Бінарний англо-німецький брейн-ринг


Скачати 26.56 Kb.
Назва Бінарний англо-німецький брейн-ринг
Дата 09.02.2014
Розмір 26.56 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Медицина > Документи
Бінарний англо-німецький брейн-ринг

«Переваги та недоліки їжі швидкого приготування»
Мета: дискусія про переваги та недоліки їжі швидкого приготування.

Ведуча(Україна): Добрий деньшановні пані і панове! Я рада вітати вас у нашій студії. І, як завжди, з вами Лазарєва Юлія. Чому буде присвячений наш телеміст? У наш час, зайшовши до будь-якого супермаркету, на полицях ми все частіше можемо побачити їжу швидкого приготування. По-перше , чи корисна для нашого організму їжа швидкого приготування. По-друге, які переваги та недоліки має вона. Щоб більш детально висвітлити цю проблему, ми звернулися за допомогою до наших друзів з-за кордону, які вже досить довгий час вживають їжу швидкого приготування.

-New York! Hello Anzhelika

-Hello, Julia!

-How are you, my friends?

-We are OK!



  • Guten Tag! Berlin!

  • Wie geht es ihnen, Julia

  • Danke, sehr gut.


Please, let me introduce my team. We are the students of school 17. And we are glad to meet you!

We are glad to see you too and we are ready to help you. Now lets discuss advantages and disadvantages of Fast food. Our task ist to listen to our guests and fill in the tables:

Now we are at the heart of New York. My guests are representatives of different professions and ages. As you know, hot dog was the first sold in the United States in the 1860-s. Americans called it „dachshund sausages“. Hot dog first became popular in New York, especially at baseball games.
Let me introduce my guests. -Miss White is a business lady. She is the president of the„Motorcar“ company. -Mrs. Brown is a housewife. She has a beautiful and happy family. She has married for 5 years.

-Mrs. Smith is a famous doctor at First Aid Station.

Mr.Pat is an engineer at Railway Company.

-Miss Becky is a schoolgirl oft he fifth form.


Guten Tag, liebe Freunde! Wir sind jetzt in Berlin, in der Humbold Universität. Wir besprechen heute das Thema des Essens. In unserem Studium sitzen viele verschiedene Leute. Wir zusammen mit englischen Kollegen möchten unseren Freunden aus der Ukraine helfen. Seine Meinung zu diesem Problem sagen unsere Gäste.

Das sind

-Katja Heinemann, 25 Jahre alt. Sie ist Bisnesledy.

-Monika Säger, Hausfrau. Sie ist 27 Jahre alt. Ihre Familie ist nicht groß: der Mann und zwei Kinder.

-Maria Müller. Sie ist die berühmte Ärztin.

-Klaus Henkel. Er ist Journalist. Er ist 28 Jahre alt. Er ist verheiratet.

-Und noch haben wir ein Kind. Das ist Barbara Völler. Sie ist 15 Jahre alt.


Now lets begin our dicussion. New Yourk, please!

  • Miss White, what is your idea about fast food?

Miss White:


  • As for me, I am very busy and havent enough time to prepare food. Thats why I prefer fast food, because I can cook it very fast and I can buy at any shop and any time. I have more time form y business.


Und jetzt hören wir Katia Heinemann. Katia, was möchten Sie sagen.

  • Katja Heinemann. Ich arbeite viel. Ich habe wenig Zeit, deshalb nutzte ich das fertige Essen sehr oft aus. Ich besuche oft verschiedene Cafes. Das macht mir Spaß und ich spare Zeit.


We have listened to business ladies and I want to have opinion on their problems. I agree that Fast Food takes less time to cook it.

-Mrs. Brown, what food do you like it?

Mrs.Brown: To my mind fast food is harmful. I care about the health of my family. I care about the health of my family. I have much time to prepare food myself. What can be compared with my cutlets, with my pies and my borsch? (Дістає корзину з пирогами)
Und jetzt sagt seine Meinung Frau Monika Säger.

Monika Säger. Meine Familie ist groß. Sie besteht aus 4 Personen. Deshalb soll ich sehr viel kochen. Aber das gefällt mir sehr. Meine Familie hat die Gerichte, die ich koche, gern. Sie essen Fleischgerichte, Nachtisch gern.

Mrs. Smith! What do you think about fast food to medical point of view?

Mrs. Smith: I think, fast food is harmful for us. First of all, it is the cause of overweight. As a result, the people die of heart-attacks. Secondly, it is the cause of cancer.
Das Problem des Essens ist sehr wichtig. Das Hausessen ist sehr nützlich und es schmeckt. Der Esstisch ist sehr wichtig Ort für den Austausch. Die Familie kann verschiedene Pläne besprechen.

I agree with a doctor from America, that fast food is harmful for our health, but I also agree that we can use it seldom, as the German doctor has said.

Mr. Pat, what food do you prefer?
Mr. Pat. I have married for 5 years and all this yearswe use fast food. As you see Im a strong and handsome man. My wife spends more time to her appearance. I like how my wife looks like.

Klaus Henkel, und wie gefällt Ihnen das Foodessen.

  • Ich bin schon 4 Jahre verheiratet und mir geffällt das Food essen nicht. Ich möchte gern verschiedene Gerichte, die meine Frau zu Hause kocht. Deshalb bin ich gegen das Food essen.



I agree that fast food gives more time to take care about our appearance.

Becky, do you like to go to “M”

Becky: I like “M” very much. I like to go there on Saturdays Sundays with my friends. My parents organize a lovely birthday party for me and my sister. I like to get colour ballons , different flags, small toys. I have a big collection oft hem.
Heute haben wir einen Gast. Das ist Barbara. Sie ist 15 Jahre alt. Barbara, was sagst du dazu?

-Ich bin mit Becki einverstanden. Jetzt gibt es sehr viele verschiedene McDonalds. Ich besuche sie mit Vergnügen. Das macht mir Spaß. Meine Mutti hat nicht immer Zeit etwas Schmackhaftes zu vorbereiten. Dann gehe ich McDonalds. Dort kann ich Hamburger oder Kartoffeln-fri mit Cola essen. Und das gefällt mir sehr.

Now let’s sum the results of our discussion. I give you two minutes to do your project.

Музична пауза.

Are you ready? –Yes, we are.

Students present their project “Advantages and disadvantages of Fast Food”.
“+” “-“

1. Fast in cooking 1.Harmful for our heath

2. Its tasty 2.Its enough expensive

3.Easy in preparing for 3. Ist the cause of overweight

busy persons and cancer

  1. Its popular among children 4. Makes a woman a „lazy-bone“


Оскільки ми школа культури і здоров’я, наша експертна група підготувала поради, яких слід дотримуватись, щоб бути здоровими і красивими. Давайте їх заслухаємо.
“EVERY MAN IS THE BUILDER OF A TAMPLE CALLED HIS BODY”
Thoreau, Henry Davie

1. Eat a lot of fruit! It’s good for you.

2. An apple a day keeps the doctors away.

3. Drink natural juices and mineral water.

4. Vitamin C is good for your health. Eat it! (Black currants, lemons, kiwi)

5. Eating carrots is good for your eyes.

6. Eat a lot of vegetables. It’s good for you.

7. Garlic and onion prevent from colds.

8. Eat fish. Fish is good for brains.

9. Dont take too much sugar in tea or coffee. Sugar is harmful for your teeth

10. Dont eat a lot of salt.

11. Brown bread and cereal is good for you.

12. Drink herb tea, milk with honey. You’ll sleep very well.

13. Go in for sports! It’s good for you.

14. Jogging is good for your heart.

15. Cycling is good for your legs.

16. Dont watch TV too much. It’s bad for your eyes.

17. Take a warm bath not more than 20 minutes.

18. You must sleep 8 hours a day and go to bed at the same time. If you don’t sleep 8 hours a day, you are nervous.

19. Dont forget to morning exercises.

20.Dont smoke! It’s harmful for you and for all.

21. Dont drink! It’s harmful for you and for all.

Схожі:

Урок брейн-ринг з української мови: Лексика і фразеологія в 10 класі”...
Вище звання командирського складу військово-морських сил. (Адмірал) Винагорода, яку вручають переможцеві в конкурсі. (Приз)
ПАРЛАМЕН Т
Організовує та проводить ігри типу „Що? Де? Коли?”, „Брейн-ринг”, диспути на хвилюючі теми
Історичний брейн-ринг для учнів 7-9 класів Мета
України та потяг до поглиблення своїх знань, сприяти вихованню свідомого ставлення до здобуття нових знань; виховувати повагу до...
Уроків УРОК-ГРА «МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ»
Мета: розвивати логічне мислення, спритність, кмітливість учнів, уміння не втрачати контролю в нестандартних ситуаціях; розвивати...
Тема: Урок Брейн-ринг
Мета: Узагальнити знання учнів з лексикології, фразеології, орографії та знання українських казок, прислів’їв, загадок; виявити рівень...
Тема. Географічно-біологічний «Брейн-ринг» Мета
Мета:- узагальнити знання і вміння учнів з попередньо вивчених тем з географії курсу «Загальна географія» та «Географія материків...
Навчально-виховний захід брейн-ринг “ Підліток і право ” Мета
Мета: узагальнити та поглибити знання учнів з правознавства, розвивати навички роботи в групах; застосовувати набуті знання в конкретних...
БРЕЙН-РИНГ. 6 клас «З картою до зірок»
Мета: формування інтересу учнів до географії та інших природничих наук; спонукати учнів до самостійного вивчення природних явищ і...
Брейн – ринг для учнів 10 – 11 класів Мета
Мета: створити для учнів проблемну ситуацію, у якій дати їм можливість перевірити міцність знань з хімії, а також розширити науковий...
Вчитель біології КЗОСШ №6 Усенко Ірина Сергіївна Брейн-ринг «Ми – проти паління»
Мета: на основі даних про хімічний склад тютюнового диму, патологічних реакцій організму на нікотин розширити знання учнів про руйнівні...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка