Програма курсу корекційних занять зі зниження агресивності дітей 5 – 6 років Укладач


Скачати 458.86 Kb.
Назва Програма курсу корекційних занять зі зниження агресивності дітей 5 – 6 років Укладач
Сторінка 1/4
Дата 26.03.2013
Розмір 458.86 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
  1   2   3   4
Департамент освіти і науки, молоді та спорту

Чернівецької обласної державної адміністрації

Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області

Науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи


Затверджено

рішенням експертної комісії

науково-методичного центру

практичної психології і соціальної роботи

Інституту післядипломної педагогічної

освіти Чернівецької області

від 1 листопада 2012р.

протокол № 22

голова експертної комісії

Романовська Д.Д._______


Програма курсу корекційних занять зі зниження агресивності дітей 5 – 6 років


Укладач:

Практичний психолог ДНЗ №4

Дмитрюк Оксана Степанівна

Агресивність дітей – досить актуальна проблема сьогодення.

Агресія – це мотивована деструктивна поведінка, що суперечить нормам і правилам існування людей у суспільстві, яка завдає шкоди об’єктам нападу, наносить фізичний та моральний збиток людям або викликає в них психологічний дискомфорт.

Агресивність – це властивість особистості, що виражається в готовності до агресії.

До п’яти – шестирічного віку агресивність у поведінці дітей не є порушенням, але з часом вона може закріплюватися і переходити у стійку рису особистості.

Тому доцільно проводити корекційну роботу зі зниження агресивності, щоб не дати їй закріпитися як тенденції поведінки.

Структура корекційної програми

1. Мета: корекція агресивних тенденцій поведінки дошкільнят, формування навичок саморегуляції.

2. Завдання:

  • знизити рівень ситуативної агресії у дітей;

  • знизити емоційне напруження дітей;

  • підвищити рівень самооцінки;

  • навчити агресивних дітей прийнятних форм вираження гніву;

  • навчити дітей мовленнєвих засобів спілкування, конструктивного спілкування і виходу з конфліктних ситуацій;

  • виробити навички регуляції емоційних станів.


3. Програма розрахована на дітей з проявами агресії в поведінці.
4. Напрями корекційної роботи, етапи програми:

  • Підвищення адаптації в колективі, забезпечення атмосфери довіри.

  • Розвиток емоційної сфери, навчання дітей усвідомлювати власні емоції та емоції інших людей.

  • Зниження рівня агресивності, вироблення навичок мовленнєвого спілкування.


5. Організація занять

Група складається з 6 – 8 дітей старшої групи. Частота занять – 1 раз на тиждень, тривалість – 30 – 35 хвилин. Кількість занять – 15.
6. Структура занять

  • Вітання («Добра тварина», «Знайди пару», «Струм», «Посмішка по колу»…)

  • Розминка (ігри, незакінчені речення)

Основна частина

  • Рухливі ігри

  • Розігрування етюдів

  • Малювання

  • Читання та обговорення казок

  • Релаксаційні вправи для розслаблення, заспокоєння

  • Прощання (ігри «Коло друзів», «Башточка дружби», «Поділися добротою»).


Критерій ефективності програми. Зниження рівня агресивності, набуття навичок розв’язання конфліктних ситуацій.

Тематичний план




Зміст

Час

1

Заняття 1

Мета: створення позитивного емоційного настрою, згуртованості групи, зняття емоційного напруження, підвищення самооцінки у дітей.



40 хв.

2

Заняття 2

Мета: створення атмосфери довіри, підвищення адаптації в колективі, зняття емоційного напруження, підвищення самооцінки.



30 хв.

3

Заняття 3

Мета: навчання розпізнавати емоційні стани інших людей, розвиток емпатії.



35 хв.

4

Заняття 4

Мета: закріплювати знання дітей про емоції, вміння розпізнавати їх, формувати позитивну самооцінку.



30 хв.

5

Заняття 5

Мета: закріплювати знання дітей про емоції. Вчити дітей розуміти свій настрій, поведінку та настрій інших людей. Підвищення почуття особистісної значущості.



40 хв.

6

Заняття 6

Мета: закріплювати знання дітей про емоції, зняття емоційного напруження.



35 хв.

7

Заняття 7

Мета: закріплювати знання дітей про емоції, ігрова корекція агресивності.



35 хв.

8

Заняття 8

Мета: навчання агресивних дітей способів вираження гніву, зняття агресії, орієнтація на стан та почуття інших.



35 хв.

9

Заняття 9

Мета: вивчення прийомів саморегуляції, розвиток уміння опановувати себе в ситуаціях, що провокують гнів, закріплення норм і правил поведінки, розвиток здатності бути уважним до інших.




35 хв.

10

Заняття 10

Мета: вивчення прийомів саморегуляції, розвиток уміння керувати гнівом.



40 хв.

11

Заняття 11

Мета: зняття емоційного напруження, допомога дітям долати агресивність, стимулювання вияву доброти.



30 хв.

12

Заняття 12

Мета: зняття емоційного напруження, розвиток уміння опановувати себе в ситуаціях, що провокують гнів, розвиток здатності бути уважним до інших.




40 хв.

13

Заняття 13

Мета: нейтралізація негативної емоційної енергії, розвиток у дітей навичок рефлексії та почуття емпатії.



40 хв.

14

Заняття 14

Мета: розвиток позитивних емоцій, набуття навичок розв’язання конфліктних ситуацій, спрямування агресії на досягнення успіхів.




30 хв.

15

Заняття 15

Мета: підвищення самооцінки, набуття здатності розв’язувати проблеми, розвиток комунікативних навичок у можливих конфліктних ситуаціях. Налаштування на завершення роботи групи.




30 хв.


Загальна кількість часу – 8 годин 45 хвилин




Заняття 1

Мета: створення позитивного емоційного настрою, згуртованості групи, зняття емоційного напруження, підвищення самооцінки у дітей.
Повідомлення мети занять

Діти сідають у коло на стільчики або килим. Психолог повідомляє, що вони будуть зустрічатися на заняттях, де будуть гратися, малювати, спілкуватися. А головне – зможуть поділитися з іншими дітьми своїми радощами і проблемами, отримати добру пораду, допомогу та підтримку. На заняттях діти навчаться краще розуміти себе й інших, дізнаються багато нового й цікавого.
Вправа «Ім’я»

Мета: розвиток комунікативних навичок, формування позитивної самооцінки, згуртування групи.

Діти передають по колу м’яч, називаючи попередніх учасників та додаючи своє ім’я. Дозволяється називатися вигаданим ім’ям, тим, яким подобається (рівень самооцінки, діагностичний симптом незадоволення).
Вправа «За що мене можна любити»

Мета: підвищувати самооцінку.

Психолог пропонує дітям назвати свої риси, за які, на думку дитини, її можна любити. Виграє той, хто зміг назвати найбільше рис.
Стоніжка

Мета: розвиток згуртованості групи.

Діти стають одне за одним та тримаються за плечі того, хто стоїть попереду. В такому положенні вони долають різні перешкоди, наприклад такі:

  • стати на стілець і зійти з нього;

  • проповзти під столами;

  • обійти «широке озеро»;

  • пройти крізь «густий ліс»;

  • ховатися від диких тварин.

Упродовж усієї вправи діти повинні відчіплятися від свого партнера.
Малюнок «Мої друзі»

Дітям пропонується намалювати друзів. Можна малювати їх як людей, а можна у вигляді тварин, птахів, квітів, дерев тощо.

Після малювання обговорити малюнок з дітьми:

  • Хто намальований?

  • Чому саме цих дітей намальовано?

Малюнок може дати інформацію про стосунки з іншими дітьми. Варто звернути увагу хто намальований ближче за всіх до дитини, які розміри фігур. Цікавими можуть бути асоціації, які пов’язані у дитини з її друзями. Наприклад, якщо хтось із дітей намальований у вигляді ялинки, це може означати, що стосунки з цією дитиною напружені, можливо, вона відчуває страх від спілкування з цією дитиною, тому що ця дитина «колеться».
Прощання.

Діти беруться за руки, легко ними похитують і з посмішкою промовляють: «Усім, усім, до побачення!»


Заняття 2

Мета: створення атмосфери довіри, підвищення адаптації в колективі, зняття емоційного напруження, підвищення самооцінки.
Гра «Добра тваринка»

Мета: зняття напруження, формування згуртованості дітей.

Ведучий. Станьте, будь ласка, у коло й візьміться за руки. Ми – одна велика, добра тваринка. Давайте послухаємо, як вона дихає. А тепер подихаємо разом. На вдих робимо крок уперед, на видих – назад. Вдих – два кроки вперед, видих – два кроки назад. Так дихає тваринка, так чітко і рівно б’ється її велике добре серце. Стук – крок вперед, стук – крок назад. Ми всі беремо стук серця цієї тваринки собі.
Читання та обговорення казки

Казка «Олівці»

Терапевтичний ефект – показати дітям, що кожна людина унікальна, тож треба берегти себе, любити і сприймати таким, як ти є.

Жили в невеличкій коробці шестеро олівців. Усі дружили між собою і працювали пліч – о – пліч. Найчастіше працював Чорний олівець. Трохи менше – олівці основних кольорів: Червоний, Синій, Зелений, Жовтий. Серед них був олівець білого кольору, ось саме з ним і сталася пригода.

Чомусь його використовували менше, ніж інші, а частіше і зовсім не витягали з коробки. Білий щоразу засмучувався. Думав:

  • Я нікому не потрібен, я такий нездара… Мене ніхто не любить, погана в мене вдача, ніхто не звертає на мене уваги. Мої друзі працюють щодня, а я чекаю. Я найнещасніший, - і плакав так, що аж коробка стала мокрою.

Та якось до офісу, де жили олівці, привезли чорний папір. Досі писали і малювали на білому, тому брали олівці кольорові. Відтоді Білий став дуже потрібний – тільки ним було зручно писати на чорному папері. В офісі спочатку відбувся переполох, бо не могли знайти Білого. А коли знайшли, то вже користувалися лише ним.

Такий радий був олівець білого кольору. Він старався рівненько вести лінію, точився швидко і м’яко. Завжди був готовий працювати і вдень, і вночі. Друзі раділи за нього. Підтримували завжди, а зараз особливо, бачили, що він щасливий, і їм було приємно. Розкривався талант і здібності Білого.

Минали дні, і працював тільки Білий. Решта олівців відпочили, і їм уже стало нудно. А Білий почав дуже засмучуватися, що навіть вечорами не вистачало сил погомоніти з друзями в коробці. І саме в такий момент раптом усі зрозуміли один одного. Білий зрозумів, що втрачати надію не треба, бо рано чи пізно випаде нагода довести свої здібності й талант. А його друзі зрозуміли, як було сумно Білому, коли той сидів і нічого не робив.

Відтоді Чорний, Білий, Жовтий, Червоний, Синій та Зелений іще більше здружилися й підтримували одне одного в скрутні години. Не забували сказати приємне слово, нагадати про хороші якості кожного. І самі думали, як би їм попрацювати або відпочити. Кожен з них знав, що він незамінний і дуже потрібний своїм друзям та собі самому.

Будь собою!
Гра «Долоня в долоню»

Мета: розвиток чуття колективізму, уміння діяти спільно з іншими.

Діти притискають долоньки одна до одної й у такий спосіб рухаються по кімнаті, у якій можна встановлювати різні перешкоди, які пара повинна подолати. Це може бути стілець або стіл, а може дитина спорудити з чого – небудь гору або річку. У грі можуть брати участь пари: дорослий – дитина.
Вправа «Мої позитивні риси»

Мета: поліпшення настрою в дітей. Корекція ставлення до себе.

Діти сідають на килим, їм пропонують подумати, які позитивні риси характеру у них є.

  • Що в тобі найбільше подобається оточуючим?

  • Про який вчинок ти згадуєш із задоволенням? Чому?

  • Яким би ти хотів бути?

(Не можна любити інших, якщо не навчився цінувати себе).

Етюд «Сонячний зайчик»

Сонячний зайчик заглянув до вас у вічі. Заплющте їх. Він побіг далі по обличчю. Ніжно погладьте його долонями: на чолі, на носику, на ротику, на щічках, на підборідді; пестіть його акуратно щоб не сполохати… Він заліз у пазуху? Погладьте його і там. Він не бешкетник – він любить вас. А тепер помічникові треба йти далі. Візьміть його у долоньки, витягніть їх якомога далі вперед і вгору. Випустіть зайчика. Помахайте йому ручкою.

Прощання «Коло друзів»

Мета: розвивати почуття єдності колективу.

Стоячи або сидячи в колі, всі беруться за руки, потискають їх (лагідно), дивляться по черзі одне на одного.

Заняття 3

Мета: навчання розпізнавати емоційні стани інших людей, розвиток емпатії.
Вітання

Мета: розвивати позитивні емоції.

Діти стоять у колі, торкаються по черзі плеча сусідів та промовляють із посмішкою «Вітаю».
Гра «Різні личка»

Мета: розвивати міміку.

Психолог визначає разом із дітьми, що виражають ці обличчя. Потім діти показують за допомогою міміки почуття страху, суму, радості, злості, здивування. Психолог пояснює, що почуття, які були передані, називаються «емоціями».
«Розповіді за фотографіями»

Мета: розвиток уміння розпізнавати стани інших людей.

Для того щоб почати гру, знадобляться будь – які фотографії людей, що відображають їхній настрій. Ведучий показує дітям одну із цих фотографій і просить визначити, які почуття переживає людина на фото. Потім запитує, чому вони так думають. Нехай діти спробують розповісти, на які зовнішні ознаки емоцій вони звернули увагу. Можна також запропонувати їм пофантазувати, придумавши, які події в житті сфотографованого чоловіка або жінки передували цьому моменту.
  1   2   3   4

Схожі:

ПРОГРАМА З розвитку фізкультурно-валеологічних занять та розваг для дітей дошкільного віку
Ми помітили, що проведення кожного фізкультурного заходу робить дітей активними та піднімає їм настрій. А, як відомо, — гарний настрій,...
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА пропедевтичного курсу інформатики для учнів 5-6...
Укладач: Казанцева Ольга Павлівна вчитель інформатики Херсонського ліцею журналістики, бізнесу та правознавства Херсонської міської...
НІКОПОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
Обмежити перебування дітей віком до 16 років без супроводу батьків або осіб, які їх замінюють, у закладах дозвілля, громадського...
Міська програма соціального захисту ветеранів педагогічної праці Загальні положення
В місті проживають ­­­­172 педагога-пенсіонера, у тому числі 77, які вийшли на пенсію за вислугу років і мають відповідно педагогічний...
A Виділення вакцинального штаму вірусу поліомієліту та не менш ніж...
Дитина 6-ти років. Скаржиться на головні болі, зниження апетиту, слабкість. Об’єктивно
Робоча навчальна програма з курсу ГОСПОДАРСЬКЕ ПРАВО В 2-х частинах...
Тематика та короткий зміст лекцій, семінарських занять, самостійної роботи студентів, зразки ситуацій та тестів
Робоча навчальна програма з курсу ГОСПОДАРСЬКЕ ПРАВО В 2-х частинах...
Тематика та короткий зміст лекцій, семінарських занять, самостійної роботи студентів, зразки ситуацій та тестів
ПРОГРАМА, ТЕМАТИКА, ПЛАНИ ЛЕКЦІЙ І СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ З КУРСУ «ІСТОРІЯ...
Посібник укладено у відповідності до вимог щодо впровадження реформувань вищої освіти України в контексті Болонського процесу
Навчально тематичний план курсу
Мета курсу: оволодіння (здобуття) учасниками курсу навичками модульних інтерактивних технологій розвитку, виховання та навчання дітей,...
РОБОЧА ПРОГРАМА з курсу «Системи комутації»
Робоча програма складена на основі навчальної програми курсу «системи комутації»­­­­, затвердженої на засіданні кафедри кореляційної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка