Уроку


Скачати 130.41 Kb.
Назва Уроку
Дата 20.11.2013
Розмір 130.41 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Тема уроку. Узагальнюючий урок з теми «Тіла та речовини. Охорона води,грунту,гірських порід у рідній місцевості. Складаємо проекти»

Мета: узагальнити знання дітей за розділом «Тіла і речовини в довкіллі і зміни,що пов’язані з ними»;виявити рівень засвоєння змісту на етапі контролю діяльності учнів; спонукати до самостійності на етапі осмислення і засвоєння знань; формувати інтерес до вивчення конкретного матеріалу; вдосконалювати навички групової роботи,прищеплювати дбайливе та економне ставлення до природи рідного краю,відповідальність за себе і природне оточення.

Обладнання: таблиці «Кругообіг води в природі», «Види грунтів», «Що виробляють з нафти і вугілля»,карти «Івано-Франківської області, «України»,енциклопедії.

Обєкти: вода,грунт,корисні копалини

Способи реалізації проекту: збирання інформації,спостереження,висновки на основі проведених дослідів.

Учасники проекту: учні,вчитель

Результати роботи: скласти пам’ятки «Як зберегти воду чистою», «Охорона грунту», «Збереження земних ресурсів»

Види проекту: груповий

Тип проекту: короткотривалий

Етапи роботи

І. Організаційний

Перевірка готовності до уроку

Побажання доброго настрою,успіхів і задоволення від уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Вступна бесіда.

Людина так змінила природу,її використання,що тепер мусить змінити себе,щоб могла в ній жити. Якщо людина до тепер в більшості брала,то тепер треба брати і віддавати. Людина створила надзвичайну техніку,яка й не снилась нашим дідам, а культурної основи так і не навчилась. Природу неможливо перетворити відповідно до наших потреб,а отже й виходить,що навпаки потреби треба привести у відповідність з природою. Рівень нашої культури не відповідає рівню охорони природи.

  • Якщо не буде дощів,грунт перетвориться на пил і не буде родючим.

  • Повітря задушить людину без його оновлення з допомогою рослин,що живуть в грунті.

  • Вода-в отруйну рідину без постійної фільтрації грунтом,бо існує кругообіг.

В світі існують 3 кити довкілля. Це 3 кити,за рахунок яких жила,живе і буде жити людина-грунт,повітря,вода.

  1. Відтворити коротко зміст розділу,який вивчили.

-Які основні теми ми вивчили?

-Що необхідно для життя на землі?

-Чи може щось виникати з нічого?

-Як на вашу думку,чи повністю людина використала свої можливості в спілкування з природою?

ІІІ. Самостійна робота в групах з метою відтворення набутих знань з даніої теми

-Діти! Ви повинні відтворити набуті знання з даних тем за допомогою асоціативного ряду,потім перевірите написане за допомогою підручника

Вода

Грунт

Корисні копалини

Тверда

Рідка

Пара,туман,мряка

Прозора

Без запасу

Не має форми

Розчинник

Іній,дощ,град,сніг

Пісок

Глина

Каміння

Грунт

Перегній

Мінеральні солі

Вода

Повітря

Чорнозем

Гірські породи

Горючі

Рудні

Нерудні

Родовище

Шахта

Свердловина

Рідкі

Тверді

Газоподібні

ІV. Співставлення учнів з проблемою й висловлення первинних гіпотез з даної теми

Діти підтверджують написане за допомогою спостережень

Вода

Грунт

Корисні копалини

-Чому вода в 3 станах?

Де це зустрічається в природі?

Вода-твердий,рідкий,газоподібний

Як довести,що в грунті є перегній? Звідки в грунті беруться мінеральні солі?

Які є види грунтів?

(Чорнозем,піщаний,

глинястий)

Чим відрізняються корисні копалини від гірських порід?

Які є види корисних копалин за станом?

(Тверді,рідкі,газоподібні)

V. Визначення мети за допомогою створення проблемної ситуації

-Чи може людина існувати без взаємодії з природою?

-Що використовує людина для життя?

-Як вона використовує?

-Як ставляться люди до природи?

-Чи зменшуються потреби людей в використанні природних ресурсів?

-Чи може природа завжди задовільняти потреби людей?

-Чому?

-Що потрібно для цього?

-Отже,треба берегти,охороняти,економно витрачати. А тепер ви складете пам’ятку (правила) «Як людина повинна ставитись до води,грунту,корисних копалин». Я впевнена, що ви зможете це зробити,адже вам треба продумати своє майбутнє так , щоб коли виростете,ви мали все потрібне для життя.

VІ. Робота учнів у групах над своїми проектами

  1. Обговорення учнями своїх проектів.

  2. Зачитування пам’яток.

Отже! Людино! Захисти,врятуй себе від самої себе (хто може сказати ці слова)

Любі діти! Відкривайте Серце для добра! Всім,хто поруч,подаруйте Крихітку тепла!

Сильні будьте! Не лякайтесь Боротьби зі злом. Пам’ятайте –перемога Завжди за добром.

VІІ. Гра «Добро і зло»

Ви повинні в групах обрати по 2 учні і на основі попереднього завдання ще раз нагадаєте правила поведінки в довкіллі.

Один учень буде характеризувати Добро,а інший Зло (що повинні зробити люди,щоб знищити Зло?)

Вода

Грунт

Корисні копалини

Добро. 1. Вода животворна

2.Вода-багатство

3.Кругообіг,бо поповнюються запаси води

4. Розчинник

Що потрібно зробити:

1. Захищати від посухи,чистити джерела.

2. Без води не буде нічого

3.Не спалювати,бо утворюються кислотні дощі

4. Не викидати сміття в воду і не висипати відходи з заводів.

Добро. 1. Годувальниця

2.Багатство

3.Родючий

Зло. 1. Вигоріла земля

2.Стають пустелею,не обробляються

3. Отруюють отрутохімікатами

Добро. Переробляють і ми одержуємо все

Зло. Не бережемо іграшки,фарби.

Спалюємо пластмасу.

Не економимо.


Пам’ятка

Не знищуй джерела!

Не кидай сміття у воду!

Не вирубуй дерева біля джерел!

Не нищ черв’яків!

Не рубай ліс!

Не витоптуй грунт!

Не пали багаття в різних місцях!

Не знищуй родючий шар грунту!

Не нищ одяг,папір,посуд!

Не витрачай без потреби газ,електроенергію,бензин!

Не викидай макулатуру,металолом,пластмасу!

Діти роблять підсумок роботи в кожній групі

VІІІ. Конкурс на кращу казку,яку повинні були скласти вдома

«Мрії капельки,грудочки землі і корисних копалин.»

ІХ. Зачитування прислів’їв,які підготувала кожна група

Народна творчість про воду,грунт,корисні копалини

  • Зіпсував воду,не буде честі твоєму роду

  • Будь мудрий,як земля,а чистий,як вода

  • Вода-душа врожаю,а природи-санітар

  • Дитина мала,як чиста вода

  • Будь здоровий,як джерельна вода

  • Вода людині,як крила пташині

  • Не брудни криниці,бо прийдеться води напиться

  • Земля найбагатша,а вода найсильніша

  • Хто про землю дбає,до тих вода щедрою буває

  • Менше говори,а більше воду і грунт бережи

  • Грунт лінощів боїться,а працю любить

  • Праця гріє людину,а сонце грунт

  • Бережи природу-матимеш вигоду

  • Будь мудрий,як земля,а чистий ,як вода

  • Де нищиться природа-кінчається життя

  • Без корисних копалин немає в нас життя,без охорони природи не буде воротя

  • Вода людині, як крила пташині

  • Земля годує, але сама їсти просить

Х. Загальний висновок

Уточнення нових даних (спонукання до висновків для себе)

Цікаво що: (додатки №1 і №2)

ХІ. Підсумок уроку

1. Бесіда

-Що таке грунт?

-Які є шари поверхні?

-При якій дії утворюється грунт?

-Для яких тварин грунт є домівкою?

-Як дбати про грунт?

-Яке значення мають корисні копалини?

-Чому потрібно економно витрачати корисні копалини?

-Що необхідне людині,щоб вижити?

2. Завдання для всіх груп.

Хто швидше і більше запише слів,пов’язаних з водою.

Вода,лід,крига,бурулька,окріп,пара,туман,болото,роса,водоймище,водосховище, джерело,річка,море,озеро,ставок,струмок,гроза,дощ,злива,повінь,іній,ожеледь, паморозь,водоспад.

3.Завдання для всіх груп (підібрати вислови)

Земля годує але сама їсти просить

Земля найбагатша а вода найсильніша

Не брудни криниці бо схочеш водиці напиться

Хто про землю дбає до того щедрою вона буває

Де природа мати а людина-батько – там добра багато

Грунт лінощів боїться а працею гордиться

Праця гріє людину а сонце грунт

Бережи природу - не матимеш пригоди

Зіпсуєш природе- не буде честі твоєму роду

Отже

Тож шануймо Божий дар- Води краплиночку із неба. Воду шануй-шануй життя, Води святої,як повітря всім нам треба.

ХІІ. Крісло автора

-З чого складається грунт?

-Які стани має вода?

-Який верхній шар грунту?

-Що потрібно людині щоб жити?

-Як дбати про воду?

-Які є водосховища за утворенням?

-Які є корисні копалини?

-Де найближче добували вугілля?

-Яке найближче озеро?

-Яка найбільша гора Карпат?

-Що буває,як небо ридає?

-На дворі - горою,а в хаті – водою.

Висновки про охорону

  • Обсаджуйте береги деревами й кущами

  • Берегти і економно витрачати воду

  • Охороняти воду від забруднень (стічних вод)

  • Не залишати біля водойм шкідливих речовин,сміття

  • Берегти грунти від забруднень,бо в ньому живуть живі організми

  • Майбутнє залежить від природи і її треба берегти

  • Захищати грунт від вітрів і повеней

  • Економно витрачати і берегти предмети побуту,одяг

  • Люди,не псуйте воду!

- Які слова ви б сказали людям,що нищать і не бережуть природу?

Благаю бережіть, зупиніться, змилуйтесь,схаменіться,заступіться,охороняйте,дбайте,захищайте,економте.

-Що потрібно,щоб люди могли житии на землі?

-Які ви знаєте ріки?

-Від чого залежить майбутнє?

ХІІІ. Домашнє завдання

Скласти казку «Про що мріє моя річка й мій город»

Додаток №1

Цікаво що:

Запаси води на Землі-1500млрд м3

Солон - 97%,2% - прісна (льодовики),1% - питна

2/3 Землі – вода

Підземні – на 12-15 км

Грунтові – з опадів

Водоносний шар над твердим пластом.

Організм людини – 2/3 вода

Людина випиває за життя 60т. води

За день – 2,5 л. -1л. з їдою

1 л. пємо

0.5 л. виробляє організм

Без води людина може житии до 8 днів.

За 1 год.помирає від отруєння водою 1000 ч.

За 1 год. 1700 арів стає пустелею.

За 1 год. 2000 т.кислотних дощів.

За 1 год. знищується 3000 га. грунту.

Природні водосховища-озера. Найближче озеро Лебедин,площа якого становить 100×200м.,найбільша глибина 28 м. на висоті 650 м. над р.м. Біля нього джерело питної води,яке впадає в Коров’як,а потім в нашу річку Пістиньку,що є правою притокою Пруту.

На 100л. води припадає лише 2л. прісної.

¾ людства не має (не стає) прісної води.

Промисловість викидає у повітря 220 млн.т. токсичних хімікатів,що повертаються на землю кислотними дощами.

Людина в місті використовує 300-350л. води,якщо з крана капає,то за місяць – 400л. витікає.

Природних водойм на території нашої області дуже мало. Представлені вони невеликими озерами, які утворилися в старицях річок, а також карстовими водоймами в Тлумацькому і Городенківському районах. Окрім заплавних озер природного походження в долинах рік поширені рукотворні водойми – ставки та водосховища. Найбільше водосховище області площею 1260 га, яка забезпечує водою Бурштинською ТЕС, побудоване на р. Гнила Липа. На ріці Чечва створено Чечвинське водосховище площею 184 га, а на ріці Свірж - Княгинецьке водосховище, площею 228 га. Сумарний об’єм цих водосховищ складає 63 млн. м3. В області нараховується 630 ставків, загальною площею водного дзеркала біля 2373 га та сумарним об’ємом біля 31,0 млн. м3. Водосховища і ставки відіграють певну роль у регулюванні стоку рік, а також використовуються для розведення і вирощування риби. За запасами води наша область посідає 3 місце в Україні,у нас тече 8321 річки. За підземними водами ми на передостанньому місці. 32 джерела занесено до державного стандарту,що виробляють мінеральну воду. Територію нашої держави омивають два моря — Чорне і Азовське. Водні ресурси України складаються, крім внутрішніх морів, з великих та малих річок, підземних джерел, озер, боліт тощо. За даними Державного водного кадастру, сумарна середня величина прісних водних ресурсів оцінюється в 94,1 млрд. кубічних метрів. Основна частина водних ресурсів (92,6%) припадає на річковий стік. На території нашої держави - понад 71 тисяча річок та джерел загальною довжиною 248 тис. км. Найбільші ріки України: Дніпро - 981 км, Сіверський Донець - 950 км, Південний Буг - 806, Псел 717, Дністер - 705, Горинь - 659, Десна - 591, Інгулець - 549, Ворскла - 464 км. Найбільші озера України: Сасик (Кундун) - 210 кв. км, Ялкуч -149, Кагул - 92, Кугурлуй - 82 кв. км. Найбільші лимани: Дніпровський - 360 кв. м, Дністровський -360 кв. м, Молочний - 170, Тилі-чульський - 170, Хаджибейський - 70, Куяльницький - 65. Через забруднення водних ресурсів на Землі стає все менше придатної для пиття води. Як вважають фахівці, найближчим часом у світі почнеться боротьба за переділ джерел питної води найбільшого багатства людства.

Фразеологізми про воду

Чиста вода-чесність,правдивість. Брудна вода-брехливість,підлість Води чимало утекло-пройшов час Роки спливли як вода-швидко Будь здоровий,як джерельна вода. Вода-символ чистоти і тому дітей при хрещенні очищують (занурюють) у воді.


Додаток №2

Корисні копалини

найситніше

Що у світі найщедріше грунт

Наймиліше

Такий чорнозем як в Україні є ще в Китаю – Маньчжурія,в США – долина Міссісіпі

В області 314 різних родовищ

14 – нафтових

9 – газових

4 – газонафтових

Надра Івано-Франківської області багаті на корисні копалини. В області розвідані родовища 24-х видів корисних копалин. Тут сконцентровані значні запаси: 77% соляних розсолів, 29,6% – магнієвих сирих солей, 28,9% – ангідриду й гіпсу, 22,5% – калійних добрив, 21,4% – нафти України.

На Івано-Франківщині залягають основні запаси нафти й газу Карпатської нафтогазової провінції. Найбільшими за запасами серед нафтових родових є Долинське, нафтогазових – Битків-Бабчинське, а газових – Богородчанське (всього 23 родовища нафти і 22 родовища природного газу). У нафтоносних районах розташоване одне з найбільших у світі родовищ «земного воску» - озокериту. В області відоме Ковалівське (Коломийське) родовище вугілля, розташоване в 10 км на південь від м. Коломиї, також обстежено 4 родовища менілітових сланців, розташованих в Долинському (Сукель-Ілемня), Рожнятівському (Верхній Стутин) і Надвірнянському (Пнів, Любіжня) районах.

Значні родовища торфу: Подільський лісостеповий торфовий район (Рогатинський, Галицький райони), Передкарпатський торфовий район (Калуський, Тисменицький, Коломийський райони, північні частини Долинського, Рожнятівського, Богородчанського, Надвірнянського районів). Торф використовується як органічне добриво, та як засіб для покращання структури ґрунтів.

Нерудні мінеральні ресурси представлено запасами державного значення калійних солей, що становить 25% загальних запасів по Україні. В Івано-Франківській області розташовані 3 одиночні родовища калійних солей (Тура Велика, Тростянець, Кадобна) та 2 групи зближених родовищ: Калуш-Голинська (Калуш-Голинське, Домбровське, Пійло) й Марківсько-Росільнянська (Марківське, Молодьківське, Дзвіняцьке, Старунське, Росільнянське).

Наявні значні поклади кам’яних солей, а саме: Долинське родовище, Болехівське родовище кухонної солі, а також Верхньо-Струтинське, Рожнятівське родовища кам’яних солей.

Розробляються родовища самородної сірки: Загайпільське, Шевченківське, Тлумацьке, Жуківське, Велико-Кам’янське, Любовецьке і Коломийське.

В Городенківському районі розташоване Незвиське родовище фосфоритів.

Надра Івано-Франківської області багаті на сировину для виробництва таких видів будівельних матеріалів: цементу, цегли, керамічних і керамзитових виробів, будівельного і розпиловочного каміння, вапняків для випалу на вапно для технологічних потреб цукрової промисловості і розкислення ґрунтів, гіпсу будівельного, піску будівельного, щебеню й піщано-гравійних сумішей, облицювального каміння, виробного каміння.

В області нараховується 239 родовищ будівельних матеріалів, в тому числі 133 детально розвіданих і врахованих Державним балансом запасів. Розподіл родовищ на території області не рівномірний. Так, виявлені й оцінені запаси цементної сировини (вапняк, мергель, гіпс, глина) зосереджені в основному на північному сході області (Галицький і Рогатинський райони). Камінь будівельний (вапняки й пісковики) розповсюджені в Городенківському, Рогатинському і Тлумацькому районах та у Карпатах – Долинський й Надвірнянський райони. Карбонатна сировина (вапняки) поширена у Придністров’ї.

На всій території області, окрім Карпат, виявлені родовища глинистої сировини, придатної для виробництва цегли, черепиці, дренажних труб та кахлю.

Родовища будівельного й декоративного гіпсу розташовані у Подністров’ї (Рогатинський, Галицький, Тлумацький і Тисменицький райони).

Виробні камені – родовище родоніту в Прилуках. Родоніт – це силікат марганцю, відзначається рожевим, малиновим, червоно-бурим кольором з чорними дендритами та прожилками гідроокисів марганцю, що утворюють складні малюнки та візерунки. Використовується як високодекоративний, облицювальний та ювелірно-обробний матеріал.

В Українських Карпатах є також невеликі поклади залізних та марганцевих руд, поліметалів (свинець, мідь, цинк, уран) срібла й золота.

В Українських Карпатах нараховується понад 800 джерел мінеральних вод усіх типів. 

Схожі:

Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
Уроку. Прямокутна система координату просторі. Мета уроку: знайомство...
В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення й виконання домашнього завдання
Уроку виробничого навчання
Велигодська Л. С. чітко в доступній формі розкрила тему та мету уроку на всіх етапах структури уроку
Уроку; тема уроку не записується на дошці; мета уроку не узгоджується...
«загравання» з учнями, намагання сподобатись, невміння знайти правильний тон; вживання пестливих слів
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
УРОКУ Тема уроку
Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням...
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку
Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку
Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди
Уроку Тема уроку: Поняття про виробничий травматизм та професійні захворювання  
Мета уроку: Ознайомити учнів з основними причинами виробничого травматизм та професійних захворювань та їх наслідками
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка