Урок №13 Тема. Ознайомлення з групою «теплих» і «холодних» кольорів. Тематичне завдання


НазваУрок №13 Тема. Ознайомлення з групою «теплих» і «холодних» кольорів. Тематичне завдання
Дата20.05.2013
Розмір57.8 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Урок № 13

Тема. Ознайомлення з групою «теплих» і «холодних» кольорів. Тематичне завдання

Мета :

навчальна: ознайомити учнів із групою «теплих» і «холодних» кольорів; закріпити навички створення необхідного кольору змішуванням кольорів; навчати правильно розташовувати зображення на аркуші;

розвивальна: формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати кольори; розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості;

виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу.

Обладнання : альбом для малювання, простий олівець, гумка, акварельні фарби, набір пензлів, ємність для води, палітра, серветки для витирання рук і пензлів, комп’ютер , презентація (слайди).

Тип уроку : урок засвоєння нових знань.

Словничок термінів : теплі кольори (жовтий, помаранчевий, червоний), холодні кольори (синій, голубий, зелений).

Хід уроку

І. Організація класу.

Психологічний настрій

Доброго ранку, сонечко ясне,

Доброго ранку, земле прекрасне,

Доброго ранку, дерева багряні,

Доброго ранку, квіти духмяні,

Доброго ранку, діти галасливі,

Доброго ранку, друзі щасливі.

  • Діти, до якого уроку ви приготувалися?

  • Що ви очікуєте від уроку?

Наш девіз:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно й плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- Отож, міркуємо. Відгадайте загадку.

Вийшла звідкись гарна дівка,

На ній стрічка-семицвітка,

А де з річки воду брала,

Там коромисло зламала.

  • Що це? (Веселка)

  • А скільки кольорів має веселка? (7)

  • Пригадайте послідовність розміщення кольорів. (Червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий).

(Перегляд презентації 1. Слайд № 2. Зображення веселки.)

  • А чи бачили ви тварин, які мали б своє забарвлення подібне до кольорів веселки? (Так. )

  • Назвіть їх. (Попугай.)

  • Я вам допоможу пригадати.

Перегляд слайдів № 3-5(зяблик, синичка, півник)

  • Назвіть три основні кольори. (Червоний, жовтий, синій).

  • А як утворюються всі інші кольори? (Шляхом змішування).

Перегляд слайду № 6. Колірний круг.

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Сьогодні на уроці ми познайомимося з теплими і холодними кольорами. Навчимося їх розрізняти, утворювати відтінки за допомогою змішування кольорів. Перегляд слайду № 7

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  • Діти, заплющіть очі. Уявіть, що вам дуже жарко, світить ясне сонечко. Хочеться скуштувати вишеньки чи випити апельсинового соку. Відкрийте очі.

  • Який колір ви побачили у своїх мріях? (Жовте сонечко, червоні вишеньки, помаранчевий сік).

- Отже, жовтий, помаранчевий, червоний кольори створюють відчуття тепла й належать до теплої гами кольорів. Перегляд слайду № 8

  • А які кольори передають настрій зимової пори? (Голубі сніжинки, синє небо, зелені ялинки).

  • Отже, синій, блакитний, зелений кольори створюють відчуття холоду й належать до холодної гами кольорів.

А зараз ми будемо подорожувати і побачимо, де в природі зустрічаються теплі та холодні кольори. Перегляд слайдів № 9-16. (Зображення овочів, фруктів, дерев, явищ природи, квітів відповідно теплих та холодних кольорів).

Реальний світ не вичерпується тільки яскравими фарбами, які ви всі любите. Він набагато складніший і різнокольоровіший. Тут є і такі кольори, як білий і чорний. Вони теж дуже важливі. Без них художник не зміг би написати правдиві картини.

Послухайте казку, яка поведе нас у чарівний світ.

Жили собі дві фарби-сестрички – чорна та біла. Біла була ніжна й привітна, а чорна – наче горем убита. Так і жили сестриці, зрідка з’являючись одна в одної у гостях. Обидві любили погуляти серед природи. Там, де з’являлась біла, змінювався колір трави, квітів, неба, моря, стаючи світлішими, привітнішими. Там, де проходила чорна фарба, все навкруги набувало темних, тривожних відтінків. Та ось одного разу у володіннях сестер з’явився художник. Подивився він на роботу білої фарби і сказав: «Скільки світла, ніжності та легкості!». А до чорної звернувся з такими словами: «Хоча ти сумна й похмура, але все-таки по-своєму чудова, тому потрібна людям. Ви дуже різні, але вам не прожити одна без одної. Якщо ви будете разом, то допоможете нам, художникам». З цієї пори біла і чорна фарби завжди поруч. Для всіх художників це найважливіші й найдорожчі фарби, за допомогою яких можна робити справжні дива в мистецтві. Не вірите?

Пропоную вам побути у ролі чарівників і помахом пензля отримати різні відтінки.

Гра «Утвори колір».

Покладіть перед собою палітру. Візьміть пензликом синю фарбу і білу, змішайте. Який новий колір утворився? (Світлий відтінок синього)

Тепер візьміть зелену фарбу і білу. Що утворилося в результаті? (Світлий відтінок зеленого)

Голубий + білий

Фіолетовий + білий

Тепер візьміть синій колір і додайте краплину чорного. Який відтінок ви отримали? (Темніший синій)

Зелений + чорний

Голубий + чорний

Фіолетовий + чорний

Ви мої маленькі чарівники, які тільки навчаєтесь, але у вас все виходить вправно. Виявляється, у фарб є свої таємниці – утворювати їхні відтінки. І ви це відкрили.

V. Демонстрування репродукцій картин художників

(Перегляд презентації 2 «Холодні і теплі кольори». Слайди № 3-15)

Художники-живописці знають таємницю кольорів. Розглянемо їхні картини.

- Який колір і його відтінок використав художник?

Фізкультхвилинка

-Де вороно-каркороно, ти була?

Що, вороно-каркороно, принесла?

Покружляла, покружляла я вгорі,

Горців порозганяла у дворі,

Стріла півня розбишаку-пісняра

І чкурнула дременула із двора.

Робота з підручником

Синє небо, синє море,

Білий парус в далині.

Понад морем – сині гори

Й білі хмари, наче сніг. (Наталя Забіла)

Перегляд картин ( А.Лоза «Ранок» і «Море»).

- Які кольори використав художник при зображенні моря? (Теплі та холодні)

- На якій картині море здається теплим? («Ранок». Сонечко відлискується у воді й дає теплий відтінок)

- А на якій – холодним? («Море». Переважає синя фарба.)

V. Практична робота

- Сьогодні на уроці спробуєте і ви намалювати море та небо холодними, а кораблик теплими кольорами.

Працюємо так:

  • Намалюйте середню лінію горизонту.

  • Використовуючи білу та синю фарби, утворіть небо і море. Небо світлим тоном, а море - темним.

  • Над лінією горизонту намалюйте хмаринку.

  • Кораблик, який пливе по морю – теплими кольорами.

Учні виконують роботу самостійно. Учитель надає індивідуальну допомогу.

VІ. Підсумок уроку.

Фарби сьогодні дуже втомились.

Гарно вони на уроці трудились.

Морську фантазію фарби творили,

Вас малювати фарби навчили.

Фея керувала своїми синами,

Багато сьогодні було поміж нами.

Пензлі старались, щоб вам в подарунок

Вийшов чудовий «холодний» малюнок.

Демонстрація учнівських робіт.

Кожен учень демонструє свою роботу. З малюнків створюють виставку «Синє небо, синє море».

  • Чи справдилися ваші очікування?

  • Що ви навчилися на уроці?

Інтерактивна вправа «Сонечко»

- Діти, я вами задоволена. А тепер візьміть свої сонечка, покладіть на свою голівку і погладьте себе, що ви сьогодні молодці. Намалюйте на сонечку ротик який скаже про ваш настрій на уроці.

Байдужий

Сумний

Веселий

Пропедевтика.

На наступному уроці ми розглядатимемо розписані тарілки, вишиті рушники, сорочки, ткані килими. Хто може поділитися такою красою, приносимо до класу на виставку.

Ось і пролунав дзвінок -

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам друзі.

Схожі:

Урок №1 Тема. Краса навколо нас. Загальне ознайомлення з поняттям...
Навчальна: надавати загальне уявлення про образотворче мистецтво; ознайомити учнів з видами художньо-образотворчої діяльності, матеріалами...
ЗАВДАННЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ З ПРИРОДОЮ
Сучасна методика ознайомлення дошкільників з природою вва­жає природу важливим фактором всебічного розвитку, а тому про­цес ознайомлення...
Урок. Тематичне оцінювання з теми «Оновлення європейського театру на межі XIX XX століття»
Тема: Підсумковий урок. Тематичне оцінювання з теми «Оновлення європейського театру на межі XIX XX століття»
ТЕМА УРОКУ
НТЕГРОВАНИЙ УРОК МОВИ, РОЗВИТКУ ЗВʼЯЗНОГО МОВЛЕННЯ, ЧИТАННЯ, ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НАВКОЛИШНІМ
Тема. Мистецтво навколо нас. Пропедевтичне ознайомлення з видами мистецтва. Вступний урок бесіда
Тема. Мистецтво навколо нас. Пропедевтичне ознайомлення з видами мистецтва. Вступний урок – бесіда
Урок Дата Тема : Популярність Винниченка драматурга на світовій сцені....
Тема : Популярність Винниченка – драматурга на світовій сцені. Драматичні твори письменника, їхнє жанрово – тематичне багатство,...
Урок №34 Тема. Множення одночлена на многочлен
Перевірку домашнього завдання можна організувати, зібравши зошити й оцінивши №1-2 з домашнього завдання. (У разі успішного виконан­ня...
Задача ІІ. Метод ґрунтується на дослідженні особливостей хромосомного...
У батьків з ІІ та ІІІ групами крові народилася дитина з І групою. Визначити ймовірність народження дитини з ІV групою крові
Уроку. Тематичне оцінювання № Мета уроку: перевірка навчальних досягнень...
Тематичне оцінювання №6 можна провести шляхом виконання те­матичної контрольної роботи
УРОК №77 Тема уроку
Мета уроку: ознайомлення учнів з розв'язуванням задач складанням системи лінійних рівнянь з двома змінними
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка