Урок №1 Тема. Краса навколо нас. Загальне ознайомлення з поняттям «образотворче мистецтво», а також з матеріалами та інструментами, якими працює художник. Тематичне завдання


НазваУрок №1 Тема. Краса навколо нас. Загальне ознайомлення з поняттям «образотворче мистецтво», а також з матеріалами та інструментами, якими працює художник. Тематичне завдання
Дата12.04.2013
Розмір64 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Клас 1

Предмет: образотворче мистецтво

Урок № 1

Тема. Краса навколо нас. Загальне ознайомлення з поняттям «образотворче мистецтво», а також з матеріалами та інструментами, якими працює художник. Тематичне завдання.

Мета :

навчальна: надавати загальне уявлення про образотворче мистецтво; ознайомити учнів з видами художньо-образотворчої діяльності, матеріалами та інструментами, з якими працює художник;

розвивальна : розвивати спостережливість, увагу, зорову пам'ять;

виховна: виховувати емоційне ставлення та естетичне сприйняття навколишнього світу, гарний смак, бажання малювати та бережливе ставлення до природи.

Обладнання : альбом для малювання, простий олівець, гумка, акварельні фарби, набір пензлів, ємність для води, палітра, комп’ютер , презентація (слайди).

Тип уроку : урок засвоєння нових знань.

Словничок термінів.

Образотворче мистецтво – це мистецтво створення об’ємного або плоского зображення предметів, людей чи подій.

Натюрморт – жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню неживих нерухомих предметів (квіти, овочі, фрукти і т.д.)

Пейзаж – жанр творів образотворчого мистецтва, присвячений зображенню краєвиду. Фігури людей у пейзажі зустрічаються рідко, посідають другорядне місце.

Портрет - жанр образотворчого мистецтва, присвячений зображенню конкретних людей або тварин. Найчастіше на портретах зображують обличчя або частину фігури.

Хід уроку

І. Організація класу.

Психологічний настрій

Стали, діти, всі рівненько.

Посміхнулися гарненько.

Наберіть в долоні сміху

І розсипліть всім на втіху,

Та потріть оченята,

Щоб могли спостерігати.

Нашороште швидше вуха,

Щоб могли усе ви слухать.

Підем разом мандрувати,

Щось цікаве пізнавати.

  • Діти, до якого уроку приготувалися?

  • Що ви очікуєте від уроку?

Наш девіз:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно й плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Діти, хто з вас любить малювати?

  • А що ви зображуєте на своїх малюнках?

  • А якщо перед вами будуть лежати кольорові олівці, фломастери, фарби акварельні чи гуашеві, то що ви оберете для виконання свого малюнка?

ІІІ. Повідомлення теми і завдання уроку.

- Сьогодні ми з вами будемо подорожувати і побачимо, яка краса оточує нас, навчимося бути спостережливими та передавати цю красу на папері. Ознайомимося із інструментами та матеріалами, якими можна виконувати малюнки і навчимося бути охайними.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

- Людина не може жити без краси і без пісні. Вона ніколи не буде по-справжньому щасливою, якщо не навчилася милуватися природою, зачаровуватися мелодією пісні, якщо її душа не озивається трепетно на красу поезії чи витвору мистецтва.

- За широкими морями, за дрімучими лісами, за високими горами, у далекому краї жив собі маленький хлопчик і всіх запитував: «Чому люди почали малювати?». Ніхто не зміг відповісти хлопчикові, тому і подався він у далеку подорож шукати відповідь на своє запитання.

- А як би ви відповіли на його запитання? (Людина почала малювати тому, що побачила красу блакитного неба, захід сонця, ніжні й тендітні пелюсточки проліска. Побачила і захотіла розповісти іншим про своє ставлення до побаченого та зберегти його).

- Я вас запрошую у подорож, щоб ви відчули красу, яка оточує нас.

(Перегляд презентації 1 «Краса навколо нас». Слайди № 1-24)

Якщо бачиш на картині

Намальована ріка, (І.Левітан. «Золота осінь»

І ялина, (І.Шишкін. «Ялина»)

Й білий іній,

І садок, (Біт-Юнан. «Сад»)

І хмарина, (І.Шишкін. «Жито»)

Й снігова рівнина,

Або поле (І.Шишкін. «Вітряк в полі»)

Чи шалаш (А.Мещерський. «Курінь в лісі»)

Тоді всі такі картини називаються пейзаж.

Якщо бачиш на картині

Чашку кави на столі, (О.Меньшикова. «Чашка кави»)

Морс у гарному графині, (Бенуар. «Натюрморт з графином»)

І троянду в кришталі, (М.Фомін. «Білі троянди в кришталевій вазі»)

Чи із бронзи дивну вазу,

Або грушу, (І.Тарасова. «Груші»)

Або торт, (В.Самсонов. «Натюрморт із свічками»)

Або все оце відразу.

Знай, що це – натюрморт. (В.Єкімов. Троянди в білій вазі.)

Якщо бачиш, що з картини

Поглядає хтось на нас, (Крамський . «Невідома»)

Або принц (Дієго Веласкес. «Кінний портрет принца Бальтасара Карлоса»)

Чи кустар, (І.Куліков. «Павловський кустар»)

Льотчик (І.Куліков. «Портрет льотчик М.М.Матвєєва»)

Чи балерина, (А.Герасимов. «Балерина»)

Навіть Борька – твій сусід. (Пабло Пікасо)

Портретом зватись

Будуть ці картини. Геть усі.

- Подумайте! До якого жанру образотворчого мистецтва відносяться ці картини. (Перегляд презентації. Слайди 25-30. В.Поленов «Золота осінь», Т.Шевченко « Автопортрет», І.Лєвітан «Зимовий вечір», В.Орловський «Літній день», Леонардо да Вінчі «Мона Ліза», С.Панасенко «Бузок», Ф.Сичков «Фрукти»).

Побачену красу маленькі художники і навіть досвідчені відтворюють, використовуючи певні матеріали та інструменти. (Перегляд презентації 2 «Матеріали й інструменти художника». Слайди № 1-18. Альбом, графічний олівець, гумка, пензлики, фарби, палітра, кольорові олівці, фломастери, пластилін, кольорова крейда, стеки, кольоровий папір, клей, ножиці. ).

Фізкультхвилинка

Під слова вірша діти за вчителем виконують відповідні вправи.

Я малюю зайчика для вас.

Раз. (Роблять колові рухи руками над головою.)

Це у нього, бачте голова.

Два. (Руки кладуть на голову.)

Це у нього вуха до гори.

Три. (Піднімають руки вгору, до вух.)

Це стирчить у нього хвостик сірий.

Чотири. (Повертають тулуб праворуч, ліворуч.)

Це очиці весело горять.

П’ять. (Прикладають руки до очей «біноклем».)

Ротик, зубки – хай морквинку їсть.

Шість. (Наслідують жування моркви зайцем.)

Шубка тепла, хутряна на нім.

Сім. (Погладжують руки, боки, плечі, нагинаються.)

Ніжки довгі, щоб гасав він лісом.

Вісім. (Підскакують на місці.)

Ще навколо посаджу дерева.

Дев’ять. (Садять дерева, притоптують ямки.)

І хай сонце сяє з піднебесся.

Десять. (Піднімаються на носки, руки вгору.)

(П.Ребро)

V. Практична робота

- Сьогодні на уроці спробуєте і ви намалювати малюнок-розповідь. Уявіть, що вам потрібно розповісти про те, що ви любите малювати.

  • Що ви намалюєте?

  • Які фарби оберете?

Організація робочого місця

    1. Ретельно підготуйте своє робоче місце.

    2. Розкладіть необхідні художні матеріали та інструменти так, щоб було зручно працювати.

    3. Закінчивши роботу, акуратно складіть відповідний інвентар, вимийте пензлі та руки.

Учні виконують роботу самостійно. Учитель надає індивідуальну допомогу.

VІ. Підсумок уроку.

Демонстрація учнівських робіт.

Кожен учень демонструє свою роботу, а решта відгадує, про що малюнок. З малюнків створюють виставку «Краса навколо нас».

Наш світ такий, як казка,

Он в небі хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне і живе.

Он квітка полум’ям палає,

І ясне сонечко блищить.

Чарівна пташечка співає,

Все в дивосвіт прийшло, щоб жить .

Людина є господарем природи, але вона повинна бути бережливим господарем. Пам’ятайте про це. Оберігайте все живе, бо людина прийшла у світ творити добро.

Інтерактивна вправа «Палітра»

- У вас на партах лежать вирізані з паперу маленькі «долоньки». Кожен пальчик зафарбуйте у відповідний колір:

- великий: з яким настроєм пройшов урок? (червоний – було цікаво, жовтий - не дуже цікаво, синій – нецікаво);

- вказівний: чи подобається тобі виконувати малюнки фарбами? ( помаранчевий - подобається, жовтий – не дуже подобається, синій – зовсім не подобається )

- середній: чи охайно ти виконав свій малюнок ? ( охайно жовтий, не дуже охайно – червоний, брудно – синій);

- безіменний: якщо на картині зображено ліс і річку, то така картина називається..(пейзаж – синій, натюрморт – жовтий, портрет – фіолетовий) ?

- на мізинці: чи справдились ваші очікування від уроку. (справдились –зелений, не повністю – голубий, зовсім не справдились – жовтий ).

Пропедевтика.

На наступному уроці ми будемо працювати з простим і кольоровими олівцями.

Ось закінчено урок,

І дзвенить для вас дзвінок!

Працювали добре, друзі,

Відпочиньте по заслузі.

Схожі:

Тема. Мистецтво навколо нас. Пропедевтичне ознайомлення з видами мистецтва. Вступний урок бесіда
Тема. Мистецтво навколо нас. Пропедевтичне ознайомлення з видами мистецтва. Вступний урок – бесіда
Урок №13 Тема. Ознайомлення з групою «теплих» і «холодних» кольорів. Тематичне завдання
«теплих» і «холодних» кольорів; закріпити навички створення необхідного кольору змішуванням кольорів; навчати правильно розташовувати...
Тема 1 Образотворче мистецтво
Урок Художня культура Київської Русі : архітектура, монументальний живопис, ікони Київської Русі за межами України
Дослідницько – пошуковий міжпредметний проект
«Я і Україна», трудове навчання, образотворче мистецтво, музичне мистецтво; груповий; середньо тривалий
Навчально-виховний проект
Навчальна: навчити учнів технологічним прийомам виконання монотипії, ознайомити з матеріалами та інструментами
Тема. Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Ось так швидко плине час. На зміну одній порі року приходить інша, одне покоління людей змінює наступне. Але ніколи не зникне, не...
Урок Образотворче мистецтво Дата Тема Паперопластика. Конструювання...
Мета Ознайомити учнів з можливістю створення художнього образу засобами конструювання; розвивати уяву, фантазію, образне мислення,...
Тема. Поняття про розрізи та перерізи як складові проектної документації....
Міжпредметні зв'язки: креслення, трудове навчання, геометрія, образотворче мистецтво
«Птахи України» Мета
Навчальні предмети: природознавство, читання, українська мова, математика, образотворче мистецтво, музика
Тема: Історія розвитку стрічкової вишивки
Мета: Надати загальне поняття про історію розвитку стрічкової вишивки. Ознайомити учнів з матеріалами та обладнанням для стрічкової...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка