Урок з історії України на тему: «Проблеми голодомору в історії українського народу»


Скачати 32.19 Kb.
НазваУрок з історії України на тему: «Проблеми голодомору в історії українського народу»
Дата17.12.2013
Розмір32.19 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Історія > Урок
Новоолександрівська ЗШ

Урок з історії України на тему:


«Проблеми голодомору в
історії українського народу»

10 клас

Вчитель: Пенушкова Н. Д.

2012-2013 н. р.

План уроку.

Якщо учні сформулювали самостійно тему уроку, ио вчитель пропонує смоделювати план уроку

(презентація №2)

В презентації позначені лише фігури в які необхідно внести пункти плану. Після пропозицій учнів
----в зошит записується план після уточнення вчителем.

Вчитель пропонує:

1. Причини та передумови початку голодомору.

а)штучні;

б) природні.

2. Поширення голодомору:

а) території Росії ;

б) українські землі.

3.Дії уряду в умовах голоду та заходи щодо його ліквідації.

4. Наслідки голодомору для народу:

а) людські втрати;

б)матеріальні збитки;

в)духовна трагедія

Словник(презентація №2)

Учням середнього рівня було дано випереджаюче завдання:

-підібрати до слова «голодомор» слова- синоніми

Голод , голокост, геноцид

Учні записують нові терміни та вчитель відкриває слайд зі значенням термінів, а запис їх учні роблять вдома самостійно.

Хронологічна таблиця( домашня робота учнів середнього рівня)

-1932-1933 роки –хронологічні рамки голодомору

- 1925- політика уряду індустріалізації

- 1927 – початок колективізації

- 1932, серпень – закон « про п’ять колосків».
Розповідь вчителя по пунктам плану ,використовуючи порівняльний аналіз трьох голодоморів(презентація №2)

Учням високого рівня було запропоновано підготувати матеріали про трагічні події 1921-23років; 1932-33років;1946-47 років. Використовуючі данну інформацію заповнили таблицю і таким чином розглянули всі пункти плану. (Презентація №2)
Робота в зошиті

-Заповнивши таблицюучні записують в зошити тільки причини та передумови початку голодомору1932-33 років.

Завдання до учнів високого рівня:

Що прослідковується в таблиці, які закономірності можна виділити?

Передбачувані відповіді:

-охоплює відносно невеликий проміжок часу;

-великі людські жертви;

-незначні розбіжності в причинах;

- жорстка політика уряду;

- використання засобів примусу і терору;

-найтрагічнішим за масштабами та жертвами безперечно є голодомор 1932-33 років;

-всі три можна назвати голодомором.

Робота над проблемною темою:

Міністр заготівель СРСР Двинський повідомляв телеграмою 5 вересня 1947 р. секретарю ЦК КП(б)У Л. Кагановичу: « Намітили додатково вивезти за межі України 267 тис. т зерна, які у порядку переміщення держрезерву 208 тис. т, що оформлюються Міністерством продрезервів. Таким чином, загальний вивіз зерна за межі України у вересні доводиться до одного мільйона тонн».

Висновки учнів по проблемній темі:

  • Якби уряд дозволив

  • Якби уряд не дав розпорядження

  • Якби вчасно


Учні доповнюють дані словосполучення і таким чином проблемне питання вирішено


Закріплення нового матеріалу


  1. Встановити відповідність між термінами та їх значенням( Презентація №2)

  2. Нанести на картосхему райони охоплені голодом райони

  3. Встановити причино - наслідковий ланцюг.


Карта самооцінки.

Середній рівень

  • Працював із словником

  • Робота з хронологічною таблицею

Достатній рівень

  • Готував матеріал для порівняльної таблиці;

Високий рівень

  • Робив висновки;

  • Готував презентацію;

Оцінювання знань по рівням .

Підсумок робить вчитель

Домашнє завдання:записати в зошити і вивчити нові терміни, підготувати учням про Наслідки голодомору.

Схожі:

Тема: День пам'яті жертв Голодомору
Мета: навчити сприймати  різні життєві ситуації; розвивати цікавість до минулого свого народу; виховувати правильне ставлення до...
Конспект практичного заняття №3 з вступу до історії України для 5 класу на тему
Мета : на основі зібраних в музеї історії села Михля матеріалів, показати ба- гату та різнобарвну історію нашого краю; виховувати...
Биркович Олександр Іванович, здобувач кафедри історії держави та...
Одним із найвизначніших явищ в історії України є національно-визвольна війна українського народу проти колоніального гніту Речі Посполитої...
1. Вступ до курсу історії держави і права України Предмет і завдання...
Адже саме право є одним із найважливіших знарядь забезпечення справедливості прав і інтересів людини, це частина культури народу,...
Програма з історії України для загальноосвітніх навчальних закладів
Розділ ПОЧАТОК НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНОЇ ВІЙНИ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ СЕРЕДИНИ XVII ст
Історія України як наука. Періодизація історії України. Історичні джерела
Методологія історії України. Основоположні принципи історичного пізнання. Етнополітичний контекст української історії
Тема: «Голодомор. Де той рік, де той місяць, де той проклятий день»
Мета: навчити сприймати різні життєві ситуації; розвивати цікавість до минулого свого народу; виховувати правильне ставлення до історії...
Прищеплювати інтерес до вивчення історії, звичаїв, культури українського...
Розширити і закріпити знання про Україну рідну Батьківщину, про видатних українців, їх вклад в розбудову і розвиток держави; знання...
НАКАЗ
України і світу через науково-пошукову діяльність; виховання підростаючого покоління в дусі патріотизму; любові до своєї Батьківщини,...
Урок історії України у 10 класі
Романовський В. І. – вчитель історії, переможець ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року 2008» Колінковецького ЗНЗ І-ІІІ...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка