Урок української мови у 7 класі на тему: ТВІР ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ


НазваУрок української мови у 7 класі на тему: ТВІР ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ
Дата08.02.2014
Розмір72.2 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Бухгалтерія > Урок
Урок української мови у 7 класі на тему:

ТВІР – ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ

(письмово)

Мета: удосконалювати мовленнєво-мислительні вміння, вміння усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, поглибити знання учнів про твір-опис, послідовність викладу матеріалу щодо опису зовнішності людини; вчити будувати твір-опис зовнішності людини за картиною; розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словник школярів новою лексикою; виховувати любов до українського слова, чуття краси мови, інтерес до образотворчого мистецтва, на основі мовленнєво-комунікативного та ілюстративного дидактичного матеріалу виховувати любов до рідного краю, гордість за видатних земляків – письменників та художників Валківщини

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення

Обладнання: збірки поезій С.Корсуна та мистецькі полотна; роздатковий матеріал; аудіозапис пісні «Мамо рідненька»

Перебіг уроку

Я пам’ятаю ті роки

Свого щасливого дитинства

Сергій Корсун

І Організаційний момент

ІІ Ознайомлення семикласників з темою, метою і завданнями уроку

Сьогодні в нас знову цікавий урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну збагачення й розвитку мови.

Хай всі володіють знаннями чудово!

На сьогоднішньому уроці розвитку зв'язного мовлення будемо дотримуватись законів: правильно, гарно і образно висловлювати свої думки та враження від побаченого, почутого, прочитаного.

Ми навчимося складати твір-опис зовнішності людини за картиною, постараємося якомога повніше передавати словами те, що бачимо. Звичайно, для цього треба бути дуже спостережливими і мати багатий запас слів.

ІІІ Актуалізація мотиваційних можливостей школярів

1.З якою метою письменники використовують описи зовнішності героїв у художніх творах?

2.У якому стилі (крім художнього) можна описати зовнішність людини? (діловому, науковому)

3.Чим вони відрізняються від художніх? (такі описи точні , чіткі, лаконічні)

4.Які риси обличчя найчастіше аналізуються в художніх описах? (вираз очей, ніс, лоб, волосся, зачіска, щоки, губи)

5.Пригадайте, які мовні засоби використовує письменник для опису зовнішності своїх героїв.

IV Підготовча робота для складання твору-опису людини в художньому стилі.

1. Слово вчителя

- Скажіть, будь ласка, де ви зустрічались із зовнішністю людини? (на уроках літератури, музики, образотворчого мистецтва)

- Назвіть ці твори

- Як індивідуалізують митці характери персонажів, змальовуючи їх зовнішність? (поети, письменники створюють образ за допомогою слова, художники - за допомогою фарб і пензля, а композитори – за допомогою звуків, виконаних на музичних інструментах )

- Чому в описі треба подати не тільки окремі ознаки, деталі, а й загальне враження?

- Як ми сприймаємо художні полотна?

2. Прочитайте. Визначте тему і стиль тексту. Доберіть заголовок.

Український портретний живопис бере свій початок у глибині століть.

На уроці літератури ви розглядали портрети Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі Українки, Михайла Коцюбинського, виконані художниками Іваном Трушем, Миколою Жуком, Федором Панком.

Нині увага до портретного живопису особливо велика. Художники вважають своїм першочерговим обов'язком створити образ нової людини -- творця, мислителя, поета.

Портрети бувають різні: індивідуальні, парні, групові; на весь зріст, поясні, погрудні,— залежно від того, скільки осіб і як вони зображені.

Твори художників-портретистів експонуються в музеях, на виставках у всіх країнах світу (Г.Неліна).

  • Дайте відповіді на питання:

  • Яких художників-портретистів ви знаєте? (Іван Труш, Микола Жук, Федір Панко)

  • Чиї портрети вони виконували? (портрети українських письменників)

  • Чим пояснюється велика увагу до портретного живопису?

  • Які є портрети? (індивідуальні, парні, групові)

3.Слово вчителя

Звернемо увагу на епіграф до уроку, це слова з поезії нашого талановитого земляка Сергія Корсуна, нашого сучасника, з творчістю якого ми з вами сьогодні і будем працювати, але не лише як поета, а й художника.

Що найпам`ятнішим з дитинства залишається у людини? (так, звичайно, це безтурботні роки, друзі і найдорожча людина - мама).

  • Розгляньте фото картини Сергія Корсуна. Дайте відповіді на запитання:

  • До якого жанру належить картина ? (портретного)

  • Хто, на вашу думку, на ній зображений?Як би ви назвали картину? (зображені мама з сином)

  • З чого видно, що мама любить сина? Зверніть увагу на одяг героїв. (у мами теплі світлі очі, на обличчі світиться любов)

  • Які риси характеру героїв зумів передати художник? (у мами – лагідність, турботливість, у сина – терплячість, вихованість)

  • Яке враження справила на вас картина?

  • Прослухайте пісню «Мамо рідненька».

Як перегукується зміст пісні із сюжетом картини?

  • Прослухайте поетичні рядочки поета-художника:

«Жил где-то художник

Лишь правды поклонник…

Веривший в Бога

Бежал лишь к добру

Убегая от злого…»

Сергій Корсун

  • Визначте мету створення картини художником

V Складання письмового твору-опису в художньому стилі за картиною Сергія Корсуна

ПАМ’ЯТКА

Як складати твір-опис зовнішності людини в художньому стилі

1.Розгляньте уважно картину, подумайте, чи її назва розкриває тему.

2.Доберіть художні засоби, що допоможуть описати зовнішність зображеної людини.

3.Розкажіть про передній план картини.

4.Опишіть головного героя картини: його портретні риси, одяг, взуття, позу, в якій його зображено.

5.Назвіть особливі деталі, використані художником для розкриття образу героя.

6.Відтворити опис спочатку подумки, а потім — в усній або писемній формі.



Допоміжний матеріал

Обличчя: бліде, довгасте, засмагле; з майже білими бровами; з ледь запалими щоками; з гострими вилицями; рожеволиця, смагляве.

Очі: блакитно-зеленаві; виразні; великі; втомлені; гарні; зеленкуваті; спокійно-серйозні; сумовито-чорні густі довгі вії; ледь примружені; опущені вії мінливо-зеленого кольору; темно-сірі; холодні; великі; веселі; сірі; вицвілі на сонці; добрі; звичайні; з грізною червонястою іскрою; карі із зеленавим блиском; напухлі під очима мішки; прозорі; пронизливі; ясні, як зорі.

Ніс: великий; довгий; картоплиною; короткий; кирпатий; м’ясистий; рівний.

Губи (вуста): знебарвлені; повні; рожеві; чітко й химерно окреслені; міцно стиснуті.

Волосся: голова в кучерях, як у золотому вінку; давно не стрижене; закручене кільцями; кучма поріділого, але ще буйного, закучерявленого сивого волосся.

Постава: висока; виструнчена; вузькоплеча; збита; кругленька; легка; міцна; мініатюрна; невисока; повненька; присадкувата; гнучка; струнка; ставна; сухорлява; тендітна; тоненька; яскрава.

Одяг: строгий; темно-сірих тонів; мереживні рукавички; однотонна; сірувато-темна сукня.

  • Складіть план твору-опису зовнішності людини за розглянутою картиною



  • Складіть речення з поданими висловами

Твір мистецтва. Вартий пензля художника. Збуджує уяву. Гідний подиву. Творіння його розуму і серця. Вкарбувалися в пам'ять. Почуття прекрасного.

  • За складеним вами планом і словничком зробіть спочатку усний опис картини , а потім напишіть твір-опис картини у художньому стилі.

VI. Рефлексія

Над чим сьогодні працювали?

Що вдалося, а що не вийшло?

Яка допомога потрібна?

  • І на останок знову вірші:

На земле я след оставил

И мне не страшно уходить

Пусть небольшой, пусть самый малый

И временем его не смыть…

Сергій Корсун

VII.Домашнє завдання

Завершити письмовий твір-опис, розпочатий на уроці

ДОПОМІЖНІ МАТЕРІАЛИ

У ці хвилини вона була по-особливому гарна. Йшла зі мною поруч як маківка літа. У вишневого кольору, з ледь помітними синіми квіточками платті, в червоних, на високому гострому каблучкові черевичках. Відкрито, без погорди несла русяву голову, зрідка кидаючи голубі погляди в зал

Віктор Гаман

З картини привітно дивилася синьоока красива дівчина у білій шапці-вушанці і в булому кожушку з розстебнутим коміром.

Віктор Гаман

Ми сиділи в його хаті на Білецьківці. Він сухорлявий, очі вицвіли, але не втратили блиску. Найскладніше було коротко і ясно поставити питання – дід недочував, а вже як дочує, до тямить, то тільки слухай. Пам'ять у нього була, як джерельна вода.

Віктор Гаман

Микола Трохимович справляє враження дещо флегматичної людини. Він по-дядьківськи статечний, навіть по-дядьківськи одягнений – то плащ, то фуфайка, то кирзові, то гумові чоботи. У нього високе чоло, прямо зачесане волосся, спокійні, уважні до всього очі. З ним по-діловому можна поговорити і в кабінеті, і в полі.

Віктор Гаман

Кремезний. Симпатичний. Шатен. Красивий хвилястий чуб. Брови в тонку шнурівку пшеничного кольору. Голубі очі. Але характер важкий, крутий.

Віктор Гаман

Схожі:

УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ...
УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
Конспект уроку української мови у 8 класі на тему: «Твір-опис місцевості...
ТЕМА: ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ (ВУЛИЦІ, СЕЛА, МІСТА) НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ І ВРАЖЕНЬ У ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
Урок розвитку зв’язного мовлення Твір з елементами опису зовнішності людини «Моя матуся»
Мета: вчити писати твір з елементами опису зовнішності людини (мами); збагачувати активний словниковий запас; розвивати мовлення...
Тема. Твір-опис зовнішності людини за власним спостереженням
Обладнання: репродукції, фотографії, ікона Божої Матері, роздатковий матеріал, аудіо -запис пісні «Рідна мати моя…»
Урок української мови у 7 класі на тему: ТВІР
Кожна людина неповторна особистість Одна людина відрізняється від іншої не тільки зовнішністю, але й своїм внутрішнім світом, властивими...
Уроку
Анотація. Урок української мови у 10 класі «Прислівник як частина мови» відповідає чинній програмі з української мови для профільного...
Тема: Повторення. Основні орфограми та пунктограми української мови....
Тип уроку: бінарний комбінований урок майстер-клас з української мови та технологій в 11 класі
Різноманітність пейзажного жанру. Творчість І. Шишкіна
Айвазовського, І. Левітана. Створення пейзажної композиції «Осінь». Твір-опис природи за картиною І. Левітана«Золота осінь»
Урок української літератури на тему: «Лісова пісня» Лесі Українки шедевр української драматургії
Обладнання: текст твору, фотомонтажі з краєвидами волинської землі, диск із презентацією. Урок проводиться у комп’ютерному класі
Урок німецької мови у 8 класі на тему: Підготувала

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка