ТЕМА УРОКУ


Скачати 99.32 Kb.
НазваТЕМА УРОКУ
Дата11.02.2014
Розмір99.32 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Туризм > Урок


ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК МОВИ, РОЗВИТКУ ЗВʼЯЗНОГО МОВЛЕННЯ, ЧИТАННЯ, ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НАВКОЛИШНІМ.

ТЕМА УРОКУ:

«Осінь в гості завітала

Діток всіх зачарувала»

Учитель: Хто, хто в теремочках живе,

Хто, хто в чарівних живе?

Діти: Дітки дружні,

Дітки чемні,

Діти добрі –

Добродушки.

Учитель: Пустіть і мене.

Діти: Будь-ласка.

Ми очі розкриваємо,

Ми вушка протираємо

Учительку вітаємо.

Учитель: Я всміхаюсь сонечку:

  • Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь вітрові:

  • Нехай він подме!

Я всміхаюсь дощику:

  • Лийся, мов з відра!

Діткам усміхайся,

Гостям усміхайся,

Зичу всім добра

І здорового вам дня!

- Кому ж я всміхаюся разом з вами?

(сонечку, вітру, дощику)

- Чому я всміхаюся їм сьогодні?

(бо осінь, а восени є і сонечко, і вітер, і дощик)

Є таке прислів’я: «В осінній час є сім погод у нас:

сіє, гріє, віє, туманіє, шумить, гуде, ще й з гори йде».

Як ви розумієте його?

Поспілкуємось.

- Яку роль відіграє сонце восени? (теремок)

- Яку ж роль відіграє вітер восени? (теремок)

- Яку роль відіграє дощик восени? (теремок)

Діти спілкуються, розповідають.

- Вітерець в вікно майнув, нам завдання сипонув по шляхах-доріжках.

1. Поспілкуємося.

2. Принцеса Усної мови.

3. Кімната Чаклунства.

4. Поміркуємо.

5. Відшукаємо.

6. Впізнаємо.

7. Ми – поети.

8. Пофантазуємо.

9. Осінній ліс.

10. В парах.

11. Вальс.

12. Зустріч з казкою.

13. Уяви собі.

14. Осінь завітала.

15. Сюрприз, підсумок.

А зараз зустріч із Принцесою Усної мови.

Принцеса: У моєму замку є придворні.

Діти: Це звуки.

Принцеса: Управителем замку я призначила…

Діти: Голос.

Принцеса: Кожен вечір управитель робить перекличку придворних.

Діти: Голосні звуки, м’які, тверді приголосні.

Принцеса: Коли я лягаю спати мої придворні звуки наспівують колискові.

Діти: Голосні А О У И І Е

Принцеса: А кого посилає управителем в караул?\

Діти: Тверді приголосні.

Принцеса: Які придворні будуть караулити на даху замку?

Діти: Високі, дзвінкі.

Принцеса: Які придворні будуть караулити внизу замку?

Діти: Низькі, глухі.

А зараз Принцеса нас запрошує в кімнату Чаклунства. Вона нас запрошує на осінній … ал (2 звуки штовх).

- Які? (б, п). Ми візьмемо (б), бо чуємо дзвінкий високий звук.

Принцеса перевіряє ваш вхідний квиток: звукову модель слова.

--- 0 ---

Пояснення: 1 склад, ба – злите сполучення

л – примкнутий

А зараз Принцеса оголошує конкурс на осінній танок …ольку, так?

- Ні, польку. Беремо (п), бо чуємо глухий, низький звук.

Діти записують схему: --- 0 --- --- 0 і слово, пояснюють: 2 склади, наголос на 1 склад,

по – злите сполучення,

ль – примкнуте,

ку – злите сполучення.

Принцеса і нас запрошує на польку (діти танцюють). Вибігають 3 хлопчики-місяці і продовжують танець.

- Ой, хто це?

- Ми осінні брати-місяці.

Я ВЕРЕСЕНЬ: Моя назва пов’язана з вересом, рослиною поширеною на Україні, яка починає буйно цвілим у цей час. Мене ще називають «бабиним літом».

Я ЖОВТЕНЬ: Мене так називають за жовтогарячий колір. Часто ще називають «весільник», бо з Покрови, 14 жовтня, вже можна справляти весілля.

Я ЛИСТОПАД: Останній місяць осені, зимі ворота відкриваю. У мій час з дерев опадає останнє листя. Мене ще називають «падолист», «напівзимник».

А зараз «ПОМІРКУЄМО».

Як ви думаєте, хто ж сьогодні може бути Чарівною Принцесою?

Ребус

- Осінь

Так, наші думки весь час будуть про осінь.

Кленовий листок

До класу влетів ненароком

На план поурочний

Поклав п’ятірню золоту.

Це осінь знадвору

Підказує тему уроку:

«Падає, падає листя, осінь стоїть у намисті»

Я діткам скажу:

«Простягніть-но у небо долоні»

Хай листя жовтеньке

Присяде на них відпочить.

А ви, мої любі, всім серцем сьогодні

Відчуйте осінню красу

І словом учіться її відтворить.

То ж, яке наше сьогодні завдання?

(відчути осінню красу і зуміти відтворити її словами).

«Падає, падає листя.

Осінь стоїть у намисті»

- Чому осінь стоїть у намисті?

(бо вона красива, різнобарвна)

- Що ж таке намисто?

Відшукаємо.

Наукове тлумачення цього слова ми знайдемо у словничку школярика на букву Н.

Намисто – це прикраса з перлів, коралів, різнокольорових камінців, яку жінки носять на шиї.

А яке ж намисто одягла осінь?

(з калини, листочків)

Для чого осінь одягла намисто?

(Щоб бути красивою).

Щоб ви хотіли почути, дізнатися по цій темі?

Краса осінньої природи завжди хвилювала і хвилює людей. Що ж хвилювало вас під час екскурсії в природу? (Діти розповідають).

Дівчинка: А я про екскурсію віршика знаю.

Більше, більше листя з кленів

Облітає з кожним днем.

По траві іще зеленій

Між дерев у парку йдем.

Йдем по листі золотому,

Мов по килиму мʼякому,

Що настелено для нас.

Осінь! Золота пора. Скільки приємного, таємничого та цікавого несе вона з собою. Недаремно про цю пору так багато написано віршів, пісень, оповідань. І, мабуть, немає такого художника, який би не оспівав на полотні осінь. Послухаємо вірші, скажете де художники показали таку ж красу.

Тихо осінь ходить гаєм,

Ліс довкола аж горить.

Ясен листя осипає.

Дуб нахмурений стоїть.

І берізка над потоком

Стала, наче золота,

Вітер, мовби ненароком,

Їй косиці розпліта.

- Де художник написав подібну картину пензлем і фарбами?

- Який ми заголовок придумаємо?

(Чарівна осінь)

А зараз очки розкривайте, вушка добре протирайте

«Пори року» Чайковського.

- Послухайте музику і скажіть, яку ви осінь побачили.

- Докажіть.

Продовжіть:

- Музика заставляє нас уявити…

(осінню пору)

- Яке бажання викликають у тебе картини про осінь?

(побувати у цій красі)

- Які фарби підібрав художник, щоб показати ранню осінь?

(світлі, теплі)

- Які фарби підібрав художник, щоб показати пізню осінь?

(темні, коричневі, сумні)

-А зараз ви будете готуватися стати поетами. Давайте покажемо красу осені словами-ознаками.

Яка осінь?

(лагідна, золота, мила, різнобарвна, золотокоса, плаксива, щедра, сива)

Хто сам продовжить всі срібні павутинки слів-ознак осені?

ОСІНЬ

А тепер розкажемо, що робить осінь?

(господарює, ходить, прикрашає, малює, шелестить, дбає, гуляє, обносить, струшує, падає, облітає, припадає)

Оживимо вірш:

Ходить осінь по (лісах),

Ходить, (усміхається),

Ніби в казці швидко так

Кольори міняються.

Чому осінь усміхається?

(Бо навкруги дуже красиво).

А зараз «ПОФАНТАЗУЄМО»

Ви на ручки всі лягайте,

І тихенько засинайте,

До вас сонько завітає,

Заголовок він вже має

«Осінь чарівниця».

Встаньте, дітки, посміхніться,

До сонечка потягніться,

Розкажіть свій сон медовий.

(діти розповідають).

Наступна мандрівка до лісу.

А це хто?

(виходить хлопчик у костюмі вовчика)

Діти співають «Пісеньку про козлика», інсценізують її.

- Які ви гриби будете збирати?

А тут ви побачили ось такі знаки

- Що ж ви порадите грибникам?

1) не брати мухоморів

2) не виривати грибів із корінчиками

3) не знищувати грибів.

Ой, як хочеться висловити свої почуття віршем «Осінній ліс»

(діти читають разом), відшукуємо малюнок до вірша.

В лісі тихо-тихо,

Золота пора.

Хто збира горіхи,

Хто гриби збира.

Я листки збираю.

Загуде зима

Розкладу гербарій –

І зими нема.

Ось листки із клена,

З дуба і беріз.

Завітай до мене,

Скільки хоч дивись.

- Що ви відчули? (красу, спокій, добро)

- Яких ви листків назбирали?

Послухайте, яких листків назбирала Ілонка:

Осінь, осінь, лист жовтіє,

Часом з неба дощик сіє.

Червонисте, золотисте

Опадає з неба листя.

Ті листки збирають діти,

Закладають у книжки.

Наче човники рікою,

Їх пускають за водою,

З них плетуть вінки барвисті

Червонисті, золотисті.

- Давайте оживимо свої листочки.

Що вони можуть робити?

(сміятися, кричати, співати, танцювати).

Робота в парах.

- Прислухайтеся, про що шепочуться листочки?

(діти розповідають. Стаючи на чарівний листок)

- Уявіть себе листочками. Поговоріть в парах як листочки.

Танець «Вальс листочків».

- Послухайте «Казку про осіннє листячко» ст.90 «Чарівний струмок», 2 кл.

- Виберіть правильні відповіді:

1) Вітер зриває осінні листочки з дерев, не жаліє

Бо він був сердитий

Бо вони нікому не потрібні.

2) Вітер зриває осінні листочки з дерев

Вкриває ними матусю-землю, щоб зігрілася.

Укриває усяких маленьких тварин, що завмирають на зиму.

Уяви собі, що ти осінній листочок. Тебе зірвав вітер і поніс. Розкажи про свої пригоди та враження.

(діти розповідають).

Захист робіт по групах.

Хто найкраще захистить свою роботу, одержить право пригощати дітей осінніми ласощами.

- Чим тебе розсмішила, порадувала розповідь товариша?

- Щоб ти порадив казкареві?

Такі гарні ваші розповіді, що аж Осінь хоче провідати вас.

Давайте покличемо, може почує нас:

- Осінь! Осінь!

(заходить Осінь).

Діти: Здрастуй, Осінь!

Добре, що ти прийшла,

Може й подарунки принесла?

Осінь: Принесла я вам муки

Діти: Значить будуть пиріжки.

Осінь: Принесла вам гречки

Діти: Каша буде в пічці.

Дівчинка: Ти і яблук, ти і меду

Ти і хіба принесла.

А хорошу нам погоду

Ти сьогодні принесла?

Осінь: А дощику ви раді?

Діти: Не хочемо, не треба.

Осінь: Хто під дощик попаде,

Подарунок той візьме.

Всі попали, подарунки ваші стали.

ПІДСУМОК

- Що лягло вам до серденька?

- Як ви себе почували у мандрівці?

- Що ви узнали?

- Хто назбирав найбільше листочків?

А зараз Сюрприз у горщиках.

Хто докаже, що осінь чарівна, одержить чари осінні.

Хай буде все побачене – побачено,

Хай буде все пробачене – пробачено,

Хай буде вій прожито, як належить.

Будьте здоровими!

Будьте щасливими!

Будьте добрими!

Будьте красивими!


Схожі:

УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
УРОК 43 Тема уроку
Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислен­ня ймовірностей подій
ТЕМА УРОКУ
ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу
УРОК 13 Тема уроку
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка