Урок правознавства на тему: «ПРАВО»


Скачати 59.29 Kb.
НазваУрок правознавства на тему: «ПРАВО»
Дата28.10.2013
Розмір59.29 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Право > Урок
Урок правознавства

на тему:
«ПРАВО»

Вчитель історії та правознавства

Джуринської ЗОШ І-ІІІ ст.

Горин Н.І.


Мета уроку: Ознайомити учнів із основним поняттям «право»; визначити

особливості джерел права; формувати навички аналізу фактів,

понять та подій соціального буття; спонукати до активного

мислення та аргументації учнями власної точки зору;

сприяти усвідомленню учнями значення і ролі права в житті

людей.

Основні поняття: право, норма права , галузь права, правовідносини, юридичний факт.

Тип уроку: комбінований.

Структура уроку
I.Організаційний момент (1 хв.)

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів (5 хв.)

III.Вивчення нового матеріалу (23 хв.)

1.Що таке право.

2.Норми права та галузі права.

3.Які суспільні відносини називаються правовими.

IV.Закріплення нових знань і вмінь учнів (10 хв.)

V.Підсумки уроку (4 хв.)

VI.Домашнє завдання (2 хв.)

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.

Термінологічна розминка

Дайте визначення термінів :

«правила» - (загальноприйняті способи або порядки дій, певні положення, в яких відображено взірець діяльності або поведінки людини);

«соціальні норми» - (правила, вироблені суспільством чи групою людей у процесі спільного життя і діяльності).

Метод «Чумацький шлях» - (Малюю на дошці зірку, яка символізує початок Чумацького шляху, в ній записую слово правило , учні прикріплюють зірки різних розмірів, в яких вписані правила, що ними користується людина на протязі свого життя. В більших зірках правила, якими людина користується повсякденно, в менших – рідше).

Ми використали цей метод тому, що «Чумацький шлях» був дороговказом для козаків, так як правила є дороговказом для кожної людини.









ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Що таке право.

  2. Норми права та галузі права.

Мораль і право, право і закон –

Рушійні сили для життя людини.

А їх знання подасть нам вірний тон

І розвиток держави – України.

Самостійна робота над завданням.

Прочитайте текст параграфа і доповніть схему

Право



Галузі права

?
ІНСТИТУТ ПРАВА





НОРМА ПРАВА

Право



Галузі права







НОРМА ПРАВА


Узагальнюю та коригую відповіді учнів.

3.Які суспільні відносини називають правовими.

Розповідь вчителя.

Правовідносини - це суспільні відносини, врегульовані нормами права, учасники яких наділені певними правами та обов’язками.

Правовідносини виникають, змінюються або припиняються, коли ми, наприклад, їдемо у громадському транспорті, даруємо якусь річ, здаємо багаж на зберігання до камери схову, купуємо туристичну путівку. Вони відрізняються від інших суспільних відносин тим, що:

- відображають зв’язок людей у суспільстві;

- виникають у зв’язку з приписами норм права і регулюються ними;

- передбачають наявність прав і обов’язків їхніх учасників;

- охороняються державою, як і саме право.

Правовідносини народжуються конкретними життєвими обставинами, в яких опиняються їх учасники. Ці обставини мають юридичне значення і називаються юридичними фактами.

Вивчення даного питання в групах.

Учні розподіляються на групи (5 осіб), які працюють над схемою.

Юридичні факти




ПОДІЇ ДІЇ

Кожній з груп роздаються картки, на яких запропоновані ситуації. Учні в свою чергу повинні визначити, хто брав участь у подіях, хто виконував дії.

Перевірка виконання завдань

Представники кожної групи доповідають про підсумки своєї роботи, чітко визначивши елементи структури правовідносин.

ІV. Закріплення нових знань і вмінь учнів.

Підсумкова вправа («Метод уявного мікрофона»).

Кожен учень промовляє початок речення, обов’язковий для всіх: «Найпотрібніше, що я почерпнув з уроку…», і завершує власною думкою.

V. Підсумок уроку.

Право, норми права, галузі права, правовідносини, дія, подія - з цими термінами і їх значенням ми стикаємося з вами щодня, і значення їх для суспільства вагоме.

VІ.Домашнє завдання.

1. Опрацювати тему 3.

2. Придумати кілька словосполучень зі словом «право».

Додаток 1



































Додаток 2.



  1. Укладання шлюбного договору.

  2. Загибель у ДТП особи, яка підписала договір у страховому агентстві.

  3. Проходження буревію, наслідком якого стало пошкодження житлових будинків.

  4. Народження у подружжя трійні.

  5. Учинення особою крадіжки гаманця з кишені перехожого.

  6. Реєстрація шлюбу між громадянкою України і громадянином Грузії.

  7. Укладання договору на оренду приміщення.

  8. Відзначення річниці незалежності України.

  9. Закінчення навчання в навчальному закладі.

  10. Написання наукової праці.

  11. Підписання указу президентом України.

  12. Купівля автомобіля.

  13. Отримання спадку.

  14. Занесення керівником подяки в трудову книжку працівника.

  15. Вручення повістки в суд.



Список використаної літератури

  1. Конституція України.- Харків: СПД ФО Співак Т.К., 2006.

  2. Маляр І.В. Основи правознавства: Навч. посіб.- Вид. 2-е, доп. і перероб.- Харків: Країна мрій, 2004.

  3. Наровлянський О.Д .Основи правознавства 9 клас: Методичний посібник.- Харків: Ранок, 2003.

  4. Наровлянський О.Д. Основи правознавства 9 клас: Методичний посібник: Майстер-клас. - Харків: Ранок, 2006.

  5. Нетрадиційні уроки. Історія / Укладачі: Нечволод Л. І. Томашевська Н.В. – Харків:Торсінг Плюс, 2008

  6. Пометун О. І.. Ремех Т.О. Правознавство. Практичний курс: Підручник для 9 кл. - К.: Літера ЛТД , 2009.

  7. Раденко Т.В. Раденко В. Б. Основи правознавства: Практичний довідник. 2-е вид.: доп. та перероб. - Харків: ФОП Співак В.Л.,2009.

  8. Шашура Л. Я. Нестандартні уроки з правознавства у школі : Навчально – методичний посібник .- Тернопіль : Підручники і посібники, 2007.

Схожі:

Реферат На тему: Земельне право
Право користування чужою земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис)
З ПРАВОЗНАВСТВА
Визначте, що не може бути предметом договору купівлі-продажу: а) авторські права; б) товар; в) майнові права; г) право вимоги (якщо...
Уроку правознавства на тему: Розробила викладач суспільних предметів
Методи роботи на уроці: словесні, наочні, робота у парах за технологією «навчаючи вчуся», практична робота з документами та розв’язування...
Програма для загальноосвітніх навчаль­них закладів. Основи правознавства...
Тематичні плани та програми курсу «Основи правознавства» для 9 – 11 класів з поглибленим вивченням права
Уроку з правознавства на тему Юридична відповідальність
Базові поняття і терміни: «відповідальність», «юридична відповідальність», «види юридичної відповідальності», «Обставини, що виключають...
Навчальна програма з правознавства для 10-12 профільних класів навчальних...
Ратушняк Святослав Петрович заступник директора Технологічного багатопрофільного ліцею м. Хмельницького, вчитель історії та правознавства,...
Александрова О. А., учитель історії та правознавства НВК «колегіум-школа»№28...
Профільне вивчення предмету в 10-11-х класах дає молоді не тільки правові знання, а й формує вміння, навички, життєву позицію, компетентності,...
Урок з історії України на тему: «Проблеми голодомору в історії українського народу»
Якщо учні сформулювали самостійно тему уроку, ио вчитель пропонує смоделювати план уроку
Урок № Тема
Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо...
Урок на тему «Обробка лускатої риби»
Відкритий урок є дзеркалом усієї роботи викладача, демонстрацією його можливостей, творчості, співробітництва з учнями
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка