз (В.Сосюра). Б. Десь курився синій димок до ватри (М.Коцюбинський). В. Тіні від дерев покоротшали – полудень (Є.Айпін). Г. Я сяяв, і вони посміхались мені з розумним смутком (Л.Бєжин). 6. Вкажіть рядок зі словами-термінами. А. Координація, синтаксис, бароко. В. Кенгуру, біологія, катет. Б. Істина, лінгвістика, синус. Г. Гіпербола, пісняр, легенда. 7. З’ясуйте, у якому рядку всі слова з запозиченими. А. Стельмах, швець, тесля. В. Магістраль, футбол, акція Б. Бузок, фіалка, настурція. Г. Драма, роман, оповідання. 8.Установіть відповідність між групами застарілих слів та їх значеннями. 1. Аршин, верства, гони, миля. А. Старовинна зброя. 2. Війт, десяцький, жандарм, осавула. Б. Старовинний одяг. 3. Панцир, мушкет, спис, щит. В. Старовинний посуд. 4. Жупан, запаска, кирея, свита. Г. Колишні чини. Д. Старовинні одиниці виміру. 9. Запишіть 10 загальновживаних слів, що є назвами професій. 10. З’ясувати значення фразеологізмів (увести два з них у речення) Китайська грамота, задніх пасти, Лис Микита, дістанеться на горіхи, ламати голову.________________________________________________________ 11. Дібрати до поданих слів синоніми. Вогнище, азбука, праця, чесний, родина_____________________________ 12. Дібрати до поданих слів антоніми. Вдень, корисний, солодкий, плюс, старт_____________________________ Українська мова. 5 клас Тематична Лексикологія 1. Які слова становлять основу лексики української мови? А. Неологізми. В. Запозичені. Б. Історизми. Г. Загальновживані. 2. Які слова вживають тільки жителі певної місцевості? А. Професійні. В. Неологізми. Б. Запозичені. Г. Діалектні. 3. Вкажіть рядок, у якому всі слова належать до офіційно-ділової лексики. А. Протокол, звіт, діаметр. В. Договір, приватизація, наказ. Б. Процесор, кодекс, поліс. Г. Інструкція, заява, розписка. 4. З’ясуйте, у якому рядку всі слова є історизмами. А. Життя, князь, піїт. В. Гетьман, отаман, хорунжий. Б. Комір, суддя ,бунчук. Г. Ткач, лицар, десниця. 5. Вкажіть речення, у якому є діалектизми. А. Дощ пройшов шовковою ходою і лишив на місці краплі сліз (В.Сосюра). Б. Десь курився синій димок до ватри (М.Коцюбинський). В. Тіні від дерев покоротшали – полудень (Є.Айпін). Г. Я сяяв, і вони посміхались мені з розумним смутком (Л.Бєжин). 6. Вкажіть рядок зі словами-термінами. А. Координація, синтаксис, бароко. В. Кенгуру, біологія, катет. Б. Істина, лінгвістика, синус. Г. Гіпербола, пісняр, легенда. 7. З’ясуйте, у якому рядку всі слова з запозиченими. А. Стельмах, швець, тесля. В. Магістраль, футбол, акція Б. Бузок, фіалка, настурція. Г. Драма, роман, оповідання. 8.Установіть відповідність між групами застарілих слів та їх значеннями. 1. Аршин, верства, гони, миля. А. Старовинна зброя. 2. Війт, десяцький, жандарм, осавула. Б. Старовинний одяг. 3. Панцир, мушкет, спис, щит. В. Старовинний посуд. 4. Жупан, запаска, кирея, свита. Г. Колишні чини. Д. Старовинні одиниці виміру. 9. Запишіть 10 загальновживаних слів, що є назвами професій. 10. З’ясувати значення фразеологізмів (увести два з них у речення) Китайська грамота, задніх пасти, Лис Микита, дістанеться на горіхи, ламати голову.________________________________________________________ 11. Дібрати до поданих слів синоніми. Вогнище, азбука, праця, чесний, родина_____________________________ 12. Дібрати до поданих слів антоніми. Вдень, корисний, солодкий, плюс, старт_____________________________ |
С.І. Січкар, методист української Саме ці знання, уміння і навички покладено в основу програм з української мови для 5 – 11 класів |
На уроках української мови У процесі вивчення української мови в початковій школі здійснюється початкова мовна освіта молодших школярів, їх розумовий і мовленнєвий... |
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика у 2015/2016 навчальному році, з метою підвищення якості знань з української... |
В ТА ЗАВДАНЬ ІЗ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ)... Р е ц е н з е н т канд філол наук А. М. Нелюба, доцент кафедри української мови Харківського національного університету ім. В. Н.... |
1. Перепишіть речення, вставляючи потрібні пропущені слова із довідки у прислів’ях і приказках Посібник складається зі ста лінгвістичних ігор, ігрових прийомів та завдань, які допоможуть учителеві української мови піднести ефективність... |
План Які є правила оформлення ділової кореспонденції. Що входить... З роками склалися узвичаєні правила оформлення службової, урядової, приватної кореспонденції. Це і сувора нормативність і дотримання... |
Дидактичний матеріал з української мови для 8 класу з теми Дати відповідь на питання: які з них є відмінюваними, які – дієвідмінюваними, які – незмінюваними |
Уроку Анотація. Урок української мови у 10 класі «Прислівник як частина мови» відповідає чинній програмі з української мови для профільного... |
Виховний захід на тему: «До мови доторкнемось серцем» Підготувала:... ... |
НАКАЗ Петра Яцика, з метою сприяння утвердженню статусу української мови як державної, піднесення її престижу, виховання у молодого покоління... |