Урок №9 ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ


Скачати 51.62 Kb.
НазваУрок №9 ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ
Дата25.03.2013
Розмір51.62 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Туризм > Урок

Урок № 9

ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ

(ВУЛИЦІ, СЕЛА, МІСТА) НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ

СПОСТЕРЕЖЕНЬ І ВРАЖЕНЬ У ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ

Мета: удосконалити мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення; роз­вивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту з елементами опису місцевості, сприймати письмовий текст, розуміти його, письмово створювати власні твори-описи місцевості в художньо­му стилі на основі особистих спостережень і вражень.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Ознайомлення восьмикласників

з темою, метою й завданнями уроку

III. Актуалізація мовленнєвознавчих понять
Бесіда за запитаннями

  • Назвати основні види опису. З якою метою їх можна використовувати?

  • Яку структуру має текст-опис місцевості?

  • У яких стилях мовлення використовується опис місцевості? Навести при­
    клади.

Вибіркова робота

► Прочитати заголовки висловлювань. З'ясувати, які з них належать текстам-описам місцевості. Виписати їх.

1. Побачення з рідним краєм. 2. Перлина архітектури. 3. Довженків сад. 4. Задунайська Січ. 5. Гірка та солона дорога. 6. Історичний Чернігів. 7. Во­линський край. 8. Гірський пейзаж. 9. У морі. 10. Шедевр із цементу. 11. Мо­настир на схилі гори. 12. Українська ніч. 13. Спогад з дитинства. 14. Рідна сторона. 15. Звичайне диво.

IV. Колективна робота з текстом-зразком

Творче спостереження з елементами аналізу

Прочитати текст. Визначити стиль і тип мовлення. На що вказує заголовок: на тему чи основну думку? Звернути увагу на особливості опису місцевості.

ВУЛИЦЯ МОГО ДИТИНСТВА

У кожної людини є найдорожчі місця в житті. Для мене — це вулиця, на якій я виросла. Зараз живу далеко звідти, але завжди пам'ятаю про неї і повертаюся туди.

Це маленька затишна зелена вулиця носить назву «Соборна». Духмяні грона білих акацій, п'янкий аромат жовтих лип, пухнастий цвіт струнких тополь, чарівні листя кленів — такою запам'яталася моя вулиця.

Наш колишній триповерховий будинок стоїть у затишному місці. У ма­ленькому зеленому дворі багато яскравих квітів.

Запам'ятався мені на нашій вулиці і старовинний білий будинок із колись розкішним, а тепер, на жаль, занедбаним садом. Де-не-де збереглися малень­кі одноповерхові будиночки в квітучих деревах і густих кущах.

Нещодавно ми з мамою ходили нашою вулицею. Початок її веде від Дніпра, від нашої улюбленої набережної з красивим пам'ятником — гордим вітриль­ником. У кінці вулиця знов повертає до річки через відому алею Слави.

Яка краса на Соборній восени! Дерева стоять у багряному, жовтому листі, яке потихеньку спадає додолу. Йдеш по ньому, наче по прекрасному м'якому килимі. З Дніпра доноситься свіже повітря. Відчуваєш незвичайний спокій і повне злиття з природою. Такий мій рідний куточок у Херсоні — вулиця Соборна.

Здається мені, мов у казці, Життя тут щасливо іде. І знову всім серцем бажаю Вернутись в дитинство своє.

(А. Ярмиш)

  • Назвати художні засоби, використані в описі місцевості.

  • Визначити ставлення автора до описаної місцевості.

Робота з пам'яткою

Розглянути пам'ятку «Як працювати над твором-описом місцевості в художньому стилі». Запам'ятати особливості побудови висловлювань, що містять опис місцевості.

ПАМ'ЯТКА ЯК ПРАЦЮВАТИ НАД ТВОРОМ-ОПИСОМ МІСЦЕВОСТІ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ

  1. Вдало дібрати фактичний матеріал (виділіть об'єкти, що складають осно­ву опису місцевості) і підготувати план майбутнього твору.

  2. Дібрати яскравий заголовок, що виражав би основну думку висловлю­вання.

  3. Дотримуватися вимог художнього стилю (доречно використовувати ху­дожні засоби — епітети, метафори, порівняння — задля увиразнення мовлення).

  4. Використовувати слова і словосполучення на позначення місця розта­шування об'єктів опису місцевості, як-от: прямо перед нами, неподалік, поруч, у центрі, у далині, трохи далі та ін.

  5. Передати власне ставлення до місцевості, що описується (захоплення, замилування, здивування тощо).

V. Складання твору-опису місцевості

► Підготувати розповідь про вулицю вашого дитинства, увівши в текст твору опис місцевості. Скористатися пам'яткою.

План твору-опису вулиці

  1. Назва вулиці та короткі відомості про її виникнення.

  2. Рельєф і забудова вулиці:




  1. розміри та структура;

  2. рослинність та зовнішній стан;

  3. цікаві будинки та заклади, що розташовані на ній;

  4. власний будинок.

3. Особисте ставлення до рідної вулиці.

  1. Підведення підсумків уроку

  2. Домашнє завдання

Чи доводилося вам бувати в Карпатах, на південному узбережжі Чорного моря в Криму, на території Херсонеса? Поділитися своїми враженнями від побаченого під час подорожі з однокласниками. Покласти це в основу влас­ного твору-опису місцевості, яка вразила вас. Дібрати яскравий заголовок, дотримуватися вимог художнього стилю.

Схожі:

Конспект уроку української мови у 8 класі на тему: «Твір-опис місцевості...
ТЕМА: ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ (ВУЛИЦІ, СЕЛА, МІСТА) НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ І ВРАЖЕНЬ У ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
Урок №8 УСНИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ
Ужгород! Федір любив це місто над Ужем з його вузенькими вулицями, крамницями, готелями, ресторанами
УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ...
УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
Тема : Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі
Тема: Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі
5 клас РМ. Письмовий твір-опис предмета за власним спостереженням
Що ви бачите на поверхні вази?(дерева; фігурку людини, яка, мабуть, танцює; будинки та вежі; міст; ріка)
Урок №5 ПИСЬМОВИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ...
Овленнєво-комунікативні вміння здійснювати типологічний, композиційний і змістовий аналіз художнього тексту розповідного характеру...
Уроку розвитку зв'язного мовлення, урок-дослідження
Тема. Письмовий твір-роздум (стаття) публіцистичного стилю на морально-етичну тему „У чому щастя людини? (2 уроки)
ПАМЯТКА ПАМЯТНИК. Розрізняються значенням
Складовими частинами опису місцевості є опис місця та опис предметів, що на цьому місці розташовані
ЗМ Твір – опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі (письмово)
Обладнання: роздатковий матеріал, словник іншомовних слів, запис музичного твору, відео – ролик, паперові зірки. Тип уроку: урок...
Урок української мови у 7 класі на тему: ТВІР ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ
Обладнання: збірки поезій С. Корсуна та мистецькі полотна; роздатковий матеріал; аудіозапис пісні «Мамо рідненька»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка