Урок. Тематичне оцінювання з теми «Оновлення європейського театру на межі XIX XX століття»


Скачати 89.07 Kb.
Назва Урок. Тематичне оцінювання з теми «Оновлення європейського театру на межі XIX XX століття»
Дата 18.11.2013
Розмір 89.07 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок
Предмет. Зарубіжна література.

Клас.10

Тема: Підсумковий урок. Тематичне оцінювання з теми «Оновлення європейського театру на межі XIX - XX століття».

А.П.Чехов «Вишневий сад».

Г.Ібсен «Ляльковий дім.,

Б.Шоу «Пігмаліон».

Мета: З’ясування рівня засвоєння учнями знань з даною темою і розвиток логічного та аналітичного мислення, пам’яті. Творчих здібностей; вироблення навичок самостійності у здобутті знань

Тип уроку: контроль і корекція знань і умінь.

Вид уроку: Урок - турнір. (2 академічні години).

Обладнання: тестові завдання. Висловлювання, які написані на плакатах або дошці.

« Кожна з моїх п’єс - це послання людства» Б.Шоу

«Його щирість, гірка відвертість разом з мудрою простотою – все це і становить феномен художньої творчості А.П.Чехова». К.Шахова

«Мистецтво Ібсена профетичне (пророче). Ібсен був самотнім і соціальним. Поєднання ж самоти і соціальності є головною ознакою пророчого покликання». М.Бердяєв

Модель уроку:

ВСУ ЛР ІТЗ ПТП П О НП ДЗ

ВСУ – вступне слово вчителя

ЛР – літературна розминка

ПТП – презентація творчого проекту

ІТЗ – індивідуальне творче завдання

П – підсумок

О – оцінювання

НП – нагородження переможців

ХІД УРОКУ.

1.Вступне слово вчителя,

Протягом декількох уроків ви знайомилися з драматургією другої половини XIX початку XX століття. Познайомились з проблемами розвитку нового театру, проблемами «нової драматургії», обговорювали творчість таких уславлених драматургів, як Бернард Шоу,Генрік Ібсен, Антон Чехов. Поповнили лексичний запас новими поняттями пов’язаними зі специфікою драматичних творів. Спостерігали процес переосмислення природи театру як складової частини людської культури.

Сьогодні у нас підсумковий урок, на якому в ми з’ясуємо рівень засвоєння вами даної теми і проведемо його у вигляді «літературного бою».

Коментар: Клас ділю на три групи (у класі 15 учнів). Кожна з них підготувала в процесі підготовки по 6 питань на задану тему і творчий проект. Задають питання одна одні по схемі:

1 група

11 група

111 група

Ця робота проходить у вигляді «літературного бою». Виграє та груп. Яка дає найбільше правильних відповідей і вдало виступить з ІТЗ (2-3 хв.)

І група готує запитання за п’єсою Г. Ібсена «Ляльковий дім» та ІТЗ «Новаторство драматурга Ібсена».

А починаються літературні змагання з розминки.

ІІ. Розминка.

(Кожна група повинна впізнати свого автора); форма роботи: індивідуально-групова.

Моделі: «Спікер», «сніжинка», сніговий ком», або «альтернатива» - на розсуд вчителя.

«Впізнай автора»

«Худий, у зношеному одязі, подраних черевиках, він цілі дні проводив у бібліотеці Британського музею. Його бліде обличчя під копицею рудого волосся часто мигтіло на виставках, концертах, у театрах. Це й були його університети. Тут він набував ті величезні знання з усіх галузей художньої культури, що так вражають у його творах».

(Б. Шоу)

«Витончена інтелігентність, його естетичний смак і рідкісна тактовність, делікатність вражали і приваблювали всіх, хто його знав і дуже дивували тих, кому відоме було його походження та й те в яких жорстоких умовах він зростав. Однак м’який і вразливий, виявився людиною зі сталевим внутрішнім стержнем».

(А.Чехов)

«Ще в юнацькі роки вирізнявся радикалізмом і категоричністю суджень. Його позиція могла б зазнати змін, але незмінним було одне: неприйняття боягузтва в царині ідеї, половинчастості філософів і провідних діячів будь - яких партій».

(Г.Ібсен)

ІІI. Запитання вчителя до кожної групи.

До I групи. Що таке драматичний твір? Назвіть його жанри.

(один з головних родів літератури, його призначений для виконання на сцені,

тому має ознаки літературного та сценічного мистецтва. Драма, трагедія,

комедія) .

До II групи. Поясніть поняття «нова драма» і хто являється її зачинателем?

(зачинателем «нової драми» став Г. Ібсен. Успіх його п’єс надихнув інших

драматургів у різних країнах Європи Гауптмана – Німеччина, Б.Шоу –

Великобританія, М.Метерлінка - Бельгія, А Чехов – Росія – усі вони

намагались створити проблемний театр, максимально приближений мовою,

стилістикою до сучасного глядача).

До III групи. Що таке «відкритий фінал» або підтекст?

(«відкритий фінал» - автор дає змогу розв’язувати проблематику п’єси після

вистави, незавершеність.

«Підтекст» - не має словесного втілення, він не звучить. Справжнє почуття

читається за ширмою буденної розмови. І крізь ці буденні слова глядач

проникає у глиб людського духовного життя, у душу героя. У Чехова,

наприклад)

IV. Турнір

(Можуть бути взаємні запитання груп). Форма роботи: індивідуально-групова.

Моделі: «Спікер», «сніжинка», сніговий ком», або «альтернатива» - на розсуд вчителя.

I група

Г.Ібсен.

1. Які причини добровільного вигнання Г.Ібсена? (ідейні суперечки зі своїми сучасниками, які набули такої гостроти, що жити в рідній країні стало неможливим).

2. Як зображено у п’єсі «Ляльковий дім» життя Нори? Чи можна його назвати щасливим?

3. Які проблеми в II групи виносить драматург на суд глядача?(становище жінки в суспільстві, справжнє кохання у родинних стосунках).

4. Нора покидає чоловіка, дітей. Як ви ставитеся до її вчинку?

5. Як ви гадаєте, в чому полягає символізм назви п’єси «Ляльковий дім»?

II група

Б.Шоу.

1.Батьківщина Б.Шоу? (Ірландія м. Дублін).

2. Чому Б.Шоу дав своїй п’єсі саме таку назву «Пігмаліон»? (міф про Пігмаліона та Галатею).

3. Чи вдалося Хігінсові зробити з квітникарки Елізи справжню леді? Доведіть якщо так.

4. Що парадоксально у цій п’єсі? ( перевтілення квітникарки у герцогиню, Люмпена на буржуа).

5. Як слід розуміти відкритий фінал п’єси? (автор не дає відповіді, чи одружаться Хігінс з Елізою, Очевидно це неможливо. У них обох сильні характери. Ніхто не поступиться).

6. Чий це портрет?

«Він імпозантно вдягнений, немов на весілля. Квітка в теплиці, блискучий шовковий циліндр і лаковані черевики. Має карбованці і досить цікаві риси обличчя…» (батько Елізи).

III група.

А.Чехов.

1. Ким за походженням були дід і батько А.Чехова?

2. На занавісі якого театру зображена чайка як символ історичного зв’язку цього театру з творчістю А.Чехова?

3. Хто з героїв «Вишневого саду» «съел сразу полведра огурцов? …имел прозвище « двадцять два несчастья»? (Эпіходов).

4. Назвіть кульмінацію п’єси «Вишневий сад».

5. Назвіть образи – символи п’єси «Вишневий сад».

6. Чи залишаються питання, порушені у п’єсі «Вишневий садж», актуальними для сучасного суспільства?

V. Виступи учнів з творчими проектами.

I група. «Новаторство драматурга Г. Ібсена».

II група. «Особливості драматургії Б. Шоу.

III група. «Новаторські відкриття Чехова – драматурга».

VI. Підсумки розминки, турніру, виступів з творчими проектами. Оцінювання учнів. Нагородження переможців.

VII. Тестові завдання до теми.

І рівень

Оберіть правильну відповідь

1.Драматургія кінця ХІХ століття розвивалась у напрямку:

а) гостросюжетної драматичної дії;

+б) заглиблення у духовний світ героїв;

в) реалістичного змалювання дійсності.

2. Принцип оновлення драматургії у статті «Квінтесенція ібсенізму» висловив:

а) Г.Ібсен;

+ б) Б.Шоу;

в) А.Чехов.

3.Визначитидві основні риси характеру Хельмера, героя п’єси Ібсена «Ляльковий дім»:

а) порядність;

+ б) самозакоханість;

в) чесність;

г) кар’єризм;

+д) принциповість.

4. Крогстад, герой п’єси Ібсена «Ляльковий дім» відмовляється від шантажу і повертає вексель Норі:

а) після оплати боргу;

б) після поновлення на посаді;

в) на прохання Крістіни;

+ г) під впливом кохання.

5. В п’єсі «Вишневий сад» називають облізлим паном»:

а) Лопахіна;

+б) Гаєва;

в) Яшу;

г) Петю Трофимова.

6. Найбільше сприяв успіхові Елізи в п’єсі Б.Шоу «Пігмаліон»:

а) Хігінс;

б) Альфред Дулітл;

в) Пікерінг;

+ г) Еліза

IІ рівень

7.»Называют себя интеллигенцией, а прислуге говорят «ты». С мужиками обращаются, как с животными, учатся плохо, серьезно ничего не читают» -ці слова належать герою п’єси … (відповідь: А Чехова «Вишневий сад» Петі Трофимову).

8.Комедія «Пігмаліон» Б.Шоу складається з __________ актів. (5 актів).

9. Впізнай героя:

а) … звертався до шафи з урочистою промовою (Гаєв)

б)… з презирством до своєї матері – селянки, бо бував у Парижі і вважав себе освіченим. (Яша)

в)… вважав, що на домашнє вогнище, засноване на боргах, лягає якась негарна тінь залежності (Хельмер)

г)…Дівчина в солом’яному капелюшці із трьома страусовими перами жовтогарячого, блакитного та червоного кольору. (Еліза)

10. Герої п’єс були:

а) Хельмер лакей

б) Фірс полковник

в) Крогстад адвокат

г) Пікерінг чиновник

III рівень.

11. Визначити послідовність подій, описів, пов’язаних з життям і творчістю І.Гібсена.

1) Публікація драми «Катіліна» не принесла успіху.

2) Оселяється у Грімстаді.

3) Подорож до Данії І Німеччини.

4) Приймає запрошення стати директором норвезького театру в Бергені.

5) Залишає Норвегію і живе у добровільному вигнанні.

6) Постановка «Комедії кохання» приносить справжній успіх.

12. Складіть сюжетний ланцюжок до комедії А.Чехова «Вишневий сад».

3) 1. Любов Андріївна подає золотий жебракові, який простує на станцію.

4) 2. Бал у маєтку Вишневий сад.

5) 3. Лопахін пропонує вирубати Вишневий сад, а землю розробити на дачні

ділянки.

2) 4. Урочиста промова Гаєва перед шафою.

6) 5. Вишневий сад продано на торгах.

  1. 6. Любов Андріївна отримує листи із Парижу і рве їх.

13.Визначити послідовність подій.

3 1. Прихід Елізи до професора Хігінса, аби брати у нього уроки англійської.

1 2. Знайомство Хігінса з Елізою, коли вона ховається від дощу.

4 3. Перший вихід Елізи в «світ».

2 4. Хігінс обіцяє перетворити Елізу на герцогиню.

14.Слова, якими називає Хельмер Нору:

а) перед читанням листів від лицемірна, брехлива, злочинниця.

Крогстада

б) після читання горличка, тремтяче серденько,

розгублене створіннячко.

в) після отримання боргової розписки пташка,жайворонок, білочка.

(На розсуд вчителя, деякі завдання можна вилучити, щоб вийшло 12)

VIII. Домашнє завдання.

1. Підготуватись до позакласного читання. Читати п’єсу Метерлінка «Синій птах» .

2. Схарактеризувати героїв п’єси; подумати, чи можна їх поділити на позитивних і негативних і чому.

3. Твір – мініатюра «Поняття «щастя». У чому воно полягає по Метерлінку.

Схожі:

Уроку. Тематичне оцінювання № Мета уроку: перевірка навчальних досягнень...
Тематичне оцінювання №6 можна провести шляхом виконання те­матичної контрольної роботи
Уроку. Тематичне оцінювання №8
Мета уроку: перевірка навчальних досягнень учнів з теми «Комбінації геометричних тіл»
Уроку. Тематичне оцінювання №4
Мета уроку: перевірка навчальних досягнень учнів з теми «Перпендикулярність прямих і площин у просторі»
Міні-лекція із теми „Комп'ютерна презентація”
Презентація”. На її вивчення відводиться 4 години. (Роздається план вивчення даної теми). Для оцінювання навчальних досягнень з даної...
Урок з теми «Бароко. Із літератури європейського бароко. П. Кальдерон. Драма «Життя- це сон»
Тема: Узагальнюючий урок з теми «Бароко. Із літератури європейського бароко. П. Кальдерон. Драма «Життя- це сон»
Навчальний тест «Мартин Боруля» І. Карпенка-Карого це: А
Розкрити поняття «корифеї». Назвати корифеїв українського театру II пол. XIX ст
Тема: Урок-асоціація «Зоряне сузір’я «срібного століття» російської поезії»
Мета: узагальнити набуті знання з теми «Поезія срібного століття», поглибити уявлення учнів про літературні напрямки; формувати навички...
КОНТРОЛЬНА РОБОТА № Варіант ІІ Українська драматургія і театр 70-90 рр. ХІХ століття
Професійна театральна трупа Михайла Старицького ввійшла в історію українського театру під назвою
Уроку. Тематичне оцінювання №2
Знайдіть площу поверхні трикутної піраміди, у якої кожне ребро дорівнює см. (3 бали)
Уроку. Тематичне оцінювання №4
Кулю радіуса 5 см перетнуто площиною на відстані 3 см від центра. Знайдіть площу перерізу. (З бали)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка